swoboda zawierania umów - co to oznacza

Data: 2009-07-03 07:52:39
Autor: lukeskyobi
swoboda zawierania umów - co to oznacza
Prowadzę firmę, mam swoich klientów, chcę zawrzeć umowę z os.fiz., która
świadczyć będzie konkretne usługi na rzecz klentów mojej firmy.

- nie chcę z nią zawierać umowy o pracę
- chcę aby wykonywała czynności na rzecz klientów w godzinach pracy mojego salonu
- chcę w umowie zawrzeć zapis dot. możliwości jej rozwiązania za 14 dniowym
wypowiedzeniem
- umowa będzie odpłatna
- ale nie chcę abym musiał podawać przyczynę wypowiedzenia
- nie chcę się narazić na odszkodowanie, jeśli będzie to potraktowane, jako
umowa zlecenie i rozwiazanie bez ważnego powodu
- czy mogę zatem skonstruować umowę, podobną do zlecenia, ale w zakresie
wypowiedzenia mającą SWOISTY charakter inny niż przepisy o zleceniu ?????

Bardzo dziękuję

Data: 2009-07-03 07:55:35
Autor: andreas
swoboda zawierania umów - co to oznacza
Użytkownik <lukeskyobi@vp.pl> napisał w wiadomości news:796e.000006ea.4a4d9ca7newsgate.onet.pl...

- czy mogę...

Nie. Patrz art. 22 kodeksu pracy.

--
andreas

Data: 2009-07-03 08:12:04
Autor: lukeskyobi
swoboda zawierania umów - co to oznacza
Użytkownik <lukeskyobi@vp.pl> napisał w wiadomości news:796e.000006ea.4a4d9ca7newsgate.onet.pl...

> - czy mogę...

Nie. Patrz art. 22 kodeksu pracy.

nie będzie on pod moim kierownictwem ma swobodę decydowania o tym, w jaki sposób
realizował będzie swoje czynności, chodzi o to, że udostępniam mu część mojej
powierzchni salonu - nie wyobrażam sobie bowiem, aby moi klienci musieli
dojeżdżać poza mój lokal aby skorzystać z tej usługi

Data: 2009-07-03 03:23:43
Autor: SzalonyKapelusznik
On 3 Lip, 08:12, lukesky...@vp.pl wrote:
> [...]

powierzchni salonu - nie wyobrażam sobie bowiem, aby moi klienci musieli
dojeżdżać poza mój lokal aby skorzystać z tej usługi

Miejsce i czas pracy wskazany przez ciebie podchodzi juz pod umowe o
prace. Nawet jesli podpiszesz umowe zlecenie (ktora mozna wypowiedziec
w dowolnym terminie bez podania przyczyny) to z powodu miejsca i czasu
sad pracy moze ewentualnie uznac ze nalezala sie umowa o prace.

Data: 2009-07-03 09:09:03
Autor: kuba
lukeskyobi@vp.pl pisze:
[...]

Jeśli w umowie jest przewidziany okres wypowiedzenia, to wszystko jest w porządku. Podejrzewam, że błędnie interpretujesz art. 746. Jego znaczenie jest takie, że nawet jeśli masz przewidziany 14-dniowy okres wypowiedzenia w umowie, to możesz wypowiedzieć bez konsekwencji umowę w każdym czasie, przy spełnieniu przesłanek określonych w tym artykule (zwrot wydatków, ważny powód).

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-07-03 09:41:22
Autor: lukeskyobi
swoboda zawierania umów - co to oznacza
Chodziło mi o to, abym nie musiał podawać powodu - czyli abym mógł w ramach
swobody oderwać się od przepisów um.zlecenia

Data: 2009-07-03 13:34:10
Autor: kuba
lukeskyobi@vp.pl pisze:
Chodziło mi o to, abym nie musiał podawać powodu - czyli abym mógł w ramach
swobody oderwać się od przepisów um.zlecenia

Nie oderwiesz się od przepisów o zleceniu, ale przecież Ci napisałem, że nie będziesz musiał podawać powodu, jeśli przewidzisz 14-dniowy okres wypowiedzenia w umowie, nawet przy zastosowaniu przepisów o zleceniu.

pozdrawiam
kuba

swoboda zawierania umów - co to oznacza