Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   szarpanie

szarpanie

Data: 2010-03-13 13:15:05
Autor: Michał
szarpanie
Co może być przyczyn± szarpania po zdjęciu nogi z gazu na niskich biegach (II, III) podczas hamowania silnikiem? Szarpanie występuje zarówno podczas hamowania silnikiem (mocno i niejednostajnie szarpie) jak też toczenia się na II biegu bez dotykania gazu (niemal niedostrzegalne, ale da się wyczuć). Podczas przy¶pieszania objaw nie występuje, na jałowym biegu silnik pracuje cicho i równo. Pacjent: Astra 1.8 '91 przebieg 370kkm

Data: 2010-03-13 14:37:31
Autor: to
szarpanie
Michał wrote:

Co może być przyczyną szarpania po zdjęciu nogi z gazu na niskich
biegach (II, III) podczas hamowania silnikiem? Szarpanie występuje
zarĂłwno podczas hamowania silnikiem (mocno i niejednostajnie szarpie)
jak teĹĽ toczenia siÄ™ na II biegu bez dotykania gazu (niemal
niedostrzegalne, ale da się wyczuć). Podczas przyśpieszania objaw nie
występuje, na jałowym biegu silnik pracuje cicho i równo. Pacjent: Astra
1.8 '91 przebieg 370kkm

Zawór bocznikowy zwany też "krokowcem". O ile w tym silniku jest, ale raczej musi być.

--
cokolwiek

Data: 2010-03-13 14:46:59
Autor: lukasz
szarpanie
Co może być przyczyn± szarpania po zdjęciu nogi z gazu na niskich biegach (II, III) podczas hamowania silnikiem? Szarpanie występuje


poduszka pod silnikiem i/lub skrzynia

Data: 2010-03-14 09:47:25
Autor: macko
szarpanie

Użytkownik "lukasz" <x@y.z> napisał w wiadomo¶ci news:hng4vc$utf$1news.onet.pl...
Co może być przyczyn± szarpania po zdjęciu nogi z gazu na niskich biegach (II, III) podczas hamowania silnikiem? Szarpanie występuje


poduszka pod silnikiem i/lub skrzynia
-- -

Potwierdzam. Przerabiałem to ostatnio w swojej (F 1.7DTL). Wymiana 3 poduszek pomogła.

pzdr.
macko

Data: 2010-03-13 16:15:07
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
szarpanie
W dniu 2010-03-13 13:15, Michał pisze:
Co może być przyczyn± szarpania po zdjęciu nogi z gazu na niskich
biegach (II, III) podczas hamowania silnikiem? Szarpanie występuje
zarówno podczas hamowania silnikiem (mocno i niejednostajnie szarpie)
jak też toczenia się na II biegu bez dotykania gazu (niemal
niedostrzegalne, ale da się wyczuć). Podczas przy¶pieszania objaw nie
występuje, na jałowym biegu silnik pracuje cicho i równo. Pacjent: Astra
1.8 '91 przebieg 370kkm

Lekkie poszaprywanie bedzie odczuwalne zawsze, bo podczas hamowania silnikiem odcinane jest zasilanie silnika paliwem. Jednakze, jesli ostatnio efekt ten sie poglebia to przyczyn moze byc wiele. Od nieszczelnosci w ukladzie zasilania powietrzem, poprzez luzy przepustnicy czy tez uszkodzony potencometr przepustnicy.
Ten ostatni przypadek przerabialem niedawno w Citroenie. Sciezki przewodzace w potencjometrze, w miejscu, ktore odpowiada zakmnietej przepustnicy sie przetarly i ECU nie otrzymywal prawidlowej informacji o polozeniu przepustnicy. Dodatkowym efektem u mnie byly podwyzszone obroty biegu jalowego. Z tym, ze u mnie nie wystepuje silnik krokowy jako taki, lecz regulator przepustnicy. W przypadku klasycznego silniczka krokowego efekt podwyzszonych obrotow nie musi wystepowac. Po minimalnej korekcie stanu spoczynkowego potencjometra efekt szarpania i podwyzszonych obrotow zniknal.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

szarpanie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona