switch Gigabit

Data: 2014-01-13 22:07:16
Autor: tyran
switch Gigabit
Witam

Potrzebuje kupić do użytku domowego dwa switche gigabitowe. Możliwie dobre, możliwie najtaniej. Jest trochę tego na allegro, nawet za ~70zl.
Możecie polecić jakieś sprawdzone propozycje?

--
tyran

Data: 2014-01-13 23:44:04
Autor: gadacz
switch Gigabit
W dniu 2014-01-13 22:07, tyran pisze:
[...]

ja mam coś takiego:
http://www.linksys.com/en-apac/products/switches/se2500

w sieci można to kupić od 130zł.
Używam od około 1.5 roku,
i złego słowa powiedzieć nie mogę ;)
i przy okazji ładnie wygląda.

pozdrawiam
gadacz

Data: 2014-01-14 09:48:47
Autor: mr misio
switch Gigabit
Użytkownik gadacz napisał:
[...]

a dobre jakies? :D

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-14 00:07:55
Autor: Tasiorsa
switch Gigabit
[...]
Sam uzywam tego http://www.hppartner.pl/p/52880/HP-1405-8G-v2-Switch-J9794A i od 2,5 roku przy komplecie obsadzonych portow hnie musialem restartowac nic nie zamulalo co wczesniej zdarzalo sie na D-Linku i Tp-linku...

Krzysiek

Data: 2014-01-14 09:33:23
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
switch Gigabit
Dnia 2014-01-14, o godz. 00:07:55
Tasiorsa <tasiorsa@poczta.fm> napisał(a):

> [...]
nie zamulalo co wczesniej zdarzalo sie na D-Linku i Tp-linku...

A jak zarządzalny to np. HP 1910-8G. Tylko że to już niestety ~650PLN
ale możliwości ma spore i praca stabilna. Plus to gniazdo na wkładkę do
światełka. No i jest wersja PoE. jak potrzeba. Zdrówko

Data: 2014-01-14 10:49:46
Autor: Jaskiniowiec
switch Gigabit
W dniu 14.01.2014 09:33, Maciek Babcia Dobosz pisze:
[...]

To już bym wolał MieTka 2011 - możliwości znacznie większe i w
zależności od modelu, cena niższa.

Netgear ma też zarządzalne (można wyłączyć QOS jak i zarządzanie vlan,
trunk) 1Gb, w cenie ok 150 zł za 8x1Gb (jest też wersja 5p i/lub PoE).
Jedyna wada, to konfigurator, o ile dobrze pamiętam, był tylko pod
Windows. Droższe modele mają już web panel. Ten niestety był z tych
prostszych. Acz stabilność i funkcjonalność była ok.

Data: 2014-01-14 12:12:58
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
switch Gigabit
Dnia 2014-01-14, o godz. 10:49:46
Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jaskinia> napisał(a):

To już bym wolał MieTka 2011 - możliwości znacznie większe i w
zależności od modelu, cena niższa.

Płyty 2011 to ciut inne zastosowanie bo to routerboard a nie switch.
Poza tym przy 10 portach w modelach 2011 tylko 5 jest 1G a reszta to
100M. Fajne ale do trochę innych zastosowań niż typowy switch. Poza tym
HP ma fajną gwarancję - po zarejestrowaniu przy awarii wymiana w ten sam
dzień roboczy.

[...]

Mam parę tanich switchy Netgear i dziękuję. Przy normalnym ruchu
zwisają losowo. Czasami parę tygodni spokój a czasami konieczność
resetowania dzień po dniu. Totalna porażka po paroletnich
doświadczeniach z HP2626/2650. To już z tanich stabilniejsze były tanie
switche  Linksys by Cisco. Co ciekawe tanie niezarządzalne 8-portowe
Netgear-y 1G działają od kilku lat bez żadnego problemu.

Zdrówko

Data: 2014-01-14 13:56:51
Autor: Jaskiniowiec
switch Gigabit
W dniu 14.01.2014 12:12, Maciek Babcia Dobosz pisze:

[...]

Można to śmiało przerobić na switch i wówczas mamy dużą wydajność na
wszystkich portach. Co mi z tego, że switch za 50zł ma 10 portów 1Gb,
skoro zatyka się już przy ruchu 600Mb? A tym charakteryzują się tanie
zabawki.

RB ma też inne modele z większą liczbą portów. Cena niestety już
większa, ale jak napisałeś, RB nie jest to stricto switch.

[...]

Ja miałem Netgeara i śmigał dwa lata bez żadnych zwiech. Jedyną
niedogodnością był wspomniany soft do zarządzania pod windę.

Zdrówko

Data: 2014-01-14 14:11:34
Autor: Chris
switch Gigabit
Jaskiniowiec nabazgrał(a):

[...]

Tu mogę potwiedzić że sporo tego wróciło właśnie na losowe zwisy i zatykanie się. Co ciekawe w 90% wracają po paru latach a nie od razu po zakupie albo po paru miesiącach. Widać coś tam musi się wypalać w środku i tracić parametry po czasie jak ABIT z kondziołami :)

Data: 2014-01-14 16:06:54
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
switch Gigabit
Dnia 2014-01-14, o godz. 13:56:51
[...]

To co podałem wcześniej się nie zatyka. Nie pisałem o zabawkach. ;-)
Poza tym jak napisałem - RB2011 ma tylko 5 portów 5GB.
Ja miałem Netgeara i śmigał dwa lata bez żadnych zwiech. Jedyną
niedogodnością był wspomniany soft do zarządzania pod windę.

Ja dostałem "w spadku" w jednej lokacji kilka sztuk i generowały ciągle
problemy. Do tego stopnia że przed telefonem do supportu użytkownicy
wiedzieli że maja je zrestartować. A to nie jest normalna praca. A soft
pod Windę czy interfejs IE only jak to często w różnych tanich
urządzeniach?

Zdrówko

Data: 2014-03-06 10:50:27
Autor: Forall
switch Gigabit
On 14.01.2014 16:06, Maciek Babcia Dobosz wrote:
Dnia 2014-01-14, o godz. 13:56:51
[...]

Ja szukam dobrego do domowego użytku też gigabita ale z obsługą "jumbo frames".

Data: 2015-04-19 15:51:47
Autor: Poldek
switch Gigabit
tyran wrote:

Potrzebuje kupić do użytku domowego dwa switche gigabitowe. Możliwie
dobre, możliwie najtaniej. Jest trochę tego na allegro, nawet za ~70zl.
Możecie polecić jakieś sprawdzone propozycje?

Nie napisałeś ile portów, ale jeśli 5 portów to Netgear GS105 jest bardzo dobrym switchem. Na 8 portów byłby to GS108. Są to switche niezarządzalne, gigabitowe, z jumbo frames, pełną sygnalizacją, ten 8 portowy ma wyłącznik na kabelku. Mam jeden GS105 i jeden GS108. Ani jeden, ani drugi nigdy się nie zawiesił itp. - żadnych uwag co do działania.

Data: 2015-04-19 18:02:03
Autor: 666
switch Gigabit
Używam switcha WD (8 portów) i wydaje się, że nie ma problemów.

-- -- -

Data: 2015-04-19 20:45:17
Autor: 2late
switch Gigabit

Mam TL-SG105 http://www.tp-link.com/en/products/details/cat-4763_TL-SG105.html#spec i nawet teaming mi dziala. Zaluje tylko ze nie kupilem 8-mio portowego.

Data: 2015-04-20 09:40:58
Autor: Chris
switch Gigabit
W dniu 2015-04-19 o 15:51, Poldek pisze:
tyran wrote:

[...]

Fajne ale po paru latach potrafią właśnie się wieszać.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-04-23 08:43:53
Autor: Poldek
switch Gigabit
tyran wrote:

[...]

U mnie na razie tylko 3 lata pracy. Nie wieszają się.

switch Gigabit