szerokie obudowy mATX

Data: 2012-12-13 20:51:14
Autor: BartekK
szerokie obudowy mATX
Chcia艂bym zmajstrowa膰 dwa ciche blaszaki, w zasadzie 90% pasywne - tylko 12cm wentylator w zasilaczu. Wszystkie potrzebne graty mam, sprawdzone, dzia艂a swietnie zimno i stabilnie. Tylko 偶e mam radiatory na cpu - scythe mugen kt贸ry sam ma wysoko艣膰 ~16cm (mo偶na go o 5mm obni偶y膰, usuwaj膮c ozdobne kapselki z ko艅c贸w rurek), oraz scythe orochi - jeszcze wi臋kszy kloc, niby poziomy, ale te偶 15.5cm wysoko艣ci (bez wentylatora). Razem z grubo艣ci膮 CPU, podstawki pod CPU, PCB p艂yty g艂贸wnej, ko艂kami pod p艂yt膮 - wychodzi na wysoko艣膰 19 i 18cm ...

I teraz powstaje problem, sk膮d wzi膮艣膰 obudow臋 mATX, kt贸ra na wysoko艣膰 b臋dzie mia艂a te ~19cm (od p艂aszczyzny blachy pod p艂yt膮, do pokrywy)? Niby s膮 obudowy troszk臋 grubsze - np AEROCOOL PGS QS-202 http://il.systemb2b.com/pic/partspics/C3265054_4.JPG (szeroka na 20cm), ale mam wra偶enie 偶e w niej jest po prostu p艂yta g艂贸wna "wy偶ej", pod p艂yt膮 jest 2cm pustej przestrzeni. Czy kto艣 ma tak膮 (lub inn膮 grub膮/szerok膮) obudow臋 i mo偶e zmierzy膰, ile cm jest na p艂yt臋 razem z ch艂odzeniem?
Zale偶y mi na zamkni臋ciu obudowy :) wi臋c ani wywalenie dekielka, ani wycinanie wielkiej dziury nie wchodzi w gr臋 ;)

Data: 2012-12-13 23:22:29
Autor: wowa
szerokie obudowy mATX

U偶ytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisa艂 w wiadomo艣ci news:kadbvn$smt$1mx1.internetia.pl...
http://il.systemb2b.com/pic/partspics/C3265054_4.JPG (szeroka na 20cm),
Ch臋tnie zobacz臋, ale podaj has艂o :)
Wojtek

--
Taaa... Oczywi艣cie, s膮 lekarze, kt贸rzy
po艣wi臋caj膮 ca艂y sw贸j czas i wiedz臋

Data: 2012-12-13 23:48:03
Autor: BartekK
szerokie obudowy mATX
W dniu 2012-12-13 23:22, wowa pisze:

U偶ytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisa艂 w wiadomo艣ci
http://il.systemb2b.com/pic/partspics/C3265054_4.JPG (szeroka na 20cm),
Ch臋tnie zobacz臋, ale podaj has艂o :)
Sorki:
obudowa wygl膮da tak: http://quietpc.co.uk/images/products/ae-qs-202-sides-large.jpg
A wsadzi膰 do tego chc臋 takie graty:
https://lh3.googleusercontent.com/-7MHxJ0d1uI4/UMpahzG9VAI/AAAAAAAAEm8/ZzaYMaj0tIg/s912/PC140081.JPG https://lh4.googleusercontent.com/-8zlTLNHmq2k/UMpaZCU9UKI/AAAAAAAAEm0/jTDQb9UOcNw/s912/PC140085.JPG

Data: 2012-12-14 01:30:42
Autor: wowa
szerokie obudowy mATX

U偶ytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisa艂 w wiadomo艣ci news:kadbvn$smt$1mx1.internetia.pl...
Chcia艂bym zmajstrowa膰 dwa ciche blaszaki, w zasadzie 90% pasywne - tylko
Obudowa prawie 艂adna. Nie kupi臋 przez te gniazda na dachu i siateczk臋. Przymierza艂e艣 t膮 swoj膮 p艂ytk臋 ze z艂omem metali kolorowych do jakiejkolwiek obudowy? Te ciep艂ozwody wygl膮daj膮 jakby wystawa艂y poza p艂yt臋.
Wojtek

Data: 2012-12-14 19:44:23
Autor: BartekK
szerokie obudowy mATX
W dniu 2012-12-14 01:30, wowa pisze:
Obudowa prawie 艂adna. Nie kupi臋 przez te gniazda na dachu i siateczk臋.
艁adna nie艂adna - sprawa gustu, mnie to powiewa, mog艂aby by膰 z blachy falistej i zwi臋d艂ych patyk贸w, byle by mechanicznie kupy si臋 trzyma艂a, zapewnia艂a odpowiedni przep艂yw powietrza, t艂umi膮c odg艂osy w wn臋trza (dysku, wentylatora, itp) i chroni膮c przed zewn臋trzem (kot, dziecko, kurz, drobne cia艂a obce itp).

Przymierza艂e艣 t膮 swoj膮 p艂ytk臋 ze z艂omem metali kolorowych do
jakiejkolwiek obudowy? Te ciep艂ozwody wygl膮daj膮 jakby wystawa艂y poza p艂yt臋.
Ch艂odzenie karty graficznej oczywi艣cie wystaje "do ty艂u", ale s膮 te偶 d艂u偶sze karty graficzne, i si臋 w obudowach jako艣 mieszcz膮. W razie czego mog臋 wyci膮膰 koszyki-blach臋 na dyski twarde - jeden ssd mo偶na przyczepi膰 byle gdzie

Ch艂odzenie procesora - idealnie co do mm jest takie samo jak p艂yta. Jedynym problemem jest wysoko艣膰. Przymierza艂em si臋 do wielu obud贸w, np:
- moja ulubiona ma艂a Chieftec SM-01B-B http://www.proline.pl/pic/chief-sm-01b-b-350_0.jpg (w niej p艂yta g艂贸wna jest "procesorem ni偶ej")- chieftec...
-  oraz jej "zwyk艂a wersja" SD-01B-B http://www.alsen.pl/files/photos/55/203955/129439/original.jpg oraz CD-01B-B, BD-02B-B w膮skie, ledwo 14.5-15cm na szeroko艣膰 w kt贸rej musi si臋 zmie艣ci膰 p艂yta, procesor i ch艂odzenie
- coolermaster elite 360 - jeszcze w臋偶sza, bo z za艂o偶enia desktopowa http://www.productwiki.com/upload/images/cooler_master_elite_360.jpg
- modecomy typu Step 507 mini itp - wszystkie maj膮 chassis to samo metalowe, w膮sko...

Oczywi艣cie bez problemu mieszcz臋 si臋 w takiego kloca jak chieftec SH-01B-B-B - ale nie o to mi chodzi. Wr贸偶臋, 偶e chyba dobre by by艂y te obudowy, kt贸re nad blaszk膮 atx p艂yty g艂ownej maj膮 miejsce na 12cm wentylator...

--
| Bart艂omiej Ku藕niewski

szerokie obudowy mATX