Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   szczepionka

szczepionka

Data: 2020-12-30 19:19:08
Autor: Shrek
szczepionka
W dniu 29.12.2020 o 21:24, J.F. pisze:

czy transport duzej ilosci suchego lodu samolotem jest bezpieczny ?

Czy duza emisja CO2 grozi omdleniem pilotow ?

Niby juz pierwsze przylecialy, to widac wentylacja jest dobra ...

A ile tego lodu? Bo wiesz. Paxy też co2 wydzielają. Podejrzewam, że 200 paxów to nawet więcej;)


--
Shrek

Data: 2020-12-30 20:25:06
Autor: J.F.
szczepionka
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fecc49b$0$543$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 29.12.2020 o 21:24, J.F. pisze:
czy transport duzej ilosci suchego lodu samolotem jest bezpieczny ?
Czy duza emisja CO2 grozi omdleniem pilotow ?
Niby juz pierwsze przylecialy, to widac wentylacja jest dobra ...

A ile tego lodu? Bo wiesz. Paxy też co2 wydzielają. Podejrzewam, że 200 paxów to nawet więcej;)

Raczej nie.
Pax malo CO2 wydziela, natomiast przy tej szczepionce cos mowiono o 20kg/pojemnik.
Ale ile tych pojemnikow i na jak dlugo ma ten suchy lod starczyc ?

J.

Data: 2020-12-30 21:24:45
Autor: Shrek
szczepionka
W dniu 30.12.2020 o 20:25, J.F. pisze:

A ile tego lodu? Bo wiesz. Paxy też co2 wydzielają. Podejrzewam, że 200 paxów to nawet więcej;)

Raczej nie.

No mam wątpliwości. Uwzględniając gęstość gazu otrzymujemy wynik ciężaru wydychanego przez człowieka dwutlenku węgla na 605,74 kg/rok

1.65 kg na dobę. 137 gramów na godzinę. Razy dwieście 27,5 kg

Pax malo CO2 wydziela, natomiast przy tej szczepionce cos mowiono o 20kg/pojemnik.
Ale ile tych pojemnikow i na jak dlugo ma ten suchy lod starczyc ?

No właśnie?

--
Shrek

Data: 2021-01-02 02:34:29
Autor: J.F.
szczepionka
Dnia Wed, 30 Dec 2020 21:24:45 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 30.12.2020 o 20:25, J.F. pisze:
A ile tego lodu? Bo wiesz. Paxy też co2 wydzielają. Podejrzewam, że 200 paxów to nawet więcej;)
Raczej nie.

No mam wątpliwości. Uwzględniając gęstość gazu otrzymujemy wynik ciężaru wydychanego przez człowieka dwutlenku węgla na 605,74 kg/rok

1.65 kg na dobę. 137 gramów na godzinę. Razy dwieście 27,5 kg

A tu mamy 20kg w jednej skrzyni. ale tez krotki lot.

Nie za duza ta emisja ?
Z grubsza liczac - powinno tego CO2 byc jakies 2x wiecej niz zywnosci,
ktora sie zjada.
0.8kg suchej masy dziennie ?

no i 1.65kg/24h = 69g/h

Pax malo CO2 wydziela, natomiast przy tej szczepionce cos mowiono o 20kg/pojemnik.
Ale ile tych pojemnikow i na jak dlugo ma ten suchy lod starczyc ?

No właśnie?

Tak czy inaczej - to wydaje mi sie, ze samolot pelny dymiacych skrzyn
nie miesci sie w zalozeniach projektowych :-)

J.

Data: 2021-01-02 08:24:29
Autor: Shrek
szczepionka
W dniu 02.01.2021 o 02:34, J.F. pisze:

Tak czy inaczej - to wydaje mi sie, ze samolot pelny dymiacych skrzyn
nie miesci sie w zalozeniach projektowych :-)

Nie wydaje mi się, że to byłby problem. Pomyśl co będzie dalej - samolot to ma dość dobrą wentyację:)

--
Shrek

Data: 2021-01-02 12:18:39
Autor: J.F.
szczepionka
Dnia Sat, 2 Jan 2021 08:24:29 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 02.01.2021 o 02:34, J.F. pisze:
Tak czy inaczej - to wydaje mi sie, ze samolot pelny dymiacych skrzyn
nie miesci sie w zalozeniach projektowych :-)

Nie wydaje mi się, że to byłby problem. Pomyśl co będzie dalej - samolot to ma dość dobrą wentyację:)

Raczej szczelna kabine, a wentylacja ... zaprojektowana na tych 200
paxow, a nie na 200 dymiacych skrzyn :-)

J.

Data: 2021-01-02 13:10:47
Autor: Marcin Debowski
szczepionka
On 2021-01-02, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Sat, 2 Jan 2021 08:24:29 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 02.01.2021 o 02:34, J.F. pisze:
Tak czy inaczej - to wydaje mi sie, ze samolot pelny dymiacych skrzyn
nie miesci sie w zalozeniach projektowych :-)

Nie wydaje mi się, że to byłby problem. Pomyśl co będzie dalej - samolot to ma dość dobrą wentyację:)

Raczej szczelna kabine, a wentylacja ... zaprojektowana na tych 200
paxow, a nie na 200 dymiacych skrzyn :-)

Transport lotniczy różnych rzeczy z suchym lodem jest stadardem i to zapewne od pół wieku. Serio sądzisz, że ktoś nie pomyślał i musisz tu ścieżki przecierać?

--
Marcin

Data: 2021-01-02 14:52:13
Autor: Jarosław Sokołowski
szczepionka
Pan Marcin Debowski napisał:

Raczej szczelna kabine, a wentylacja ... zaprojektowana na tych 200
paxow, a nie na 200 dymiacych skrzyn :-)

Transport lotniczy różnych rzeczy z suchym lodem jest stadardem i to zapewne od pół wieku. Serio sądzisz, że ktoś nie pomyślał i musisz tu ścieżki przecierać?

Podobnie jak sam handel suchym lodem. Jak się kupuje dwutlenek węgla
w postaci stałej, to w przystosowanych do tego celu pojemnikach czas
połowicznego rozpadu liczony jest w tygodniach. Te pojemniki to nic
nadzwyczajnego, zwykły styropian. Czasem coś leci w "dymiącej skrzyni",
bo to jednorazowa akcja i prowizorka. Tu jednak bym się spodziewał, że
konstrukcja opakowań jest taka, że z 20 kg nie ubędzie więcej niż 1-2 kg.

--
Jarek

Data: 2021-01-02 16:58:31
Autor: Robert Tomasik
szczepionka
W dniu 02.01.2021 o 14:52, Jarosław Sokołowski pisze:
Tu jednak bym się spodziewał, że
konstrukcja opakowań jest taka, że z 20 kg nie ubędzie więcej niż 1-2 kg.

Dwutlenek węgla ma ciężar właściwy  0,00198 g/cm3 => 2 kg/m3. Metr
sześcienny czystego dwutlenku węgla w samolocie może być problemem.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-01-02 19:07:12
Autor: Jarosław Sokołowski
szczepionka
Pan Robert Tomasik napisał:

Tu jednak bym się spodziewał, że konstrukcja opakowań jest taka,
że z 20 kg nie ubędzie więcej niż 1-2 kg.

Dwutlenek węgla ma ciężar właściwy  0,00198 g/cm3 => 2 kg/m3. Metr
sześcienny czystego dwutlenku węgla w samolocie może być problemem.

Ale nie jest (o przyczynach wspmniano tym razem oględnie, a wcześniej
zdarzały się dokładniejsze tłumaczenia).

--
Jarek

Data: 2021-01-02 23:35:14
Autor: Marcin Debowski
szczepionka
On 2021-01-02, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
W dniu 02.01.2021 o 14:52, Jarosław Sokołowski pisze:
Tu jednak bym się spodziewał, że
konstrukcja opakowań jest taka, że z 20 kg nie ubędzie więcej niż 1-2 kg.

Dokładnie tak to sobie wyobrazam.

Dwutlenek węgla ma ciężar właściwy  0,00198 g/cm3 => 2 kg/m3. Metr

Jakie to ma tu za znaczenie?

sześcienny czystego dwutlenku węgla w samolocie może być problemem.

Tak. W zamknietej, zakitranej puszce bez wentylacji. Ponownie, nie ma chyba dziedziny przemysłu o takiej skali usług powszechnych, gdzie normy są tak wyśrubowane a wszyscy, pardon-mła, zesrywają się na najmniejsze odstępstwo od tych norm. A tu nagle DżejEf węszy problem bo podczas transportu sublimuje CO2. Mogę się założyć w ciemno (nie chce mi się góglać), że: 1) są normy jak to pakować 2) są normy dotyczące maksymalnych ilości dopuszczalnych w transporcie - po co się niby deklaruje ile tego suchego lodu jest? A po co się waży bagaż i czy może go być dowolna ilość dla dowolnego samolotu? Więc aby dyskusja miała jakikolwiek sens to trzeba znać szczegóły dotyczące wentylacji samolotu i transportu takich przesyłek, a jak się nie zna (i nie chce poszukać), to przyjąć, że raczej kilka tysięcy specjalistów nagle nie zidiociało i narażają życia kilkuset tysięcy osób.

--
Marcin

Data: 2021-01-03 01:33:30
Autor: J.F.
szczepionka
Dnia Sat, 02 Jan 2021 13:10:47 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
On 2021-01-02, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]
Transport lotniczy różnych rzeczy z suchym lodem jest stadardem i to zapewne od pół wieku. Serio sądzisz, że ktoś nie pomyślał i musisz tu ścieżki przecierać?

Naprawde to taki standard ?
I duzej ilosci pojemnikow ?

J.

Data: 2021-01-03 02:38:12
Autor: Marcin Debowski
szczepionka
On 2021-01-03, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Sat, 02 Jan 2021 13:10:47 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
On 2021-01-02, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]
Transport lotniczy różnych rzeczy z suchym lodem jest stadardem i to zapewne od pół wieku. Serio sądzisz, że ktoś nie pomyślał i musisz tu ścieżki przecierać?

Naprawde to taki standard ?
I duzej ilosci pojemnikow ?

Naprawdę. Co do ilości (w sensie kg/samolot) się nie wypowiadam, ale serio serio rutynowo transportuje się tak wiele materiałów, np. kleje epoksydowe dla przemysłu lotniczego (wymóg -18C lub niżej). Przynajmniej mniejsze ilości. Podejrzewam, że alternatywne rozwiązania byłyby droższe lub niepraktyczne.

Zarzuć dry ice air freight i zobacz ile tego wyskakuje.

--
Marcin

Data: 2021-01-04 13:58:00
Autor: J.F.
szczepionka
Dnia Sun, 03 Jan 2021 02:38:12 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
On 2021-01-03, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Sat, 02 Jan 2021 13:10:47 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
[...]
Transport lotniczy różnych rzeczy z suchym lodem jest stadardem i to zapewne od pół wieku. Serio sądzisz, że ktoś nie pomyślał i musisz tu ścieżki przecierać?

Naprawde to taki standard ?
I duzej ilosci pojemnikow ?

Naprawdę. Co do ilości (w sensie kg/samolot) się nie wypowiadam, ale serio serio rutynowo transportuje się tak wiele materiałów, np. kleje epoksydowe dla przemysłu lotniczego (wymóg -18C lub niżej). Przynajmniej mniejsze ilości.

Kleje o tyle ciekawe, ze to pewnie nie takie male ilosci ... troche
tych klejow na samolot wyjdzie.

Zarzuć dry ice air freight i zobacz ile tego wyskakuje.

Zarzucilem
https://www.amherst.edu/offices/enviro_health_safety/hazardous-materials/hazardous-materials/dry_ice_shipping

may be carried provide the operator has made suitable arrangements
depending on the aircraft type

- the aircraft ventilation rates
- the methods of packaging and storing
- whether or not animals will be carried on the same flight and other
associated factors
- The operator must inform staff that carbon dioxide (Dry Ice) is
being loaded, or is on board the aircraft.

Dry ice is classified by DOT (Department of Transportation) and IATA
(International Air Transport Association) as a "miscellaneous" hazard,
class 9. Dry ice is considered hazardous during transportation for
three reasons:

1. Explosion hazard: [...]
2.    Suffocation hazard: a large volume of carbon dioxide gas emitted
in a confined space may create an oxygen deficient atmosphere.

Gdzies tam jeszcze mozna spotkac info, ze dopuszczalny limit to 2.5kg
na pasazera/paczke. Ale to chyba FAA ... moze bez deklaracji
niebezpiecznego materialu

https://www.lion.com/Lion-News/October-2019/How-to-Ship-Dry-Ice-by-Air-with

No, i ciekaw jestem, czy piloci/logistycy tacy biegli, ze sie
zorientuja po manifescie, ze trzeba im sprawdzic dane wentylacji
samolotu.

J.

Data: 2021-01-04 23:57:20
Autor: Marcin Debowski
szczepionka
On 2021-01-04, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Sun, 03 Jan 2021 02:38:12 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
On 2021-01-03, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Sat, 02 Jan 2021 13:10:47 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
[...]
Transport lotniczy różnych rzeczy z suchym lodem jest stadardem i to zapewne od pół wieku. Serio sądzisz, że ktoś nie pomyślał i musisz tu ścieżki przecierać?

Naprawde to taki standard ?
I duzej ilosci pojemnikow ?

Naprawdę. Co do ilości (w sensie kg/samolot) się nie wypowiadam, ale serio serio rutynowo transportuje się tak wiele materiałów, np. kleje epoksydowe dla przemysłu lotniczego (wymóg -18C lub niżej). Przynajmniej mniejsze ilości.

Kleje o tyle ciekawe, ze to pewnie nie takie male ilosci ... troche
tych klejow na samolot wyjdzie.

Obstawiam, że te większe ilości to jakimś wyspecjalizowanym cargo lotniczym z chłodnią. W końcu musza takie być. Morskim raczej nie bo to ma 12 miesięczną wazność. Nb. do takich klejów konieczny jest zresztą często podkład i też ma podobne temperaturowe wymogy.

Zarzuć dry ice air freight i zobacz ile tego wyskakuje.

Zarzucilem
https://www.amherst.edu/offices/enviro_health_safety/hazardous-materials/hazardous-materials/dry_ice_shipping

may be carried provide the operator has made suitable arrangements
depending on the aircraft type

- the aircraft ventilation rates
- the methods of packaging and storing
- whether or not animals will be carried on the same flight and other
associated factors
- The operator must inform staff that carbon dioxide (Dry Ice) is
being loaded, or is on board the aircraft.

Dry ice is classified by DOT (Department of Transportation) and IATA
(International Air Transport Association) as a "miscellaneous" hazard,
class 9. Dry ice is considered hazardous during transportation for
three reasons:

1. Explosion hazard: [...]
2.    Suffocation hazard: a large volume of carbon dioxide gas emitted
in a confined space may create an oxygen deficient atmosphere.

Gdzies tam jeszcze mozna spotkac info, ze dopuszczalny limit to 2.5kg
na pasazera/paczke. Ale to chyba FAA ... moze bez deklaracji
niebezpiecznego materialu

https://www.lion.com/Lion-News/October-2019/How-to-Ship-Dry-Ice-by-Air-with

No, i ciekaw jestem, czy piloci/logistycy tacy biegli, ze sie
zorientuja po manifescie, ze trzeba im sprawdzic dane wentylacji
samolotu.

Myslę, że to jest ustandaryzowane. W każdym razie, jak widać wszyscy wiedzą o co chodzi.

--
Marcin

Data: 2021-01-02 14:10:47
Autor: Shrek
szczepionka
W dniu 02.01.2021 o 12:18, J.F. pisze:

Nie wydaje mi się, że to byłby problem. Pomyśl co będzie dalej - samolot
to ma dość dobrą wentyację:)

Raczej szczelna kabine,

Pozwolę się sobie nie zgodzić:P

a wentylacja ... zaprojektowana na tych 200
paxow, a nie na 200 dymiacych skrzyn :-)

Kiedyś palili w samolotach i się nie podusili. Teraz- no cóż - skoro nie spadają jak helios, to znaczy że widać dają radę:P


--
Shrek

Data: 2021-01-03 01:32:15
Autor: J.F.
szczepionka
Dnia Sat, 2 Jan 2021 14:10:47 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 02.01.2021 o 12:18, J.F. pisze:
Nie wydaje mi się, że to byłby problem. Pomyśl co będzie dalej - samolot
to ma dość dobrą wentyację:)

Raczej szczelna kabine,

Pozwolę się sobie nie zgodzić:P

Hermetyczna czyli szczelna.
Do tego jakies doprowadzenie powietrza ... i pewnie zawor upustowy,
zeby wentylacja jednak byla.

a wentylacja ... zaprojektowana na tych 200
paxow, a nie na 200 dymiacych skrzyn :-)

Kiedyś palili w samolotach i się nie podusili. Teraz- no cóż - skoro nie spadają jak helios, to znaczy że widać dają radę:P

A ile wazy paczka papierosow ? 20kg CO2 z tego nie powstanie.

J.

Data: 2021-01-03 06:46:18
Autor: Shrek
szczepionka
W dniu 03.01.2021 o 01:32, J.F. pisze:

Pozwolę się sobie nie zgodzić:P

Hermetyczna czyli szczelna.
Do tego jakies doprowadzenie powietrza ... i pewnie zawor upustowy,
zeby wentylacja jednak byla.

Czyli bezszczelna;)

a wentylacja ... zaprojektowana na tych 200
paxow, a nie na 200 dymiacych skrzyn :-)

Kiedyś palili w samolotach i się nie podusili. Teraz- no cóż - skoro nie
spadają jak helios, to znaczy że widać dają radę:P

A ile wazy paczka papierosow ? 20kg CO2 z tego nie powstanie.

Ale skoro się nie uwędzili, to znaczy że była wymiana powietrza.

--
Shrek

Data: 2021-01-04 13:23:04
Autor: J.F.
szczepionka
Dnia Sun, 3 Jan 2021 06:46:18 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 03.01.2021 o 01:32, J.F. pisze:
Pozwolę się sobie nie zgodzić:P
Hermetyczna czyli szczelna.
Do tego jakies doprowadzenie powietrza ... i pewnie zawor upustowy,
zeby wentylacja jednak byla.

Czyli bezszczelna;)

a wentylacja ... zaprojektowana na tych 200
paxow, a nie na 200 dymiacych skrzyn :-)

Kiedyś palili w samolotach i się nie podusili. Teraz- no cóż - skoro nie
spadają jak helios, to znaczy że widać dają radę:P

A ile wazy paczka papierosow ? 20kg CO2 z tego nie powstanie.

Ale skoro się nie uwędzili, to znaczy że była wymiana powietrza.

W ilosci takiej, jaka zaprojektowali.
Dostosowanej do paxow i moze papierosow.

A tu ostatnio dostarczono nam 150 tys dawek szczepionki, zakladajac,
ze w pudle jest pare tys sztuk - to ciagle kilkadziesiat pudel.

J.

Data: 2021-01-04 14:05:42
Autor: J.F.
szczepionka
Dnia Mon, 4 Jan 2021 13:23:04 +0100, J.F. napisał(a):
Dnia Sun, 3 Jan 2021 06:46:18 +0100, Shrek napisał(a):
[...]
a wentylacja ... zaprojektowana na tych 200
paxow, a nie na 200 dymiacych skrzyn :-)

Kiedyś palili w samolotach i się nie podusili. Teraz- no cóż - skoro nie
spadają jak helios, to znaczy że widać dają radę:P

A propos - a jak to jest z wilgocia w samolocie ?

Powietrze na tych 10km chyba malo pary wodnej zawiera,
wiec powietrze w samolocie jest suche, maja zbiornik z woda do
nawilzania, czy moze wymrazaja wode z powietrza wychodzacego i
zawracja ?

Bo chyba nie korzystaja z wody spustowej z toalety ? :-)

J.

Data: 2021-01-04 14:47:54
Autor: Shrek
szczepionka
W dniu 04.01.2021 o 14:05, J.F. pisze:

A propos - a jak to jest z wilgocia w samolocie ?

Nie wiem - chyba sucho...

Powietrze na tych 10km chyba malo pary wodnej zawiera,
wiec powietrze w samolocie jest suche, maja zbiornik z woda do
nawilzania, czy moze wymrazaja wode z powietrza wychodzacego i
zawracja ?

Ciężko byłoby coś wymrozić z -40 na zewnątrz;)

--
Shrek

Data: 2021-01-04 15:40:25
Autor: J.F.
szczepionka
Dnia Mon, 4 Jan 2021 14:47:54 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 04.01.2021 o 14:05, J.F. pisze:
A propos - a jak to jest z wilgocia w samolocie ?

Nie wiem - chyba sucho...

Powietrze na tych 10km chyba malo pary wodnej zawiera,
wiec powietrze w samolocie jest suche, maja zbiornik z woda do
nawilzania, czy moze wymrazaja wode z powietrza wychodzacego i
zawracja ?

Ciężko byłoby coś wymrozić z -40 na zewnątrz;)

Nie - wymrozic z tego co opuszcza wnetrze. Powietrze wypuscic, wode rozpylic ..

J.

Data: 2021-01-04 16:16:31
Autor: Shrek
szczepionka
W dniu 04.01.2021 o 15:40, J.F. pisze:

Ciężko byłoby coś wymrozić z -40 na zewnątrz;)

Nie - wymrozic z tego co opuszcza wnetrze.
Powietrze wypuscic, wode rozpylic ..

A. To to się da. Ale nie wiem cy to robią.

--
Shrek

Data: 2021-01-04 18:47:24
Autor: J.F.
szczepionka
Dnia Mon, 4 Jan 2021 16:16:31 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 04.01.2021 o 15:40, J.F. pisze:

Ciężko byłoby coś wymrozić z -40 na zewnątrz;)

Nie - wymrozic z tego co opuszcza wnetrze.
Powietrze wypuscic, wode rozpylic ..

A. To to się da. Ale nie wiem cy to robią.

Ha, okazuje sie, ze to powazny problem

https://www.aircraftcompare.com/blog/why-are-airplanes-so-dry/

Kluczowa jest koncowka - nadmierna wilgoc skrapla sie na kadlubie i
powoduje korozje.

Ale ... jak to wytrzymuje zaloga ? J.

Data: 2021-01-05 00:10:19
Autor: Marcin Debowski
szczepionka
On 2021-01-04, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Mon, 4 Jan 2021 16:16:31 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 04.01.2021 o 15:40, J.F. pisze:

Ciężko byłoby coś wymrozić z -40 na zewnątrz;)

Nie - wymrozic z tego co opuszcza wnetrze.
Powietrze wypuscic, wode rozpylic ..

A. To to się da. Ale nie wiem cy to robią.

Ha, okazuje sie, ze to powazny problem

https://www.aircraftcompare.com/blog/why-are-airplanes-so-dry/

Kluczowa jest koncowka - nadmierna wilgoc skrapla sie na kadlubie i
powoduje korozje.

Ale ... jak to wytrzymuje zaloga ?

Pewnie nie są to żadne ekstrema i da się wytrzymac. Jakieś kremy nawilżające? Co do pierwotnego pytania, to kilkadziesiąt-kilkaset osób potrafi sporo naparować.

--
Marcin

Data: 2021-01-07 17:10:08
Autor: J.F.
szczepionka
Dnia Tue, 05 Jan 2021 00:10:19 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
On 2021-01-04, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ha, okazuje sie, ze to powazny problem

https://www.aircraftcompare.com/blog/why-are-airplanes-so-dry/

Kluczowa jest koncowka - nadmierna wilgoc skrapla sie na kadlubie i
powoduje korozje.

Ale ... jak to wytrzymuje zaloga ?

Pewnie nie są to żadne ekstrema i da się wytrzymac.

Takie tam - irackie lato. Wzmozone przez niskie cisnienie,
Jakieś kremy nawilżające?

Dostaja dodatek ?

Co do pierwotnego pytania, to kilkadziesiąt-kilkaset osób potrafi sporo naparować.

Pod warunkiem, ze sie nie wietrzy intensywnie ...

J.

Data: 2021-01-08 11:41:21
Autor: Marcin Debowski
szczepionka
On 2021-01-07, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Tue, 05 Jan 2021 00:10:19 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
On 2021-01-04, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ha, okazuje sie, ze to powazny problem

https://www.aircraftcompare.com/blog/why-are-airplanes-so-dry/

Kluczowa jest koncowka - nadmierna wilgoc skrapla sie na kadlubie i
powoduje korozje.

Ale ... jak to wytrzymuje zaloga ?

Pewnie nie są to żadne ekstrema i da się wytrzymac.

Takie tam - irackie lato. Wzmozone przez niskie cisnienie,

A jaką wilgotność masz w Polsce gry temperatura spadnie do zera i niżej?

Jakieś kremy nawilżające?

Dostaja dodatek ?

Co do pierwotnego pytania, to kilkadziesiąt-kilkaset osób potrafi sporo naparować.

Pod warunkiem, ze sie nie wietrzy intensywnie ...

Myślę, że trochę jak zwykle demonizujesz. Osoby o wrażliwej skórze może coś odczują, większość nie. Odwiedzając Polskę zimą mam przesiadke z RH 90-100% na RH 0-10% i nie zauważam - w odwrotną stronę i owszem, pierwsze 2-3 minuty.

--
Marcin

Data: 2021-01-14 15:26:10
Autor: J.F.
szczepionka
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:BxXJH.919230$VYD1.643416@fx44.ams1...
On 2021-01-07, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Tue, 05 Jan 2021 00:10:19 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
On 2021-01-04, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ha, okazuje sie, ze to powazny problem

https://www.aircraftcompare.com/blog/why-are-airplanes-so-dry/
Kluczowa jest koncowka - nadmierna wilgoc skrapla sie na kadlubie i
powoduje korozje.

Ale ... jak to wytrzymuje zaloga ?

Pewnie nie są to żadne ekstrema i da się wytrzymac.

Takie tam - irackie lato. Wzmozone przez niskie cisnienie,

A jaką wilgotność masz w Polsce gry temperatura spadnie do zera i niżej?

Snieg mi dzisiaj padal, lezy teraz na ulicy i topnieje ... to czy nie blisko 100% ?

Co do pierwotnego pytania, to kilkadziesiąt-kilkaset osób
potrafi sporo naparować.

Pod warunkiem, ze sie nie wietrzy intensywnie ...

Myślę, że trochę jak zwykle demonizujesz. Osoby o wrażliwej skórze może
coś odczują, większość nie. Odwiedzając Polskę zimą mam przesiadke z RH
90-100% na RH 0-10% i nie zauważam - w odwrotną stronę i owszem,
pierwsze 2-3 minuty.

Po pierwsze - nie mylilbym zimowych warunkow z kabinowymi.

Po drugie - do polskiego klimatu jestes przyzwyczajony.
Klimatu umiarkowanego dodajmy.

No i nawet dlugi lot, ale jeden, to jakos przetrwasz, a zaloga ktora w tym codziennie lata ?

J.

Data: 2021-01-15 08:12:54
Autor: Marcin Debowski
szczepionka
On 2021-01-14, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:BxXJH.919230$VYD1.643416@fx44.ams1...
On 2021-01-07, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Tue, 05 Jan 2021 00:10:19 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
On 2021-01-04, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ha, okazuje sie, ze to powazny problem

https://www.aircraftcompare.com/blog/why-are-airplanes-so-dry/
Kluczowa jest koncowka - nadmierna wilgoc skrapla sie na kadlubie i
powoduje korozje.

Ale ... jak to wytrzymuje zaloga ?

Pewnie nie są to żadne ekstrema i da się wytrzymac.

Takie tam - irackie lato. Wzmozone przez niskie cisnienie,

A jaką wilgotność masz w Polsce gry temperatura spadnie do zera i niżej?

Snieg mi dzisiaj padal, lezy teraz na ulicy i topnieje ... to czy nie blisko 100% ?

Bliżej 10%, przynajmniej z wykresów, które można wyguglać.

90-100% na RH 0-10% i nie zauważam - w odwrotną stronę i owszem,
pierwsze 2-3 minuty.

Po pierwsze - nie mylilbym zimowych warunkow z kabinowymi.

Po drugie - do polskiego klimatu jestes przyzwyczajony.
Klimatu umiarkowanego dodajmy.

Po 20 latach na równiku?

No i nawet dlugi lot, ale jeden, to jakos przetrwasz, a zaloga ktora w tym codziennie lata ?

Pozwalają im wyjść chyba od czasu do czasu?

Apropos wcześniejszych dywagacji. Właśnie mi klm przysłał:
https://youtu.be/PeucyXF1VFA

Co prawda mówią o cargo, ale wydaje się, że skrzynie jak pasażerskie. Zresztą samolot też wygląda na pasażerski.

--
Marcin

Data: 2021-01-15 18:54:13
Autor: J.F.
szczepionka
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a8cMH.782696$oRNf.438675@fx03.ams1...
On 2021-01-14, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A jaką wilgotność masz w Polsce gry temperatura spadnie do zera i
niżej?

Snieg mi dzisiaj padal, lezy teraz na ulicy i topnieje ... to czy nie
blisko 100% ?

Bliżej 10%, przynajmniej z wykresów, które można wyguglać.

To bylo wczoraj, a dzisiaj 80-98%. A nie - to prognoza na 3 dni

www.meteo.pl/um/php/meteorogram_list.php?ntype=0u&fdate=2021011512&row=436&col=181&lang=pl&cname=Wroc%B3aw

Wczoraj tez bylo duzo
http://www.meteo.pl/um/php/meteorogram_list.php?ntype=0u&fdate=2021011412&row=436&col=181&lang=pl&cname=Wroc%B3aw


Aczkolwiek ... to "na dworze", ciekawe ile mam w mieszkaniu ...

90-100% na RH 0-10% i nie zauważam - w odwrotną stronę i owszem,
pierwsze 2-3 minuty.
Po pierwsze - nie mylilbym zimowych warunkow z kabinowymi.

Po drugie - do polskiego klimatu jestes przyzwyczajony.
Klimatu umiarkowanego dodajmy.

Po 20 latach na równiku?

Nadal - genetycznie dostosowany :-)

No i nawet dlugi lot, ale jeden, to jakos przetrwasz, a zaloga ktora w
tym codziennie lata ?

Pozwalają im wyjść chyba od czasu do czasu?

owszem, ale w tych wysuszajacych warunkach spedzaja duzo czasu.

Apropos wcześniejszych dywagacji. Właśnie mi klm przysłał:
https://youtu.be/PeucyXF1VFA

Ciekawe. Mamy "refrigerated transport", ale jak tak ogladam ... to mam wrazenie, ze nie wszystko ogarniaja. Ale pewnie tylko dla filmu.

No i czy gdzies widac, aby wazyli to CO2 i dopasowywali do samolotu ? :-)

Za to ciekawy ten kontenerek z 4:30 ... naprawde 1 kostka suchego lodu wystarcza do utrzymania temperatury .. no, przez godzine, dwie, daleko nie latamy.

To moze i nie ma problemow z emisja CO2 :-)

A te zafoliowane paczki ... na tyle nieszczelne, ze sie nie nadymaja, czy to wcale nie szczepionki ?

J.

Data: 2021-01-16 01:00:28
Autor: Marcin Debowski
szczepionka
On 2021-01-15, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a8cMH.782696$oRNf.438675@fx03.ams1...
On 2021-01-14, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A jaką wilgotność masz w Polsce gry temperatura spadnie do zera i
niżej?

Snieg mi dzisiaj padal, lezy teraz na ulicy i topnieje ... to czy nie
blisko 100% ?

Bliżej 10%, przynajmniej z wykresów, które można wyguglać.

To bylo wczoraj, a dzisiaj 80-98%. A nie - to prognoza na 3 dni

www.meteo.pl/um/php/meteorogram_list.php?ntype=0u&fdate=2021011512&row=436&col=181&lang=pl&cname=Wroc%B3aw

Wczoraj tez bylo duzo
http://www.meteo.pl/um/php/meteorogram_list.php?ntype=0u&fdate=2021011412&row=436&col=181&lang=pl&cname=Wroc%B3aw

Bez sensu, że wyjechałem z RH, bo to przecież zmienna właśnie temperatury (ile jest wody do ile możę być maksymalnie wody) i nie daje obrazu zawartości wody w powietrzu. Lepiej już SH lub AH), O tu np.:

https://techblog.ctgclean.com/wp-content/uploads/Relative-Humidity-Chart-e1367504577796.png

Po drugie - do polskiego klimatu jestes przyzwyczajony.
Klimatu umiarkowanego dodajmy.

Po 20 latach na równiku?

Nadal - genetycznie dostosowany :-)

A cholera wie z tą genetyką.
No i nawet dlugi lot, ale jeden, to jakos przetrwasz, a zaloga ktora w
tym codziennie lata ?

Pozwalają im wyjść chyba od czasu do czasu?

owszem, ale w tych wysuszajacych warunkach spedzaja duzo czasu.

Ile w stosunku do poza? A Ci co siedzą w klimie w biurze to mają jakoś lepiej?

Apropos wcześniejszych dywagacji. Właśnie mi klm przysłał:
https://youtu.be/PeucyXF1VFA

Ciekawe. Mamy "refrigerated transport", ale jak tak ogladam ... to mam wrazenie, ze nie wszystko ogarniaja. Ale pewnie tylko dla filmu.

To mam zachęcić abyś kupił bilet :) Bo KLM walczy z Covid.

No i czy gdzies widac, aby wazyli to CO2 i dopasowywali do samolotu ? :-)

Nie widać, ale pewnie gdzieś ważą lub raz zważyli a kolejne podobne w granicach błędu.

Za to ciekawy ten kontenerek z 4:30 ... naprawde 1 kostka suchego lodu wystarcza do utrzymania temperatury .. no, przez godzine, dwie, daleko nie latamy.

Myślę, że dano babce włożyć, aby jakiś dramayzm filmowy w tym był. Prawie -80C to nie w kij w końcu dmuchał.

To moze i nie ma problemow z emisja CO2 :-)

A te zafoliowane paczki ... na tyle nieszczelne, ze sie nie nadymaja, czy to wcale nie szczepionki ?

Może być tak zaprojektowany pakunek, żeby się właśnie nadciśnienie utrzymywało i nic tam do środka nie wlazło. W końcu to materiały medyczne i pewnie sterylne.

--
Marcin

Data: 2021-01-18 15:29:26
Autor: J.F.
szczepionka
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:MUqMH.439669$Tkmb.318176@fx18.ams1...
On 2021-01-15, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup
A jaką wilgotność masz w Polsce gry temperatura spadnie do zera i
niżej?

Snieg mi dzisiaj padal, lezy teraz na ulicy i topnieje ... to czy
nie blisko 100% ?

Bliżej 10%, przynajmniej z wykresów, które można wyguglać.

To bylo wczoraj, a dzisiaj 80-98%. A nie - to prognoza na 3 dni
www.meteo.pl/um/php/meteorogram_list.php?ntype=0u&fdate=2021011512&row=436&col=181&lang=pl&cname=Wroc%B3aw

Bez sensu, że wyjechałem z RH, bo to przecież zmienna właśnie
temperatury (ile jest wody do ile możę być maksymalnie wody) i nie daje
obrazu zawartości wody w powietrzu. Lepiej już SH lub AH), O tu np.:

Ale daje obraz czy sie skora i oczy wysuszaja, czy nie.

Inna sprawa - jak takie mrozne powietrze wplynie do mieszkania i sie ogrzeje ... ciekawe, ile RH mam w pokoju ..

No i nawet dlugi lot, ale jeden, to jakos przetrwasz, a zaloga
ktora w tym codziennie lata ?
Pozwalają im wyjść chyba od czasu do czasu?

owszem, ale w tych wysuszajacych warunkach spedzaja duzo czasu.

Ile w stosunku do poza?
A Ci co siedzą w klimie w biurze to mają jakoś lepiej?

Chyba lepiej - ktos tam chyba dba o dobre warunki.

Apropos wcześniejszych dywagacji. Właśnie mi klm przysłał:
https://youtu.be/PeucyXF1VFA

Ciekawe. Mamy "refrigerated transport", ale jak tak ogladam ... to mam
wrazenie, ze nie wszystko ogarniaja. Ale pewnie tylko dla filmu.

To mam zachęcić abyś kupił bilet :) Bo KLM walczy z Covid.

No i czy gdzies widac, aby wazyli to CO2 i dopasowywali do samolotu ?
:-)

Nie widać, ale pewnie gdzieś ważą lub raz zważyli a kolejne podobne w
granicach błędu.

No ale nie widac, aby spisywali i stwierdzali "wiecej juz nie mozemy, bo samolot nie pozwala".
No chyba, ze wentylacje ma dobra i pozwala.

Za to ciekawy ten kontenerek z 4:30 ... naprawde 1 kostka suchego lodu
wystarcza do utrzymania temperatury .. no, przez godzine, dwie, daleko
nie latamy.

Myślę, że dano babce włożyć, aby jakiś dramayzm filmowy w tym był.

Zapewne, ale tylko jedną kostke ?

Prawie -80C to nie w kij w końcu dmuchał.

A te zafoliowane paczki ... na tyle nieszczelne, ze sie nie nadymaja,
czy to wcale nie szczepionki ?

Może być tak zaprojektowany pakunek, żeby się właśnie nadciśnienie
utrzymywało i nic tam do środka nie wlazło. W końcu to materiały
medyczne i pewnie sterylne.

Ale powinno jakos uchodzic, bo inaczej peknie, i po szczelnosci ..

J.

Data: 2021-01-04 14:32:08
Autor: Jarosław Sokołowski
szczepionka
Pan J.F. napisał:

A ile wazy paczka papierosow ? 20kg CO2 z tego nie powstanie.
Ale skoro się nie uwędzili, to znaczy że była wymiana powietrza.

W ilosci takiej, jaka zaprojektowali.
Dostosowanej do paxow i moze papierosow.

No więc właśnie nie. Wymiana powietrza w samolocie jest bardzo szybka,
następuje co kilka, góra kilkanaście minut. Ale nie wynika to z założeń
projektowych, że trzeba tak szybko, bo coś (lub ktoś) śmierdzi. Tam na
górze jest sakramencko zimno, w dodatku za oknem wieje jak na dworcu
w Kielcach, a kabina jest ledwie ogacona. Gdyby nie ogrzewać, to by
wszystko zamarzło. A w takich warunkach najskutecznejszą metodą grznia
jest... intensywne wietrzenie. Jeśli ktoś jeszcze nie rozumie, niech
sobie przypomni mechanikę gazów na poziomie licealnym. Ciśnienie na
zewnątrz to circa 0,25 normalnego. W środku oczekujemy około 0,75.
Trzeba sprężyć trzykrotnie. Temperaturę atmosfery można przyjąć w
zaokrągleniu 200K.

Jarek

--
w samolotach w fotelach lecą sobie ubole
żłopią piwo okocim, na zagrychę żrą ser
by się wysrać w powietrzu, człowiek błachą ma wolę
krzyczą siadaj bydlaku albo halt, ruki w wierch

Data: 2021-01-04 15:55:48
Autor: J.F.
szczepionka
Dnia Mon, 4 Jan 2021 14:32:08 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):
Pan J.F. napisał:
A ile wazy paczka papierosow ? 20kg CO2 z tego nie powstanie.
Ale skoro się nie uwędzili, to znaczy że była wymiana powietrza.

W ilosci takiej, jaka zaprojektowali.
Dostosowanej do paxow i moze papierosow.

No więc właśnie nie. Wymiana powietrza w samolocie jest bardzo szybka,
następuje co kilka, góra kilkanaście minut. Ale nie wynika to z założeń
projektowych, że trzeba tak szybko, bo coś (lub ktoś) śmierdzi. Tam na
górze jest sakramencko zimno, w dodatku za oknem wieje jak na dworcu
w Kielcach, a kabina jest ledwie ogacona. Gdyby nie ogrzewać, to by
wszystko zamarzło. A w takich warunkach najskutecznejszą metodą grznia
jest... intensywne wietrzenie.

No, jest to jakis argument, ale chodza mi po glowie dwa wypadki:
- jakis tajemniczy wybuch, gdzie podejrzewaja podgrzewanie zbiornika
paliwa przez wymiennik klimatyzacji,
- ten grecki lot z nieprzytomnymi pilotami ...

I jeszcze Concord, ktory sie ponoc mocno nagrzewal od samego
przedzierania przez powietrze, ale to inna predkosc jednak ...

Moze jednak dobrze ogacony ?

https://www.daher.com/en/eaerospace-equipment-systems/aircraft-interiors/
https://acousticmetamaterial.com/


J.

Data: 2021-01-04 20:19:26
Autor: Jarosław Sokołowski
szczepionka
Pan J.F. napisał:

A w takich warunkach najskutecznejszą metodą grznia jest... intensywne
wietrzenie.

No, jest to jakis argument, ale chodza mi po glowie dwa wypadki:
- jakis tajemniczy wybuch, gdzie podejrzewaja podgrzewanie zbiornika
paliwa przez wymiennik klimatyzacji,

Co wyszło z tych licealnych równań gazowych? Te 200K sprężone trzykrotnie
daje... No właśnie, jeszcze chłodzić trzeba, mimo że już w samym kompresorze
energia ma gdzie ujść. Jest spora różnica w lataniu dziennym i nocnym --
właśnie w bilansie temperaturowo-ciśnieniowym połaczonym z grzaniem przez
słońce.

- ten grecki lot z nieprzytomnymi pilotami ...

Tam zdaje się całe "napowietrzanie" siadło, przez co robi się i zimno,
i nie ma czym oddychać. Odpowiednich warunków nie da się utrzymać
pasywnie, przez zatkanie wszystkich dziurek (których w poszyciu jest
mnóstwo).

I jeszcze Concord, ktory sie ponoc mocno nagrzewal od samego
przedzierania przez powietrze, ale to inna predkosc jednak ...

Tam zdaje się był problem z nadmiarem ciepła, które jakoś trzeba
odprowadzić z kabiny.

Moze jednak dobrze ogacony ?

https://www.daher.com/en/eaerospace-equipment-systems/aircraft-interiors/
https://acousticmetamaterial.com/

Nie wygląda.

--
Jarek

Data: 2021-01-04 21:05:42
Autor: J.F.
szczepionka
Dnia Mon, 4 Jan 2021 20:19:26 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):
Pan J.F. napisał:
A w takich warunkach najskutecznejszą metodą grznia jest... intensywne
wietrzenie.

No, jest to jakis argument, ale chodza mi po glowie dwa wypadki:
- jakis tajemniczy wybuch, gdzie podejrzewaja podgrzewanie zbiornika
paliwa przez wymiennik klimatyzacji,

Co wyszło z tych licealnych równań gazowych? Te 200K sprężone trzykrotnie
daje... No właśnie, jeszcze chłodzić trzeba, mimo że już w samym kompresorze
energia ma gdzie ujść.

Ale to byl wymiennik klimatyzacji/chlodzenia kabiny. Widac czasem nie trzeba grzac, trzeba chlodzic.

https://en.wikipedia.org/wiki/TWA_Flight_800

To co prawda bylo po godzinnym postoju na lotnisku, gdzie chlodzenie
niezbedne ... ale 12 minut po starcie, na wysokosci 4500m ... moze nie
zdazylo sie schlodzic ...

- ten grecki lot z nieprzytomnymi pilotami ...

Tam zdaje się całe "napowietrzanie" siadło, przez co robi się i zimno,
i nie ma czym oddychać.

Ale o to zimno chodzi - nikt sie nie poskarzyl, ze zimno ?

No, znow ~20 minut, moze nie zdazylo sie wychlodzic.

https://en.wikipedia.org/wiki/Helios_Airways_Flight_522

"One or both of the equipment cooling warning lights came on to
indicate low airflow through the cooling fans (a result of the
decreased air density), accompanied by the master caution light."

Hm, to grzac trzeba, czy chlodzic ?

I jeszcze Concord, ktory sie ponoc mocno nagrzewal od samego
przedzierania przez powietrze, ale to inna predkosc jednak ...

Tam zdaje się był problem z nadmiarem ciepła, które jakoś trzeba
odprowadzić z kabiny.

Bo predosc duza. Wspolczesne liniowce sporo wolniejsze ... to moze i
grzac trzeba.

Moze jednak dobrze ogacony ?
https://www.daher.com/en/eaerospace-equipment-systems/aircraft-interiors/
https://acousticmetamaterial.com/

Nie wygląda.

Wyglada na ogacony.

I wychodzi na to, ze to ogacenie wode lapie
https://www.aviationbusinessnews.com/low-cost/humidity-levels-aircraft/

https://www.boeing.com/commercial/aeromagazine/aero_05/textonly/m01txt.html

J.

Data: 2021-01-04 21:47:28
Autor: Jarosław Sokołowski
szczepionka
Pan J.F. napisał:

Co wyszło z tych licealnych równań gazowych? Te 200K sprężone
trzykrotnie daje... No właśnie, jeszcze chłodzić trzeba, mimo
że już w samym kompresorze energia ma gdzie ujść.

Ale to byl wymiennik klimatyzacji/chlodzenia kabiny. Widac czasem nie trzeba grzac, trzeba chlodzic.

Skoro wychodzi, że sprężone do normalnych warunków powietrze z
granic stratosfery mogłoby mieć przeszło 300°C, to tak, trzeba
je chłodzić.

- ten grecki lot z nieprzytomnymi pilotami ...

Tam zdaje się całe "napowietrzanie" siadło, przez co robi się
i zimno, i nie ma czym oddychać.

Ale o to zimno chodzi - nikt sie nie poskarzyl, ze zimno ?

Podobno raczej się ze skargą nie zdąża.

"One or both of the equipment cooling warning lights came on to
indicate low airflow through the cooling fans (a result of the
decreased air density), accompanied by the master caution light."

Hm, to grzac trzeba, czy chlodzic ?

Przy normalnej gęstości powietrza chłodzić, przy tej, która wtedy
była... ech, to i tak bez znaczenia.

Bo predosc duza. Wspolczesne liniowce sporo wolniejsze ... to
moze i grzac trzeba.

Cały czas jest o tym, że trzeba.

Moze jednak dobrze ogacony ?
https://www.daher.com/en/eaerospace-equipment-systems/aircraft-interiors/
https://acousticmetamaterial.com/

Nie wygląda.

Wyglada na ogacony.

Ile stytopianu zalecają budowlańcy przy temperaturze -60°C?

--
Jarek

Data: 2021-01-05 00:04:22
Autor: Marcin Debowski
szczepionka
On 2021-01-04, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Mon, 4 Jan 2021 14:32:08 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):
Pan J.F. napisał:
No więc właśnie nie. Wymiana powietrza w samolocie jest bardzo szybka,
następuje co kilka, góra kilkanaście minut. Ale nie wynika to z założeń
projektowych, że trzeba tak szybko, bo coś (lub ktoś) śmierdzi. Tam na
górze jest sakramencko zimno, w dodatku za oknem wieje jak na dworcu
w Kielcach, a kabina jest ledwie ogacona. Gdyby nie ogrzewać, to by
wszystko zamarzło. A w takich warunkach najskutecznejszą metodą grznia
jest... intensywne wietrzenie.

No, jest to jakis argument, ale chodza mi po glowie dwa wypadki:
- jakis tajemniczy wybuch, gdzie podejrzewaja podgrzewanie zbiornika
paliwa przez wymiennik klimatyzacji,
- ten grecki lot z nieprzytomnymi pilotami ...

Helios miał problemy z ciśnieniem z powodu nieprzestawienia zaworu. Wymiana mogła być jak należy, a pewnie była nawet większa skoro ekstra odsysało.

--
Marcin

Data: 2021-01-04 14:46:05
Autor: Shrek
szczepionka
W dniu 04.01.2021 o 13:23, J.F. pisze:

W ilosci takiej, jaka zaprojektowali.
Dostosowanej do paxow i moze papierosow.

Myślę, że akurat z dostarczeniem większej ilości powietrza problemu nie ma - to z silnika idzie;)

A tu ostatnio dostarczono nam 150 tys dawek szczepionki, zakladajac,
ze w pudle jest pare tys sztuk - to ciagle kilkadziesiat pudel.

I tak to w luku wożą...

--
Shrek

Data: 2021-01-04 15:42:52
Autor: J.F.
szczepionka
Dnia Mon, 4 Jan 2021 14:46:05 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 04.01.2021 o 13:23, J.F. pisze:
W ilosci takiej, jaka zaprojektowali.
Dostosowanej do paxow i moze papierosow.

Myślę, że akurat z dostarczeniem większej ilości powietrza problemu nie ma - to z silnika idzie;)

Ale zawor upustowy ustawiony na wypuszczanie optymalnej ilosci
powietrza ... dla pasazerow, a nie dymiacych skrzyniach.

A tu ostatnio dostarczono nam 150 tys dawek szczepionki, zakladajac,
ze w pudle jest pare tys sztuk - to ciagle kilkadziesiat pudel.

I tak to w luku wożą...

A luk nie jest wentylowany ?
To im obsluga naziemna zemdleje po wyladowaniu :-)

J.

Data: 2021-01-04 16:17:50
Autor: Shrek
szczepionka
W dniu 04.01.2021 o 15:42, J.F. pisze:

Ale zawor upustowy ustawiony na wypuszczanie optymalnej ilosci
powietrza ... dla pasazerow, a nie dymiacych skrzyniach.

Zawór upustowy jest ustawiony na ciśnienie.

I tak to w luku wożą...

A luk nie jest wentylowany ?
To im obsluga naziemna zemdleje po wyladowaniu :-)

Widać dają rade

--
Shrek

szczepionka

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona