szkolenie (nagranie) przez internet 50% kup i 8% vat

Data: 2011-05-06 23:24:50
Autor: Gotfryd Smolik news
szkolenie (nagranie) przez internet 50% kup i 8% vat
On Thu, 5 May 2011, Kot Kowalski wrote:

[...]
Teraz pytanie - o ile rozumiem żeby zaliczać 50% KUP nie mogę sprzedawać tego
szkolenia w ramach DG. To jak to zrobić?
Zawierać z każdym kupującym umowę?

  Czekaj, a w ramach DG to umowy z każdym *kupującym* NIE zawierasz?
  :O

(wiem, na 99,97% masz na myśli "*spisać* umowę", ale jak to mawiają
"grupowicz dostaje komentarz do tego co napisał" ;))

Jak odprowadzać zaliczki na podatek od tego?

  Niestety (?) odprowadza nabywca, jeśli jest "zakładem pracy lub
inną instytucją".
  Art.41.1 w powiązaniu z art.18

  Śmiesznie jest, bo obowiązek VAT pozostaje na sprzedawcy :)
*ALE*....
  Przecież sprzedawać możesz przez "pośrednika", prawda?
  I z takim pośrednikiem, nieważne jak go zwać, można zawrzeć
umowę o "odwrotnym" wystawianiu faktur - wtedy VAT z *takich*
faktur rozlicza druga strona, *razem* z podatkiem dochodowym.

  Niestety, nie sądzę aby przeszła wersja z byciem pośrednikiem
dla samego siebie ;)

pzdr, Gotfryd

szkolenie (nagranie) przez internet 50% kup i 8% vat