szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?

Data: 2011-10-18 11:53:27
Autor: kogutek
szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
Michał sirapacz Gut <sirapacz@gmail.com> napisał(a):
witam, zawiesilem sie na etapie wymiany pierscieni

nie wlazi mi pierscien ze szczypcami na tlok - musialbym bardzo mocno
rozewrzec pierscien a nie chce go zniszczyc.

czy ktos uzywal szczypiec do pierscieni i wie jak poprawnie tego uzyc?
przeora=B3em youtube i google i nic nie znalazlem co by mi dalo chociaz
wskazowke.....

sruby do pokryw korbowodow (to co zamyka korbowod na wale) musza byc
bezwzglednie nowe czy moge sobie odpuscic kurs do aso i przykrecic
solidnym momentem stare?

pozdrawiam
michal gut -> obecnie remontujacy starego kropka z 1997:)
Rodzajów takich szczypiec jest sporo. Używałem takich co podpierają pierścień
w kilku miejscach. Same się dostosowywały do pierścieni. Żadnych śrub i
nakrętek nie przykręcaj solidnie. Dokręcaj takim momentem jak w instrukcji
napisali. --

Data: 2011-10-18 05:54:25
Autor: Michał sirapacz Gut
szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
wlasnie takie szczypce mam - tylko albo badziewne albo ja jestem jakis
oszołomiony.
wkurzylem sie i poradzilem sobie - na jednym tloku silowalem sie z
tymi szczypcami do zalozenia pierscieni a na nastepnych palcami -
przynajmniej nie latam metalem po sciance tloka i nie rozginam
pierscienia niewiadomo jak bardzo.

dzieki za odpowiedzi.

Data: 2011-10-18 15:19:44
Autor: 4CX250
Użytkownik "Michał sirapacz Gut" <sirapacz@gmail.com> napisał w wiadomości news:9e6346ab-3783-4611-8edf-a66cc4c3d03em4g2000yqm.googlegroups.com...

[...]

Nie bój. nie rozegną się. Jeśłi już to "tylko" pękną.
Ja kiedyś na tłok w motocyklu zakładałem pierścienie, zsuwając je po kilku cienkich blaszkach  wyciętych z puszki po piwie.
Może w tych samochodowych też się tak da?

Marek

Data: 2011-10-18 15:15:39
Autor: Massai
4CX250 wrote:

Użytkownik "Michał sirapacz Gut" <sirapacz@gmail.com> napisał w
wiadomości
..

> [...]

Ja kiedyś na tłok w motocyklu zakładałem pierścienie, zsuwając je po
kilku cienkich blaszkach  wyciętych z puszki po piwie.  Może w tych

hehe, potrzeba matką wynalazków. Ja kiedyś zrobiłem lejek żeby wlać paliwo z kanistra - z połówki
butelki po coli i kawałka drutu z parasola (żeby klapkę we wlewie
uchylić).

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-10-19 12:04:20
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-10-18 17:15, Massai pisze:

hehe, potrzeba matką wynalazków.
Ja kiedyś zrobiłem lejek żeby wlać paliwo z kanistra - z połówki
butelki po coli i kawałka drutu z parasola (żeby klapkę we wlewie
uchylić).

A ja otwierałem drzwi od kibla z których wypadła klamka (na zewnątrz oczywiście)
za pomocą kawałka plastiku pochodzącego z mocowania kostki klozetowe ;)

Data: 2011-10-19 13:38:21
Autor: 4CX250
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:j7m7b4$361$1news2.ipartners.pl...

A ja otwierałem drzwi od kibla z których wypadła klamka (na zewnątrz oczywiście)
za pomocą kawałka plastiku pochodzącego z mocowania kostki klozetowe ;)

Znajomy mi opowiadał jak to się wprowadzili do nowego domu i jeszcze klamek nie było, żona się rano zatrzasnęła w kibelku
i siedziała w nim aż pierwszy domownik wrócił do domu.
Ja sam wiele razy otwierałem różne drzwi bez klamek za pomocą dwóch trzech złożonych do siebie kluczy do zamka typu Yeti, ale w kiblu, gdybym sie zatrzasnął bez kluczy w kieszeni  to chyba rozebrałbym nawet spłuczkę w celu wyciągnięcia czegoś do otwarcia.

Marek

Data: 2011-10-19 16:47:36
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-10-19 13:38, 4CX250 pisze:

[...]

W spłuczce nie było niczego przydatnego :/

Data: 2011-10-18 16:55:36
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-10-18 15:19, 4CX250 pisze:

[...]

Ja zawsze palcami rozginałem ;) nigdy nie potrzebowałem żadnych wynalazków do założenia pierdzienia na tłok.

Pozdrawiam !

PS:
Parę też i mi pękło ;)
PS2:
Jeśli stary tłok nie omieszkaj wyczyścić miejsca gdzie siedzi pierścień (zbiera się tam czasem sporo nagaru) - najlepiej czyści się właśnie pękniętym kawałkiem pierścienia :)

szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?