szczepionki na swinska grype

Data: 2009-11-05 19:37:04
Autor: Icek
szczepionki na swinska grype
Tak sie zastanawiam. Tyle mowie sie, ze "Rzad" nie zakupil szczepionek. I tak sobie mysle co Rzad ma do tego? Czy z lekami nie jest
tak, ze kupuje hurtownik i sprzedaje aptece ? Czemu Rzad ma cos kupoac dla obywateli? Czemu hurtownik nie kupuje od producenta?

Icek

Data: 2009-11-05 19:42:05
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hcv5ql$ilj$1node2.news.atman.pl...
[...]

W temacie się orientuję pobieżnie, ale zdaje się, że te szczepionki, które ewentualnie Rząd by miał kupić, nie mogą być legalnie w Polsce sprzedawane, bo nie są dopuszczone do sprzedaży. A ich dopuszczenie wiąże się z pokryciem kosztów procedury, na co niespecjalnie chętni są producenci.

Data: 2009-11-06 07:16:34
Autor: jureq
Dnia Thu, 05 Nov 2009 19:42:05 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

[...]

Jest jeszcze jedna przyczyna, że zajmuje się tym rząd. Rząd ma ochotę zafundować szczepienie niektórym licznym grupom urzędników/
funkcjonariuszy (być może na koszt rządu) i równie licznym grupom ubezpieczonych (na koszt NFZ czyli wszystkich ubezpieczonych - także tych co właśnie zapisują się na planowe operacje w roku 2011).

Data: 2009-11-06 13:30:30
Autor: Papa Smerf
Órzytkownik "jureq" napisał:
Jest jeszcze jedna przyczyna, że zajmuje się tym rząd. Rząd ma ochotę
zafundować szczepienie niektórym licznym grupom urzędników/
funkcjonariuszy (być może na koszt rządu) i równie licznym grupom
ubezpieczonych (na koszt NFZ czyli wszystkich ubezpieczonych - takĹźe tych
co właśnie zapisują się na planowe operacje w roku 2011).

jeśli miały by być to szczepionki wyłącznie dla rządu, a zwłąszcza dla rudego i jego POpaprańcuf to ja jestam za tym żeby im te szczepionki zafundować, nawet podwójne dawki, naprawdę warto!!!!:O)

Data: 2009-11-06 17:42:51
Autor: PlaMa
W dniu 2009-11-06 13:30, Papa Smerf pisze:

jeśli miały by być to szczepionki wyłącznie dla rządu, a zwłąszcza dla
rudego i jego POpaprańcuf to ja jestam za tym żeby im te szczepionki
zafundować, nawet podwójne dawki, naprawdę warto!!!!:O)

Wyjątkowo się zgadzam cały sejm to byłaby idealna grupa do testowania tego typu, niesprawdzonych leków. Wybilibyśmy w końcu całe to PO, walniętych na ćwiercmuski Kaczorowców, komuchów itd. Polska stała by się od razu lepszym miejscem :D

Data: 2009-11-05 19:50:09
Autor: Przemek
[...]

Bo jak kupuje rząd, to:
1. jest zbyt na miliony szczepionek;
2. rząd, a nie firma farmaceutyczna bierze odpowiedzialność za skutki uboczne, a malo czasu na testowanie bylo.
Przem

Data: 2009-11-05 19:53:42
Autor: Liwiusz
Icek pisze:
[...]

   Cała afera polega właśnie na tym, że firmy farmaceutyczne stręczą rządom szczepionkę, ale nie chcą brać za nią odpowiedzialności.

   Minister Fedak mówiła - jak któryś producent chce, może rozpocząć sprzedaż w aptece. Warunkiem jest zarejestrowanie leku I WZIĘCIE ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA SKUTKI UBOCZNE. W umowach z rządami tej odpowiedzialności nie ma.

   A teraz odpowiedz sobie na pytanie: dlaczego firmy farmaceutyczne nie chcą wziąć na siebie tej odpowiedzialności i wprowadzić szczepionki do wolnego obrotu w aptekach? Dlaczego jedynie stręczy się rządom miliony dawek szczepionek? Gołym okiem widać, że chodzi tu tylko o pieniądze.

   A świńska grypa przechodzi łagodniej i daje mniejszą śmiertelność niż zwykła grypa sezonowa.

   Jak rzadko kiedy zgadzam się w tej kwestii z Panią Minister.

--
Liwiusz

Data: 2009-11-05 20:00:52
Autor: Andrzej Lawa
Liwiusz pisze:

[...]

Niestety... Swoją szosą szczepionki na zwykłą grypę to też IMHO "chwyt
marketingowy" - jak sobie poczytałem potencjalne skutki uboczne, to już
chyba lepiej przejść grypę ;)

Data: 2009-11-05 20:12:41
Autor: Liwiusz
Andrzej Lawa pisze:
Liwiusz pisze:

[...]

   Może lepiej, może nie, niech każdy podejmie sam decyzję, względnie niech taką decyzję podejmie jego lekarz, a nie rząd.

--
Liwiusz

Data: 2009-11-05 22:27:10
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hcv83a$ha2$1news.onet.pl...

Może lepiej, może nie, niech każdy podejmie sam decyzję, względnie niech taką decyzję podejmie jego lekarz, a nie rząd.

Ja się przełamałem jakieś 4 lata temu i od tego czasu się szczepię. Dawniej z racji charakteru pracy z reguły raz-dwa razy do roku tak z  tydzień łaziłem do roboty z katarem, gorączką i w ogóle. Teraz - odpukać - od czterech lat jak już bardzo przegnę i się przeziębię, to i tak kończy sie katarem i to krótkotrwałym.

Data: 2009-11-05 15:57:22
Autor: witek
Robert Tomasik wrote:
[...]

A ja sie nie szczepię.
Zamiast tego wolę rano pół godzinki na basenie, potem 15 minut w jacuzzi a potem 15 minut w saunie i nawet nie pamietam kiedy ostatni razy bylem chory.

Data: 2009-11-05 23:07:29
Autor: Tomek
Dnia 05-11-2009 o 22:57:22 witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(a):

Robert Tomasik wrote:
[...]

Ja się 2 razy szczepiłem, ~10 lat temu - i na drugi dzień gorączka 39.
Od tamtego momentu tylko winko czosnkowe i po kłopocie.
A ile rtęci mniej w mózgu :)

--
Tomek

Data: 2009-11-06 07:54:20
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Thu, 05 Nov 2009 23:07:29 +0100, Tomek napisał(a):

Ja się 2 razy szczepiłem, ~10 lat temu - i na drugi dzień gorączka 39.
Od tamtego momentu tylko winko czosnkowe i po kłopocie.
A ile rtęci mniej w mózgu :)

szczepionka co do zasady to wirusy, które sztucznie pobudzają system
ochronny organizmu. Powyższe objawy są jak najbardziej normalne.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
http://foto.3mam.net/warsaw/05/slides/20090927124718.php
zakaz wjazdu do lasu kabackiego

Data: 2009-11-06 10:17:01
Autor: Tomek
Dnia 06-11-2009 o 07:54:20 Krzysztof 'kw1618' z Warszawy  <adres.na@mojej.www.pl> napisał(a):

[...]

A czy ja napisałem że nie są normalne? Po prostu wolę bardziej normalne  36,6.

--
Tomek

Data: 2009-11-05 23:37:56
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hcvho2$9ad$4inews.gazeta.pl...

A ja sie nie szczepię.
Zamiast tego wolę rano pół godzinki na basenie, potem 15 minut w jacuzzi a potem 15 minut w saunie i nawet nie pamietam kiedy ostatni razy bylem chory.

A kiedy ostatnio kilka godzin leżałeś przy ujemnej temperaturze w krzakach?

Data: 2009-11-06 09:12:42
Autor: szerszen

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hcvkbr$17b$1inews.gazeta.pl...

A kiedy ostatnio kilka godzin leżałeś przy ujemnej temperaturze w krzakach?

az tak ci sie udalo sponiewierac? ;)

Data: 2009-11-05 20:57:55
Autor: scream
Dnia Thu, 05 Nov 2009 20:00:52 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Niestety... Swoją szosą szczepionki na zwykłą grypę to też IMHO "chwyt
marketingowy" - jak sobie poczytałem potencjalne skutki uboczne, to już
chyba lepiej przejść grypę ;)

Nie chodzi nawet o skutki uboczne, ale o czas jaki zajmuje opracowanie
takiej szczepionki. Z tego co pamiętam jest to kilka lat, 3 albo 5, więc
szczepiąc się w tym roku, jesteś odporny na szczep grypy sprzed kilku lat,
a nie na obecną mutację. Co do szczepionek na świńską grypę, to jest kilka
potwierdzonych doniesien, że po podaniu szczepionki wystąpiły bardzo
poważne skutki uboczne z zejściem włącznie.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2009-11-05 21:39:02
Autor: Icek
> [...]
> potwierdzonych doniesien, że po podaniu szczepionki wystąpiły bardzo
> poważne skutki uboczne z zejściem włącznie.

"mowili w TV i pisali w gazecie" ;)

Icek

Data: 2009-11-06 00:01:15
Autor: scream
szczepionki na swinska grype
Dnia 5 Nov 2009 21:32:54 +0100, januszek napisał(a):

Źródło?

Słowo-klucz: GBS.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2009-11-06 05:51:20
Autor: januszek
szczepionki na swinska grype
scream napisał(a):

Źródło?

Słowo-klucz: GBS.

Daruj sobie rebusy proszę i podaj źródło.

j.

ps. rozumiem, ze chodzi o paciorki?
pps. i prosze, tylko nie prof Maria Dorota...

Data: 2009-11-06 18:55:34
Autor: scream
Dnia 6 Nov 2009 06:51:20 +0100, januszek napisał(a):

Słowo-klucz: GBS.
Daruj sobie rebusy proszę i podaj źródło.

Może jeszcze dostarczyc Ci do domu, i osobiscie przeczytac, bo Tobie sie
nie chce? Poszukaj w google. EOT.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2009-11-06 19:11:16
Autor: januszek
scream napisał(a):

Może jeszcze dostarczyc Ci do domu, i osobiscie przeczytac, bo Tobie sie
nie chce? Poszukaj w google. EOT.

W google sa li tylko plotki o tym, ze szczepionka powoduje (tu wstaw co tylko masz ochote) ;) W zasadzie nie moge znalezc tylko dowodow na to, ze zaszczepienie zamienili sie w kozy ;P

j.

Data: 2009-11-05 21:45:20
Autor: Papa Smerf
Órzytkownik "scream" napisał:
Co do szczepionek na świńską grypę, to jest kilka
potwierdzonych doniesien, że po podaniu szczepionki wystąpiły bardzo
poważne skutki uboczne z zejściem włącznie.

skutki uboczne to podstawowe działanie każdego leku!:O(
a zajścia śmiertelne zawsze się zatuszuje jak zwykle, albo zwali się na kosnituf!:O)
przecież jak narut będzie zdrowy to kto będzie opłacał słuszpe zdrofia i koncerny farmaceutyczne?:O)

Data: 2009-11-06 00:47:50
Autor: zkruk [Lodz]
Liwiusz wrote:
Icek pisze:
[...]

trochę propagandy:
http://orsm.net/fem/2009/swine_flu/

btw: na stronie owej firmy jest pięknie napisane kto jest prezesem :)
więc jakby informacja uwiarygodniona

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-11-06 20:00:25
Autor: Johnson
szczepionki na swinska grype
Liwiusz pisze:

  Minister Fedak mówiła -

Chyba nie ta minister.

--
@2009 Johnson

Data: 2009-11-07 07:49:38
Autor: Liwiusz
szczepionki na swinska grype
Johnson pisze:
Liwiusz pisze:

  Minister Fedak mówiła -

Chyba nie ta minister.

   Tak - Kopacz :)

--
Liwiusz

Data: 2009-11-06 00:44:29
Autor: Zygmunt

"Icek" <icek@do.pl> wrote in message news:hcv5ql$ilj$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jest bardzo silny lobbing firmy farmaceutycznej na ministerstwo aby zamówiło
tą szczepionkę choć o nieznanej skuteczności ani zagrożeniu, nacisk wywierany
poprzez ludzi czy polityków próbujących zaistnieć publicznie oraz strach zasiewany
w ludziach przez TV/Radio.

Nie wiem czy zauwazyliście ale pierwsza faza zastraszania - mnóstwo wywiadów, doniesień,
reportaży parę miesięcy temu nagle osłabła a wręcz zanikła po informacjach, że żądy wielu
państw europy zamowiły setki milionów dawek szczepionki! Bo po co płacić za PR skoro
zamówienia trafiły na biurko? A skoro zamówili w ciemno coś co nawet nie gwarantuje
skuteczności to wystarczy wyprodukować nieszkodliwe placebo i dostarczyć. A skoro
choroba nie taka straszna jak ją nagłaśniająto i placebo wystarczy.......

Mi to wygląda na inną postać terroryzmu - bo to zastraszanie. szkoda że ABW nie zbada tego
pod tym kątem....

Data: 2009-11-06 08:02:15
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Fri, 6 Nov 2009 00:44:29 +0100, Zygmunt napisał(a):

Jest bardzo silny lobbing firmy farmaceutycznej na ministerstwo aby zamówiło

Znany od lat sposób na sprzedaż własnych produktów i usług jakiejkolwiek
branży by to nie dotyczyło, każdy producent w mniej lub bardziej uczciwy
sposób stara się upłynnić swój towar.

Przecież podobnie było z margaryną.

Temat zdrowia jest drażliwy.

Jeśli płatnikiem jest Rząd zazwyczaj jest tak, że uda się narzucić większą
marżę na produkt, a co za tym idzie więcej zarobić. Wielość słuzb w naszym
kraju daje nadzieję że czuwają i jeśli ktoś na tym w nieuczciwy sposób
zarobił istnieje szansa, że zostanie to wykryte, że jakiś tam % zarobku
wróci z powrotem do budżetu w postaci grzywny.

Jest też szansa na kolejną komisję śledczą w Sejmie

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
DTP 2006
http://foto.3mam.net/album2/DTP-2006/index.php

Data: 2009-11-06 01:05:12
Autor: Goomich
szczepionki na swinska grype
Przecież świńska grypa już nas wszystkich wybiła 30 lat temu.

http://www.youtube.com/watch?v=ASibLqwVbsk

--
Pozdrawiam   Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu   UIN: 6750153