Data: 2014-02-06 07:53:31 | |
Autor: bartmeteo | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
Witam
Mam w rowerze opony w rozmiarze 700x35C. Czy zmiana na jakiś szerszy rozmiar wpłynie na lepsze tłumienie nierówności, ochronę obręczy (krawężniki) i czy w ogóle na obecną obręcz da się zamontować szerszą oponę od 35C? dziękuje za pomoc |
|
Data: 2014-02-06 17:20:35 | |
Autor: Andrzej W. | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
W dniu 2014-02-06 16:53, bartmeteo@gmail.com pisze:
i czy w ogóle na obecną obręcz da się zamontować szerszą oponę od 35C? A pytasz o przednie czy tylne koło? -- Pozdrawiam, Andrzej |
|
Data: 2014-02-06 08:29:26 | |
Autor: bartmeteo | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
W dniu czwartek, 6 lutego 2014 17:20:35 UTC+1 użytkownik Andrzej W. napisał:
A pytasz o przednie czy tylne koło? Pytam o oba koła. A przy okazji. Jest sens/praktykuje się różne opony (bieżnik, rozmiary) na kolach? Chodzi mi o zwykłe rekreacyjne jeżdżenie. Głównie leśne ścieżki i miasto. |
|
Data: 2014-02-06 17:59:37 | |
Autor: Andrzej W. | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
W dniu 2014-02-06 17:29, bartmeteo@gmail.com pisze:
W dniu czwartek, 6 lutego 2014 17:20:35 UTC+1 użytkownik Andrzej W. napisał: To było pytanie retoryczne.... Może choć jak byś podał kolor ramy to tutejsi magowi wyczytali by coś na temat obręczy, które używasz, ze swoich szklanych kul. -- Pozdrawiam, Andrzej |
|
Data: 2014-02-07 03:35:42 | |
Autor: bartmeteo | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
W dniu czwartek, 6 lutego 2014 17:59:37 UTC+1 użytkownik Andrzej W. napisał:
Nie pytaj retorycznie kogoś, kto jak widać ma małe pojęcie w temacie. Rozmiar obręczy to Erto 700C 622-17 |
|
Data: 2014-02-07 14:43:34 | |
Autor: Andrzej W. | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
W dniu 2014-02-07 12:35, bartmeteo@gmail.com pisze:
czy w ogóle na obecną obręcz da się zamontować szerszą oponę od 35C?..... Rozmiar obręczy to Erto 700C 622-17 Na ostatnie z twoich pytań odpowiedź powinna być tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/66200-opony-kompatybilnosc-opon-z-obreczami/ Pamiętaj tylko, że musisz wziąć pod uwagę przede wszystkim szerokość widelca i widełek z tyłu bo to prawdopodobnie one a nie wielkość obręczy ograniczą maksymalną wielkość opony. Jak zmierzysz, że wejdzie na np. 47 to zapewne wejdzie 44 a 47 to może ale nie musi. Co do pozostałych pytań dostałeś od innych odpowiedź, regulując ciśnienie, zmieniając szerokość opony dostosujesz rower do terenu i swoich upodobań, ale coś za coś bo zmieniają się też opory toczenia. -- AWa. |
|
Data: 2014-02-06 23:22:26 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
Użytkownik bartmeteo@gmail.com napisał:
W dniu czwartek, 6 lutego 2014 17:20:35 UTC+1 użytkownik Andrzej W. napisał: Węższy przód stawia mniejszy opór w piachu czy błocie, szerszy tył w tym samym podłożu jest w stanie wytworzyć większą siłę pchającą - w efekcie wzrasta trochę możliwość siłowego pokonywania grząskich odcinków. Ładne parę sezonów w układzie 28/35 jeździłem. -- Darek |
|
Data: 2014-02-07 09:13:17 | |
Autor: twistedme | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
W dniu 2014-02-06 23:22, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
Użytkownik bartmeteo@gmail.com napisał:Jak sobie przypomnę, to mi się chce śmiać. Pamiętam jak za młodu kolega kupił sobie opony 2.5 na przód i tył, bo fajnie wyglądało :). Wtedy za bardzo nie było internetu, żeby poczytać, a pytał w sklepie się nie będzie, bo jeszcze go wyśmieją :). Jazda jak zwykle, las-asfalt-las-asfalt. Ja widzę, że on czerwony cały czas, ciągle pije, postój na banana, bo nie ma coś siły... W końcu się przyznał, że dzisiaj ma słabszy chyba dzień i nie może nadążyć. W końcu zamieniliśmy się rowerami i wszystko stało się jasne. Po kilku próbach okazało się, że szerszy przód w niczym nie wadzi (mi w lesie jest lepiej), za to taki gruby tył powodował, że rower ciężko było ruszyć z miejsca. pozdr |
|
Data: 2014-02-07 09:54:53 | |
Autor: Coaster | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
Dariusz K. Ładziak wrote:
Użytkownik bartmeteo@gmail.com napisał: Probowales _odwrotnie_? ;-) http://www.sheldonbrown.com/tires.html#mixing -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2014-02-07 08:13:17 | |
Autor: cytawa | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
bartmeteo@gmail.com pisze:
Pytam o oba koła. A przy okazji. Jest sens/praktykuje się różne opony Jak najbardziej sie praktykuje. Zasada jest mniej wiecej taka: Im grubsze opony tym mniejsze cisnienie jest wymagane do bezpiecznej (dla obreczy) jazdy. I wtedy jazda jest bardziej komfortowa. Ale z drugiej strony im mniejsze cisnienie tym wieksze opory toczenia. I dlatego kola o wezszych oponach napompowanych mocniej tocza sie latwiej i rower szybciej jezdzi. I kazdy moze sobie dobrac opony do wlasnych priorytetow, jesli takie ma. Jan Cytawa |
|
Data: 2014-02-07 21:15:01 | |
Autor: Marcin Hyła | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
On 2014-02-07 08:13, cytawa wrote:
Im grubsze opony tym mniejsze cisnienie jest wymagane do bezpiecznej Otóż nie do końca tak. Patrz tu: http://www.schwalbe.com/en/rollwiderstand.html - przy tym samym ciśnieniu (!) i obciążeniu opona węższa ma dłuższy (!) odcinek styku z nawierzchnią, zatem deformuje się w ruchu obrotowym bardziej. I paradoksalnie opona szersza stawia _mniejsze_ opory toczenia. Oczywiście, to przy założeniach dot. identycznego ciśnienia i obciążenia. Zwykle opony węższe mają wyższe (nierzadko _znacznie_ wyższe) ciśnienie i wtedy jest jak piszesz. Ponieważ link nie wyświetla się dokładnie (trzeba doklikać), przeklejam mundrości Schwalbe: Why do wide tires roll better than narrow ones? Sam używam opon 700x38 (standardowo w miejskim, marathon) i 700x40 (wiejski XR/Mondial i zimówka Winter). Kiedyś używałem 700x35 (albo nawet 32, nie pamiętam) w miejskim na przód, ale to był przypadek (opona Stomil Gronostaj, było takie cudo). Obecnie rozważam wsadzenie zimowej wąskiej na przód ewentualnie kiedyś (są dwie szkoły dot. zimowych opon: albo szerokie bo lepiej wiążą się ze śniegiem, albo węższe bo lepiej rozcinają pryzmy śniegu, a ten wąski Gronostaj bardzo dobrze się w zimie spisywał 10 lat temu, ciekaw jestem winterów wąskich). marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl |
|
Data: 2014-02-10 10:07:55 | |
Autor: cytawa | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
Marcin Hyła pisze:
On 2014-02-07 08:13, cytawa wrote:
Alez oczywiscie problem jest bardziej zlozony. Napisalem troche enimagmatycznie by nie popelnic wiekszego bledu. Z mojego zdania nalezy wywnioskowac, ze gdy sie jezdzi na waskiej oponie to gdy sie napompuje mocniej to generalnie jedzie sie lzej niz na oponie niedopompowanej. Wiele tez zalezy od nawierzchni. Np. waska oponka grzeznie w miekkim asfalcie w czasie upalow podczas gdy szersza sie lekko toczy. Na waskiej nie da sie jechac po piachu a na szerokiej bez problemu. itd. Jan Cytawa |
|
Data: 2014-02-07 22:18:43 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
Użytkownik cytawa napisał:
bartmeteo@gmail.com pisze: Takoż gumy o bieżniku bardziej agresywnym stawiają większy opór ad gum o bieżniku gładkim. W granicy - szytka 5/8" nabita do 15 bar. Toczy się prawie bez oporów - ale tyłek trzeba mieć granitowy. Ale tylko na twardym - jak sie latem trafi kawałek gorszego asfaltu to opory raptownie rozsną a za rowerem głębokie koleiny zostają. -- Darek |
|
Data: 2014-02-07 10:39:06 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
Dnia Thu, 6 Feb 2014 08:29:26 -0800 (PST), bartmeteo@gmail.com napisał(a):
A przy okazji. Jest sens/praktykuje się różne opony (bieżnik, rozmiary) na kolach? Ja praktykuję na wyjazdach na których mam sporo bagażu z tyłu. Na ostatniej wyprawie nie zerwałem ani jednej szprychy (ale obręcz i tak popękała przy nyplach). -- Jacek |
|
Data: 2014-02-06 18:31:39 | |
Autor: ToMasz | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
W dniu 06.02.2014 16:53, bartmeteo@gmail.com pisze:
Witamludzie kupują rowery na 29 cali i też sobie chwalą. ja mam 28x1.75 i też jestem zadowolony. tyle że opony do lekkich nie należą ToMasz |
|
Data: 2014-02-07 20:16:17 | |
Autor: qrt | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
Dnia Thu, 6 Feb 2014 07:53:31 -0800 (PST), bartmeteo@gmail.com napisał(a):
Witam oczywiście ze ma sens. Śmiem nawet twierdzić iż do miasta węższe w nie mają sensu :) |
|
Data: 2014-02-07 22:22:37 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
Użytkownik qrt napisał:
Dnia Thu, 6 Feb 2014 07:53:31 -0800 (PST), bartmeteo@gmail.com napisał(a): Śmiem twierdzić że do miasta nic powyżej cala nie ma sensu - najlepiej szytki. Przecież w mieście tylko po twardym... Zależy jaki styl jazdy kto lubi. -- Darek |
|
Data: 2014-02-08 07:53:35 | |
Autor: JDX | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
On 2014-02-07 22:22, "Dariusz K. Ładziak" wrote:
Użytkownik qrt napisał:A co z krawężnikami, takimi w obszarze różnych podjazdów, które wystają ze 2cm ponad poziom asfaltu? Ja wiem, teraz robi się takie w których krawędzie są zaokrąglone, ale jest przecież mnóstwo starych, z ostrymi krawędziami. Czy taka oponka poradzi sobie z taka przeszkodą gdy będziesz chciał ją pokonać z prędkością 20-25km/h? A co ze szkłem na jezdni i chodnikach/ścieżkach pozostawionym przez małolatów którym alkohol najwyraźniej szkodzi bardziej niż mnie gdy byłem w ich wieku? :-D Szytka to chyba zdecydowanie nie jest guma dostosowana do ciężkich, miejskich warunków. :-D Wąska - OK, ale musi być jakoś wzmocniona. Przecież w mieście tylko po twardym...No z tym też można dyskutować. Ja czasami jeżdżę po trawie w parku (chociaż są ścieżki). A na peryferiach, tam gdzie działki są dopiero zabudowywane, to i w błocie można się na ulicy potaplać. :-D |
|
Data: 2014-02-09 00:37:57 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
Użytkownik JDX napisał:
On 2014-02-07 22:22, "Dariusz K. Ładziak" wrote: Co z krawężnikami? Tyłek z siodełka podnieść, nauczyć się pod krawężniki podjeżdżać... Jak myślisz że wsiądziesz na fulla i możesz siedzieć jak na kanapie przed telewizorem to trochę nie rozumiesz jak się na rowerze jeździ.
Na gumach 28 do 35 mm jeździłem po wszystkim co się dało - kiedyś błoto mnie zatrzymało dopiero w momencie kiedy o błotnistą darń oparły mi się obie korby. Na szytkach nie miałem żadnego problemu z wjechaniem w las. Jak się umie to się da. Trzeba tylko patrzeć po czym się jedzie i myśleć. -- Darek |
|
Data: 2014-02-09 00:59:02 | |
Autor: JDX | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
On 2014-02-09 00:37, "Dariusz K. Ładziak" wrote:
[...] Co z krawężnikami? Tyłek z siodełka podnieść, nauczyć się pod krawężnikiNawet pod takie dwucentymetrowe? :-D |
|
Data: 2014-02-13 20:06:07 | |
Autor: qrt | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
Dnia Sun, 09 Feb 2014 00:37:57 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):
też tak kiedyś jezdziłem. Choć nie były to szytki ale stricte szosowe opony (od 19 do 25). Krawężniki, dziury, bruk, drogi gruntowe, betonowe płyty ect. Da się. Oczywiście. Ale nie zmienia to faktu iż z perspektywy czasu uważam to za mało sensowne rozwiązanie. Do jazdy po mieście znacznie lesze są grube opony (np big apple). Poprostu wsiadasz jedziesz i nie przejmujesz sie tym czy droga jest gładka czy dziurawa, czy krawężnik wysoki czy niski, czy asfalt czy płyty czy droga gruntowa czy utwardzona. etc. |
|
Data: 2014-02-14 07:57:32 | |
Autor: Coaster | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
qrt wrote:
Dnia Sun, 09 Feb 2014 00:37:57 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a): Starosc - nie radosc! :-P Krawężniki, dziury, bruk, drogi gruntowe, betonowe płyty ect. Da się. Oczywiście. Ale nie zmienia to faktu iż z perspektywy czasu uważam to za mało sensowne J.w. ;-)
-- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2014-02-08 10:41:30 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
On Fri, 7 Feb 2014, "Dariusz K. Ładziak" wrote:
Użytkownik qrt napisał: Do rzeczy twardych w mieście doskonale zaliczają się szyny tramwajowe. Brane w poprzek w układzie "bus przede mną ciężarówka za mną" (znaczy zwyczajna jazda w kolumnie) z pojawiającą się znienacka dziurą dookoła szyny (albo dla odmiany wystającym kantem betonowej płyty) przyczyniają się czasem do zmiany poglądów w kwestii "szytek" ;) Pancerna opona "z wkładką", mimo niewątpliwie mierzalnego zmniejszenia prędkości szczytowych, IMVHO zwiększa średnią średnioroczną, skracając czas jazdy o większosć przypadków zatrzymania z dziurami w dętkach (a z rzadka i oponach). Zależy jaki styl jazdy kto lubi. Albo od tego co ma po drodze :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-02-08 08:04:09 | |
Autor: Ignac | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
W dniu sobota, 8 lutego 2014 10:41:30 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
Pancerna opona "z wkładką" Właśnie nabyłem takie 28x700,i dodatkowo podrasowuje je od wewnątrz trzema paskami z dętki przyklejonymi po całym obwodzie. Przy oponach z tpi30-przejechały 14kkm,patent się świetnie sprawdził(dwa kapcie?),stąd powtórka z rozrywki,a śladów na oponach od szkieł w "chorele" Słyszę już jęki i zawodzenia lobby opon/dętek rowerowych. |
|
Data: 2014-02-08 12:20:21 | |
Autor: bartmeteo | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
W dniu sobota, 8 lutego 2014 17:04:09 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
Właśnie nabyłem takie 28x700,i dodatkowo podrasowuje je od wewnątrz trzema paskami z dętki przyklejonymi po całym obwodzie. Czy taka wkładka antyprzebiciowa (fabryczna) wpływa in minus na właściwości jezdne opony? Jakiej marki kupiłeś te opony? |
|
Data: 2014-02-09 06:45:01 | |
Autor: Ignac | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
W dniu sobota, 8 lutego 2014 21:20:21 UTC+1 użytkownik bart...@gmail.com napisał:
Czy taka wkładka antyprzebiciowa (fabryczna) wpływa in minus na właściwości jezdne opony?Absolutnie nie. Jakiej marki kupiłeś te opony?Takie,tam masz też aktualne oferty: http://archiwum.allegro.pl/oferta/opona-700x28-continental-tourride-28x1-1-i3533666431.html Na 32mm przejździłem ok.25 kkm,potem na kendach,bo ich parę lat nie było. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- "Dariusz K. Ładziak" wrote: Można i tak - ale nie wszyscy lubią tak ciężkie koła. Chociaż tak spreparowana opona waży zapewne podobnie jak dwucalowa balonówa - to gumy wąskie wybiera się czasem również ze względu na wagę. Nie sądzę,aby(700x28)aż tyle ważyła,ponadto te opony zakładam do crossa i jeżdzę po asfaltach,ponadto zależy mi na braku kapci,sensownym przebiegu i cenie,lubię mieć rower minimalnie obsługowy. A szytki-dla mnie to jest przeciwieństwo w/w,no ale,co kto lubi. |
|
Data: 2014-02-09 00:47:55 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
Użytkownik Ignac napisał:
W dniu sobota, 8 lutego 2014 10:41:30 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał: Można i tak - ale nie wszyscy lubią tak ciężkie koła. Chociaż tak spreparowana opona waży zapewne podobnie jak dwucalowa balonówa - to gumy wąskie wybiera się czasem również ze względu na wagę. A jak chcesz mieć gumę odporną na szkła (a jednocześnie lekką i wygodną w transporcie gumy zapasowej) to zainwestuj (fakt, cena...) w gumy z kordem kevlarowym. Wówczas tylko przycięcie dętki na krawężniku ci grozi albo pinezka (ta ma szansę między nitkami kordu się przecisnąć) -- Darek |
|
Data: 2014-02-09 00:43:05 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
On Fri, 7 Feb 2014, "Dariusz K. Ładziak" wrote: Widać że dużo to ty na szytkach nie jeździłeś. Szyna tramwajowa w poprzek, nawet lekko wystająca i z wykruszeniami nawierzchni, nie jest dla szytki żadnym szczególnym wyzwaniem. Szyna tramwajowa z rowkiem jest pułapką przy przejeżdżaniu przez nią pod ostrymi kątami - bo szytka potrafi się w rowek wpasować i gleba... I tu rzeczywiście trzeba uważać, wypracować sobie trochę luzu na jezdni i tory tramwajowe brać lekkim zygzakiem - ale to oczywista oczywistość dla kogoś kto trochę na szytkach pojeździł. -- Darek |
|
Data: 2014-02-14 00:34:21 | |
Autor: Ignac | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
W dniu czwartek, 6 lutego 2014 16:53:31 UTC+1 użytkownik bart...@gmail.com napisał:
Mam w rowerze opony w rozmiarze 700x35C. Czy zmiana na jakiś szerszy rozmiar wpłynie na lepsze tłumienie nierówności, ochronę obręczy (krawężniki) i czy w ogóle na obecną obręcz da się zamontować szerszą oponę od 35C? Proponuje w tym celu taką oto tabelkę na temat kompatybilności: http://roweracja.pl/wp-content/uploads/2013/08/opony-kompatybilność.jpg |
|
Data: 2014-02-18 03:36:27 | |
Autor: strażnik | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
Ignac napisał:
Proponuje w tym celu taką oto tabelkę na temat kompatybilności: Hmm, a czym ryzykuję jeżdżąc na obręczy 21C z oponą 32mm? Wg. powyższej tabelki powinienem założyć conajmniej 35mm. strażnik |
|
Data: 2014-02-18 03:38:51 | |
Autor: strażnik | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
strażnik napisał:
Wg. powyższej tabelki powinienem założyć _conajmniej_ 35mm. Oczywiście _co najmniej_ ;) strażnik |
|
Data: 2014-02-18 09:32:25 | |
Autor: Ignac | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
W dniu wtorek, 18 lutego 2014 03:36:27 UTC+1 użytkownik strażnik napisał:
Ignac napisał: No tym,że opona Ci podczas jazdy z obręczy przez głowę przejdzie. |
|
Data: 2014-02-18 19:07:56 | |
Autor: artek | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
W dniu 2014-02-18 18:32, Ignac pisze:
do mavic'a a917 (622x19) zakĹadaĹem przeróşne opony, od 700x23 do 29x2.0", przejeĹźdĹźajÄ c nawet na tych pierwszych wiele tysiÄcy km. i jeĹli myĹlisz, Ĺźe cokolwiek kiedykolwiek przez gĹowÄ przechodziĹo, to jesteĹ w wielkim bĹÄdzie. dziaĹa bez zarzutu, z tym, Ĺźe lekko rozepchany bieĹźnik nie ma optymalnego ksztaĹtu. naturalnie z odpowiedniÄ dÄtkÄ i odpowiednio duĹźym ciĹnieniem.Hmm, a czym ryzykujÄ jeĹźdĹźÄ c na obrÄczy 21C z oponÄ 32mm? cóş, tyle w temacie twoich ulubionych dywagacji na temat kompatybilnoĹci tego czy owego ... tabelki to nie wszystko. -- art3k |
|
Data: 2014-02-18 11:42:49 | |
Autor: Ignac | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
W dniu wtorek, 18 lutego 2014 19:07:56 UTC+1 użytkownik artek napisał:
W dniu 2014-02-18 18:32, Ignac pisze: Po pierwsze gratuluję inwencji,jestem pod wrażeniem,a po drugie nie ja wymyśliłem tą tabelkę,tylko Schwalbe, po trzecie zacytowałem ją koledze wątkodawcy,po czwarte tylko Polacy zawsze wiedzą lepiej-no taka nacja i po piąte,też chyba wyczerpałem temat-ale nigdy nic nie wiadomo,bo jestem Polakiem;miało być zabawnie. |
|
Data: 2014-02-18 22:28:48 | |
Autor: artek | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
W dniu 2014-02-18 20:42, Ignac pisze:
Hmm, a czym ryzykujÄ jeĹźdĹźÄ c na obrÄczy 21C z oponÄ 32mm? do mavic'a a917 (622x19) zakĹadaĹem przeróşne opony, od 700x23 do a gdzie w tym jakakolwiek inwencja? na szosÄ opony szosowe, na gĂłry opony gĂłrskie. elementarne, drogi watsonie. a jak siÄ miaĹo jeden komplet kĂłĹ, to inaczej nie za bardzo daĹo radÄ, nieprawdaĹź? > po drugie nie ja wymyĹliĹem tÄ tabelkÄ, tylko Schwalbe, w starszych wersjach takich tabelek, opony 29x2.0 teĹź do mojej obrÄczy miaĹy nie pasowaÄ. ale pasowaĹy, moĹźe dlatego, Ĺźe to byĹy terenowe miĹki, nie schwalbe ... tyle, Ĺźe ja nie o tabelkÄ mam do ciebie pretensje, tylko o takie durne teksty jak powyĹźej. jasne, Ĺźe do wÄ skich szosowych obrÄczy dostosowanych do 2 cm opon, szeroka gĂłrska opona nie wejdzie, a na szerokich obrÄczach >=21, wÄ skie szosowe oponki <=23 bÄdÄ siedzieÄ co najmniej za luĹşno. ale to sÄ nazbyt skrajne kombinacje. dobrze napompowana opona 32 na obrÄczy 21 da radÄ, i wcale przez gĹowÄ przechodziÄ nie bÄdzie. choÄ w rzeczy samej nie jest to zalecana kombinacja. bÄdzie bardziej rozepchana, i tyle. ale nigdy nic nie tak, tak, jasne. uwaĹźaj wiÄc, Ĺźeby to z ciebie siÄ nie Ĺmiali ... -- art3k |
|
Data: 2014-02-18 22:47:49 | |
Autor: strażnik | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
Ignac napisał:
Hmm, a czym ryzykuję jeżdżąc na obręczy 21C z oponą 32mm? Na jednym z rowerów jeżdżę na takiej konfiguracji ~1000km, a dopiero teraz się wystraszyłem patrząc na przedstawioną tu tabelkę... Narazie nic złego się nie dzieje (opona Schwalbe Road Cruiser 700x32C). Opona wystaje poza obrys obręczy około 2mm na stronę, ciśnienie 5,5 bara. Mam się bać i czym prędzej zmienić oponę na szerszą? strażnik |
|
Data: 2014-02-18 23:41:56 | |
Autor: live_evil | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
On 18.02.2014 22:47, strażnik wrote:
Ignac napisał: Kwestia poglądów Twojego przedpiścy - wyznawcy tabelek i czciciela świętej kompatybilności - została tu szeroko przedyskutowana jakiś czas temu ;-) -- > https://groups.google.com/d/msg/pl.rec.rowery/8_nF1at_UIU/05dWkDULOqEJ -- live_evil |
|
Data: 2014-02-19 00:15:49 | |
Autor: strażnik | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
live_evil napisał:
Kwestia poglądów Twojego przedpiścy - wyznawcy tabelek i czciciela świętej kompatybilności - została tu szeroko przedyskutowana jakiś czas temu ;-) Dziękuję, przeczytałem. Ło matko, ubaw po pachy. Dobrze, że moje rowery tego nie czytają, bo z miejsca przestałby działać. strażnik |
|
Data: 2014-02-18 09:57:22 | |
Autor: cytawa | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
strażnik pisze:
Hmm, a czym ryzykuję jeżdżąc na obręczy 21C z oponą 32mm? Wedlug mnie niczym. Chyba nawet trudniej o snejka. Jan Cytawa |
|
Data: 2014-02-17 15:01:32 | |
Autor: fojtek | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
Na temat opon tak pobieżnie.
1 Szeroka opona (trekingowa/góralska) zazwyczaj mieści się na szerokiej szosowej obręczy. Problemem jest rozginanie obręczy na boki. Obręcz która wytrzyma 100PSI w oponach 25-30 może rozleźć się przy niższym ciśnieniu w oponach 40-45, 2 Opona o gęstszym oplocie mniej się rozciąga/puchnie. Wystarczy mniejsze ciśnienie aby koło było tak samo twarde, również inaczej pracuje na nierównościach. 3 Podstawowe znaczenie dla oporów toczenia ma bieżnik. Dodatkowo wysokie klocki podczas uginania się opony "szczypią" podłoże generując dalszą utratę energii. Z _MOICH_ doświadczeń (nigdy na opony do trekinga nie wydałem więcej niż 50 PLN/szt) optymalne są: - zima Kenda Cross Supreme (z możliwie gęstym oplotem) - lato miasto i lekki teren Kenda Khan Niezłe Specjalized Infinity (podczas promocji w Ski Team po 45 PLN, normalnie 100) ale wyłącznie na lato. Twarda guma już w lecie na mokrym asfalcie zaczyna kiepsko trzymać. W zimie horror. Na allegro pojawiają się okazjonalnie opony o super parametrach w jeszcze bardziej atrakcyjnych cenach. Ja tak kupiłem Vueltę cośtam. Przyczepność na suchym czystym asfalcie była bardzo zła, przy odrobinie piasku praktycznie brak przyczepności. Kombinowanie z ciśnieniem, czyszczeniem bieżnika itp. nic nie dały. Po przejechaniu 10-20 km poszły w kąt. IMHO nie ma większego sensu pchanie się w systemy antyprzebiciowe. W ciągu kilku lat ani razu nie wymieniałem opon ze względu na zdarty bieżnik. Zawsze przyczyną były dziury. Ww. speca z systemem rozciąłem najeżdżając na pionowo wbite w ziemię szkło (wątpię żeby jakakolwiek opona to wytrzymała). W innych szkła wycięły dodatkowy bieżnik, przebić było może trochę mniej niż na najtańszych kendach ale były. IMHO w mieście (konkretnie W-wie) zbyt wiele jest ekstremalnych zagrożeń dla opon (typu denko od butelki czy gwóźdź/pręt) żeby warto było wydać na nie ponad 100PLN/szt. |
|
Data: 2014-02-17 11:25:35 | |
Autor: Ignac | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
W dniu poniedziałek, 17 lutego 2014 15:01:32 UTC+1 użytkownik fojtek napisał:
Na temat opon tak pobieżnie. Co proponujesz(rozsądnego)na dziury,bo nie ma nic bardziej wkurzającego niż kapeć? |
|
Data: 2014-02-21 18:32:53 | |
Autor: fojtek | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
Co proponujesz(rozsądnego)na dziury,bo nie ma nic bardziej Wiem coś o tym. Łatanie dętki w grudniu o 7 rano kiedy jeszcze śpieszysz się do roboty to czysta frajda. Na przebicia faktycznie może trochę pomóc jakaś wkładka. Póki co najmniej kapci łapię na obecnie używanych Khanach (wersja z wkładką) jednak na ile jest to zasługa wkładki a na ile zmiana miejsca pracy tego nie wiem. Oczywiście do opony ładujemy kichy możliwie grube - dedykowane do opon o dużej średnicy. W miejskim góralu w oponę 1,95 upchałem zjazdowego Michelina (zakres bodaj 2,7 - 3,5) ale to już chyba mała przesada;) |
|
Data: 2014-02-21 22:28:28 | |
Autor: AZ | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
Dnia 21.02.2014 fojtek <fojtek@opsa.gazetapl> napisaĹ/a:
I to sie nie pozaginalo w srodku? Takie wynalazki lubia sie po prostu przecierac, no chyba ze sie nie zaluje talku to troche pojezdzi. Ja w zeszlym roku odkrylem ghetto tubeless i jak dla mnie jest to piekna rzecz. Do tej pory 4 przebicia a moze i wiecej tylko o nich nie wiem ;-) Jedziesz sobie, slyszysz psssyt, psssyt, pssyt i myslisz - o zlapalem kapcia i jedziesz dalej, syczenie ustaje, zapominasz o calej sprawie. -- Artur |
|
Data: 2014-02-18 03:01:00 | |
Autor: JDX | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
On 2014-02-17 15:01, fojtek wrote:
[...] IMHO nie ma większego sensu pchanie się w systemy antyprzebiciowe.Ja przez 3 lata jazdy na Schwalbe Silento (klasa 50-60zł) złapałem 7 kapci - jednego gdzieś na samym początku użytkowania, natomiast 6 pozostałych w okresie październik-grudzień 2013 co doprowadziło mnie do maksymalnego wk..enia. IMO warto dać te 3x więcej za porządne gumy i mieć święty spokój. Ww. speca z systemem rozciąłem najeżdżając na pionowo wbite w ziemięJa również wątpię, jednak z moich doświadczeń wynika, że najwięcej szkód powodują odłamki szkła wielkości ziarna pszenicy których najzwyczajniej nie zauważasz podczas jazdy. Takie wydłubywałem z moich opon. |
|
Data: 2014-02-19 08:00:00 | |
Autor: qrt | |
szersza opona od 700x35C-sens? | |
Dnia Mon, 17 Feb 2014 15:01:32 +0100, fojtek napisał(a):
IMHO nie ma większego sensu pchanie się w systemy antyprzebiciowe. A IMO jest. Kilka lat temu kupiłem do mieszczucha jakieś kendy z wkładką i nie złpałem na nich nigdy żadnego kapcia a bieżnik po tych kilku latach eksploatacji występuje na tej oponie już tylko w ilościach śladowych A misze przyznać iż wczesniej łapałem gumy dość regularnie. Wiec me doświadczenia sa jak najbardziej pozytywne ale jak pisze opiera sie to tylko na doświadczeniach z jednym typem opon. |