szerokosc opon

Data: 2010-07-31 21:50:44
Autor: kml
szerokosc opon

Uzytkownik "teddie" <teddie_tdi@o2.pl> napisal w wiadomosci news:04n8565ucnmpe35sbrpg400j1rn01ohfpq4ax.com...

 jest sens zakladac najszersze opony ?

Przy polskich drogach nie, moim zdaniem. Znajomy wlozyl do bmw e39 maks co sie dalo tj; 17" na 235 (albo wiecej) na jakims profilu rzedu 45 i jezdzi sie tym wyjatkowo nieprzyjemnie. Zawsze lubilem twarde zawieszenia etc. ale do normalnej jazdy to jest porazka. Oczywiscie wszystkie felgi pogiete mniej lub bardziej, ale najwieksze jaja sa z tymi kulfonami w czasie deszczu - bywa naprawde wesolo. Ciezko jest to jakos udowodnic, ale subiektywnie stwierdzam ze im mniejszy silnik tym bardziej czuc zmiane opon na szersze. We wspomnianym e36 uwazam, ze jest znacznie gorzej ale wlasciciel sie cieszy a przeciez o to chodzi :)

kml

Data: 2010-07-31 21:43:23
Autor: Michał
szerokosc opon
kml <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

> [...]

lub bardziej, ale najwieksze jaja sa z tymi kulfonami w czasie deszczu - bywa naprawde wesolo. Ciezko jest to jakos udowodnic, ale subiektywnie stwierdzam ze im mniejszy silnik tym bardziej czuc zmiane opon na szersze. We wspomnianym e36 uwazam, ze jest znacznie gorzej ale wlasciciel sie

?

na moje na szerszych jest lepiej zwłaszcza po dziurach, i na wzdłużnych nierównościach tez lepiej.

Nie zauważyłem różnicy w twardości, a w zasadzie to zauważyłem odwrotną ;)
(chyba) 245 są naprawdę miękkie i rewelacyjnie się to prowadzi przez koleiny czy wzdłużne wybrzuszenia asfaltu obok kolein.

np takie: 205 (lub 215 nie pamiętam) są ok, vs. 195 są lepsze bo mniej to w dziury wpada pozatym ciśnienie można dać mniejsze i jest miękko :)

Za to tak, 18 vs. 17 vs 15 robi różnicę... na korzyść 15' ;) - serio !
w każdym razie 245/60 r17 dopompowane na minimum "ok" z komputera
w koleinach super. odczuwalnie lepiej niż 245/50 R18, ale szerokość na moje oko wpływa na + na komfort jazdy, nie ma minus.

wnioski: kupując następnę auto wymieć felgi 18' na 16 :) i założyć max szerokie opony ! :)

czy się może mylę ?

pozdrawiam.

Data: 2010-08-01 12:43:23
Autor: kml
szerokosc opon

Użytkownik " Michał" <mttj.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i325dr$gfl$1inews.gazeta.pl...

wnioski: kupując następnę auto wymieć felgi 18' na 16 :) i założyć max
szerokie opony ! :)

czy się może mylę ?

Opinia jest dupa - kazdy ma własną. Ja myslę, że bardzo szerokie opony+niski profil to nie na polskie drogi ale co kto lubi. Znam sporo osób, które zmieniły felgi na mniejszy rozmiar + większy profil bo mieli dosyć pogiętych felg i pociętych opon (rekordzist przeciął 2 opony na raz) Kulfoniasty profil czuć w prowadzeniu i w porównaniu do niskiego jest znacznie gorzej, ale na codzień i tak żeby nie tłuc zawieszenia to kulfony sprawdzają się lepiej jak dla mnie.

kml

szerokosc opon