Data: 2020-12-30 19:19:08 | |
Autor: Shrek | |
szczepionka | |
W dniu 29.12.2020 o 21:24, J.F. pisze:
A ile tego lodu? Bo wiesz. Paxy też co2 wydzielają. Podejrzewam, że 200 paxów to nawet więcej;) -- Shrek |
|
Data: 2020-12-30 20:25:06 | |
Autor: J.F. | |
szczepionka | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fecc49b$0$543$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 29.12.2020 o 21:24, J.F. pisze: czy transport duzej ilosci suchego lodu samolotem jest bezpieczny ? A ile tego lodu? Bo wiesz. Paxy też co2 wydzielają. Podejrzewam, że 200 paxów to nawet więcej;) Raczej nie. Pax malo CO2 wydziela, natomiast przy tej szczepionce cos mowiono o 20kg/pojemnik. Ale ile tych pojemnikow i na jak dlugo ma ten suchy lod starczyc ? J. |
|
Data: 2020-12-30 21:24:45 | |
Autor: Shrek | |
szczepionka | |
W dniu 30.12.2020 o 20:25, J.F. pisze:
A ile tego lodu? Bo wiesz. Paxy też co2 wydzielają. Podejrzewam, że 200 paxów to nawet więcej;) No mam wątpliwości. Uwzględniając gęstość gazu otrzymujemy wynik ciężaru wydychanego przez człowieka dwutlenku węgla na 605,74 kg/rok 1.65 kg na dobę. 137 gramów na godzinę. Razy dwieście 27,5 kg Pax malo CO2 wydziela, natomiast przy tej szczepionce cos mowiono o 20kg/pojemnik. No właśnie? -- Shrek |
|
Data: 2021-01-02 02:34:29 | |
Autor: J.F. | |
szczepionka | |
Dnia Wed, 30 Dec 2020 21:24:45 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 30.12.2020 o 20:25, J.F. pisze: A tu mamy 20kg w jednej skrzyni. ale tez krotki lot. Nie za duza ta emisja ? Z grubsza liczac - powinno tego CO2 byc jakies 2x wiecej niz zywnosci, ktora sie zjada. 0.8kg suchej masy dziennie ? no i 1.65kg/24h = 69g/h Pax malo CO2 wydziela, natomiast przy tej szczepionce cos mowiono o 20kg/pojemnik. Tak czy inaczej - to wydaje mi sie, ze samolot pelny dymiacych skrzyn nie miesci sie w zalozeniach projektowych :-) J. |
|
Data: 2021-01-02 08:24:29 | |
Autor: Shrek | |
szczepionka | |
W dniu 02.01.2021 o 02:34, J.F. pisze:
Tak czy inaczej - to wydaje mi sie, ze samolot pelny dymiacych skrzyn Nie wydaje mi się, że to byłby problem. Pomyśl co będzie dalej - samolot to ma dość dobrą wentyację:) -- Shrek |
|
Data: 2021-01-02 12:18:39 | |
Autor: J.F. | |
szczepionka | |
Dnia Sat, 2 Jan 2021 08:24:29 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 02.01.2021 o 02:34, J.F. pisze: Raczej szczelna kabine, a wentylacja ... zaprojektowana na tych 200 paxow, a nie na 200 dymiacych skrzyn :-) J. |
|
Data: 2021-01-02 13:10:47 | |
Autor: Marcin Debowski | |
szczepionka | |
On 2021-01-02, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Sat, 2 Jan 2021 08:24:29 +0100, Shrek napisał(a): Transport lotniczy różnych rzeczy z suchym lodem jest stadardem i to zapewne od pół wieku. Serio sądzisz, że ktoś nie pomyślał i musisz tu ścieżki przecierać? -- Marcin |
|
Data: 2021-01-02 14:52:13 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
szczepionka | |
Pan Marcin Debowski napisał:
Raczej szczelna kabine, a wentylacja ... zaprojektowana na tych 200 Podobnie jak sam handel suchym lodem. Jak się kupuje dwutlenek węgla w postaci stałej, to w przystosowanych do tego celu pojemnikach czas połowicznego rozpadu liczony jest w tygodniach. Te pojemniki to nic nadzwyczajnego, zwykły styropian. Czasem coś leci w "dymiącej skrzyni", bo to jednorazowa akcja i prowizorka. Tu jednak bym się spodziewał, że konstrukcja opakowań jest taka, że z 20 kg nie ubędzie więcej niż 1-2 kg. -- Jarek |
|
Data: 2021-01-02 16:58:31 | |
Autor: Robert Tomasik | |
szczepionka | |
W dniu 02.01.2021 o 14:52, Jarosław Sokołowski pisze:
Tu jednak bym się spodziewał, że Dwutlenek węgla ma ciężar właściwy 0,00198 g/cm3 => 2 kg/m3. Metr sześcienny czystego dwutlenku węgla w samolocie może być problemem. -- Robert Tomasik |
|
Data: 2021-01-02 19:07:12 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
szczepionka | |
Pan Robert Tomasik napisał:
Tu jednak bym się spodziewał, że konstrukcja opakowań jest taka, Ale nie jest (o przyczynach wspmniano tym razem oględnie, a wcześniej zdarzały się dokładniejsze tłumaczenia). -- Jarek |
|
Data: 2021-01-02 23:35:14 | |
Autor: Marcin Debowski | |
szczepionka | |
On 2021-01-02, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
W dniu 02.01.2021 o 14:52, Jarosław Sokołowski pisze: Dokładnie tak to sobie wyobrazam. Dwutlenek węgla ma ciężar właściwy 0,00198 g/cm3 => 2 kg/m3. Metr Jakie to ma tu za znaczenie? sześcienny czystego dwutlenku węgla w samolocie może być problemem. Tak. W zamknietej, zakitranej puszce bez wentylacji. Ponownie, nie ma chyba dziedziny przemysłu o takiej skali usług powszechnych, gdzie normy są tak wyśrubowane a wszyscy, pardon-mła, zesrywają się na najmniejsze odstępstwo od tych norm. A tu nagle DżejEf węszy problem bo podczas transportu sublimuje CO2. Mogę się założyć w ciemno (nie chce mi się góglać), że: 1) są normy jak to pakować 2) są normy dotyczące maksymalnych ilości dopuszczalnych w transporcie - po co się niby deklaruje ile tego suchego lodu jest? A po co się waży bagaż i czy może go być dowolna ilość dla dowolnego samolotu? Więc aby dyskusja miała jakikolwiek sens to trzeba znać szczegóły dotyczące wentylacji samolotu i transportu takich przesyłek, a jak się nie zna (i nie chce poszukać), to przyjąć, że raczej kilka tysięcy specjalistów nagle nie zidiociało i narażają życia kilkuset tysięcy osób. -- Marcin |
|
Data: 2021-01-03 01:33:30 | |
Autor: J.F. | |
szczepionka | |
Dnia Sat, 02 Jan 2021 13:10:47 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
On 2021-01-02, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:[...] Transport lotniczy różnych rzeczy z suchym lodem jest stadardem i to zapewne od pół wieku. Serio sądzisz, że ktoś nie pomyślał i musisz tu ścieżki przecierać? Naprawde to taki standard ? I duzej ilosci pojemnikow ? J. |
|
Data: 2021-01-03 02:38:12 | |
Autor: Marcin Debowski | |
szczepionka | |
On 2021-01-03, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Sat, 02 Jan 2021 13:10:47 GMT, Marcin Debowski napisał(a): Naprawdę. Co do ilości (w sensie kg/samolot) się nie wypowiadam, ale serio serio rutynowo transportuje się tak wiele materiałów, np. kleje epoksydowe dla przemysłu lotniczego (wymóg -18C lub niżej). Przynajmniej mniejsze ilości. Podejrzewam, że alternatywne rozwiązania byłyby droższe lub niepraktyczne. Zarzuć dry ice air freight i zobacz ile tego wyskakuje. -- Marcin |
|
Data: 2021-01-04 13:58:00 | |
Autor: J.F. | |
szczepionka | |
Dnia Sun, 03 Jan 2021 02:38:12 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
On 2021-01-03, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Kleje o tyle ciekawe, ze to pewnie nie takie male ilosci ... troche tych klejow na samolot wyjdzie. Zarzuć dry ice air freight i zobacz ile tego wyskakuje. Zarzucilem https://www.amherst.edu/offices/enviro_health_safety/hazardous-materials/hazardous-materials/dry_ice_shipping may be carried provide the operator has made suitable arrangements depending on the aircraft type - the aircraft ventilation rates - the methods of packaging and storing - whether or not animals will be carried on the same flight and other associated factors - The operator must inform staff that carbon dioxide (Dry Ice) is being loaded, or is on board the aircraft. Dry ice is classified by DOT (Department of Transportation) and IATA (International Air Transport Association) as a "miscellaneous" hazard, class 9. Dry ice is considered hazardous during transportation for three reasons: 1. Explosion hazard: [...] 2. Suffocation hazard: a large volume of carbon dioxide gas emitted in a confined space may create an oxygen deficient atmosphere. Gdzies tam jeszcze mozna spotkac info, ze dopuszczalny limit to 2.5kg na pasazera/paczke. Ale to chyba FAA ... moze bez deklaracji niebezpiecznego materialu https://www.lion.com/Lion-News/October-2019/How-to-Ship-Dry-Ice-by-Air-with No, i ciekaw jestem, czy piloci/logistycy tacy biegli, ze sie zorientuja po manifescie, ze trzeba im sprawdzic dane wentylacji samolotu. J. |
|
Data: 2021-01-04 23:57:20 | |
Autor: Marcin Debowski | |
szczepionka | |
On 2021-01-04, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Sun, 03 Jan 2021 02:38:12 GMT, Marcin Debowski napisał(a): Obstawiam, że te większe ilości to jakimś wyspecjalizowanym cargo lotniczym z chłodnią. W końcu musza takie być. Morskim raczej nie bo to ma 12 miesięczną wazność. Nb. do takich klejów konieczny jest zresztą często podkład i też ma podobne temperaturowe wymogy. Zarzuć dry ice air freight i zobacz ile tego wyskakuje. Myslę, że to jest ustandaryzowane. W każdym razie, jak widać wszyscy wiedzą o co chodzi. -- Marcin |
|
Data: 2021-01-02 14:10:47 | |
Autor: Shrek | |
szczepionka | |
W dniu 02.01.2021 o 12:18, J.F. pisze:
Nie wydaje mi się, że to byłby problem. Pomyśl co będzie dalej - samolot Pozwolę się sobie nie zgodzić:P a wentylacja ... zaprojektowana na tych 200 Kiedyś palili w samolotach i się nie podusili. Teraz- no cóż - skoro nie spadają jak helios, to znaczy że widać dają radę:P -- Shrek |
|
Data: 2021-01-03 01:32:15 | |
Autor: J.F. | |
szczepionka | |
Dnia Sat, 2 Jan 2021 14:10:47 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 02.01.2021 o 12:18, J.F. pisze: Hermetyczna czyli szczelna. Do tego jakies doprowadzenie powietrza ... i pewnie zawor upustowy, zeby wentylacja jednak byla. a wentylacja ... zaprojektowana na tych 200 A ile wazy paczka papierosow ? 20kg CO2 z tego nie powstanie. J. |
|
Data: 2021-01-03 06:46:18 | |
Autor: Shrek | |
szczepionka | |
W dniu 03.01.2021 o 01:32, J.F. pisze:
Pozwolę się sobie nie zgodzić:P Czyli bezszczelna;) a wentylacja ... zaprojektowana na tych 200 Ale skoro się nie uwędzili, to znaczy że była wymiana powietrza. -- Shrek |
|
Data: 2021-01-04 13:23:04 | |
Autor: J.F. | |
szczepionka | |
Dnia Sun, 3 Jan 2021 06:46:18 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 03.01.2021 o 01:32, J.F. pisze: a wentylacja ... zaprojektowana na tych 200 W ilosci takiej, jaka zaprojektowali. Dostosowanej do paxow i moze papierosow. A tu ostatnio dostarczono nam 150 tys dawek szczepionki, zakladajac, ze w pudle jest pare tys sztuk - to ciagle kilkadziesiat pudel. J. |
|
Data: 2021-01-04 14:05:42 | |
Autor: J.F. | |
szczepionka | |
Dnia Mon, 4 Jan 2021 13:23:04 +0100, J.F. napisał(a):
Dnia Sun, 3 Jan 2021 06:46:18 +0100, Shrek napisał(a):[...] a wentylacja ... zaprojektowana na tych 200 A propos - a jak to jest z wilgocia w samolocie ? Powietrze na tych 10km chyba malo pary wodnej zawiera, wiec powietrze w samolocie jest suche, maja zbiornik z woda do nawilzania, czy moze wymrazaja wode z powietrza wychodzacego i zawracja ? Bo chyba nie korzystaja z wody spustowej z toalety ? :-) J. |
|
Data: 2021-01-04 14:47:54 | |
Autor: Shrek | |
szczepionka | |
W dniu 04.01.2021 o 14:05, J.F. pisze:
A propos - a jak to jest z wilgocia w samolocie ? Nie wiem - chyba sucho... Powietrze na tych 10km chyba malo pary wodnej zawiera, Ciężko byłoby coś wymrozić z -40 na zewnątrz;) -- Shrek |
|
Data: 2021-01-04 15:40:25 | |
Autor: J.F. | |
szczepionka | |
Dnia Mon, 4 Jan 2021 14:47:54 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 04.01.2021 o 14:05, J.F. pisze: Nie - wymrozic z tego co opuszcza wnetrze. Powietrze wypuscic, wode rozpylic .. J. |
|
Data: 2021-01-04 16:16:31 | |
Autor: Shrek | |
szczepionka | |
W dniu 04.01.2021 o 15:40, J.F. pisze:
Ciężko byłoby coś wymrozić z -40 na zewnątrz;) A. To to się da. Ale nie wiem cy to robią. -- Shrek |
|
Data: 2021-01-04 18:47:24 | |
Autor: J.F. | |
szczepionka | |
Dnia Mon, 4 Jan 2021 16:16:31 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 04.01.2021 o 15:40, J.F. pisze: Ha, okazuje sie, ze to powazny problem https://www.aircraftcompare.com/blog/why-are-airplanes-so-dry/ Kluczowa jest koncowka - nadmierna wilgoc skrapla sie na kadlubie i powoduje korozje. Ale ... jak to wytrzymuje zaloga ? J. |
|
Data: 2021-01-05 00:10:19 | |
Autor: Marcin Debowski | |
szczepionka | |
On 2021-01-04, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Mon, 4 Jan 2021 16:16:31 +0100, Shrek napisał(a): Pewnie nie są to żadne ekstrema i da się wytrzymac. Jakieś kremy nawilżające? Co do pierwotnego pytania, to kilkadziesiąt-kilkaset osób potrafi sporo naparować. -- Marcin |
|
Data: 2021-01-07 17:10:08 | |
Autor: J.F. | |
szczepionka | |
Dnia Tue, 05 Jan 2021 00:10:19 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
On 2021-01-04, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Takie tam - irackie lato. Wzmozone przez niskie cisnienie, Jakieś kremy nawilżające? Dostaja dodatek ? Co do pierwotnego pytania, to kilkadziesiąt-kilkaset osób potrafi sporo naparować. Pod warunkiem, ze sie nie wietrzy intensywnie ... J. |
|
Data: 2021-01-08 11:41:21 | |
Autor: Marcin Debowski | |
szczepionka | |
On 2021-01-07, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Tue, 05 Jan 2021 00:10:19 GMT, Marcin Debowski napisał(a): A jaką wilgotność masz w Polsce gry temperatura spadnie do zera i niżej? Jakieś kremy nawilżające? Myślę, że trochę jak zwykle demonizujesz. Osoby o wrażliwej skórze może coś odczują, większość nie. Odwiedzając Polskę zimą mam przesiadke z RH 90-100% na RH 0-10% i nie zauważam - w odwrotną stronę i owszem, pierwsze 2-3 minuty. -- Marcin |
|
Data: 2021-01-14 15:26:10 | |
Autor: J.F. | |
szczepionka | |
Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:BxXJH.919230$VYD1.643416@fx44.ams1...
On 2021-01-07, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Dnia Tue, 05 Jan 2021 00:10:19 GMT, Marcin Debowski napisał(a): A jaką wilgotność masz w Polsce gry temperatura spadnie do zera i niżej? Snieg mi dzisiaj padal, lezy teraz na ulicy i topnieje ... to czy nie blisko 100% ? Co do pierwotnego pytania, to kilkadziesiąt-kilkaset osób Myślę, że trochę jak zwykle demonizujesz. Osoby o wrażliwej skórze może Po pierwsze - nie mylilbym zimowych warunkow z kabinowymi. Po drugie - do polskiego klimatu jestes przyzwyczajony. Klimatu umiarkowanego dodajmy. No i nawet dlugi lot, ale jeden, to jakos przetrwasz, a zaloga ktora w tym codziennie lata ? J. |
|
Data: 2021-01-15 08:12:54 | |
Autor: Marcin Debowski | |
szczepionka | |
On 2021-01-14, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:BxXJH.919230$VYD1.643416@fx44.ams1... Bliżej 10%, przynajmniej z wykresów, które można wyguglać. 90-100% na RH 0-10% i nie zauważam - w odwrotną stronę i owszem, Po 20 latach na równiku? No i nawet dlugi lot, ale jeden, to jakos przetrwasz, a zaloga ktora w tym codziennie lata ? Pozwalają im wyjść chyba od czasu do czasu? Apropos wcześniejszych dywagacji. Właśnie mi klm przysłał: https://youtu.be/PeucyXF1VFA Co prawda mówią o cargo, ale wydaje się, że skrzynie jak pasażerskie. Zresztą samolot też wygląda na pasażerski. -- Marcin |
|
Data: 2021-01-15 18:54:13 | |
Autor: J.F. | |
szczepionka | |
Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a8cMH.782696$oRNf.438675@fx03.ams1...
On 2021-01-14, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: A jaką wilgotność masz w Polsce gry temperatura spadnie do zera i Bliżej 10%, przynajmniej z wykresów, które można wyguglać. To bylo wczoraj, a dzisiaj 80-98%. A nie - to prognoza na 3 dni www.meteo.pl/um/php/meteorogram_list.php?ntype=0u&fdate=2021011512&row=436&col=181&lang=pl&cname=Wroc%B3aw Wczoraj tez bylo duzo http://www.meteo.pl/um/php/meteorogram_list.php?ntype=0u&fdate=2021011412&row=436&col=181&lang=pl&cname=Wroc%B3aw Aczkolwiek ... to "na dworze", ciekawe ile mam w mieszkaniu ... 90-100% na RH 0-10% i nie zauważam - w odwrotną stronę i owszem,Po pierwsze - nie mylilbym zimowych warunkow z kabinowymi. Po 20 latach na równiku? Nadal - genetycznie dostosowany :-) No i nawet dlugi lot, ale jeden, to jakos przetrwasz, a zaloga ktora w Pozwalają im wyjść chyba od czasu do czasu? owszem, ale w tych wysuszajacych warunkach spedzaja duzo czasu. Apropos wcześniejszych dywagacji. Właśnie mi klm przysłał: Ciekawe. Mamy "refrigerated transport", ale jak tak ogladam ... to mam wrazenie, ze nie wszystko ogarniaja. Ale pewnie tylko dla filmu. No i czy gdzies widac, aby wazyli to CO2 i dopasowywali do samolotu ? :-) Za to ciekawy ten kontenerek z 4:30 ... naprawde 1 kostka suchego lodu wystarcza do utrzymania temperatury .. no, przez godzine, dwie, daleko nie latamy. To moze i nie ma problemow z emisja CO2 :-) A te zafoliowane paczki ... na tyle nieszczelne, ze sie nie nadymaja, czy to wcale nie szczepionki ? J. |
|
Data: 2021-01-16 01:00:28 | |
Autor: Marcin Debowski | |
szczepionka | |
On 2021-01-15, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a8cMH.782696$oRNf.438675@fx03.ams1... Bez sensu, że wyjechałem z RH, bo to przecież zmienna właśnie temperatury (ile jest wody do ile możę być maksymalnie wody) i nie daje obrazu zawartości wody w powietrzu. Lepiej już SH lub AH), O tu np.: https://techblog.ctgclean.com/wp-content/uploads/Relative-Humidity-Chart-e1367504577796.png Po drugie - do polskiego klimatu jestes przyzwyczajony. A cholera wie z tą genetyką. No i nawet dlugi lot, ale jeden, to jakos przetrwasz, a zaloga ktora w Ile w stosunku do poza? A Ci co siedzą w klimie w biurze to mają jakoś lepiej? Apropos wcześniejszych dywagacji. Właśnie mi klm przysłał: To mam zachęcić abyś kupił bilet :) Bo KLM walczy z Covid. No i czy gdzies widac, aby wazyli to CO2 i dopasowywali do samolotu ? :-) Nie widać, ale pewnie gdzieś ważą lub raz zważyli a kolejne podobne w granicach błędu. Za to ciekawy ten kontenerek z 4:30 ... naprawde 1 kostka suchego lodu wystarcza do utrzymania temperatury .. no, przez godzine, dwie, daleko nie latamy. Myślę, że dano babce włożyć, aby jakiś dramayzm filmowy w tym był. Prawie -80C to nie w kij w końcu dmuchał. To moze i nie ma problemow z emisja CO2 :-) Może być tak zaprojektowany pakunek, żeby się właśnie nadciśnienie utrzymywało i nic tam do środka nie wlazło. W końcu to materiały medyczne i pewnie sterylne. -- Marcin |
|
Data: 2021-01-18 15:29:26 | |
Autor: J.F. | |
szczepionka | |
Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:MUqMH.439669$Tkmb.318176@fx18.ams1...
On 2021-01-15, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup Bez sensu, że wyjechałem z RH, bo to przecież zmienna właśnie Ale daje obraz czy sie skora i oczy wysuszaja, czy nie. Inna sprawa - jak takie mrozne powietrze wplynie do mieszkania i sie ogrzeje ... ciekawe, ile RH mam w pokoju .. No i nawet dlugi lot, ale jeden, to jakos przetrwasz, a zalogaPozwalają im wyjść chyba od czasu do czasu? Ile w stosunku do poza? Chyba lepiej - ktos tam chyba dba o dobre warunki. Apropos wcześniejszych dywagacji. Właśnie mi klm przysłał: Ciekawe. Mamy "refrigerated transport", ale jak tak ogladam ... to mam To mam zachęcić abyś kupił bilet :) Bo KLM walczy z Covid. No i czy gdzies widac, aby wazyli to CO2 i dopasowywali do samolotu ? Nie widać, ale pewnie gdzieś ważą lub raz zważyli a kolejne podobne w No ale nie widac, aby spisywali i stwierdzali "wiecej juz nie mozemy, bo samolot nie pozwala". No chyba, ze wentylacje ma dobra i pozwala. Za to ciekawy ten kontenerek z 4:30 ... naprawde 1 kostka suchego lodu Myślę, że dano babce włożyć, aby jakiś dramayzm filmowy w tym był. Zapewne, ale tylko jedną kostke ? Prawie -80C to nie w kij w końcu dmuchał. A te zafoliowane paczki ... na tyle nieszczelne, ze sie nie nadymaja, Może być tak zaprojektowany pakunek, żeby się właśnie nadciśnienie Ale powinno jakos uchodzic, bo inaczej peknie, i po szczelnosci .. J. |
|
Data: 2021-01-04 14:32:08 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
szczepionka | |
Pan J.F. napisał:
A ile wazy paczka papierosow ? 20kg CO2 z tego nie powstanie.Ale skoro się nie uwędzili, to znaczy że była wymiana powietrza. No więc właśnie nie. Wymiana powietrza w samolocie jest bardzo szybka, następuje co kilka, góra kilkanaście minut. Ale nie wynika to z założeń projektowych, że trzeba tak szybko, bo coś (lub ktoś) śmierdzi. Tam na górze jest sakramencko zimno, w dodatku za oknem wieje jak na dworcu w Kielcach, a kabina jest ledwie ogacona. Gdyby nie ogrzewać, to by wszystko zamarzło. A w takich warunkach najskutecznejszą metodą grznia jest... intensywne wietrzenie. Jeśli ktoś jeszcze nie rozumie, niech sobie przypomni mechanikę gazów na poziomie licealnym. Ciśnienie na zewnątrz to circa 0,25 normalnego. W środku oczekujemy około 0,75. Trzeba sprężyć trzykrotnie. Temperaturę atmosfery można przyjąć w zaokrągleniu 200K. Jarek -- w samolotach w fotelach lecą sobie ubole żłopią piwo okocim, na zagrychę żrą ser by się wysrać w powietrzu, człowiek błachą ma wolę krzyczą siadaj bydlaku albo halt, ruki w wierch |
|
Data: 2021-01-04 15:55:48 | |
Autor: J.F. | |
szczepionka | |
Dnia Mon, 4 Jan 2021 14:32:08 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):
Pan J.F. napisał: No, jest to jakis argument, ale chodza mi po glowie dwa wypadki: - jakis tajemniczy wybuch, gdzie podejrzewaja podgrzewanie zbiornika paliwa przez wymiennik klimatyzacji, - ten grecki lot z nieprzytomnymi pilotami ... I jeszcze Concord, ktory sie ponoc mocno nagrzewal od samego przedzierania przez powietrze, ale to inna predkosc jednak ... Moze jednak dobrze ogacony ? https://www.daher.com/en/eaerospace-equipment-systems/aircraft-interiors/ https://acousticmetamaterial.com/ J. |
|
Data: 2021-01-04 20:19:26 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
szczepionka | |
Pan J.F. napisał:
A w takich warunkach najskutecznejszą metodą grznia jest... intensywne Co wyszło z tych licealnych równań gazowych? Te 200K sprężone trzykrotnie daje... No właśnie, jeszcze chłodzić trzeba, mimo że już w samym kompresorze energia ma gdzie ujść. Jest spora różnica w lataniu dziennym i nocnym -- właśnie w bilansie temperaturowo-ciśnieniowym połaczonym z grzaniem przez słońce. - ten grecki lot z nieprzytomnymi pilotami ... Tam zdaje się całe "napowietrzanie" siadło, przez co robi się i zimno, i nie ma czym oddychać. Odpowiednich warunków nie da się utrzymać pasywnie, przez zatkanie wszystkich dziurek (których w poszyciu jest mnóstwo). I jeszcze Concord, ktory sie ponoc mocno nagrzewal od samego Tam zdaje się był problem z nadmiarem ciepła, które jakoś trzeba odprowadzić z kabiny. Moze jednak dobrze ogacony ? Nie wygląda. -- Jarek |
|
Data: 2021-01-04 21:05:42 | |
Autor: J.F. | |
szczepionka | |
Dnia Mon, 4 Jan 2021 20:19:26 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):
Pan J.F. napisał: Ale to byl wymiennik klimatyzacji/chlodzenia kabiny. Widac czasem nie trzeba grzac, trzeba chlodzic. https://en.wikipedia.org/wiki/TWA_Flight_800 To co prawda bylo po godzinnym postoju na lotnisku, gdzie chlodzenie niezbedne ... ale 12 minut po starcie, na wysokosci 4500m ... moze nie zdazylo sie schlodzic ... - ten grecki lot z nieprzytomnymi pilotami ... Ale o to zimno chodzi - nikt sie nie poskarzyl, ze zimno ? No, znow ~20 minut, moze nie zdazylo sie wychlodzic. https://en.wikipedia.org/wiki/Helios_Airways_Flight_522 "One or both of the equipment cooling warning lights came on to indicate low airflow through the cooling fans (a result of the decreased air density), accompanied by the master caution light." Hm, to grzac trzeba, czy chlodzic ? I jeszcze Concord, ktory sie ponoc mocno nagrzewal od samego Bo predosc duza. Wspolczesne liniowce sporo wolniejsze ... to moze i grzac trzeba. Moze jednak dobrze ogacony ? Wyglada na ogacony. I wychodzi na to, ze to ogacenie wode lapie https://www.aviationbusinessnews.com/low-cost/humidity-levels-aircraft/ https://www.boeing.com/commercial/aeromagazine/aero_05/textonly/m01txt.html J. |
|
Data: 2021-01-04 21:47:28 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
szczepionka | |
Pan J.F. napisał:
Co wyszło z tych licealnych równań gazowych? Te 200K sprężone Skoro wychodzi, że sprężone do normalnych warunków powietrze z granic stratosfery mogłoby mieć przeszło 300°C, to tak, trzeba je chłodzić. - ten grecki lot z nieprzytomnymi pilotami ... Podobno raczej się ze skargą nie zdąża. "One or both of the equipment cooling warning lights came on to Przy normalnej gęstości powietrza chłodzić, przy tej, która wtedy była... ech, to i tak bez znaczenia. Bo predosc duza. Wspolczesne liniowce sporo wolniejsze ... to Cały czas jest o tym, że trzeba. Moze jednak dobrze ogacony ? Ile stytopianu zalecają budowlańcy przy temperaturze -60°C? -- Jarek |
|
Data: 2021-01-05 00:04:22 | |
Autor: Marcin Debowski | |
szczepionka | |
On 2021-01-04, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Mon, 4 Jan 2021 14:32:08 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a): Helios miał problemy z ciśnieniem z powodu nieprzestawienia zaworu. Wymiana mogła być jak należy, a pewnie była nawet większa skoro ekstra odsysało. -- Marcin |
|
Data: 2021-01-04 14:46:05 | |
Autor: Shrek | |
szczepionka | |
W dniu 04.01.2021 o 13:23, J.F. pisze:
W ilosci takiej, jaka zaprojektowali. Myślę, że akurat z dostarczeniem większej ilości powietrza problemu nie ma - to z silnika idzie;) A tu ostatnio dostarczono nam 150 tys dawek szczepionki, zakladajac, I tak to w luku wożą... -- Shrek |
|
Data: 2021-01-04 15:42:52 | |
Autor: J.F. | |
szczepionka | |
Dnia Mon, 4 Jan 2021 14:46:05 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 04.01.2021 o 13:23, J.F. pisze: Ale zawor upustowy ustawiony na wypuszczanie optymalnej ilosci powietrza ... dla pasazerow, a nie dymiacych skrzyniach. A tu ostatnio dostarczono nam 150 tys dawek szczepionki, zakladajac, A luk nie jest wentylowany ? To im obsluga naziemna zemdleje po wyladowaniu :-) J. |
|
Data: 2021-01-04 16:17:50 | |
Autor: Shrek | |
szczepionka | |
W dniu 04.01.2021 o 15:42, J.F. pisze:
Ale zawor upustowy ustawiony na wypuszczanie optymalnej ilosci Zawór upustowy jest ustawiony na ciśnienie. I tak to w luku wożą... Widać dają rade -- Shrek |
|