szersza opona od 700x35C-sens?

Data: 2014-02-14 00:34:21
Autor: Ignac
szersza opona od 700x35C-sens?
W dniu czwartek, 6 lutego 2014 16:53:31 UTC+1 użytkownik bart...@gmail.com napisał:

Mam w rowerze opony w rozmiarze 700x35C. Czy zmiana na jaki¶ szerszy rozmiar wpłynie na lepsze tłumienie nierówno¶ci, ochronę obręczy (krawężniki) i czy w ogóle na obecn± obręcz da się zamontować szersz± oponę od 35C?

Proponuje w tym celu tak± oto tabelkę na temat kompatybilno¶ci:
http://roweracja.pl/wp-content/uploads/2013/08/opony-kompatybilno¶ć.jpg

Data: 2014-02-18 03:36:27
Autor: strażnik
Ignac napisał:

Proponuje w tym celu tak± oto tabelkę na temat kompatybilno¶ci:
http://roweracja.pl/wp-content/uploads/2013/08/opony-kompatybilno¶ć.jpg

Hmm, a czym ryzykuję jeżdż±c na obręczy 21C z opon± 32mm?
Wg. powyższej tabelki powinienem założyć conajmniej 35mm.

strażnik

Data: 2014-02-18 03:38:51
Autor: strażnik
strażnik napisał:

Wg. powyższej tabelki powinienem założyć _conajmniej_ 35mm.

Oczywi¶cie _co najmniej_ ;)

strażnik

Data: 2014-02-18 09:32:25
Autor: Ignac
W dniu wtorek, 18 lutego 2014 03:36:27 UTC+1 użytkownik strażnik napisał:

Ignac napisał:
> Proponuje w tym celu tak± oto tabelkę na temat kompatybilno¶ci:
> http://roweracja.pl/wp-content/uploads/2013/08/opony-kompatybilno¶ć..jpg

 Hmm, a czym ryzykuję jeżdż±c na obręczy 21C z opon± 32mm?

No tym,że opona Ci podczas jazdy z obręczy przez głowę przejdzie.

Data: 2014-02-18 19:07:56
Autor: artek
szersza opona od 700x35C-sens?
W dniu 2014-02-18 18:32, Ignac pisze:
Hmm, a czym ryzykuję jeżdżąc na obręczy 21C z oponą 32mm?

No tym,że opona Ci podczas jazdy z obręczy przez głowę przejdzie.

do mavic'a a917 (622x19) zakładałem przeróżne opony, od 700x23 do 29x2.0", przejeżdżając nawet na tych pierwszych wiele tysięcy km. i jeśli myślisz, że cokolwiek kiedykolwiek przez głowę przechodziło, to jesteś w wielkim błędzie. działa bez zarzutu, z tym, że lekko rozepchany bieżnik nie ma optymalnego kształtu. naturalnie z odpowiednią dętką i odpowiednio dużym ciśnieniem.

cóż, tyle w temacie twoich ulubionych dywagacji na temat kompatybilności tego czy owego ... tabelki to nie wszystko.

--
art3k

Data: 2014-02-18 11:42:49
Autor: Ignac
W dniu wtorek, 18 lutego 2014 19:07:56 UTC+1 użytkownik artek napisał:

> No tym,że opona Ci podczas jazdy z obręczy przez głowę przejdzie.

do mavic'a a917 (622x19) zakładałem przeróżne opony, od 700x23 do 29x2.0", przejeżdżaj±c nawet na tych pierwszych wiele tysięcy km.

Po pierwsze gratuluję inwencji,jestem pod wrażeniem,a
po drugie nie ja wymy¶liłem t± tabelkę,tylko Schwalbe,
po trzecie zacytowałem j± koledze w±tkodawcy,po czwarte
tylko Polacy zawsze wiedz± lepiej-no taka nacja i po
pi±te,też chyba wyczerpałem temat-ale nigdy nic nie
wiadomo,bo jestem Polakiem;miało być zabawnie.

Data: 2014-02-18 22:28:48
Autor: artek
W dniu 2014-02-18 20:42, Ignac pisze:
[...]

Po pierwsze gratulujÄ™ inwencji, jestem pod wraĹĽeniem,

a gdzie w tym jakakolwiek inwencja? na szosę opony szosowe, na góry opony górskie. elementarne, drogi watsonie. a jak się miało jeden komplet kół, to inaczej nie za bardzo dało radę, nieprawdaż?

> po drugie nie ja wymyśliłem tą tabelkę, tylko Schwalbe,

w starszych wersjach takich tabelek, opony 29x2.0 też do mojej obręczy miały nie pasować. ale pasowały, może dlatego, że to były terenowe miśki, nie schwalbe ...

tyle, że ja nie o tabelkę mam do ciebie pretensje, tylko o takie durne teksty jak powyżej. jasne, że do wąskich szosowych obręczy dostosowanych do 2 cm opon, szeroka górska opona nie wejdzie, a na szerokich obręczach >=21, wąskie szosowe oponki <=23 będą siedzieć co najmniej za luźno. ale to są nazbyt skrajne kombinacje.
dobrze napompowana opona 32 na obręczy 21 da radę, i wcale przez głowę przechodzić nie będzie. choć w rzeczy samej nie jest to zalecana kombinacja. będzie bardziej rozepchana, i tyle.

ale nigdy nic nie
wiadomo,bo jestem Polakiem;miało być zabawnie.

tak, tak, jasne. uważaj więc, żeby to z ciebie się nie śmiali ...

--
art3k

Data: 2014-02-18 22:47:49
Autor: strażnik
Ignac napisał:

Hmm, a czym ryzykuję jeżdż±c na obręczy 21C z opon± 32mm?

No tym,że opona Ci podczas jazdy z obręczy przez głowę przejdzie.

Na jednym z rowerów jeżdżę na takiej konfiguracji ~1000km, a dopiero teraz się wystraszyłem patrz±c na przedstawion± tu tabelkę... Narazie nic złego się nie dzieje (opona Schwalbe Road Cruiser 700x32C). Opona wystaje poza obrys obręczy około 2mm na stronę, ci¶nienie 5,5 bara. Mam się bać i czym prędzej zmienić oponę na szersz±?

strażnik

Data: 2014-02-18 23:41:56
Autor: live_evil
On 18.02.2014 22:47, strażnik wrote:
Ignac napisał:

[...]

Kwestia pogl±dów Twojego przedpi¶cy - wyznawcy tabelek i czciciela ¶więtej kompatybilno¶ci - została tu szeroko przedyskutowana jaki¶ czas temu ;-)

-- >
https://groups.google.com/d/msg/pl.rec.rowery/8_nF1at_UIU/05dWkDULOqEJ

--
live_evil

Data: 2014-02-19 00:15:49
Autor: strażnik
live_evil napisał:

[...]

Dziękuję, przeczytałem. Ło matko, ubaw po pachy. Dobrze, że moje rowery tego nie czytaj±, bo z miejsca przestałby działać.

strażnik

Data: 2014-02-18 09:57:22
Autor: cytawa
  strażnik pisze:

Hmm, a czym ryzykuję jeżdż±c na obręczy 21C z opon± 32mm?
Wg. powyższej tabelki powinienem założyć conajmniej 35mm.

Wedlug mnie niczym. Chyba nawet trudniej o snejka.

Jan Cytawa

szersza opona od 700x35C-sens?