szkolenie (nagranie) przez internet 50% kup i 8% vat

Data: 2011-05-05 13:56:05
Autor: Kot Kowalski
szkolenie (nagranie) przez internet 50% kup i 8% vat
Witam,

prowadzę działalność gospodarczą. W zeszłym roku  przeprowadziłem szkolenie (wstęp na nie był sprzedawany
w ramach DG), które zostało nagrane, a nagranie po licznych przeróbkach i dodatkach udostępnienie do zakupu w internecie.

Wydaje mi się że stworzyłem dzieło (nagranie + przeróbki i dodatki), i w związku
z tym mam prawo do odliczenia 50% kosztów uzyskania przychodu
i 8% vat - jeżeli będę sprzedawać licencję na oglądanie tego
szkolenia.

(vat 8% jest na "Usługi twórców (...) rozumieniu przepisów ustawy o prawie
autorskim i prawach pokrewnych wynagradzane w formie honorariów za przekazanie
lub udzielenie licencji do praw autorskich(...)")

Teraz pytanie - o ile rozumiem żeby zaliczać 50% KUP nie mogę sprzedawać tego
szkolenia w ramach DG. To jak to zrobić?
Zawierać z każdym kupującym umowę? Jak odprowadzać zaliczki na podatek od tego?

Pozdrawiam,
K.

Data: 2011-05-05 17:49:50
Autor: ajt
Kot Kowalski pisze:
(vat 8% jest na "Usługi twórców (...) rozumieniu przepisów ustawy o prawie
autorskim i prawach pokrewnych wynagradzane w formie honorariów za przekazanie
lub udzielenie licencji do praw autorskich(...)")

A to nie wypadło z 8% w ostatnim rozporządzeniu?
Andrzej
www.radom.ws

Data: 2011-05-06 14:33:19
Autor: Kot Kowalski
Kot Kowalski pisze:

> [...]
> lub udzielenie licencji do praw autorskich(...)")

A to nie wypadło z 8% w ostatnim rozporządzeniu?

Nic mi o tym nie wiadomo, szukanie w ustawach tego
nie potwierdza, ani np. tutaj

http://www.epodatnik.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=424%3Anowe-stawki-vat&catid=111%3Astawka-vat-stawki-vat&Itemid=310&limitstart=1

Interesuje mnie też jak mam dokumentować tą sprzedaż i jak rozliczać zaliczki - bo jeśli chce naliczyc 50% kosztu to nie w ramach DG (choc FV i tak musze
wystawic) - to jak? Pozdrawiam,
K.

Data: 2011-05-06 15:06:47
Autor: Piotrek
On 2011-05-06 14:33, Kot Kowalski wrote:
Interesuje mnie też jak mam dokumentować tą sprzedaż i jak rozliczać zaliczki -
bo jeśli chce naliczyc 50% kosztu to nie w ramach DG (choc FV i tak musze
wystawic) - to jak?

Nabyłeś MPA do tego utworu w ramach DG?

IMHO nie. W takim razie rozliczasz to poza DG (na zasadach ogólnych).

Musisz tylko uważać, żeby nie wywalili Ci z KUP kosztów dotyczących wyprodukowania tego utworu.

BTW, temat był wałkowany kilkukrotnie tak więc nawet nikomu nie chce się nowego flejma zaczynać. Poszukaj w archiwum.

Piotrek

Data: 2011-05-06 15:20:41
Autor: Kot Kowalski
> [...]

> wystawic) - to jak?

IMHO nie. W takim razie rozliczasz to poza DG (na zasadach ogólnych).

Nawet gdybym sprzedawał te licencje często (co mogłoby podpadać pod "w sposób
zorganizowany i ciągły")?

Pozdrawiam,
K.

Data: 2011-05-06 15:20:13
Autor: Piotrek
On 2011-05-06 15:20, Kot Kowalski wrote:
Nawet gdybym sprzedawał te licencje często (co mogłoby podpadać pod "w sposób
zorganizowany i ciągły")?

A jakie to ma znaczenie (w sensie PDOF), skoro *nie* nabyłeś MPA w ramach DG?

Piotrek

Data: 2011-05-06 23:15:09
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 6 May 2011, Kot Kowalski wrote:

Nawet gdybym sprzedawał te licencje często (co mogłoby podpadać pod "w sposób
zorganizowany i ciągły")?

  Przepis dalszy w ustawie (na tym samym stopniu) uważa się za bardziej
szczegółowy od zapisanego wcześniej.
  Przychody z DG są wymienione *przed* przychodami z praw majątkowych,
rozumianych jako "swoje" prawa majatkowe, jeśli więc jakieś prawo majątkowe
jednocześnie wypełnia kryteria "gospodarcze" oraz "osobiste", trzeba
je (a raczej przychód z nich) uznać za "przychód z praw".

  W przypadku VAT jest inaczej (dlatego mowa o fakturze :)), to *jest*
"DG w rozumieniu VAT" (tyle, że opodatkowana szczególnie).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-09 13:43:29
Autor: Kot Kowalski
szkolenie (nagranie) przez internet 50% kup i 8% vat
On Fri, 6 May 2011, Kot Kowalski wrote:

  Przepis dalszy w ustawie (na tym samym stopniu) uważa się za bardziej
szczegółowy od zapisanego wcześniej.
(...)
  W przypadku VAT jest inaczej (dlatego mowa o fakturze :)), to *jest*
"DG w rozumieniu VAT" (tyle, że opodatkowana szczególnie).

Dziękuję Ci bardzo za wyjaśnienia (to i w pozostałych postach).
To miło że chociaż Ty się znasz w Polsce na podatkach :)

Dzięki też dla ajt'a i Piotrka za odpowiedzi w których mieli rację :)

Pozdrawiam,
K.

Data: 2011-05-14 16:23:37
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 9 May 2011, Kot Kowalski wrote:

To miło że chociaż Ty się znasz w Polsce na podatkach :)

  Oj nie... z czasem dopiero człowiek sobie uświadamia, czego
nie wie ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-06 23:27:10
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 5 May 2011, ajt wrote:

Kot Kowalski pisze:
[...]

  Akurat ten wyjątek nie jest w rozporządzeniu lecz w ustawie, minister
nie jest władny go zmienić :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-08 13:11:55
Autor: tomek
szkolenie (nagranie) przez internet 50% kup i 8% vat
Dnia 2011-05-06, o godz. 23:27:10
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):

On Thu, 5 May 2011, ajt wrote:

> A to nie wypadło z 8% w ostatnim rozporządzeniu?

  Akurat ten wyjątek nie jest w rozporządzeniu lecz w ustawie,
minister nie jest władny go zmienić :)

Jest jest, tylko troszkę dłużej to trwa niż wydanie rozporządzenia ;)

Tomek

Data: 2011-05-06 23:24:50
Autor: Gotfryd Smolik news
szkolenie (nagranie) przez internet 50% kup i 8% vat
On Thu, 5 May 2011, Kot Kowalski wrote:

[...]
Teraz pytanie - o ile rozumiem żeby zaliczać 50% KUP nie mogę sprzedawać tego
szkolenia w ramach DG. To jak to zrobić?
Zawierać z każdym kupującym umowę?

  Czekaj, a w ramach DG to umowy z każdym *kupującym* NIE zawierasz?
  :O

(wiem, na 99,97% masz na myśli "*spisać* umowę", ale jak to mawiają
"grupowicz dostaje komentarz do tego co napisał" ;))

Jak odprowadzać zaliczki na podatek od tego?

  Niestety (?) odprowadza nabywca, jeśli jest "zakładem pracy lub
inną instytucją".
  Art.41.1 w powiązaniu z art.18

  Śmiesznie jest, bo obowiązek VAT pozostaje na sprzedawcy :)
*ALE*....
  Przecież sprzedawać możesz przez "pośrednika", prawda?
  I z takim pośrednikiem, nieważne jak go zwać, można zawrzeć
umowę o "odwrotnym" wystawianiu faktur - wtedy VAT z *takich*
faktur rozlicza druga strona, *razem* z podatkiem dochodowym.

  Niestety, nie sądzę aby przeszła wersja z byciem pośrednikiem
dla samego siebie ;)

pzdr, Gotfryd

szkolenie (nagranie) przez internet 50% kup i 8% vat