Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   szanowny pan jest trochę zbyt bezkrytyczny...o ile to pan jest Hans kloss a nie jakis podszywaniec typu kawecki czy inny pietrzykowski

Data: 2009-10-29 23:35:09
Autor: Mariusz Merta
szanowny pan jest trochę zbyt bezkrytyczny...o ile to pan jest Hans kloss a nie jakis podszywaniec typu kawecki czy inny pietrzykowski
wracając do meritum sprawy...radziłbym podchodzić ostrożnie do
doniesień prasowych...zwłaszcza jeśli chodzi o te sprawy...
dziennikarze w ogóle maja ostatnio problem ze zwykłą rzetelnością i
uczciwością więc, epatowanie się doniesieniami prasowymi z dziedziny
nauk medycznych wymaga zwykłej ostrożności i
powściągliwości...tymczasem cała masa ćwierćinteligentów ten news
potraktowała jako prawdę objawioną...
może należaołoby tak przypomnieć słynną owieczkę dolly która została
sklonowana...oczywiście pełen entuzjazm etc. tylko potem jakoś cihutko
było, że owieczka owszem, żyje tyle, że jej zdrówko szwankuje w
stopniu nieprzeciętnym...
albo z innej beczki jak to james Cameron "odkrył" urny zimieniem jezus
Maryja i Józef co miało oznaczać definitywny koniec chrześcijaństwa...
oznajmił mi to mój koleś, postympowy jak cholera...kiedy zadałem mu
kilka pytań dość rzeczowych to umiał tylko jak papuga cytować
fragmenty z wp.pl bodajże...nic własnej refleksji i wątpliwości...
tak pan szydzisz z Ducha Świętego...ja mam dla Niego dużo respektu
gdyż to on da na rozum...po to, żebyśmy go używali, nawet krytycznie
wobec samego Boga dltaego dodał Dar Bojaźni Bożej (nie mylić ze
strachem przed Bogiem) chodzi tutaj o szacunek dla wątpliwości jako
takich i dla przedmiotu bądź podmiotu tychże wątpliwości...
czy szyderstwo uważa pan za właściwą metodę naukową  ? czy w ogóle
szyderstwo jest godne uczonego ?
jeżeli szydzi pan z Ducha Świętego to co pan chce osiągnąć ? Ja  w
takich przypadkach widzę zawsze chęć okazania swojej wyższości z
prozaicznego tytułu posiadania jakiegoś stopnia naukowego...ba,
przeczytania pewnego tekstu bez dokładnego sprawdzenia w publikacjach
naukowych czy rozmowach z członkami zespołu badawczego...
na koniec opowiem panu historię z własnego doświadczenia, swego czasu
zainteresował mnie owad pt. Szerszeń... dzięki filmowi w kanale
National geografic...w filmie był pokazany epizod kiedy kilka
szerszeni zaatakowało ul z pszczołami, to była masakra, szerszenie
metodycznie mordowały wychodzące z ula pszczoły... następnego dnia
zrobiłem kwerendę w necie i...znalazłem stronę pewnego entomologa
któren właśnie ów film skrytykował i potrafił to umotywować, dopisane
były opinie innych entomologów którzy poparli jego krytykę...od tamtej
pory patrzę podejrzliwie na wszystkie filmy...
no a modny ostatnio temat tzw. globalnego ocieplenia...ciekawe, że
najwięcej w nim maja do powiedzenia politycy i dziennikarze zaś
brakuje opinii chemików, fizyków, geografów, glacjologów i
synoptyków...mało tego, ostatnio London Economics School wysmażyła
raport w który stoi mianowicie to, że globalne ocieplenie jest
spowodowane zbyt dużą populcją ludzi...
czyli co, kara śmierci za zbyt dużą ilość puszczanych bąków :-)))

Mariusz Merta