syrena sport powróciła do świata żywych

Data: 2012-03-02 08:59:44
Autor: Jackare
syrena sport powróciła do świata żywych
Jak donosi w ostatnim numerze "Automobilista" pasjonat z Lublina, Mirosław Mazur zrekonstruował owianą legandą syrenę sport. Oczywiście odwtoarzenie absolutnie wszystkich podzepołów leżało poza granicami możliwości pojedynczej osoby, stąd też silnik - dwucylindrowy bokser wykorzystano gotowy -  z samochodu panhard dyna. Silnik ten był zresztą wzorcem konstrukcyjnym dla silnika skonstruowanego specjalnie do syreny sport.
Zrekonstrowany sport otrzymał także coś ekstra - odejmowany dach, w przeciwieństwie do dachu stałego jaki był w oryginale.
Mnie osobiscie serce rośnie na wieść o takich zdarzeniach, tym bardziej że pojazd zrekonstruowano na podstawie zdjęć i publikacji prasowych. Prototyp i jego dokumentacja zostały zniszczone na polecenie władz na początku lat 70-tych.
Zainteresowanych odsyłam do ostatniego numeru "Automobilisty". Syrena sport w miagicznej czerwieni "wrzeszczy" z okładki, także trudno przegapić. Bardziej oficjalna prezentacja samochodu ma się odbyć w maju. Trzymam kciuki za konstruktora i chylę czoła.
--
Jackare

Data: 2012-03-02 09:23:26
Autor: Ukaniu

Użytkownik "Jackare" <123@tralala.com.pl> napisał w wiadomości news:jipun4$4ha$1node2.news.atman.pl...
Jak donosi w ostatnim numerze "Automobilista" pasjonat z Lublina, Mirosław Mazur zrekonstruował owianą legandą syrenę sport. Oczywiście odwtoarzenie

Rekonstrukcja to raczej chyba nie jest jak dach ma według widzimisię pana Mirosława? Ot taka wariacja na temat.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-03-02 09:28:28
Autor: Jackare
Użytkownik "Ukaniu" <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4f508380$0$1210$65785112news.neostrada.pl...

[...]

trudno mówić o całkowicie zgdonej rekonstrukcji gdy jedynymi materiałami referencyjnymi są zdjęcia i publikacje. Nie ma wzorca konsruckyjnego i nie ma dokumentacji. Jak dla mnie facet i tak jest wielki. A co do dachu, to nie byłby przecież twórcą przez duże TWÓ gdyby nie dodał czegoś od siebie.
Kurde nawet szyby gość indywidualnie dorabiał/zamawiał....
--
Jackare

Data: 2012-03-02 10:06:39
Autor: Ukaniu

Użytkownik "Jackare" <123@tralala.com.pl> napisał w wiadomości news:jiq0cu$6bo$1node2.news.atman.pl...
A co do dachu, to nie byłby przecież twórcą przez duże TWÓ gdyby nie dodał czegoś od siebie.
Kurde nawet szyby gość indywidualnie dorabiał/zamawiał....

Ja nie pomniejszam jego zasług a jedynie chodzi mi o to, że nie można nazwać czegoś rekonstrukcją jeśli robi się coś zupełnie innego.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-03-02 10:42:37
Autor:
Użytkownik "Ukaniu" <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4f508da0$0$26681$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Zrekonstruował nieistniejąca wersję kabrio ;-)

--
MW

Data: 2012-03-02 10:51:14
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dnia 02.03.2012 Ukaniu <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> napisał/a:

[...]

Ale on nie zrobił czegoś *zupełnie innego*.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-03-02 16:33:19
Autor: AL
W dniu 2012-03-02 08:59, Jackare pisze:
[...]

a ta dziura z przodu - to juz tak zostanie?
http://www.automobilista.com.pl/

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-03-02 16:36:44
Autor: AL
W dniu 2012-03-02 16:33, AL pisze:
[...]

jest strona nawet:
http://www.syrenasport.eu/

i filmik z rekonstrukcji
http://www.youtube.com/watch?v=arf9_6EuxFQ

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-03-05 11:41:43
Autor: LEPEK
W dniu 2012-03-02 16:36, AL pisze:

[...]

Jakoś porównując zdjęcie z okładki i zdjęcia na stronie mam wątpliwości, czy to aby ta sama skorupa. Na stronie reflektory ładnie, gładko wpasowane w "oczodoły" z bardzo delikatnymi rameczkami, a na okładce zioną dziury wołające o ramki rozmiarem z Warszawy. Na okładce z przodu pod spodem rury od wydechu i hak, a na innych zdjęciach widać tylko taki ochronny stelaż...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm