Data: 2009-11-30 22:14:19 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
szkoda calkowita - jakie argumenty w odwolaniu do TU | |
Dnia 30.11.2009 Lilip <lilip@o2.pl> napisał/a:
bez zbednego opisywania: Tak więc skoro jesteś poszkodowanym to robisz to z czyjegoś OC. W przypadku OC nie wystepuje cos takiego jak OC. To próba walenia w rogi. Jeżeli to jednak z AC likiwdujesz szkode to wyceny, odwolania etc. Moze pomoc papier nasmarowany przez jakiegos madrego prawnika. Wszystko bierzesz na pismie a panie marudzace w okienku prosisz o podstawe prawna ;) -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net |
|
Data: 2009-12-01 14:17:22 | |
Autor: aari^^^ | |
szkoda calkowita - jakie argumenty w odwolaniu do TU | |
Dnia Mon, 30 Nov 2009 22:14:19 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki powiedział:
jakich argumentow uzyc w odwolaniu do TU chcac powalczyc o odszkodowanie w pelnej wartosci auta przed wypadkiem?Tak więc skoro jesteś poszkodowanym to robisz to z czyjegoś OC. W Rozumiem, że chodziło Ci o to, że w przypadku OC nie występuje coś takiego szkoda całkowita ;) Z tego co czytałem (link zapodany wcześniej, lub jedna z pozostałych części tego cyklu, którą można po linkach z tego miejsca znaleźć), to owszem, występuje szkoda całkowita, tylko w przypadku OC naprawia się do wyższego procentu wartości auta (OC - 100% (albo 125%; nie pamiętam) AC - 70% (może więcej; j/w) -- Bright light is the end of the black light district. |
|
Data: 2009-12-01 22:02:01 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
szkoda calkowita - jakie argumenty w odwolaniu do TU | |
Dnia 01.12.2009 aari^^^ <aari@this.email.is.invalid.pl> napisał/a:
Dnia Mon, 30 Nov 2009 22:14:19 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki powiedział: Oczywiscie :-) Mea culpa. Z tego co czytałem (link zapodany wcześniej, lub jedna z pozostałych części Masz prawo dochodzic odtworzenia stanu pojazdu do tego sprzed szkody. AFAIR -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net |
|
Data: 2009-12-02 12:17:21 | |
Autor: aari^^^ | |
szkoda calkowita - jakie argumenty w odwolaniu do TU | |
Dnia Tue, 1 Dec 2009 22:02:01 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki powiedział:
Z tego co czytałem (link zapodany wcześniej, lub jedna z pozostałych częściMasz prawo dochodzic odtworzenia stanu pojazdu do tego sprzed szkody. Jak Ci z pojazdu zostanie jedna śrubka, to też? :) Skłaniam się jednak ku temu, że jest jakaś granica, do której naprawa jest jeszcze rozsądna, a powyżej której już nie - podobnie jak w np. w przypadku rękojmi, gdzie sprzedawca ma prawo odmówić naprawy towaru z powodu nadmiernych jej kosztów. Tutaj coś jest: http://www.gu.com.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1890&Itemid=304 "GDY SZACOWANY KOSZT NAPRAWY PRZEKRACZA 70% WARTOSCI RYNKOWEJ POJAZDU NA DZIEŃ SZKODY (przy szkodach auto-casco, w szkodach OC istnieje zasada możliwości naprawy do 100% wartości pojazdu) TO NAPRAWA JEST EKONOMICZNIE NIEUZASADNIONA I SZKODĘ ROZLICZA SIĘ, WYPŁACAJĄC POSZKODOWANEMU KWOTĘ RÓWNĄ STOPNIOWI PROCENTOWEGO USZKODZENIA POJAZDU (TAKI SAM PROCENT WARTOŚCI POJAZDU W JAKIM POJAZD JEST USZKODZONY)." Co prawda, jak gość gdzieś dalej pisze, jest to norma tylko zwyczajowa, ale nie widze specjalnie, żeby proponował aby się na nią nie godzić. -- Bright light is the end of the black light district. |
|