system transakcyjny Deutsche Banku

Data: 2009-03-20 13:28:03
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl
system transakcyjny Deutsche Banku
Od listopada mam kartę kredytową Deutsche Banku. Dostęp do rachunku
karty przez ww. system bankowości elektronicznej wydreptałem sobie po
2 tygodniach. W grudniu wygenerował mi się pierwszy wyciąg. W systemie
pięknie pojawiły się informacje o zadłużeniu, o dacie zamknięcia
wyciągu, o dacie generowania następnego wyciągu. Natomiast rubryka
"data wymagalności ostatniej spłaty" pusta. Złożyłem telefonicznie
reklamację, że nie widzę takiej informacji w systemie. Minęło kilka
miesięcy, sytuacja się nie zmieniła. Na początku marca złożyłem
kolejną reklamację, że nie pojawia mi się taka informacja w systemie
wciąż i że wcześniej było to zgłaszane.
Dziś w skrzynce pocztowej firmowanej przez pocztę z trąbką dostałem
list z odpowiedzią na moją reklamację. Pismo podpisane aż przez dwie
specjalistki z departamentu rozwoju i wspomagania CF.
W piśmie zostałem poinformowany, że dostaję na mój adres domowy
wyciągi bankowe, że jak nie dostanę ich w ciągu 10 dni, to bank
uznaje, że wyciąg został do mnie doręczony. Potem w kolejnym akapicie
panie specjalistki nadmieniają, że mogę przecież zadzwonić na
infolinię, dopytać o dane mnie interesujące, że bank dla mnie
specjalnie może przygotować kopię wyciągu za skromne 5 PLN. Ostatnie
słowa tego akapitu rzuciły mną w głąb fotela. Panie stwierdziły, że
informacje o dacie i kwocie wymaganej spłaty dostępne są przez
internet w serwisie db easyNET. Myślę sobie, że moje prośby zostały
spełnione Włączam komputer pospiesznie, sprawdzam co ten db easyNET
dla mnie przygotował za informację o dacie spłaty załdużenia. Oczom
nie wierzę, puste miejsce jak było, tak nadal jest.
Przeczytałem jeszcze raz pismo z banku raz jeszcze, przeczytałem
również treść mojej reklamacji i zacząłem analizować, czy być może
jednym słowem skłoniłem panie specjalistki z Deutsche Banku do tego,
aby mnie informowały o tym, że: dostaję wyciągi z banku na domowy
adres, to że mogę zadzwonić na infolinię i wreszcie mogę widzieć w db
easyNET to, czego ja nie widzę.
Straszne to, że korzystam z produktu, dla którego przygotowano
promocyjną roczną opłatę w wysokości 200 zł (na szczęście w promocji
karta jest za darmo przez pierwszy rok). To straszne, że za te
pieniądze dostaję odpowiedzi na reklamacje, które nie są spełniane. To
straszne, że za tą kwotę ktoś robi ze mnie wariata i daje śliczną
odpowiedź na pytanie klienta "w jaki sposób mogę dowiedzieć się o
kwocie i terminie spłaty zadłużenia na karcie kredytowej" - pytanie,
którego nie zadałem.
Złożyłem kolejną reklamację i czekam sobie na odpowiedź. Ciekawe czego
tym razem się dowiem.
Uważam, że skoro bank sobie nie radzi z systemem informatycznym, niech
klientowi powie o tym szczerze i prawdziwie, będzie to zrozumiałe. Ale
niech nie robi wariata z ludzi, na których zarabia. Karta idzie na
kwarantannę do szuflady i wyjdzie z niej w odpowiednim czasie w celu
spotkania z nożycami w oddziale Deutsche Banku.

Data: 2009-03-20 21:54:20
Autor: RobertS
[...]

nie narzekaj, jeszcze lepsza jazda jest w Polbanku, nie dość, że wyciągi nie dochodzą to na infolinię nie można się dodzwonić, a w placówce nie mają podglądu w rachunek karty i aby się dowiedzieć też muszą dzwonić ;-(

sytuację ratuje średnio działający system bankowości internetowej, z którego mogę się dowiedzieć jaka jest kwota min. (o ile ww. działa)

natomiast bank ma obowiązek poinformować klienta o kwocie i terminie spłaty (wynika to z ustawy), jeżeli nie ma tego w systemie transakcyjnym to bank ma obowiązek (!!!) dostarczyć klientowi zestawienie transakcji i nie ma czegoś takiego, że poczta zapomniała/zgubiła - klient ma dostać i już, a twierdzenie, że my wysłaliśmy i może pan zamówić płatny duplikat to śmiech na sali!

jeżeli zwykłe listy nie dochodzą to niech wyślą poleconym, kurierem albo gołębiem pocztowym

RobertS

Data: 2009-03-20 15:35:22
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl
On 20 Mar, 21:54, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
> [...]

to śmiech na sali!

jeżeli zwykłe listy nie dochodzą to niech wyślą poleconym, kurierem albo

Robert, jak na razie wyciągi dostaję i na to nie narzekam. Mnie DB
zawiódł na polu rozpatrywania reklamacji.
Zgłosiłem nieprawidłowości w działaniu ich systemu - nie naprawiono.
Wysłałem reklamację ponawiającą - dostaję odpowiedź z Banku
nieodpowiadającej wogóle na moją reklamację.
Równie dobrze mogli wysłać TOiP albo ulotkę db kredyt. Merytorycznie
różnicy nie ma. Ich odpowiedź i ta wspominana przeze mnie hipotetyczna
ulotka nie na temat mojej reklamacji.

Data: 2009-03-21 09:17:06
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 20 Mar 2009 21:54:20 +0100, RobertS napisał(a):

nie narzekaj, jeszcze lepsza jazda jest w Polbanku, nie dość, że wyciągi nie dochodzą

Dochodzą, da się nawet przez wewnętrzną pocztę zmienić adres
korespondecyjny (z dokładnością do tego, że uparcie po imieniu i nazwisku
nie potrafią dopisać nazwy firmy - bo na firmowy chce dostawać).

to na infolinię nie można się dodzwonić,

Ostatnio nawet szybko się dało połączyć (czyzby zatrudnili dodatkowe
osoby?).

a w placówce nie mają podglądu w rachunek karty i aby się dowiedzieć też muszą dzwonić ;-(

A tu niestety prawda. W sprawie karty niewiele w oddziale da sie załatwić.

--
Kojer

Data: 2009-03-21 09:43:05
Autor: Seba
system transakcyjny Deutsche Banku
krzysztof_krawczyk@gazeta.pl <krzysztof_krawczyk@gazeta.pl> napisał(a):  Natomiast rubryka
"data wymagalno=B6ci ostatniej sp=B3aty" pusta. Z=B3o=BFy=B3em
telefoniczni=

a nie jest przypadkiem tak, ze po wystawieniu wyciągu zanim zajrzales do systemu splaciles kwote minimalną ? moze po wplacie kwoty minimalnej ta data znika (tak jest np w citi)

Data: 2009-03-21 03:16:12
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl
On 21 Mar, 10:43, "Seba" <bbastek13.SKA...@gazeta.pl> wrote:
krzysztof_krawc...@gazeta.pl <krzysztof_krawc...@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Nic takiego nie było co sugerujesz. Nie mówię o jednorazowym przypadku
braku informacji a o stanie utrzymującym się od początku istnienia
kart kredytowych Deutsche Banku. Co miesiąc po wystawieniu wyciągu
miejsce na informację o dacie spłaty jest puste.

Data: 2009-03-22 07:53:06
Autor: Incider
system transakcyjny Deutsche Banku
Zrezygnuj z tego dziadostwa niech, się dziady nauczą jak obsługiwać.

pzdr.: I

system transakcyjny Deutsche Banku