szkoda calkowita i pozniejsza sprzedaz auta

Data: 2009-11-14 14:00:36
Autor: Budzik
szkoda calkowita i pozniejsza sprzedaz auta
Osobnik posiadający mail mangoo@nospam.wpkg.org napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Z tego co rozumiem, podczas szkody calkowitej, rzeczoznawca zakladu ubezpieczeniowego wycenia wartosc auta przed/po wypadku, i ubezpieczyciel wyplaca roznice.

Przykladowo:

- wartosc rynkowa pojazdu: 40000 zl
- wartosc pojazdu w stanie uszkodzonym: 10000 zl

Ubezpieczyciel winien wyplacic 30000 zl tytulem odszkodowania.

Gdy jednak nie uda nam sie znalezc kupca na auto np. za 10000 zl, lecz jedynie za 8000 zl, ubezpieczyciel powinien doplacic 2000 zl roznicy (rzecz jasna, wlasciciel ubezpieczenia/pojazdu powinien sie skontaktowac z ubezpieczalnia i dojsc do jakiegos porozumienia).

Jakie "fachowe terminy" sa uzywane w tym przypadku, gdy chce sie skierowac pismo do ubezpieczalni?

Ja w podobnej sytuacji napisałem pismo, ze skoro wyceniaja wrak na ponad 7.000 to niech wskaza gdzie w takiej cenie moge go sprzedac.
Przysłano mi dane warsztatu, gdzie moge go sprzedac za 1500, a pozostałe 5.500 bez gadania doplacono.
Te 5.500 wyplacono juz bez dokumentowania, ze wrak sprzdałem za 1500 (auto z roznych wzgledów sprzedane jeszcze nie jest).
Nie uzywałem zadnego fachowego slownictwa... :) --
Henry Louis Mencken

szkoda calkowita i pozniejsza sprzedaz auta