sygnał tylko dla części stacji

Data: 2014-08-18 22:41:55
Autor: Krycha
sygnał tylko dla części stacji
Witam.
Założyłam dziś, w altance na działce, antenę tv, którą kiedyś
miałam na balkonie i podłączyłam do dekodera i TV.
I dziwi mnie, że niektóre stacje odbieram, a niektóre nie,
jak np. Polsat, TVN.

Antena tego typu:
http://www.mediamonter.pl/combo4w-antena-zewntrzna-p-247.html?gclid=CN7vmIDSncACFSXKtAodFXUA4w
Kabel koncentryczny, wykorzystałam stary jaki miałam kiedyś w mieszkaniu.
Dekoder WIWA 50.
Telewizor kineskopowy, w domu odbierał na tym dekoderze wszystkie
programy TVP, te z powietrza.
Uruchomiłam wyszukiwanie programów i wyszukał ich wiele,
w tym polskie i czeskie.
Ale niestety, gdy zaczęłam przeglądać poszczególne kanały, to miałam
przykładowo TVP1, TVP2, TVinfo i kilka innych, ale już nie miałam sygnału np. na Polsat, TVN, TV4 i TV6 i innych.
Zastanowiło mnie, że numeracja kanałów była C01-C03, C12-C18,
C29-C34, a potem zaczynały się od 800 - Polsat, 801-TVN, 802-TV4
i tak dalej, aż do 840 w tym też czeskie.
Ale w większości dla tych kanałów nie było sygnału lub zakłócony.
Na tej samej WIWIE korzystam w domu z telewizji bez problemu, ale na małej antenie kierunkowej i mam tylko polskie stacje.
Czyli WIWA jest dobra.

Co mogło spowodować powyższe problemy?
Antena, kabel?
Może podsuniecie mi pomysły rozwiązania tego problemu.

Pozdrawiam Krycha.

-- -

Data: 2014-08-18 23:43:44
Autor: pawell32
On 18.08.2014 22:41, Krycha wrote:

Antena tego typu:
http://www.mediamonter.pl/combo4w-antena-zewntrzna-p-247.html?gclid=CN7vmIDSncACFSXKtAodFXUA4w

to nie antena tylko siatka ;-)

[...]

wszystko po trochę.
1. potrzebujesz anteny nie siatki.
a tak na poważnie - to coś to głównie wzmacniacz i łapie wszystko.
kabel - nie sądzę, na takiej długości w zasadzie nie ma znaczenia,
chyba że jest tam 15, 20m.
często uszkadza się zasilacz, przy sygnale widać byłoby spore zakłócenia, a tu jest pikseloza.
2. nie podajesz lokalizacji, domniemam że korzystasz z nadajnika
na Ślęży. sygnał jest mocny, ale kanał 58, czyli tam gdzie tvn, polsat,
jest doświetlany z Żórawiny i też czasem mam problem.
3. najprostsza antena kierunkowa będzie lepsza - na co sama sobie
częściowo odpowiedziałaś - nisko na działce sygnał słabszy, a wraz z nim większy szum.

Data: 2014-08-19 09:07:18
Autor: Krycha
sygnał tylko dla części stacji
W dniu 2014-08-18 23:43, pawell32 pisze:
(...)

[...]

Takie siatki są na innych działkach, choć wyniesione wyżej niż moja.
Kabla jest 6 m. Zastanawiałam się, czy to że kabel środkowy nie jest
jednym sztywnym drutem, ale wiązką cienkich drucików miedzianych
skręconych dla usztywnienia, może mieć wpływ na pogorszenie przesyłanego sygnału.
Ciekawostką jest to, ze gdy naprzeciw tv umieściłam lustro,
aby widzieć z zewnątrz obraz, to jakość obrazu była lepsza.
Po odstawieniu lustra na swoje miejsce, pojawiły się czasowe zakłócenia na tych programach, które były wcześniej dobre, jak TVP1.

[...]

Raczej Chrzelice. Tam skąd przychodzi najsilniejszy sygnał, biorąc pod uwagę umieszczenie anteny (siatki) i możliwości manewru nią.

3. najprostsza antena kierunkowa będzie lepsza - na co sama sobie
częściowo odpowiedziałaś - nisko na działce sygnał słabszy, a wraz z nim
większy szum.

Czytałam, że kierunkowa musi być skierowana dokładnie na przychodzący sygnał, a sitkowa korzysta z sygnałów z odbicia.

Krycha.

-- -

Data: 2014-08-19 09:29:02
Autor: pawell32
W dniu 2014-08-19 o 09:07, Krycha pisze:
Takie siatki są na innych działkach, choć wyniesione wyżej niż moja.

a to dużo daje. czasem nawet metr wyżej znacznie poprawia.

[...]

tak, zdecydowanie. linki już się nie stosuje. zmień na nowy.

[...]

każda antena musi być skierowana na nadajnik, tyle że kierunkowa ma mniejszy kąt widzenia. siatka łapie szeroko razem z zakłóceniami
i sygnałami odbitymi co nie jest korzystne.

zmień kabel na nowy i podnieś nieco ją wyżej, jak sąsiedzi odbierają
to Ty też będziesz.
dziwi mnie tylko, że odbierasz mux3 który jest na 34 kanale (tvp1 itp.),
a mux2 (tvn, polsat) który jest sporo niżej bo na 23 nie.

Data: 2014-08-19 10:35:53
Autor: Cezar
On 19/08/2014 08:29, pawell32 wrote:

[...]

abstrahując od "wyższości siatki nad innymi antenami" to z tym kablem ty tak na poważnie?

c.

Data: 2014-08-19 11:40:36
Autor: pawell32
W dniu 2014-08-19 o 11:35, Cezar pisze:

abstrahując od "wyższości siatki nad innymi antenami" to z tym kablem ty
tak na poważnie?

widziałeś w sprzedaży linkę? bo ja od lat nie widziałem, a te co widziałem ostatnio to praktycznie nie miały oplotu, o folii nie wspomnę.
na VHF jak znalazł.

Data: 2014-08-20 11:07:57
Autor: Krycha
sygnał tylko dla części stacji
W dniu 2014-08-19 09:29, pawell32 pisze:
(...)
dziwi mnie tylko, że odbierasz mux3 który jest na 34 kanale (tvp1 itp.),
a mux2 (tvn, polsat) który jest sporo niżej bo na 23 nie.

Mnie również to zaskoczyło :-(.
I wydawało się podejrzane.

Krycha.

-- -

Data: 2014-08-20 11:36:40
Autor: Jacek Maciejewski
sygnał tylko dla części stacji
Dnia Wed, 20 Aug 2014 11:07:57 +0200, Krycha napisał(a):

Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów

Krycha, jesteś fajna dziewczyna i mówisz do rzeczy ale dłubnij w tym
Avaście i wyłącz tą cholerną reklamę :)
--
Jacek

Data: 2014-09-01 17:06:36
Autor: Kamil
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał:

tak, zdecydowanie. linki już się nie stosuje. zmień na nowy.

Od kiedy? Drut jest przeznaczony do instalacji stałych, które nie są
poruszane.

Pzdr

Data: 2014-09-02 08:57:08
Autor: pawell32
W dniu 2014-09-01 o 17:06, Kamil pisze:
Od kiedy? Drut jest przeznaczony do instalacji stałych, które nie są
poruszane.

tzn. jakie? przewoźne, przenośne?

Data: 2014-09-03 07:28:19
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 02 Sep 2014 08:57:08 +0200, pawell32 napisał(a):

tzn. jakie? przewoźne, przenośne?

Do okablowania w ścianach/duktach, czyli od gniazdka do gniazdka. Kable wpinane do gniazdek powinny być z linki.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Ta wiadomość jest wolna od wirusów bo to jest kawałek tekstu, w związku z tym nie musi zawierać żadnej popapranej reklamy tandetnego programu antywirusowego rozsyłanego przez idiotów dla idiotów

Data: 2014-09-03 08:48:13
Autor: pawell32
W dniu 2014-09-03 o 08:28, Waldek Godel pisze:
Dnia Tue, 02 Sep 2014 08:57:08 +0200, pawell32 napisał(a):

tzn. jakie? przewoźne, przenośne?

Do okablowania w ścianach/duktach, czyli od gniazdka do gniazdka. Kable
wpinane do gniazdek powinny być z linki.

może masz rację, ale ja wszędzie daje drut.
1. od wielu lat nie widzę w sprzedaży linki
2. o ile pamiętam to linka ma tylko jeden ekran
3. jak widzisz narobienie końcówki "F" na lince ?
    mam pobielać końcówki ?
4. połączenie pomiędzy gniazdem, a odbiornikiem to jakieś specjalne?
    ja daje również drut, tyle że nieco miększy by można łatwiej
    go ułożyć, ale nie widzę powodu by dawać tam specjalny kabel.

Data: 2014-09-03 13:28:18
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 03 Sep 2014 08:48:13 +0200, pawell32 napisał(a):

może masz rację, ale ja wszędzie daje drut.

Druty też są różne. Mięciuteńkie i takie, że palcami zgiąć trudno.

Data: 2014-09-04 08:43:37
Autor: pawell32
W dniu 2014-09-03 o 14:28, Waldek Godel pisze:

Druty też są różne. Mięciuteńkie i takie, że palcami zgiąć trudno.

przecież o tym pisałem

Data: 2014-08-21 21:24:43
Autor: Krycha
W dniu 2014-08-18 22:41, Krycha pisze:
[...]

Podjęłam, wczoraj, ponownie próbę sprawdzenia jaki będę miała odbiór
sygnału TV na działce.
Przyniosłam z domu ten sam tuner (WIWA50), ta sama antena z zasilaczem, kabel antenowy, wszystko tak jak poprzednio, z tym że tuner miał ustawione programy z anteny jaką mam w domu.
Po podłączeniu zaskoczenie TVP1 i 2, info dobre jak poprzednio, ale również Polsat i TVN, T4, T6, których poprzednio nie było.
Potem wyszukałam programy na tej antenie na działce.
I znowu sukces odbiera też TVN, Polsat, T4,T6.
Zauważyłam zakłócenia na TTV, Stop klatka, Fokus TV i coś jeszcze,
ale dla mnie nieistotne stacje.
Doszło 16 programów Czeskich z tego 8 dało się oglądać.
Pełne zadowolenia. Pozostawiłam na działce dekoder tak jak był podłączony.
Ale ponieważ jedna próba o niczym nie świadczy, dzisiaj ponownie
uruchomiłam i oglądam, tak jak wczoraj jest TVP1 i 2, info oraz kolejne łącznie z TVN i Polsatem, T4, T6.
A TTV,  Stop klatka, Fokus TV i coś jeszcze tak jak wczoraj z zakłóceniami.
Chciałam poruszać wtykiem od anteny, jest trochę luźny, i zrobiłam
"ała" potrąciłam odbiornik IR, upadł raz potem drugi i na tym skończyły się moje próby.

Trudno teraz powiedzieć, która z opisanych sytuacji byłaby stała.
Może przy pierwszym podejściu coś było z sygnałem z Chrzelic, może warunki pogodowe na trasie sygnału były niedobre?
Niestety na razie skończyły mi się moje możliwości testowania.

Szukam teraz możliwości dokupienia odbiornika IR do wiwy50.

Krycha.

-- -

Data: 2014-08-21 23:39:38
Autor: yabba
Użytkownik "Krycha" <kkrycha@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:53f64772$0$2365$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-08-18 22:41, Krycha pisze:

Szukam teraz możliwości dokupienia odbiornika IR do wiwy50.

Proszę bardzo:

http://www.sklepsaturn.pl/czujka-odbiornik-podczerwieni-pilota-tunera-wiwa-hd50.html

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-08-22 21:01:47
Autor: Krycha
W dniu 2014-08-21 23:39, yabba pisze:
[...]

Dziękuję za link.
Przyglądałam się tej stronie. Ponieważ najtańsze koszty przesyłki,
prawie podwajają cenę, będę szukała okazji do odbioru osobistego.

Krycha.

-- -

sygnał tylko dla części stacji