[cross]szkoda oc, wypłata gotówki a naprawa w aso/ depozyt sądowy

Data: 2012-05-10 12:00:56
Autor: Lukasz
[cross]szkoda oc, wypłata gotówki a naprawa w aso/ depozyt sądowy
Witam,
Miałem stłuczkę z tytułu oc sprawcy ubezpieczonego w firmie która już z nazwy wynika że unika wypłaty odszkodowań (firma Uniqua ;)
Dostałem kalkulację od rzeczoznawcy (ciężko to nazwać kalkulacją, wyszczególnione elementy i łączna suma do wypłaty, bez podziału na poszczególne kwoty), dzień później (czyli wczoraj) i dziś męczą mnie telefonami żeby podać im numer konta do wypłaty - ja nie chcę podawać numeru bo po pierwsze kwota jest sporna (nie wiem co za ile wycenili) po drugie nie uwzględnili wymiany zderzaka (który ewidentnie jest do wymiany), po trzecie- mimo że to mała szkoda i jakoś nie miałem zamiaru jej naprawiać- chyba specjalnie oddam auto do ASO żeby zapłacili 5x więcej...
Panienka z firmy 'unika' straszy mnie telefonicznie i mailowo że jeśli jeszcze dziś nie podam jej numeru konta do wypłaty, odszkodowanie przekaże do depozytu sądowego za który będę musiał zapłacić. Zrobi to zgodnie z art 364 nie wiadomo czego (nie odpisała mi jakiej ustawy, ta o obowiązkowych ubezpieczeniach ma poniżej 200 artykułów)
Teraz pytanie: czy odbierać te pieniądze i nie będzie kłopotu z naprawą bezgotówkową w ASO, ew. jeślibym miał nie oddawać do aso to czy nie będzie problemu z odzyskaniem pozostałych należności?

Lukasz

Data: 2012-05-10 12:36:25
Autor: Gotfryd Smolik news
[cross]szkoda oc, wypłata gotówki a naprawa w aso/ depozyt sądowy
On Thu, 10 May 2012, Lukasz wrote:

Panienka z firmy 'unika' straszy mnie telefonicznie i mailowo ¿e je¶li jeszcze dzi¶ nie podam jej numeru konta do wyp³aty, odszkodowanie przeka¿e do depozytu s±dowego za który bêdê musia³ zap³aciæ. Zrobi to zgodnie z art 364 nie wiadomo czego (nie odpisa³a mi jakiej ustawy, ta o obowi±zkowych ubezpieczeniach ma poni¿ej 200 artyku³ów)

  Kodeks cywilny:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,ustawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html
.... sprawdz.

  Na mój gust, panienka z okienka zapomnia³a o art.363.1 (poprzedni,
równie¿ przeczytaj), czytajac zbyt szybko przeskoczy³a chyba s³owo
"wyboru" i taki szczegó³ pt. kto ma wybieraæ ;), jakbys z nia jeszcze
rozmawia³, to spytaj dlaczego o tym zapomnia³a :>

Teraz pytanie: czy odbieraæ te pieni±dze i nie bêdzie k³opotu z napraw± bezgotówkow± w ASO, ew. je¶libym mia³ nie oddawaæ do aso to czy nie bêdzie problemu z odzyskaniem pozosta³ych nale¿no¶ci?

  IMVHO powinienes spróbowaæ przeszukaæ archiwum na okolicznosc
sformu³owania "kwota bezsporna" (z odmianami), powinno Ci to wiele
wyjasnic.

  Podstawa: w ¿aden sposób, ani ustnie ani pisemnie, nie zaakceptowaæ
wyp³aty jako odszkodowania!
"Podajê Pani numer konta w celu wp³aty kwoty bezspornej" :>
(i za ka¿dym razem, jesli pani powie przed koñcem rozmowy s³owo
"odszkodowanie" zainteresowany nie zapomina o s³owach "kwota
bezsporna", w szczególnosci ¿eby te s³owa by³y miedzy
s³owem "odszkodowanie" a podaniem numeru konta, na wypadek
jakby tylko czêsc nagrania niechcacy siê skasowa³a :>)

  Zak³adajac ze masz s³uszne podejrzenia, ubezpieczyciel bêdzie
za wszelka cenê chcia³ potwierdzenia ¿e akceptujesz odszkodowanie
(w ca³osci), wiêc trzeba temu wyraznie zaprzeczyæ, nie zaprzeczajac
¿e to co chca zap³aciæ rzecz jasna przyjmiesz.
  ASO chyba nie bêdzie to gra³o roli, byleby wiedzieli (w razie
jakby ubezpieczyciel rzeczywiscie wp³aci³ czêsc odszkodowania
na konto) z góry ¿e czêsc zap³aty pójdzie inna scie¿ka.

  Ale poczekaj na inne opinie, mo¿e wersja z uparciem siê na
"wyborze" jest lepsza.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-10 13:49:39
Autor: Lukasz
[cross]szkoda oc, wyp³ata gotówki a naprawa w aso/ depozyt s±dowy
[...]

pytanie tylko czy kwot± bezsporn± jest kwota co do której s±dzê ¿e mogê mieæ zastrze¿enia - nie dosta³em konkretnej rozpiski ale s±dz±c po kwocie- ceny czê¶ci/robocizny s± zani¿one - wiêc kwota któr± proponuj± za zakres który podali, w mojej opinii ju¿ jest kwot± sporn± :) pewnie jak dostanê konkretny wykaz z cen± poszczególnych czê¶ci to nawet w momencie gdyby wszystko na nim by³o uwzglêdnione to bêdê walczy³ o wysoko¶æ kwot ujêtych w tym kosztorysie - za który ju¿ by mi do tego czasu wyp³acili gotówkê.

Lukasz

Data: 2012-05-10 13:57:45
Autor: Iksinski
[cross]szkoda oc, wyp³ata gotówki a naprawa w aso/ depozyt s±dowy

U¿ytkownik "Lukasz" <wpiszmojeimie@bojczuk.net.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jog9ud$j6p$1inews.gazeta.pl...

kwota któr± proponuj±
za zakres który podali, w mojej opinii ju¿ jest kwot± sporn± :)

Skorzystaj z rady Gotfryda i poczytaj co to jest kwota bezsporna.

Data: 2012-05-10 14:30:57
Autor: Lukasz
W dniu 2012-05-10 13:57, Iksinski pisze:

[...]

jasne, czasu do namys³u ma³o, a ¿eby co¶ wiêcej poczytaæ bêdê mia³ czas dopiero wieczorem po pracy, dlatego te¿ za¶miecam grupê :)

Lukasz

Data: 2012-05-10 14:32:22
Autor: Axel
"Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> wrote in message
za zakres który podali, w mojej opinii ju¿ jest kwot± sporn± :)
Skorzystaj z rady Gotfryda i poczytaj co to jest kwota bezsporna.

Ale po co? Jak ma zamiar zrobic w ASO, to po cholere ma brac kase na konto?

--
Axel

Data: 2012-05-10 17:35:30
Autor: Lukasz
[cross]szkoda oc, wypłata gotówki a napr awa w aso/ depozyt sądowy
On Thu, 10 May 2012, Lukasz wrote:
IMVHO powinienes spróbować przeszukać archiwum na okolicznosc
sformułowania "kwota bezsporna" (z odmianami), powinno Ci to wiele
wyjasnic.

według słownika:
http://www.ubezpieczenie.com.pl/slownik_ubezpieczeniowy/kwota_bezsporna_odszkodowania/79,0,0,133.html
jest tam zapis: "Skoro jest to kwota pozostająca poza sporem, to występuje ona w wysokości, której nie kwestionuje - jako zbyt wysokiej lub za niskiej - ani ubezpieczyciel, ani poszkodowany."
a ja nie wiem czy mam ją kwestionować (bo nie wiem za co jest ta kwota) więc chyba nie powinienem się zgodzić na jej odbiór, przynajmniej teraz, chyba że by się to przeciągało powyżej 30 dni?

na razie odpisałem na maila:
W dniu 2012-05-10 09:25, katarzyna Olbrych pisze:

> Witam
>

> Proszę wskazanie warsztatu lub podanie nr konta bankowego – w przeciwnym razie odszkodowanie przekażemy do depozytu sądowego zgodnie z art.364, którego kosztami obciążony jest Poszkodowany.

Witam,
Jak Pani pewnie dobrze wie zgodnie z art. 363 mam prawo wyboru formy naprawienia szkody (nie wiem dlaczego Pani o tym zapomniała i próbuje na mnie wymusić świadczenie pieniężne, proszę o wytłumaczenie! celowo wprowadza mnie Pani w błąd?). W związku z tym formę naprawy szkody podam w przyszłym tygodniu (wcześniej niestety pracuję i nie jestem w stanie tej sprawy prowadzić) - dam wtedy znać czy interesuje mnie przywrócenie stanu poprzedniego poprzez naprawę w ASO, czy KWOTĘ BEZSPORNĄ (bo nie możemy tu jeszcze mówić o odszkodowaniu!)przeleją Państwo na mój rachunek bankowy.
Proszę o pilne przesłanie szczegółowej wyceny w systemie AUDATEX/EUROTAX, której do dziś nie otrzymałem, a jesteście zobowiązani mi dostarczyć

Lukasz

Data: 2012-05-10 17:52:13
Autor: m
W dniu 10.05.2012 17:35, Lukasz pisze:
[...]

jest tam zapis: "Skoro jest to kwota pozostajÄ…ca poza sporem, to
[...]

Kwota bezsporna to jest ta część kwoty, co do której (części) nie ma sporu.

Czyli jeżeli ja Ci jestem winien pieniądze, ale nie dogadaliśmy się i ja twierdzę że jestem Ci winien 200zł, zaś ty że nie wiesz (bo nie masz materiałów do wyliczeń), ale na pewno nie mniej niż 500zł. Wtedy kwotą bezsporną jest 200zł. Ja Ci tą kwotę przelewam i potem się spieramy o to co ponadto.

na razie odpisałem na maila:
[...]

I strasznie namieszałeś tym:
dam wtedy znać czy interesuje mnie przywrócenie
stanu poprzedniego [...] czy KWOTĘ BEZSPORNĄ [...]przeleją Państwo na mój
rachunek bankowy.

Powinieneś napisać tak: "dam wtedy znać czy interesuje mnie przywrócenie stanu poprzedniego w ASO, czy odszkodowanie ryczałtowe (czy jak oni tam to nazywają). W międzyczasie podaję numer konta, proszę tam przelać bezsporną kwotę X zł".

p. m.

Data: 2012-05-10 23:26:41
Autor: Iksinski

Użytkownik "Lukasz" <wpiszmojeimie@bojczuk.net.pl> napisał w wiadomości news:4fabdff9$0$1232$65785112news.neostrada.pl...

> Proszę wskazanie warsztatu lub podanie nr konta bankowego – w
przeciwnym razie odszkodowanie przekażemy do depozytu sądowego zgodnie z art.364, którego kosztami obciążony jest Poszkodowany.

A kiedy zgłaszałeś szkodę? Bo jeśli dobrze pamiętam, TU ma 30 dni na wypłacenie kwoty bezspornej od dnia zgłoszenia, więc może dlatego tak napierają?

Data: 2012-05-11 09:02:48
Autor: Ariusz
W dniu 2012-05-10 23:26, Iksinski pisze:

> [...]

A kiedy zgłaszałeś szkodę? Bo jeśli dobrze pamiętam, TU ma 30 dni na
wypłacenie kwoty bezspornej od dnia zgłoszenia, więc może dlatego tak
napierajÄ…?

Dokładnie tak muszą zrobić w ciągu 30 dni muszą kasę wypłacić, jeżeli tego nie zrobią to kary. Mi przesyłali przekazem na adres. Nie odbierałem tej kasy bo za każdym razem lepiej było skorzystać z ASO niż z śmiesznej kasy. Ostatnio chcieli mi dać około 1,5 tys. a naprawy w ASO wyniosły około 3,5.

Nawet jak wpłacą na konto jakąś kwotę to nie zamyka drogi do innych roszczeń.

Ariusz

Data: 2012-05-11 09:51:46
Autor: Iksinski

Użytkownik "Ariusz" <ariuszn@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:joidit$16q$1inews.gazeta.pl...

Nie
odbierałem tej kasy bo za każdym razem lepiej było skorzystać z ASO niż z śmiesznej kasy.

Odebranie tej kasy uniemożliwiłoby tą naprawę w ASO? Ja rozumiem, że trzeba być ostrożnym, że TU oszukują, itd. ale takie zachowania są dla mnie niezrozumiałe...
ASO wycenia naprawę, wysyła kosztorys do TU, ASO robi swoje, TU wypłaca kwotę z wyceny minus kwotę bezsporną, klient dopłaca ją we własnym zakresie i tyle.

Data: 2012-05-11 12:11:56
Autor: Ariusz
W dniu 2012-05-11 09:51, Iksinski pisze:

[...]

Dokładnie tak by było.
Ale po co ja mam odbierać nosić kasę, którą i tak zaraz musiałbym oddać w ASO, a jak zgubię - choć bardziej prawdopodobne roztrwonię :)

Ariusz

Data: 2012-05-10 14:18:53
Autor: Axel
[cross]szkoda oc, wyplata gotówki a naprawa w aso/ depozyt sadowy
"Lukasz" <wpiszmojeimie@bojczuk.net.pl> wrote in message
Witam,
Mialem stluczke z tytulu oc sprawcy ubezpieczonego w firmie która juz z nazwy wynika ze unika wyplaty odszkodowan (firma Uniqua ;)
Dostalem kalkulacje od rzeczoznawcy (ciezko to nazwac kalkulacja,
Teraz pytanie: czy odbierac te pieniadze i nie bedzie klopotu z naprawa bezgotówkowa w ASO, ew. jeslibym mial nie oddawac do aso to czy nie bedzie problemu z odzyskaniem pozostalych naleznosci?

Podpisales pismo o sposobie rozliczenia szkody (wyplata odszkodowania vs bezgotowkowo w ASO)?
Bo jesli nie - idziesz do ASO, podpisujesz pismo, ze przekazujesz im prawa do rozliczenia szkody, zostawiasz auto i odbierasz naprawione, a wszystko inne zalatwia ASO.
Ja sie pukalem w glowe, jak mi wycenili wymiane drzwi i blotnika na 2400 PLN; jakby zaproponowali 4 tys. - wzialbym bez slowa i zrobil gdzie indziej, a tak wyplacili ASO 6500 PLN.

--
Axel

Data: 2012-05-10 14:37:22
Autor: Lukasz
W dniu 2012-05-10 14:18, Axel pisze:

Podpisales pismo o sposobie rozliczenia szkody (wyplata odszkodowania vs
bezgotowkowo w ASO)?

nie, z reszt± siê nastawili ¿e na konto i ju¿... moje lub aso

Bo jesli nie - idziesz do ASO, podpisujesz pismo, ze przekazujesz im prawa
do rozliczenia szkody, zostawiasz auto i odbierasz naprawione, a wszystko
inne zalatwia ASO.

to wiem, kwestia tylko jest taka ¿e chc± ode mnie odpowiedzi na wczoraj, a ja dzisiaj w pracy jestem, jutro z reszt± te¿ i nie mam czasu je¼dziæ po ASO, z reszt± wola³bym to zrobiæ w zaprzyja¼nionym warsztacie, tam wiem ¿e rdza mi po 3 miesi±cach nie wyjdzie- jak to mia³o miejsce po wizycie w aso...

Ja sie pukalem w glowe, jak mi wycenili wymiane drzwi i blotnika na 2400
PLN; jakby zaproponowali 4 tys. - wzialbym bez slowa i zrobil gdzie indziej,
a tak wyplacili ASO 6500 PLN.

mi za ty³ chyba HDI chcia³o daæ 1300z³, ³±cznie kosztowa³o ich to bodaj¿e 9500z³ (7500z³ ASO+ prawie 2000z³ auto zastêpcze), ale jak ju¿ napisa³em po 3 miesi±cach auto wróci³o do ASO na reklamacji i kolejny tydzieñ musia³em siê woziæ malutkim mu³owatym wypo¿yczyd³em :) (wiem ¿e nale¿y mi siê auto tej samej klasy, ale przy reklamacji nie chcia³em ASO utrudniaæ, a na szkodê dosta³em jedynego diesla z jedynej wypo¿yczalni która da³a mi auto bezgotówkowo - Corollê 90KM...

Lukasz

Data: 2012-05-10 15:55:08
Autor: Jaroslaw Postawa
W dniu 2012-05-10 14:37, Lukasz pisze:
W dniu 2012-05-10 14:18, Axel pisze:

Podpisales pismo o sposobie rozliczenia szkody (wyplata odszkodowania vs
bezgotowkowo w ASO)?

nie, z reszt± siê nastawili ¿e na konto i ju¿... moje lub aso
Przecie¿ nie dadz± Ci kasy do rêki. Wyp³ata odszkodowania = na Twoje konto, bezgotówkowo = na konto ASO i Ciebie nic nie obchodzi. We¼ Ty lepiej postaw browara znajomemu, który mia³ podobne przej¶cia ¿eby Ci z tym pomóg³, bo widaæ, ¿e nie masz czasu siê tym zaj±æ.

[...]

Standardowa taktyka manipulacji - ludzie pod presj± czasu podejmuj± czêsto nieracjonalne decyzje. Nie daj siê popêdzaæ, analizuj, my¶l.

z reszt± wola³bym to zrobiæ w zaprzyja¼nionym warsztacie, tam
wiem ¿e rdza mi po 3 miesi±cach nie wyjdzie- jak to mia³o miejsce po
wizycie w aso...
Masz takie prawo i panience nic do tego. Zastanów siê tylko, czy chcesz sam dostaæ kasê wed³ug ich wyceny, walczyæ o wy¿sz± wycenê, czy zrzucisz temat na warsztat i niech oni siê boksuj± z TU. I naprawdê zorientuj siê, co to jest kwota bezsporna. Pamiêtaj te¿, ¿e to ubezpieczyciel ma wiêksze obowi±zki zwi±zane z dotrzymaniem terminów, ni¿ Ty.

Data: 2012-05-10 23:45:09
Autor: Tomasz Pyra
On Thu, 10 May 2012 15:55:08 +0200, Jaroslaw Postawa wrote:

to wiem, kwestia tylko jest taka ¿e chc± ode mnie odpowiedzi na wczoraj,
Standardowa taktyka manipulacji - ludzie pod presj± czasu podejmuj± czêsto nieracjonalne decyzje. Nie daj siê popêdzaæ, analizuj, my¶l.

Dok³adnie.
Te pieni±dze które Ci przelej± w ¿aden sposób nie koñcz± sprawy.

Nadal mo¿esz siê z nimi u¿eraæ dowolnie d³ugo jak tylko chcesz :)

[cross]szkoda oc, wypłata gotówki a naprawa w aso/ depozyt sądowy