szkoda całkowita

Data: 2015-01-14 12:28:52
Autor: Wiwo
szkoda całkowita

Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości news:54b0dd35$0$2155$65785112news.neostrada.pl...
Witajcie,

PZU wyceniło mi wrak na 5500zł. Poprosiłem, żeby pomogli mi w sprzedaży pozostałości. Wiem, że tak ciężko (w zasadzie pewnie bardzo ciężko) powiedzieć, ale raczej chodzi mi o to na ile realnie można liczyć, tzn. ile te ich wyceny średnio procentowo różnią się od pradziwych stawek rynkowych? Bo pani na infolinii oczywiście twierdzi, że wycena jest ok i nie ma nigdy problemów ze sprzedażą zwłok w ustalonej przez nich cenie.

W moim przypadku (3-4 lata temu) było tak, że PZU wystawiło mój uszkodzony samochód na aukcji (przez nich organizowanej) i na tej podstawie go wycenili. Dostałem kontakt do firmy, która miała go kupić. Dostałem też informację, że jeżeli ten człowiek nie odbierze, to dadzą mi namiary na kolejnego i pokryją różnicę. W końcu sprzedałem znajomemu za wyższą cenę.

W kolejnym przypadku kumpel dostał wycenę uszkodzonego samochodu (chyba Link4). Napisał im po tygodniu, że w tej cenie nie może znaleźć klienta i czy pomogą mu sprzedać uszkodzony, czy dopłacą różnicę. Olali go, więc wysłał kolejne pismo, że ma klienta, ale za niższą cenę i czy pokryją różnicę. Ponownie go olali, więc auto sprzedał, wysłał kopię umowy sprzedaży i pismo, że mają 30 dni na dopłatę różnicy, w przeciwnym wypadku złoży sprawę do sądu. Niedługo potem dostał pismo, że nie dość że dopłacą różnicę, to ponownie przeliczyli wartość samochodu i jeszcze tysiaka dopłacili.

Sam chciałbym także podjąć jakieś działania w razie gdyby jednak mi odmówili pomocy lub nie znaleźli kupca. Gdzie najlepiej szukać chętnych na auto po wypadku?

Generalnie tam, gdzie się ogłasza samochody...

No i jak jest z tym wyrównaniem, bo pytałem prawnika, czytałem w necie i niektórzy dostawali wyrównanie do kwoty z wyceny jeżeli nie udało im się sprzedać w podanej przez TU cenie, inni znowu nie...

Trzeba czasem powymieniać się pismami i postraszyć sądem.

Wiwo

szkoda całkowita