szersza opona od 700x35C-sens?

Data: 2014-02-07 20:16:17
Autor: qrt
szersza opona od 700x35C-sens?
Dnia Thu, 6 Feb 2014 07:53:31 -0800 (PST), bartmeteo@gmail.com napisał(a):

Witam
Mam w rowerze opony w rozmiarze 700x35C. Czy zmiana na jakiś szerszy rozmiar wpłynie na lepsze tłumienie nierówności, ochronę obręczy (krawężniki) i czy w ogóle na obecną obręcz da się zamontować szerszą oponę od 35C?

oczywiście ze ma sens. Śmiem nawet twierdzić iż do miasta węższe w nie mają sensu :)

Data: 2014-02-07 22:22:37
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik qrt napisał:
[...]

Śmiem twierdzić że do miasta nic powyżej cala nie ma sensu - najlepiej szytki. Przecież w mieście tylko po twardym...

Zależy jaki styl jazdy kto lubi.

--
Darek

Data: 2014-02-08 07:53:35
Autor: JDX
napisał(a):

[...]

A co z krawężnikami, takimi w obszarze różnych podjazdów, które wystają
ze 2cm ponad poziom asfaltu? Ja wiem, teraz robi się takie w których
krawędzie są zaokrąglone, ale jest przecież mnóstwo starych, z ostrymi
krawędziami. Czy taka oponka poradzi sobie z taka przeszkodą gdy
będziesz chciał ją pokonać z prędkością 20-25km/h? A co ze szkłem na
jezdni i chodnikach/ścieżkach pozostawionym przez małolatów którym
alkohol najwyraźniej szkodzi bardziej niż mnie gdy byłem w ich wieku?
:-D Szytka to chyba zdecydowanie nie jest guma dostosowana do ciężkich,
miejskich warunków. :-D Wąska - OK, ale musi być jakoś wzmocniona.

Przecież w mieście tylko po twardym...
No z tym też można dyskutować. Ja czasami jeżdżę po trawie w parku
(chociaż są ścieżki). A na peryferiach, tam gdzie działki są dopiero
zabudowywane, to i w błocie można się na ulicy potaplać. :-D

Data: 2014-02-09 00:37:57
Autor: Dariusz K. Ładziak
napisał(a):

[...]

Co z krawężnikami? Tyłek z siodełka podnieść, nauczyć się pod krawężniki podjeżdżać... Jak myślisz że wsiądziesz na fulla i możesz siedzieć jak na kanapie przed telewizorem to trochę nie rozumiesz jak się na rowerze jeździ.

[...]

Na gumach 28 do 35 mm jeździłem po wszystkim co się dało - kiedyś błoto mnie zatrzymało dopiero w momencie kiedy o błotnistą darń oparły mi się obie korby. Na szytkach nie miałem żadnego problemu z wjechaniem w las. Jak się umie to się da. Trzeba tylko patrzeć po czym się jedzie i myśleć.

--
Darek

Data: 2014-02-09 00:59:02
Autor: JDX
On 2014-02-09 00:37, "Dariusz K. Ładziak" wrote:
[...]
Co z krawężnikami? Tyłek z siodełka podnieść, nauczyć się pod krawężniki
podjeżdżać...
Nawet pod takie dwucentymetrowe? :-D

Data: 2014-02-13 20:06:07
Autor: qrt
Dnia Sun, 09 Feb 2014 00:37:57 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

[...]

też tak kiedyś jezdziłem. Choć nie były to szytki ale stricte szosowe opony
(od 19 do 25).  Krawężniki, dziury, bruk, drogi gruntowe, betonowe płyty ect. Da się. Oczywiście. Ale nie zmienia to faktu iż z perspektywy czasu uważam to za mało sensowne
rozwiązanie. Do jazdy po mieście znacznie lesze są grube opony (np big apple).  Poprostu wsiadasz jedziesz i nie przejmujesz sie tym czy droga jest gładka
czy dziurawa, czy krawężnik wysoki czy niski, czy asfalt czy płyty czy
droga gruntowa czy utwardzona. etc.

Data: 2014-02-14 07:57:32
Autor: Coaster
qrt wrote:
[...]

Starosc - nie radosc! :-P

Krawężniki, dziury, bruk, drogi gruntowe, betonowe płyty ect. Da się. Oczywiście. Ale nie zmienia to faktu iż z perspektywy czasu uważam to za mało sensowne
rozwiązanie.

J.w. ;-)

[...]

PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League

Data: 2014-02-08 10:41:30
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 7 Feb 2014, "Dariusz K. Ładziak" wrote:

Użytkownik qrt napisał:
Śmiem nawet twierdzić iż do miasta węższe w nie mają sensu :)

Śmiem twierdzić że do miasta nic powyżej cala nie ma sensu - najlepiej szytki. Przecież w mieście tylko po twardym...

  Do rzeczy twardych w mieście doskonale zaliczają się szyny tramwajowe.
  Brane w poprzek w układzie "bus przede mną ciężarówka za mną"
(znaczy zwyczajna jazda w kolumnie) z pojawiającą się znienacka
dziurą dookoła szyny (albo dla odmiany wystającym kantem betonowej
płyty) przyczyniają się czasem do zmiany poglądów w kwestii "szytek" ;)
  Pancerna opona "z wkładką", mimo niewątpliwie mierzalnego zmniejszenia
prędkości szczytowych, IMVHO zwiększa średnią średnioroczną, skracając
czas jazdy o większosć przypadków zatrzymania z dziurami w dętkach
(a z rzadka i oponach).

Zależy jaki styl jazdy kto lubi.

  Albo od tego co ma po drodze :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-08 08:04:09
Autor: Ignac
szersza opona od 700x35C-sens?
W dniu sobota, 8 lutego 2014 10:41:30 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

  Pancerna opona "z wkładką"

Właśnie nabyłem takie 28x700,i dodatkowo podrasowuje je od  wewnątrz trzema paskami z dętki przyklejonymi po całym obwodzie. Przy oponach z tpi30-przejechały 14kkm,patent się świetnie sprawdził(dwa kapcie?),stąd powtórka z rozrywki,a śladów na
oponach od szkieł w "chorele" Słyszę już jęki i zawodzenia lobby opon/dętek rowerowych.

Data: 2014-02-08 12:20:21
Autor: bartmeteo
W dniu sobota, 8 lutego 2014 17:04:09 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:

Właśnie nabyłem takie 28x700,i dodatkowo podrasowuje je od  wewnątrz trzema paskami z dętki przyklejonymi po całym obwodzie.

Czy taka wkładka antyprzebiciowa (fabryczna) wpływa in minus na właściwości jezdne opony? Jakiej marki kupiłeś te opony?

Data: 2014-02-09 06:45:01
Autor: Ignac
W dniu sobota, 8 lutego 2014 21:20:21 UTC+1 użytkownik bart...@gmail.com napisał:

Czy taka wkładka antyprzebiciowa (fabryczna) wpływa in minus na właściwości jezdne opony?
Absolutnie nie.
Jakiej marki kupiłeś te opony?
Takie,tam masz też aktualne oferty:
http://archiwum.allegro.pl/oferta/opona-700x28-continental-tourride-28x1-1-i3533666431.html
Na 32mm przejździłem ok.25 kkm,potem na kendach,bo ich parę lat nie było.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
"Dariusz K. Ładziak" wrote: Można i tak - ale nie wszyscy lubią tak ciężkie koła. Chociaż tak spreparowana opona waży zapewne podobnie jak dwucalowa balonówa - to gumy wąskie wybiera się czasem również ze względu na wagę. Nie sądzę,aby(700x28)aż tyle ważyła,ponadto te opony zakładam do crossa
i jeżdzę po asfaltach,ponadto zależy mi na braku kapci,sensownym
przebiegu i cenie,lubię mieć rower minimalnie obsługowy.
A szytki-dla mnie to jest przeciwieństwo w/w,no ale,co kto lubi.

Data: 2014-02-09 00:47:55
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik Ignac napisał:
[...]

A jak chcesz mieć gumę odporną na szkła (a jednocześnie lekką i wygodną w transporcie gumy zapasowej) to zainwestuj (fakt, cena...) w gumy z kordem kevlarowym. Wówczas tylko przycięcie dętki na krawężniku ci grozi albo pinezka (ta ma szansę między nitkami kordu się przecisnąć)

--
Darek

Data: 2014-02-09 00:43:05
Autor: Dariusz K. Ładziak

Użytkownik qrt napisał:
[...]

  Widać że dużo to ty na szytkach nie jeździłeś. Szyna tramwajowa w poprzek, nawet lekko wystająca i z wykruszeniami nawierzchni, nie jest dla szytki żadnym szczególnym wyzwaniem. Szyna tramwajowa z rowkiem jest pułapką przy przejeżdżaniu przez nią pod ostrymi kątami - bo szytka potrafi się w rowek wpasować i gleba... I tu rzeczywiście trzeba uważać, wypracować sobie trochę luzu na jezdni i tory tramwajowe brać lekkim zygzakiem - ale to oczywista oczywistość dla kogoś kto trochę na szytkach pojeździł.

--
Darek

szersza opona od 700x35C-sens?