Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   szarpanie

szarpanie

Data: 2010-03-13 16:15:07
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
szarpanie
W dniu 2010-03-13 13:15, Michał pisze:
Co może być przyczyną szarpania po zdjęciu nogi z gazu na niskich
biegach (II, III) podczas hamowania silnikiem? Szarpanie występuje
zarówno podczas hamowania silnikiem (mocno i niejednostajnie szarpie)
jak też toczenia się na II biegu bez dotykania gazu (niemal
niedostrzegalne, ale da się wyczuć). Podczas przyśpieszania objaw nie
występuje, na jałowym biegu silnik pracuje cicho i równo. Pacjent: Astra
1.8 '91 przebieg 370kkm

Lekkie poszaprywanie bedzie odczuwalne zawsze, bo podczas hamowania silnikiem odcinane jest zasilanie silnika paliwem. Jednakze, jesli ostatnio efekt ten sie poglebia to przyczyn moze byc wiele. Od nieszczelnosci w ukladzie zasilania powietrzem, poprzez luzy przepustnicy czy tez uszkodzony potencometr przepustnicy.
Ten ostatni przypadek przerabialem niedawno w Citroenie. Sciezki przewodzace w potencjometrze, w miejscu, ktore odpowiada zakmnietej przepustnicy sie przetarly i ECU nie otrzymywal prawidlowej informacji o polozeniu przepustnicy. Dodatkowym efektem u mnie byly podwyzszone obroty biegu jalowego. Z tym, ze u mnie nie wystepuje silnik krokowy jako taki, lecz regulator przepustnicy. W przypadku klasycznego silniczka krokowego efekt podwyzszonych obrotow nie musi wystepowac. Po minimalnej korekcie stanu spoczynkowego potencjometra efekt szarpania i podwyzszonych obrotow zniknal.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

szarpanie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona