[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej

Data: 2010-06-07 14:46:39
Autor: Rafał
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
On 07.06.2010 13:40, wawior85 wrote:
Witam.

Wprawdzie był jakiś czas temu wątek z kontrolka ciśnienia oleju, ale u
mnie sytuacja jest trochę inna:
na zimnym silniku kontrolka gaśnie od razu po uruchomieniu, natomiast na
ciepłym silniku, tzn jak sobie po jeździe postoi z godzinę, to kontrolka
dłużej się świeci, znika jak dodam gazu bądź ruszę. Gdy wyłączę auto po
dłuższej jeździe i od razu uruchomię, to kontrolka również szybko
gaśnie. Problem jest po trochę dłuższym postoju.
Dodam, że olej niedawno wymieniany.

Tak na logikę, silnik zimny, olej gęsty, pompa pompuje w czasie nominalnym.
Silnik ciepły, olej rzadszy, opór przewodów olejowych mniejszy, pompa musi go tłoczyć więcej. Gdy wyłączysz silnik i zapalisz go od razu to olej nie ścieknie jeszcze z wszystkich zakamarków, więc kontrolka gaśnie w normalnym czasie. Lecz gdy auto chwilkę postoi ten ciepły rzadszy olej ścieknie do miski, pompa musi pod pompować go trochę więcej niż we wcześniejszych przypadkach.

To że ta lampka świeci coraz dłużej może oznaczać zwiększone zużycie silnika, albo na przykład zalany zbyt rzadki olej.

Pewnie i tak zmierzę ciśnienie oleju. Czy mierzy się je na zimnym czy
ciepłym silniku? czy może nie ma różnicy.
Nie wiem.

Pytanie: czy w/w sytuacja może mieć związek z za dużą ilością oleju?
Wydaje mi się, że mam trochę ponad max na bagnecie. Czy można trochę
upuścić oleju?
Raczej związku może nie będzie, ale kto to tam wie. Nie zmienia to jednak sprawy że oleju więcej niż MAX ma nie być. I nie upuścić ale odessać. Za czapkę śliwek zrobią to w każdym lepszym warsztacie.

W necie wyczytałem, że może to być wina samego czujnika, no ale chyba
wtedy nie gasłaby w każdej sytuacji: da się to jakoś wytłumaczyć?
Jak już Ci pisali, może to być wina czujnika, a czy się da to wytłumaczyć to ja nie wiem.

i pytanie trochę offtopic: czy jeżeli odkręcę korek w misce olejowej a
korek wlewu będzie zakręcony to czy olej ścieknie? ;)
Oczywiście że tak.
Silnik nie jest hermetyczny(odma), a nawet jak by był, to podciśnienie by nie utrzymało oleju. Weź zakoś żonie olej z kuchni odkręć nakrętkę i odwróć do góry dnem:)

auto to Astra G 1.4 Twinport, 106tyś przejechane.

Jaki olej?

Data: 2010-06-07 14:57:17
Autor: Andrzej Kaźmierczak
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej

może być jeszcze przytkany smok , stąd kłopoty z zassaniem - ostanio w silniku TDI tak się zdażyło , przy przebiegu ok 200kkm
na zimnym OK , potem coraz gorzej

Andrzej

Data: 2010-06-07 15:20:40
Autor: kogutek
[...]

Masz rację. To też może być przyczyną. --

Data: 2010-06-07 15:04:20
Autor: wawior85
Rafał pisze:
[...]

jasne!

[...]

heh ;) dobre!

auto to Astra G 1.4 Twinport, 106tyś przejechane.

Jaki olej?

syntetyk 5w30

Pozdr
--
http://qos.wawit.pl

Data: 2010-06-07 15:15:35
Autor: kogutek
> [...]

> auto to Astra G 1.4 Twinport, 106tyś przejechane.

To na logikę wytłumacz jeszcze raz ale uwzględnij że wydatek pompy olejowej przy
1000 obrotach to kilkadziesiąt litrów na minutę, z tego z 90% wraca do miski
zaworem przelewowym. Ściśliwość oleju możesz przyjąć 0. Filtr oleju wyposażony
jest w zawór przelewowy na wypadek zapchania. Objętość pustych kanałów olejowych
nie większa niż 200ml. Do tego ciśnienie oleju wymagane jest tylko w panewkach
wału wykorbionego i wałka rozrządu. Reszta smarowana jest przy szczątkowym
ciśnieniu oleju ( dźwigienki) lub rozbryzgiem. Silnik zimny wydatek pompy olejowej większy niż przy rozgrzanym. To fakt. W
magistralę w obydwu przypadkach idzie tyle samo oleju bo zawór przelewowy na
pompie nie dopuszcza do wzrostu ciśnienia. W zasadzie przy rozruchu zimnego do
panewek powinno iść mniej oleju bo zimny olej ma większe opory przepływu. Ale to
w rozpatrywanym przypadku mnie ma znaczenia. --

[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej