szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

Data: 2016-06-25 08:29:14
Autor: nowyjestem
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)
zapowiadano katastrofę, a katastrofy nie ma...
nawet nasz dobry znajomy Franciszek tuż po Brexicie leniwie podniósł się
zaledwie z 4,10 na 4,15 pytanie: gdzie ta katastrofa, panowie propagandyści?! ;)

Data: 2016-06-25 18:17:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

<nowyjestem@poczta.pl> fefc9557-183c-4aec-b440-528cabc976cd@googlegroups.com

: zapowiadano katastrofę, a katastrofy nie ma...

Nie ma -- jest za to upalnie, choć w UK lało w czasie referendum.

: nawet nasz dobry znajomy Franciszek
: tuż po Brexicie leniwie podniósł się
: zaledwie z 4,10 na 4,15

[on jeszcze może unosić się?... chyba po viagrze...
Franciszek jawić się może jako spokojna przystań na
szalejącym oceanie niepewności europejskich, rosyjskich,
amerykańskich... DTrump gratulował Brytyjczykom odzyskania
niepodległości; czyżby nadciągał kres biurokracji i idiokracji?]

: pytanie: gdzie ta katastrofa, panowie propagandyści?! ;)

W rządach (państw należących do UE) dybiących na brytyjski szmal.

Kolejna na liście jest okolica Gaskonii? ;)
[co by nie pisać wprost -- Francja]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-25 19:17:19
Autor: Wojciech Bancer
On 2016-06-25, nowyjestem@poczta.pl <nowyjestem@poczta.pl> wrote:
zapowiadano katastrofę, a katastrofy nie ma...
nawet nasz dobry znajomy Franciszek tuż po Brexicie leniwie podniósł się
zaledwie z 4,10 na 4,15

A jak wg Ciebie wygląda "katastrofa" w skali makroekonomicznej?
Nie wiem czy zdołałeś doczytać, ale proces wyjścia jest rozłożony
na lat kilka.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-06-26 11:16:55
Autor: z
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiQ1|AçrŤ-jxž’‰âyÍßŰ
W dniu 2016-06-25 o 19:17, Wojciech Bancer pisze:
A jak wg Ciebie wygląda "katastrofa" w skali makroekonomicznej?
Nie wiem czy zdołałeś doczytać, ale proces wyjścia jest rozłożony
na lat kilka.

Bo to jest czas wielkich katastrof.
Najpierw PiS teraz brexit potem Trump, kolejne exity...
Świat się poprostu zmienia. A że teraz nie w takim kierunku jakby "elyty" chciały... Nic drastycznego się nic stanie. Kto inny będzie dojony a kto inny dojącym. To są długoterminowe procesy. Życie toczy się dalej.
Spokojnie za kilkadziesiąt lat znowu lewica postępowa się odbije ;-)

Data: 2016-06-26 12:08:05
Autor: Wojciech Bancer
On 2016-06-26, z <z@z.pl> wrote:
[...]

Dlaczego "elyty"? Czy zaraz człowiek o liberalnych poglądach
musi być przez Ciebie ustawiany w pozycji negatywnej "elyty"?
Skąd potrzeba takiej retoryki?

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-06-26 14:43:40
Autor: z
W dniu 2016-06-26 o 12:08, Wojciech Bancer pisze:
Dlaczego "elyty"? Czy zaraz człowiek o liberalnych poglądach
musi być przez Ciebie ustawiany w pozycji negatywnej "elyty"?
Skąd potrzeba takiej retoryki?

Bo te "elyty" które miały liberalne poglądy przez wiele lat pogardzały i poniżały ludzi mających odmienne zdanie w kwestiach społecznych, gospodarczych, finansowach, politycznych.
Teraz gdy dostały kopniaka nagle się okazało że nie wszystko co mówiły było mądre, że nie wszystkie pomysły liberalne są dobre dla państw na dorobku, że nie miały pomysłu na przyszłość i alienowały się od życia normalnych zjadaczy chleba.

Potrzeba takiej retoryki jest naturalna i ludzka.
Dziwię się że się dziwisz :-)

Data: 2016-06-26 16:21:25
Autor: Liwiusz
[OT]: liberalne pomysły
W dniu 2016-06-26 o 14:43, z pisze:
że nie wszystkie pomysły liberalne są dobre dla państw na dorobku

Na przykład jakie?

--
Liwiusz

Data: 2016-06-26 16:35:00
Autor: z
[OT]: liberalne pomysły
W dniu 2016-06-26 o 16:21, Liwiusz pisze:
Na przykład jakie?

http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/952685,liberalizm-jest-pass.html

Data: 2016-06-26 17:33:58
Autor: Liwiusz
[OT]: liberalne pomysły
W dniu 2016-06-26 o 16:35, z pisze:
W dniu 2016-06-26 o 16:21, Liwiusz pisze:
Na przykład jakie?

http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/952685,liberalizm-jest-pass.html

Nie umiesz pisać, czy co? To co robisz na usenecie? ;) Napisz konkretnie jakie to liberalne zasady nie są dobre dla państwa na dorobku.

Konkretnie, na przykład:

"wg mnie (z) źle jest, jeśli każdy może pracować tam gdzie chce, a dobrze jest, jeśli to państwo dyktuje kto gdzie możne pracować"

itp.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-26 18:02:05
Autor: z
[OT]: liberalne pomysły
W dniu 2016-06-26 o 17:33, Liwiusz pisze:
"wg mnie (z) źle jest, jeśli każdy może pracować tam gdzie chce, a
dobrze jest, jeśli to państwo dyktuje kto gdzie możne pracować"

A jednak nie przeczytałeś. Szkoda :-)

Data: 2016-06-26 18:09:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT]: liberalne pomysły

"z" 576ffc82$0$15208$65785112@news.neostrada.pl

A jednak nie przeczytałeś. Szkoda :-)

Ja też nie -- to grupa dyskusyjna, nie linkowa. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-26 18:15:57
Autor: z
[OT]: liberalne pomysły
Ja też nie -- to grupa dyskusyjna, nie linkowa. ;)

Myślałem że skoro dużo piszesz to też i dużo czytasz.
Żałuj i Ty :-)

PS. A teraz przyznaj się że zerknąłeś chociaż na wstęp :-)

Data: 2016-06-26 18:57:21
Autor: Liwiusz
[OT]: liberalne pomysły
W dniu 2016-06-26 o 18:15, z pisze:
Ja też nie -- to grupa dyskusyjna, nie linkowa. ;)

Myślałem że skoro dużo piszesz to też i dużo czytasz.
Żałuj i Ty :-)

PS. A teraz przyznaj się że zerknąłeś chociaż na wstęp :-)

Ja zerknąłem na wstęp i doszedłem do wniosku, że nie ma sensu czytać.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-26 19:12:30
Autor: z
[OT]: liberalne pomysły
W dniu 2016-06-26 o 18:57, Liwiusz pisze:
Ja zerknąłem na wstęp i doszedłem do wniosku, że nie ma sensu czytać.

Odważny jesteś. Tak skwitować specjalistów MFW? a i jeszcze gazetę wyborczą. Michnik tego nie odpuści :-)
To z kim chciałbyś/mógłbyś podyskutować na ważne tematy dotyczące naszej przyszłości? Kto jest dla Ciebie autorytetem?

Ps. A jednak myślę że to tylko przejaw pokazywania wyższości i pogardzania innymi co potrafią mieć inny pogląd.
Tylko będą niezłe jaja jak trzeba będzie dyrektywy unijne tak traktować.
Będzie się działo ;-)

Data: 2016-06-26 19:40:13
Autor: Liwiusz
[OT]: liberalne pomysły
W dniu 2016-06-26 o 19:12, z pisze:
[...]

Nie wyglądasz na tępego, a tak się zachowujesz... Jak mam mieć jakikolwiek zdanie na twój pogląd, skoro go nie pokazujesz. Na razie rzuciłeś jakiś bzdurny frazes i trollujesz.

Tylko będą niezłe jaja jak trzeba będzie dyrektywy unijne tak traktować.
Będzie się działo ;-)

Jeszcze bardziej odjechanie z tematem. Co wspólnego mają dyrektywy unijne z liberalizmem?

--
Liwiusz

Data: 2016-06-26 19:49:18
Autor: z
[OT]: liberalne pomysły
W dniu 2016-06-26 o 19:40, Liwiusz pisze:
Jeszcze bardziej odjechanie z tematem. Co wspólnego mają dyrektywy
unijne z liberalizmem?

Jeśli najważniejsi specjaliści z MFW do Ciebie nie przemawiają to ja tu nic nie poradzę.

Mogę tylko napisać że świat się zmienia. Poglądy MFW się zmieniają. Być może unia się zmieni i do tego przyjmie podobne stanowisko do tych panów. Tak to jest możliwe a dyskutują o tym poważni ludzie nie jakieś oszołomy czy mohery. Ale z Tobą jak widać nie podyskutują :-)

Data: 2016-06-26 19:51:10
Autor: Liwiusz
[OT]: liberalne pomysły
W dniu 2016-06-26 o 19:49, z pisze:
[...]

Wymiękam. Ty naprawdę nie wiesz o czym piszesz.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-27 03:16:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT]: liberalne pomysły

"Liwiusz" nkp4ml$3p7$2@node2.news.atman.pl

Wymiękam. Ty naprawdę nie wiesz o czym piszesz.

Być może wie, o czym pisze, ale nie umie pisemnie wyrazić tego, co chce wyrazić. :)

Przykładowo ja -- wiem, o czym piszę w Apelacji, ale tutaj tego teraz nie zdradzam. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-27 03:13:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT]: liberalne pomysły

"z" 57700d03$0$15209$65785112@news.neostrada.pl

Odważny jesteś. Tak skwitować specjalistów MFW? a i jeszcze gazetę wyborczą. Michnik tego nie odpuści :-)

IMO MIchnik jest mi winny trochę forsy -- za reklamy. :)

To z kim chciałbyś/mógłbyś podyskutować na ważne tematy dotyczące naszej przyszłości? Kto jest dla Ciebie autorytetem?

Gubisz się? Nie o przyszłości, lecz o liberalizmie...

Ps. A jednak myślę że to tylko przejaw pokazywania wyższości i pogardzania innymi co potrafią mieć inny pogląd.

Ten artykuł przejawia się pokazywaniem...?

Tylko będą niezłe jaja jak trzeba będzie dyrektywy unijne tak traktować.

UE to ,,pół miliona'' urzędników biorących co roku po pół miliona dolarów. :)

Będzie się działo ;-)

PLExit. :)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-27 15:25:46
Autor: Tomasz Chmielewski
[OT]: liberalne pomysły
On 06/27/2016 10:13 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

UE to ,,pół miliona'' urzędników biorących co roku po pół miliona
dolarów. :)

Tak gwoli ścisłości: UE to chyba coś koło 30 tys. pracowników.

A dla porównania:

- Miasto Warszawa to coś ok. 8 tys. pracowników

- górników mamy w Polsce ze 170 tysięcy

- księży, zakonników, sióstr zakonnych - tych mamy w Polsce ponad 65 tysięcy (od 1990 roku, przybyło około 10 tysięcy księży)

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-06-27 11:18:25
Autor: J.F.
liberalne pomysły
Użytkownik "Tomasz Chmielewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nkqgtb$13cg$1@gioia.aioe.org...
[...]

Teraz to nie poznasz.
W miescie sa urzedy, wodociagi, oczyszczalnie, tramwaje, autobusy, szkoly, a zatrudnienie bezposrednie, w spolkach miejskich, zakupione w przetargu, itp.

Wydatki Warszawy to ponad 14 mld zl rocznie - a to pewnie nie wszystkie, bo nie obejmuja spolek miejskich.

- księży, zakonników, sióstr zakonnych - tych mamy w Polsce ponad 65 tysięcy (od 1990 roku, przybyło około 10 tysięcy księży)

A ile w Warszawie ? Tak dla porownania :-)

J.

Data: 2016-07-03 00:45:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
liberalne pomysły

"J.F." 5770ef63$0$12541$65785112@news.neostrada.pl

E> UE to ,,pół miliona'' urzędników biorących co roku po pół miliona
E> dolarów. :)

JF>Tak gwoli ścisłości: UE to chyba coś koło 30 tys. pracowników.

   http://tvn24bis.pl/pieniadze,79/budzet-ue-zobacz-ile-kosztuje-administracja,657347.html

   Nadmierna biurokracja była jedną z głównych kwestii podnoszonych przez zwolenników
   wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Wydatki administracyjne stanowią nieco
   ponad 6 proc. całego budżetu Unii Europejskiej - wynika z danych dostępnych na stronie
   Parlamentu Europejskiego. W tym roku będzie to kwota przekraczająca bagatela 8,9 mld euro.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-07-03 23:33:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
liberalne pomysły

"Eneuel Leszek Ciszewski" nl9g5p$bts$1@node1.news.atman.pl

> [...]

  Parlamentu Europejskiego. W tym roku będzie to kwota przekraczająca bagatela 8,9 mld euro.

    http://www.bankier.pl/waluty/kursy-walut/nbp/EUR
    1 EUR - EUGiW (euro)     4,3921 zł-0,75% -0,0334 zł

    8,9*4,3921=39,08969

    http://www.rp.pl/Gospodarka/306309854-Niesplacone-dlugi-Polakow-to-446-mld-zl.html

    Niespłacone długi Polaków to 44,6 mld zł
    publikacja: 30.06.2016 aktualizacja: 01.07.2016, 07:36

Porównywalne wielkości.

    Najszybciej rośnie dług alimentacyjny, jego przeciętna
    kwota jest już nawet wyższa niż długu kredytowego.

    Już 2,15 mln osób nie reguluje na czas swoich zobowiązań, które wynoszą obecnie
    44,65 mld zł -- wynika z danych BIG Info Monitor zebranych na koniec marca.
    W porównaniu z kwartałem wcześniej, liczba dłużników wzrosła o 91 tys. osób
    (o 4,4 proc.), a kwota długu -- o 1,9 mld zł (także o 4,4 proc.).

    Większość niespłacalnych kwot to bankowe kredyty (27,6 mld zł), reszta to
    zobowiązania z tytułu pożyczek z firm pożyczkowych, rachunków za usługi
    telekomunikacyjne, telewizję kablową, prąd, gaz, czynsz, niezapłaconych
    alimentów, grzywien i kar orzeczonych przez sądy czy opłat karnych za
    jazdę bez biletu.

    http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2016-06-30/rekordzista-zalega-prawie-100-mln-zl-najnowsze-dane-o-nieplaconych-dlugach/

    Rekordzista zalega prawie 100 mln zł. Najnowsze dane o niepłaconych długach
    2016-06-30, 15:40

    Prawie 2 mln 150 tys. Polaków zalega ze spłatą ponad 44,5 mld zł. Statystyczny
    niesolidny dłużnik to mężczyzna w wieku od 35 do 44 lat, mieszkaniec Śląska,
    z zaległością ponad 26 tys. zł. Częściej ma problem ze spłatą rachunków
    i alimentów niż kredytów -- wynika z najnowszego raportu Biura Informacji
    Gospodarczej InfoMonitor.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-07-04 11:07:15
Autor: J.F.
liberalne pomysły
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości

[...]

Ale co ma piernik do wiatraka ? Myslisz, ze jakby Polacy nie placili na unijna administracje, to by na alimenty starczylo ?

http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2016-06-30/rekordzista-zalega-prawie-100-mln-zl-najnowsze-dane-o-nieplaconych-dlugach/
Rekordzista zalega prawie 100 mln zł.

No, ciekawe, jak mu sie to udalo ?

Blok mieszkalny wybudowal na kredyt w CHF, czy jako czlonek zarzadu nie zglosil na czas upadlosci sp. z.o.o ?

Bo na forexie to chyba niemozliwe ?

J.

Data: 2016-07-04 18:13:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
liberalne pomysły

"J.F." 577a2747$0$15196$65785112@news.neostrada.pl

Porównywalne wielkości.

Ale co ma piernik do wiatraka ? Myslisz, ze jakby Polacy nie placili na unijna administracje, to by na alimenty starczylo ?

Nie. Po prostu porównywalne/podobne wielkości.

http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2016-06-30/rekordzista-zalega-prawie-100-mln-zl-najnowsze-dane-o-nieplaconych-dlugach/
Rekordzista zalega prawie 100 mln zł.

No, ciekawe, jak mu sie to udalo ?

Skutecznie.

Blok mieszkalny wybudowal na kredyt w CHF, czy jako czlonek zarzadu nie zglosil na czas upadlosci sp. z.o.o ?

Bo na forexie to chyba niemozliwe ?

Nie wiem.

[DTusk więcej narobił długów]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-07-04 18:21:29
Autor: Tomasz Chmielewski
liberalne pomysły
On 07/04/2016 06:07 PM, J.F. wrote:
[...]

Może to, że jakby kraje Europy, zamiast naiwnie zrzucać się na wydatki administracyjne EU, zrzuciły się na na polskich alimenciarzy, to Europa by była mlekiem i miodem płynąca?

Tomasz Chmielewski
https://www.japanizer.org

Data: 2016-06-27 03:10:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT]: liberalne pomysły

"Liwiusz" nkp1hn$hg$2@node2.news.atman.pl

Ja zerknąłem na wstęp i doszedłem do wniosku, że nie ma sensu czytać.

W mojej polszczyźnie:

  doszedłem do wniosku, że czytanie nie ma sensu

Słowo 'czytanie' jest rzeczownikiem i w tym zdaniu pełni funkcję
podmiotu. IMO należy unikać czasowników w funkcji podmiotu.
(czasownikowych podmiotów)

-=-

Uzasadnienie Wyroku na ponad 5 stron; Apelacja -- na niemal 9...
Chlip, chlip... Za drukowanie i kserowanie (potrzebne są trzy
egzemplarze) każdej ze stron -- płacę!!!
Wywalam co mogę, ale dorzucam co muszę -- daty pism chociażby...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-27 03:03:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT]: liberalne pomysły

"z" 576fffc2$0$15208$65785112@news.neostrada.pl

PS. A teraz przyznaj się że zerknąłeś chociaż na wstęp :-)

Zerknąłem na link.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-26 18:56:47
Autor: Liwiusz
[OT]: liberalne pomysły
W dniu 2016-06-26 o 18:02, z pisze:
W dniu 2016-06-26 o 17:33, Liwiusz pisze:
"wg mnie (z) źle jest, jeśli każdy może pracować tam gdzie chce, a
dobrze jest, jeśli to państwo dyktuje kto gdzie możne pracować"

A jednak nie przeczytałeś. Szkoda :-)

No jasne, że nie przeczytałem linku, to jest grupa dyskusyjna, a nie jakiś katalog stron.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-27 03:21:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT]: liberalne pomysły

"Liwiusz" nkp1gl$hg$1@node2.news.atman.pl

A jednak nie przeczytałeś. Szkoda :-)

No jasne, że nie przeczytałem linku, to jest grupa dyskusyjna, a nie jakiś katalog stron.

Facet dosiadł się do ludzi jadących pociągiem i szybko pojął, że wypowiedzenie
liczby wywołuje gromki śmiech u słuchaczy, więc odważył się i powiedział...
W przedziale zapanowała grobowa cisza, po której ktoś zauważył, że ten ;)
dowcip akurat teraz/dzisiaj nie jest śmieszny. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-26 18:08:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT]: liberalne pomysły

"Liwiusz" nkoslc$qf4$4@node2.news.atman.pl

Konkretnie, na przykład:

"wg mnie (z) źle jest, jeśli każdy może pracować tam gdzie chce, a dobrze jest, jeśli to państwo dyktuje kto gdzie możne pracować"

....i za ile. ;)
Gdzie może, gdzie musi, za ile...
I kto ma otrzymać zapłatę za jego pracę, ;)
kto ma decydować o rozdziale dóbr wspólnie wypracowanych...

[można by nawet centralnie opracować oficjalny cennik łapówek]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-28 01:03:40
Autor: Krzysiek
[OT]: liberalne pomysły
W dniu niedziela, 26 czerwca 2016 18:00:42 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

Liberalizm jest OK:

Diabel tkwi w szczegolach.
Uwazam, ze sa sa dobre rzeczy i nie tak dobre.

np:
Liberalne podejscie do oszczedzania na emeryture jest ok (kazdy niech sam oszczedza wedlug wlasnego uznania) - bo emerytura to jest cos przewidywalnego

Natomiast liberalne podejscie do opieki zdrowotnej jest antyspoleczne
(powinno byc tak, ze...zdrowi placa za leczenie chorych a nie odwrotnie, kazdy w formie jakiejs skladki zaleznej od wysokosci dochodow czyli wystarczy wliczyc ja w podatek dochodowy)  - bo choroby nie sa przewidywalne a koszty wyleczenia niektorych sa bardzo wysokie.
(moge ewentualnie zrozumiec pobieranie odplat od najprostszych, tanich procedur, typu wizyta u lekarza rodzinnego etc; aczkolwiek wtedy ryzykuje ze  ludzie zaczna bardziej zaniedbywac kontrole stanu swojego zdrowia)

Data: 2016-06-28 15:39:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT]: liberalne pomysły

"Krzysiek" 9b984507-e0f8-4939-a292-07f36ad1408a@googlegroups.com

Liberalizm jest OK:

: Diabel tkwi w szczegolach.

Niestety.

[...]

Syci płacą za głodnych.
Ubrani -- za nagich.
Zmotoryzowani -- za pieszych...

Frankowicze -- za bezdomnych. ;)

: kazdy w formie jakiejs skladki zaleznej od wysokosci dochodow czyli

Jasne! Im mniej zarabiasz -- tym miej chorujesz, więc i mniej płacisz. ;)
Z moich obserwacji wynika, że ci, którzy unikali stresu i pracy -- są
najzdrowsi pomimo picia alkoholu i palenia tytoniu.

: wystarczy wliczyc ja w podatek dochodowy)  - bo choroby nie sa
: przewidywalne a koszty wyleczenia niektorych sa bardzo wysokie.

Dlaczego nie wprowadzić ubezpieczeń obowiązkowych na wzór
komunikacyjnych -- w prywtnych firmach ubezpieczeniowych?

: (moge ewentualnie zrozumiec pobieranie odplat od najprostszych,
: tanich procedur,

Od oczekiwania w kolejce do lekarza. ;)

: typu wizyta u lekarza rodzinnego etc; aczkolwiek wtedy ryzykuje ze
: ludzie zaczna bardziej zaniedbywac kontrole stanu swojego zdrowia)

Ja bym poszedł dalej -- ,,bezpłatne'' przeglądy i naprawy samochodów,
także powypadkowe. ;)

-=-

Zdrowie -- prawem, nie towarem!
Zatem i zdrowa żywność, od której zależy zdrowie!
I zdrowe, stosownie nasłonecznione mieszkania...
I ubrania, i samochody...
I rozrywka -- stres albowiem skutecznie zabija...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-28 17:34:34
Autor: Tomasz Chmielewski
[OT]: liberalne pomysły
On 06/28/2016 05:03 PM, Krzysiek wrote:

Natomiast liberalne podejscie do opieki zdrowotnej jest
antyspoleczne

Ale co to w ogóle za pojęcie? "liberalne podejście do opieki zdrowotnej"? Przecież to można zinterpretować na tyle sposobów, że dalsza dyskusja będzie jedynie biciem piany.

(powinno byc tak, ze...zdrowi placa za leczenie chorych
a nie odwrotnie,

Przecież tak się dzieje niemal na całym świecie. Naprawdę jest jakiś kraj, gdzie leczy się zdrowych, i jeszcze płacą za to chorzy?

No ale może nie zrozumiałem tego koszmarka językowego :)

[...]

Podobnie jest to rozwiązane w wielu tzw. liberalnych krajach.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-06-26 16:25:32
Autor: Wojciech Bancer
On 2016-06-26, z <z@z.pl> wrote:

[...]

Obecna władza robi dokładnie to samo.
I nadal powtarzam, dyskutujemy o poglądach politycznych i gospodarczych.
Nie dyskutujesz z "elytami", tylko z normalnymi ludźmi.
Dlaczego wciąż się do owych "elyt" odwołujesz?

[...]

Nic się "nagle" nie okazuje, znowu wchodzisz w jakąś dziwną retorykę.
Nikt nie dostał kopniaka "na górze", nadal dostają pensje, jak dostawali. Może w nieco innych proporcjach, ale no bicz plis,
w tej materii to niewiele się zmieniło.

Zmieni to się tym na dole, ale to stopniowo przecież.
To nie "dzień niepodległości", gdzie obcy wpadają i robią jebudu.

Potrzeba takiej retoryki jest naturalna i ludzka.
Dziwię się że się dziwisz :-)

Jakoś nie widzę różnicy między obecnymi elitami a poprzednimi w tym zakresie.
Poza tym, ze nowa władza robi to bardziej bezczelnie.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-06-26 16:40:35
Autor: z
W dniu 2016-06-26 o 16:25, Wojciech Bancer pisze:
I nadal powtarzam, dyskutujemy o poglądach politycznych i gospodarczych.
Nie dyskutujesz z "elytami", tylko z normalnymi ludźmi.
Dlaczego wciąż się do owych "elyt" odwołujesz?

Bo mi wolno :-)

http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/952685,liberalizm-jest-pass.html

Przeczytaj pomyśl a wtedy może znajdziemy merytoryczny poziom dyskusji między normalnymi ludźmi :-)

PS. Zapewne wiesz ale wielu normalnych ludzi ma mózgi wyprane przez wieloletnią liberalną propagandę :-)

[...]

Ale przecież jest lament że się zmieni i trzeba wszelkimi sposobami włącznie z szantażem zapobiec kolei losu.

To stało się czy się nie stało?

Moje retoryka jest dziwna?

Jakoś nie widzę różnicy między obecnymi elitami a poprzednimi w tym zakresie.
Poza tym, ze nowa władza robi to bardziej bezczelnie.

Bo te nowe dopiero mają nadejść. To będzie dopiero DOBRA zmiana.

Data: 2016-06-27 11:19:38
Autor: Wojciech Bancer
On 2016-06-26, z <z@z.pl> wrote:

[...]

http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/952685,liberalizm-jest-pass.html

Przeczytaj pomyśl a wtedy może znajdziemy merytoryczny poziom dyskusji między normalnymi ludźmi :-)

Czytałem już ten artykuł kiedy go podrzuciłeś pierwszy raz,
przy dyskusji w kwestiach walutowych. Częściowo z tezami z tego
artykułu mogę się zgodzić.

I tak np. personalnie uważam, że wymuszanie *drastycznych* cięć
jak w przypadku Grecji było błędem, to nadmierne zadłużanie
i "przejadanie" środków też uważam za błąd.

Biorąc pod uwagę np. 500+ - są pewne pozytywne aspekty tego,
pracodawcy żerujący na najniższych możliwych stawkach (np.
w gastronomii) będą musieli je podnieść, inaczej nie znajdą
chętnych do pracy. Ale z drugiej strony "ktoś" (w domyśle
ludzie pracujący) musi za to zapłacić. I pomysły, żeby
docisnąć tym lepiej zarabiającym i zrobić PIT ~40-50%
już mi się nie podobają. Sorry, ale 50% to jakiś alfons pobiera :D

I tu widzę prawdziwe niebezpieczeństwo, że przez *zbytnie* rozdawnictwo staniemy się na tyle niewypłącalni (samodzielnie), że ktoś duży będzie nam mógł dyktować swoje warunki, albo będzie nas czekało bankructwo (a o tym możesz poczytać, to też nie jest miłe zjawisko).

[...]

A wcześniej opozycja nie lamentowała, że "już najwyższy czas",
że "kraj w ruinie"? :-) Każda opozycja ma podobną retorykę.

Zmienić to się może jak się duzi gracze (inwestorzy) z naszego
kraju masowo wycofają. To odczujemy, niezaleznie od preferencji
politycznych. A czy tak się stanie, to nie wiadomo. Duzi działają
i w Chinach, i na Węgrzech, i w Rosji, więc to nie jest powiedziane
że wycofają się ze względu na klimat polityczny.

Ale istotniejsze jest, czy rząd zrobi coś co owych inwestorów odstraszy,
czy zachęci.

Jakoś nie widzę różnicy między obecnymi elitami a poprzednimi w tym zakresie.
Poza tym, ze nowa władza robi to bardziej bezczelnie.
Bo te nowe dopiero mają nadejść. To będzie dopiero DOBRA zmiana.

Znaczy rozkradnie jeszcze więcej? :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-06-28 01:13:10
Autor: Krzysiek
W dniu poniedziałek, 27 czerwca 2016 11:19:40 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

Biorąc pod uwagę np. 500+ - są pewne pozytywne aspekty tego,
pracodawcy żerujący na najniższych możliwych stawkach (np.
w gastronomii) będą musieli je podnieść, inaczej nie znajdą
chętnych do pracy.

Rozdawanie kasy staje sie ostatnio modne na swiecie (Z wykatkiem Szwajcarii ale hn..ich na to stac;)
Rozdawanie kasy akurat tym ktorzy maja dzieci wydaje sie i tak najrozsadniejsze.
Najlepiej by bylo to mega proste i tanie, mozna nawet kombinowac by w zamian przyciac inne zasilki, ewentulnie ograniczyc tylko do najmlodszych dzieci np. do 8 roku zycia.

w Polsce kasa z 500+ ma szanse wesprzec najbiedniejsze tereny.
Tam gdzie nie ma duzo pracy (a zwlaszcza blisko) a ludzie wydadza te srodki lokalnie, "u sasiada" bo nikt nie bedzie jechal na zakupy kilkadziesiat kilometrow do hipermarketu.
Jesli ktorys  z rodzicow przy okazji zrezygnuje z jakiej pracy za minimalna krajowa (lub mniej - na czarno/inne umowy) i to z dlugim dojazdem samochodem (bo komunikacja publiczna po wioskach jest slaba, pozno-wieczorna nie istnieje)
to tez w sumie dobrze - i tak wydawal wiekszosc na dojazdy. Z punktu widzenia kraju cenniejsze jest by lepiej wychowal dzieci.

Data: 2016-06-28 00:54:28
Autor: Krzysiek
W dniu niedziela, 26 czerwca 2016 12:08:07 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

Dlaczego "elyty"? Czy zaraz człowiek o liberalnych poglądach
musi być przez Ciebie ustawiany w pozycji negatywnej "elyty"?
Skąd potrzeba takiej retoryki?
"elyta" to nie osoba o liberalnych pogladach tylko udajaca takie (np. PO  8 lat byli u wladzy nic liberalnego nie robiac, osobiscie uwqazam PiS za ...bardziej liberalny....)

a w ogole dziwne (szkoda?) ze w Polsce nie ma partii liberalno-konserwatywnej

Data: 2016-06-26 15:14:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

"z" 576f9d8c$0$15199$65785112@news.neostrada.pl

Bo to jest czas wielkich katastrof.
Najpierw PiS

Najpierw PiS obejmuje władzę po 8 latach Tuskowania, którego efektem
jest utytłanie polskiej gospodarki, makabryczne zwiększenie podatków
i zamordyzm połączony ze szczytnymi hasłami wolnościowymi. :) Można
by spokojnie rzec, że PiS odzyskuje władzę w ostatniej chwili, o ile
nie tuż po tej ostatniej -- jeszcze chwila, a nie byłoby co zbierać. :)

teraz brexit potem Trump,

Oby DTrump nie poddał się. :)
Niestety -- minie sporo czasu, zanim prawo z USA dotrze do Europy.
I jeszcze więcej, zanim to prawo dotrze do Polski.

kolejne exity...

Prawica na Słowacji proponuje referendum.

   http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Slowacja-skrajna-prawica-bedzie-zbierac-podpisy-ws-referendum-unijnego,wid,18396130,wiadomosc.html?ticaid=117426&_ticrsn=3

   Słowacja: skrajna prawica będzie zbierać podpisy ws. referendum unijnego

Jedno jest pewne -- na razie ani Szwajcaria,
ani Norwegia nie rozpatrują ;) wyjścia z UE. :)

UE miała zapobiec wojnie w Europie -- gęsto zabudowanej i takoż zaludnionej.
Tymczasem UE doprowadziła do wyludniania się Europy i stworzyła niebezpieczeństwo
imigrantami afrykańskimi i syryjskimi -- zanim rozpętano piekło syryjskie, UE
doiła Afrykanów, którym oferowała ;) pracę ;) -- choćby w rolnictwie, dzięki
czemu UE mogła wysyłać jedzenie do Afryki i po prostu marnować je u siebie.

Dorośli Afrykańczycy opuszczali rodziny (w tym dzieci) aby jechać do Europy
za chlebem -- i to czasami dosłownie. Powstała tym sposobem tania siła robocza
w UE doprowadziła do wspierania/karmienia głodujących dzieci afrykańskich,
opuszczonych przez swych rodziców... Hipokryzja kwitła, budując kolejne
organizacje pozarządowe żerujące na najsłabszych ludziach.

AMerkel, jak niegdyś AHitler, obiecała Europie rozkwit dzięki taniej sile roboczej
czerpanej z Afryki, później z Syrii (geograficznie Syria należy do Azji lecz pod
wieloma względami zaliczyć ją można do Afryki -- podbijanej przez Amerykanów
i Europejczyków) ale (znów podobnie jak AHitler) uruchomiła straszliwe
niebezpieczeństwa, których efektem może być kataklizm -- wyniszczająca
wojna w Europie.

JIIISobieski dał muzułmanom w Polsce ziemię i szlachectwo -- dał ojczyznę, jakiej
muzułmanie nie mieli u siebie. A raczej nie dał, ale sprzedał -- zapłacił za pomoc
udzielaną przez Tatarów na polach bitewnych. Tak pozyskani ludzie mogą poczuć się
współobywatelami, współwłaścicielami i Polakami, ale Syryjczycy wyganiani ze swej
ojczyzny za pomocą wojennych intryg nie uznają Europy za swoją ojczyznę i staną
się tutaj zarzewiem wojen.

Świat się poprostu zmienia.

Jak i ortografia, bo kiedyś to było 'po prostu'.

A że teraz nie w takim kierunku jakby "elyty" chciały...

Dla mnie zmiany są doskonałe, ale... spóźnione.

Nic drastycznego się nic stanie. Kto inny będzie dojony a kto inny dojącym. To są długoterminowe procesy. Życie toczy się dalej.

Bo elementem życia -- jest śmierć, czyniąca życie niemal nieśmiertelnym.
Umierają komórki, ale przeżywają tkanki, których śmierć nie jest tożsama
ze śmiercią całych organizmów, które zanim umrą, przyczynią się do powstania
potomstwa w danym gatunku. Ale giną także całe gatunki -- powołując do życia inne...

Najtrwalsza jest trawa -- choć delikatna.
Budowanie konstrukcji podobnej do trawy (wysokiej, lekkiej, odpornej na nawałnice itp.) jest trudne.
Najtrwalsze jest życia -- gdyż trwałość swą zawdzięcza śmierci.
[a miało być bez uszczypliwości wobec Kościoła... cóż... Pierre Teilhard de Chardin
umarł w niedzielę wielkanocną a JPII pomimo tego znaku od Boga -- wyklął tego
Jezuitę, wraz z jego nauką]

Spokojnie za kilkadziesiąt lat znowu lewica postępowa się odbije ;-)

Raczej dopiero po kolejnej wojnie światowej.

-=-

UE, jak niejedna twierdza wojskowa (choćby Boyena w Giżycku/Lotzen,
strzegąca przesmyku między jeziorami) powstała zbyt późno, by pełnić swe role.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-26 17:52:40
Autor: Kviat
[...]

Ostatnio, jak nacjonaliści i faszyści przejęli władzę, to też nie za bardzo było co zbierać.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-06-26 18:05:39
Autor: z
W dniu 2016-06-26 o 17:52, Kviat pisze:

Ostatnio, jak nacjonaliści i faszyści przejęli władzę, to też nie za
bardzo było co zbierać.

Może znajdź jeszcze bardziej trafne ;-) porównanie.
Średniowiecze? Może stary testament? :-)

Data: 2016-06-26 18:07:47
Autor: Kviat
W dniu 2016-06-26 o 18:05, z pisze:
[...]

Napisz lepiej czego nie zrozumiałeś. Wytłumaczę.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-06-26 18:58:09
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-06-26 o 18:07, Kviat pisze:
[...]

Zacznijcie może od zdefiniowania pojęć.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-26 19:15:58
Autor: Kviat
W dniu 2016-06-26 o 18:58, Liwiusz pisze:
[...]

A których pojęć nie zrozumiałeś?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-06-26 19:42:37
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-06-26 o 19:15, Kviat pisze:
[...]

A których pojęć

Nacjonaliści i faszyści.

nie zrozumiałeś?

Nie chodzi o zrozumienie, tylko o zdefiniowanie. Na przykład liberał w USA to ktoś zupełnie inny niż w Europie. Faszysta to też czasem prawicowiec, czasem lewicowiec, a czasem kaczysta, w zależności kto tego słowa używa.

Jednakże z twojego tonu ("czego nie zrozumiałeś") wnioskuję, że sam nie rozumiesz istoty problemu, iż w dyskusji, zwłaszcza takiej, ważnym jest dokładne zdefiniowanie pojęć, więc cofam prośbę o zdefiniowanie - dyskusja z tobą nie będzie miała sensu.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-26 20:24:56
Autor: Kviat
W dniu 2016-06-26 o 19:42, Liwiusz pisze:
Jednakże z twojego tonu ("czego nie zrozumiałeś") wnioskuję, że sam nie
rozumiesz istoty problemu,

Dyskusja polegająca na tłumaczeniu podstawowych pojęć to nie jest dyskusja. To strata czasu.

iż w dyskusji, zwłaszcza takiej, ważnym jest
dokładne zdefiniowanie pojęć, więc cofam prośbę o zdefiniowanie -
dyskusja z tobą nie będzie miała sensu.

Pełna zgoda. Żeby dyskutować o czymś, trzeba znać przynajmniej podstawy.
Nie mogę traktować poważnie kogoś, kto pyta o podstawy.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-06-26 21:14:30
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-06-26 o 20:24, Kviat pisze:
[...]

To nie są prawa fizyczne. Tak jak napisałem - nie rozumiesz tego, zatem jesteś laikiem, szkoda czasu na jakikolwiek wysiłek umysłowy dla ciebie.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-27 09:13:42
Autor: Kviat
W dniu 2016-06-26 o 21:14, Liwiusz pisze:
[...]

Aha... czyli uważasz, że nie rozumiem pojęć, których używam? Odważnie :)

(A nie mówiłem, że to strata czasu? Wiesz jakby wyglądały dyskusje gdyby za każdym razem ktoś pytał na początku o zdefiniowanie pojęć? Co to? Szkoła podstawowa czy przedszkole?
Skoro nie rozumiesz co się do ciebie mówi/pisze to idziesz się douczyć. Tobie nawet tego się nie chciało, to o czym z tobą dyskutować)

zatem
jesteś laikiem,

To nie ja pytałem o definicję... :)

szkoda czasu na jakikolwiek wysiłek umysłowy dla ciebie.

Przykro mi, że szkoda ci czasu na naukę.
Masz leniuszku, może skorzystasz:
http://sjp.pwn.pl/szukaj/nacjonalizm.html
http://sjp.pwn.pl/szukaj/faszyzm.html

A teraz, skoro już znasz te pojęcia, dam ci trochę czasu na ich zrozumienie.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-06-27 11:55:13
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-06-27 o 09:13, Kviat pisze:

To nie są prawa fizyczne. Tak jak napisałem - nie rozumiesz tego,

Aha... czyli uważasz, że nie rozumiem pojęć, których używam? Odważnie :)

Ty na pewno rozumiesz, ale nie wiem jak. Skoro chcesz wychodzić z dyskusją do ludzi, to powinieneś najpierw opisać jak je rozumiesz.

A teraz, skoro już znasz te pojęcia, dam ci trochę czasu na ich
zrozumienie.

Tak jak wspomniałem, szkoda czasu, skoro swoją wiedzę o polityce czerpiesz z krótkich słownikowych definicji - znaczy że niczego mądrego się od ciebie dowiedzieć nie można.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-27 13:07:13
Autor: Kviat
W dniu 2016-06-27 o 11:55, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-06-27 o 09:13, Kviat pisze:

To nie są prawa fizyczne. Tak jak napisałem - nie rozumiesz tego,

Aha... czyli uważasz, że nie rozumiem pojęć, których używam? Odważnie :)

Ty na pewno rozumiesz, ale nie wiem jak.

A ja nie wiem czego nie zrozumiałeś, skoro też rozumiesz, a mimo tego pytasz.

Jak zaczynam z kimś rozmowę o bankach, to najpierw muszę opisać co rozumiem pisząc: "bank"... bo inaczej nikt nie zrozumie o czym chciałem napisać. Odważnie :)

Skoro chcesz wychodzić z
dyskusją do ludzi, to powinieneś najpierw opisać jak je rozumiesz.

Jasne, mam z góry założyć, że rozmawiam z idiotą i tłumaczyć każde słowo, które napiszę?

A teraz, skoro już znasz te pojęcia, dam ci trochę czasu na ich
zrozumienie.

Tak jak wspomniałem, szkoda czasu,

Widzę właśnie :)

skoro swoją wiedzę o polityce
czerpiesz z krótkich słownikowych definicji

Po co się pogrążasz? Napisałeś, że mam ci podać definicję. Nie napisałeś jak długą...
http://encyklopedia.pwn.pl/haslo/nacjonalizm;3945094.html
http://encyklopedia.pwn.pl/haslo/faszyzm;3900060.html

Znasz inne, jakieś alternatywne, bardziej wiarygodne? Nie wiem... jest kilka wersji sprzecznych? Wykluczających się? Czy o co ci chodzi?
Mam ci tu cytować prace doktorskie, jakieś pierdylardtomowe analizy?

Zapytam wprost: wiesz co to jest "nacjonalizm", "faszyzm"?
Wiesz? Skoro wiesz, to po cholerę pytasz?
Pytasz, bo zakładasz, że przedmówca to idiota, który nie wie o czym pisze.
Zamiast sensownie dyskutować wymagasz od przedmówcy definicji podstawowych pojęć, bo ty "się tylko upewniasz" czy przypadkiem nie będziesz z idiotą dyskutował. Brawo. Fajne podejście i poczucie zajebistości.

- znaczy że niczego mądrego
się od ciebie dowiedzieć nie można.

Ty się nie chcesz dowiedzieć, ty wolisz bić pianę na temat ustalania ustalonej od dawna "definicji".
Jeżeli ty inaczej rozumiesz "nacjonalizm" i "faszyzm" to trzeba było to napisać. Przecież grzecznie zapytałem: "czego nie zrozumiałeś?". Optymistycznie założyłem, że chociaż słownikowe pojęcie masz, więc o co tak właściwie chciałeś zapytać?

Pozdrawiam
Piotr

PS.
A nie mówiłem, że "ustalanie" znanych od dawna podstawowych pojęć to marnowanie czasu? :)

Data: 2016-06-27 13:12:11
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-06-27 o 13:07, Kviat pisze:

Jak zaczynam z kimś rozmowę o bankach, to najpierw muszę opisać co
rozumiem pisząc: "bank"... bo inaczej nikt nie zrozumie o czym chciałem
napisać. Odważnie :)

Bank ma swoją definicję ustawową.

Mam ci tu cytować prace doktorskie, jakieś pierdylardtomowe analizy?

Ależ nie musisz, wszyscy cię tu zlali, takoż i ja zakończę karmienie.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-27 15:18:53
Autor: Kviat
W dniu 2016-06-27 o 13:12, Liwiusz pisze:
[...]

Jak ty się z ludzi porozumiewasz? Jak za bułkę płacisz w sklepie to sprzedawcę też pytasz o definicję "pieniądza", bo nie wiesz czy sprzedawca prosi o zapłatę czy o drogę pyta?

Mam ci tu cytować prace doktorskie, jakieś pierdylardtomowe analizy?

Ależ nie musisz, wszyscy cię tu zlali,

Bo tak napisałeś? Zawsze się tak możesz pocieszać :)
Na grupie prawniczej już wszyscy się z ciebie nabijają, wiec gdzieś musisz leczyć swoje kompleksy.

takoż i ja zakończę karmienie.

Zdefiniuj pojęcie "karmienie".

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-06-28 05:48:54
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 27.06.2016 Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> napisał/a:

Jak ty się z ludzi porozumiewasz? Jak za bułkę płacisz w sklepie to sprzedawcę też pytasz o definicję "pieniądza", bo nie wiesz czy sprzedawca prosi o zapłatę czy o drogę pyta?

Wiesz, nie należy przeginać w żadną stronę. Co do życia
codziennego i definicji bułek oczywiście racja, ale w dyskusji
warto pewne aksjomaty ustalić.

'Niektórzy ludzie myślą z początku, że jestem niezbyt rozgarnięty i nie rozumiem problemu, bo zadaję te wszystkie ,,durne" pytania: ,,Chodzi o katodę dodatnią czy ujemną? Czy anion jest w tę stronę, czy w drugą?"'
https://pl.scribd.com/doc/12799218/Richard-P-Feynman-Pan-raczy-%C5%BCartowa%C4%87)
:-)

Na przykład na pozornie "oczywiste" pytanie
"Czy człowiek pochodzi od małpy?" żadna sensowna
odpowiedź nie jest możliwa bez zdefiniowania, co autor
rozumie przez "człowiek", "małpa", "pochodzi" :-)

Data: 2016-06-28 10:14:18
Autor: Kviat
W dniu 2016-06-28 o 07:48, Dominik Ałaszewski pisze:
Dnia 27.06.2016 Kviat napisał/a:

[...]

Dlatego jeżeli nie rozumie się jakiegoś pojęcia, to zagląda się do słownika, a nie do cudzej głowy.
Gdybym pisząc "nacjonalizm" miał na myśli co innego niż "nacjonalizm" to bym to napisał na samym początku - żeby nie było nieporozumień.
Skoro nie napisałem, to widocznie pisząc "nacjonalizm" miałem na myśli "nacjonalizm"... :)

[...]

Jest możliwa. I jest sensowna.
Wystarczy wiedzieć skąd wzięło się to pytanie :)
Najpierw kreacjoniści "wymyślili" to pytanie w celu wykpienia teorii ewolucji (i z braku jej zrozumienia), a teraz (aż do dzisiaj...) sami z tym pytaniem polemizują.
W skrócie: nikt (przytomny) nigdy nie twierdził, że człowiek pochodzi od małpy i nigdy takie stwierdzenie nie było częścią teorii Darwina.

Najśmieszniejsze, że obalacze (czyli kreacjoniści) domagają się dowodu na potwierdzenie teorii Darwina w postaci dowodu na pochodzenie człowieka od małpy.
Skoro takiego dowodu nie ma, to znaczy, że teoria Darwina jest błędna...
Pokrętne myślenie, ale na niektórych działa.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-06-28 08:37:34
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 28.06.2016 Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> napisał/a:

[...]

Bez definicji: nie jest.

W skrócie: nikt (przytomny) nigdy nie twierdził, że człowiek pochodzi od małpy i nigdy takie stwierdzenie nie było częścią teorii Darwina.

Zależy przede wszystkim, co rozumieć przez "człowiek" i "małpa".
Jeśli przez "człowiek" rozumiemy współczesny gatunek homo sapiens
sapiens to owszem, odpowiedź brzmi NIE. Takoż, jeśli przez "małpa"
rozumiemy jakikolwiek żyjący współcześnie gatunek naczelnych
(poza samym homo sapiens rzecz jasna).

Ale, jeśli przez "człowiek" rozumieć wymarły gatunek rodzaju
Homo (np. Homo habilis), a przez "małpę" jego wymarłego protoplastę
(zapewne "południową małpę"- australopiteka) to zdanie jest
jak najbardziej prawdziwe. Po prostu w ramach taksonomii gdzieś trzeba tę granicę postawić i zaklasyfikować dany
gatunek albo jako "pithecus" (małpa) albo "homo" (człowiek) :-)

Dla gimnastyki umysłowej możesz się jeszcze
zastanowić, dlaczego podobne twierdzenie
"Człowiek żył w tym samym czasie co dinozaury"
jest jak najbardziej... prawdziwe :-)

Data: 2016-06-28 11:15:47
Autor: Kviat
W dniu 2016-06-28 o 10:37, Dominik Ałaszewski pisze:
Dnia 28.06.2016 Kviat napisał/a:

[...]

Nie zrozumieliśmy się :)
Tak właśnie należy to pytanie czytać, bo istotą tego pytania było "człowiek współczesny".
Taki, a nie inny, był (i jest) cel tego pytania: prześmiewczy i wykpiwający teorię Darwina.

[...]

Zdania w tej kwestii są podzielone ;) A i nauka nie stoi w miejscu.
Zresztą, gdyby pytanie miało na celu merytoryczną dyskusję, wtedy brzmiałoby inaczej :) A nie brzmi inaczej, celowo, z powodów jak wyżej.

Dla gimnastyki umysłowej możesz się jeszcze
zastanowić,

Nie przeginaj ;)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-06-28 12:50:21
Autor: Kviat
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiQ1|AçrŤ-jxž’‰âyÍßŰ
W dniu 2016-06-28 o 11:46, Dominik Ałaszewski pisze:

Dlatego właśnie ważne jest, by dyskutować o tym samym
i stąd też prośba o definicję wcale nie musi być taka
głupia (bo przecież "wszyscy wiedzą").
Zwykle właśnie ci wszyscy "wiedzą źle" :-)

Jak z kimś dyskutuję (i go nie znam) to nie zakładam z góry, że nie wie co pisze (oprócz ewidentnych przypadków).
Takie nieuzasadnione podważanie wiarygodności już w pierwszym zdaniu zamiast odpowiedzi merytorycznej, budzi naturalną postawę obronną :)

Spotkanie dwóch bankowców:
- A ty wiesz, że bank X ostatnio cośtam cośtam...?
- Zdefiniuj "bank" to będziemy dalej rozmawiać.

:)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-06-28 16:25:40
Autor: Kviat
W dniu 2016-06-28 o 14:48, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-06-28 o 13:24, Dominik Ałaszewski pisze:
Dnia 28.06.2016 Kviat napisał/a:

Jak z kimś dyskutuję (i go nie znam) to nie zakładam z góry, że nie wie
co pisze (oprócz ewidentnych przypadków).

Problem w tym, że zwykle on wie, co pisze, tyle że czasami
wie coś innego, niż Ty ;-)

Dlatego jeśli ktoś napisałby np.: "liberalizm jest zły dla klienta
banku", chcąc dyskutować przede wszystkim zapytałbym, jak rozumie
liberalizm.

Daj spokój, Kviat czerpie wiedzę ze słownika języka polskiego, każdego
kto ma jakiekolwiek szersze pojęcie na świat wyzywa od nieuków.

Nie kłam. Nie każdego. Tylko takich (uważaj, będzie trudne słowo, dasz radę samodzielnie znaleźć w słowniku definicję) impertynentów jak ty.

Co tylko świadczy o jego ograniczonej percepcji,

Przykro mi, że nie zrozumiałeś tak prostego zdania, że aż musiałeś poprosić o definicję dwóch słów. Jak widać, twoje "pojęcie szerszego świata" nie obejmuje całego zakresu słownictwa, którym posługują się ludzie inteligentni. Więc nie zwalaj winy na innych, jeżeli czegoś nie rozumiesz.

szkoda zatem na niego
czasu

Ile są warte twoje rady, skoro sam się do nich nie stosujesz?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-06-28 09:46:41
Autor: Dominik Ałaszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)
Dnia 28.06.2016 Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> napisał/a:

Nie zrozumieliśmy się :)

No właśnie.
Tak właśnie należy to pytanie czytać, bo istotą tego pytania było "człowiek współczesny".

Tak, "należy". Ktoś inny rozumie inaczej i co mu Pan zrobisz?

[...]

No co, przecież wszyscy "wiedzą", co to dinozaury,
nieprawdaż? :-)

Data: 2016-06-28 14:48:51
Autor: Liwiusz
[...]

Co tylko świadczy o jego ograniczonej percepcji, szkoda zatem na niego czasu - z głupim nie warto dyskutować.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-28 22:20:33
Autor: Tomasz Chmielewski
On 06/28/2016 08:24 PM, Dominik Ałaszewski wrote:
[...]

Z naciskiem na "Dlatego jeśli ktoś napisałby"...

Zdanie "Ostatnio, jak nacjonaliści i faszyści przejęli władzę, to też nie za bardzo było co zbierać" jest zrozumiałe do bólu, nawet dla kogoś z jedynie elementarną znajomością historii.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-06-27 15:27:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

"Liwiusz" nkqt6a$apd$3@node1.news.atman.pl

Tak jak wspomniałem, szkoda czasu, skoro swoją wiedzę o polityce czerpiesz z krótkich słownikowych definicji - znaczy że niczego mądrego się od ciebie dowiedzieć nie można.

Dyzma też uczył się ze słowników. :)
(a jak daleko zawędrował)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-27 15:25:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

"Kviat" 5770d282$0$12541$65785112@news.neostrada.pl

Aha... czyli uważasz, że nie rozumiem pojęć, których używam? Odważnie :)

I ja tak uważam. :)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-27 15:38:46
Autor: Kviat
[...]

Kolejny odważny :)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-06-27 15:24:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

"Liwiusz" nkp9it$94o$2@node2.news.atman.pl

To nie są prawa fizyczne.

Nie są. W fizyce jest łatwo -- eksperyment weryfikuje poprawność myślenia.
W demagogii ten ma rację, kto jest silniejszy. Tak tez uważa Sąd Okręgowy
w Białymstoku. (zaraz, może za dwa, zacytuje stosowne słowa SO)

W fizyce forsowanie stanowisk niewiele daje.
(dlatego nie każdy może być fizykiem)

Data: 2016-06-27 15:22:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

"Kviat" 57701e34$0$12554$65785112@news.neostrada.pl

Pełna zgoda. Żeby dyskutować o czymś, trzeba znać przynajmniej podstawy.
Nie mogę traktować poważnie kogoś, kto pyta o podstawy.

IMO dużo gadania niepotrzebnego.

Jeśli uważasz, że potrafisz -- spróbuj zdefiniować pojęcia podstawowe
(liberalizm, faszyzm, nacjonalizm, patriotyzm, szowinizm, anarchizm)
a zobaczysz, że nie jest to łatwe. :)

Kim był Piłsudski? -- socjalistą!
Więc dlaczego walczył przeciwko socjalistycznej Rosji?

Czym był Bezpartyjny Blok Współpracy z Rządem? -- oczywiście partią polityczną.

-=-

Dzielenie na Kościół rzymskokatolicki i Cerkwie prawosławne ma sens. :)
A i to nie w Polsce. ;)

-=-

Już jako dziecko zauważyłem, że w I wojnie światowej była masa frontów lokalnych.
Wówczas II wojnę światową postrzegałem niestety jako jeden ustalony front.
Dopiero później pojąłem, że i Polacy, i Ukraińcy, i inni ludzie radzieccy, ;)
i Francuzi, i Włosi, i Węgrzy, i Finowie, i inne narody walczyły naraz
po ,,różnych stronach'' konfliktu.

Później pojąłem, że tak jest na każdej wojnie, a II wojna światowa ani nie
zaczęła się w Polsce, ani nie zakończyła się w Berlinie -- próżno mówić
o dwudziestoleciu międzywojennym.

Także ZSRR rozpadł się, lecz Rosja walczy o swe przetrwanie stale, aż do tej pory.
Militarnie, gospodarczo, hybrydowo itd.

Każda wojna (IMO) to sprawa osobista, na która nakładają się marzenia jednostek i marzenia narodów.

Warto prześledzić życiorysy (i obsesje) przywódców, aby zrozumieć motywy ,,narodowe''. ;)
[warto też trzymać się z dala od prywatnych wojen prowadzonych w imię narodów, relingi, Boga itd.
lękaj się proroków i tych, którzy gotowi są umierać za prawdę, gdyż ciągną ze sobą śmierć innych
ludzi; czasem przed sobą, czasem zamiast siebie]

-=-

Żadne niesprawiedliwe ,,prawo'' nie ma przed sobą przyszłości.
Ludnie nie są głupi, choć są zalęknieni.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-27 15:56:08
Autor: Kviat
[...]

Przecież od razu to przewidziałem... :)

Jeśli uważasz, że potrafisz -- spróbuj zdefiniować pojęcia podstawowe
(liberalizm, faszyzm, nacjonalizm, patriotyzm, szowinizm, anarchizm)
a zobaczysz, że nie jest to łatwe. :)

Znaczy co? Nie bardzo wiem czego ode mnie oczekujesz.
To samo co już wielokrotnie było opisywane, analizowane, recenzowane, można znaleźć w słownikach, jest powszechnie dostępne - mam tu przepisać czy opisać własnymi słowami?

Mam od nowa zdefiniować te pojęcia? A ty zdecydujesz czy jest poprawniejsza od istniejących?
Albo inaczej, uważasz że te definicje są błędne, że moja będzie inna, lepsza?

Na prawdę, staram się zrozumieć o co prosisz... Możesz śmiało założyć, że zgadzam się z tymi, które istnieją.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-06-27 17:34:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

"Kviat" 577130b2$0$662$65785112@news.neostrada.pl

Znaczy co? Nie bardzo wiem czego ode mnie oczekujesz.

Twojego zdania, nie zaś linkowania, chyba że linkujesz do swoich stron. :)

[...]

Tak.

A ty zdecydujesz czy jest poprawniejsza od istniejących?

Najpierw zaprezentuj -- później będę zastanawiał się.
[ja nie Sąd Okręgowy w Białymstoku -- nie wydaję wyroku
bez zapoznania się z materiałem dowodowym]

Albo inaczej, uważasz że te definicje są błędne, że moja będzie inna, lepsza?

Uważam, że definicje pasują do lokalnych okoliczności -- tak
w czasie jak i w przestrzeni. ;) I wyjaśniłem to w innym poście.
Antifa, BBWzR, Solidarność, PPS, upadek komunizmu w PRL...

Na prawdę,

Naprawdę. :)
Jak widać -- nawet ortografia ma swe różne oblicza. ;)

staram się zrozumieć o co prosisz...

Więc definiuj swoimi słowami -- wówczas podyskutujemy.

Wg mnie PiS to lewica -- ale nie dlatego, że nie lubi ARzeplińskiego.

BTW -- jak długo można ciągnąć (i dokąd) ten spór?
Należy jak najszybciej skasować TK i przekazać jego dawne kompetencje SN.
Potrzeba do tego stosownych warunków -- liczby głosów i liczby parlamentarzystów.

Możesz śmiało założyć, że zgadzam się z tymi, które istnieją.

Ależ te istniejące nie są spójne!!!!!

Kto w PRL obalał czerwonych? Prawica czy lewica?
Od kiedy to prawica łamie prawo za pomocą siły? ;)
Od kiedy prawica występuje w obronie uciśnionych mas robotniczych i chłopskich?!

Ja akurat pamiętam przełom lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych -- spór o to, kto jest prawicą w Polsce. :)

Hitler był kim? -- nazistą!!! Ale jako nazista łączył Niemcy, Austrię, Węgry,
Czechosłowację itd... Ale tępił inne narody? Niekoniecznie tępił. Tępił
(z konieczności dziejowej) żydów, a ci nie byli narodem, lecz religią. :)

A kim jest nazista? -- narodowym socjalistą.
Dlatego właśnie Polaków w Niemczech wyzywano od faszystów, bo faszyści
są kojarzeni z nazistami a naziści to narodowi socjaliści -- Szydło
stale o socjalnych programach, zaś Morawiecki mówił o polskim narodzie...

Jeśli prześledzisz życie AHitlera, zauważysz, że tak naprawdę niszczył
swych przeciwników -- bez względu na ich przekonania, narodowość,
religię itd...

Antysemitą był AEichann, zaś prawdziwymi narodowcami byli brunatni z SA, NSDAP!

  https://pl.wikipedia.org/wiki/Sturmabteilung <-- nie czytałem :)

Tymczasem AHitler skrupulatnie i konsekwentnie usunął brunatnych,
a w ich miejsce postawił... Czarnych z SS!

  https://pl.wikipedia.org/wiki/Waffen-SS <-- też nie czytałem

I dorzucił do tego terroryzującą policję Göringa -- gestapo!

  https://pl.wikipedia.org/wiki/Gestapo  <-- też nie czytałem

[ale mam za sobą godziny nauki Jacka Margosa, rzekomego neonazisty,
mocnego w fizyce, matematyce, motoryzacji, historii; AHitler był
dla Jacka idolem czy wzorem doskonałości; za stosowne wypracowanie
były dwa fleki -- ja wyjaśniłem, że ideał jest utopią, zaś Jacek
napisał, że jego idolem jest Adolf Hitler; wg babci Jacka AHitler
był idiotą, zdrajcą narodu niemieckiego i zbrodniarzem mordującym
najlepszych niemieckich oficerów]

-=-

Ale spór tego wątku chyba zaczyna się od liberałów.
Kim wg Ciebie są liberałowie, jakie mają programy
i cele, które punkty programowe liberałów są wg
Ciebie złe dla krajów na dorobku?...

Dlaczego Szydło jest skrajnie PiSowska, choć karierę polityczną początkowo wiązała z PO?
Czym różni się polityka (deklarowana) DTuska od polityki PiSu?
I DTusk martwi się o ludzi (powodzian chociażby) i PiS (500+, Mieszkanie+ itd.+) i SLD...

Dlaczego BKomorowski, wychowanek KULu jest postrzegany jako wrób Kościoła?

Dlaczego Mołotow wychwalał AHitlera pod niebiosa, po czym uznał za największego wroga?

Dlaczego Trockiego zamordowano, choć schronił się w Meksyku?
Dlaczego zamordowano MTuchaczewskiego?

Takich pytań można postawić całą masę!

Odpowiedź jest jednak zawsze ta sama -- uniwersalna pomimo czasów, miejsc, okoliczności itd... :)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-27 19:19:34
Autor: Kviat
[...]

Ale moja definicja "nacjonalizmu" i "faszyzmu" nie różni się od przyjętej, słownikowej, encyklopedycznej... Nie rozumiem, mam na siłę wymyślać swoją?
Co mam jeszcze zrobić? Stanąć na rękach?

To samo co już wielokrotnie było opisywane, analizowane, recenzowane,
można znaleźć w słownikach, jest powszechnie dostępne - mam
tu przepisać czy opisać własnymi słowami?

Opisać własnymi słowami.

Mam poprzestawiać szyk zdań? Słów w zdaniach?
I to zmieni znaczenie tych pojęć?

Mam od nowa zdefiniować te pojęcia?

Tak.

Tego to już kompletnie nie rozumiem... Dlaczego muszę?
Ja zgadzam się z tymi, które są...

A ty zdecydujesz czy jest poprawniejsza od istniejących?

Najpierw zaprezentuj -- później będę zastanawiał się.

Przecież już zaprezentowałem, co raczyłeś wyciąć, że zgadzam się z tymi przyjętymi.

Ty się nie zgadzasz?

[ja nie Sąd Okręgowy w Białymstoku -- nie wydaję wyroku
bez zapoznania się z materiałem dowodowym]

Jest powszechnie dostępny :>

Albo inaczej, uważasz że te definicje są błędne, że moja będzie inna,
lepsza?

Uważam, że definicje pasują do lokalnych okoliczności -- tak
w czasie jak i w przestrzeni. ;)

Masz prawo, przecież tego nie neguję.
A te, które są, nie pasują? Mi pasują...

Na prawdę,

Naprawdę. :)
Jak widać -- nawet ortografia ma swe różne oblicza. ;)

Ja pierdziu... No i po co się czepiasz? Mam się teraz tłumaczyć?

Wg mnie PiS to lewica -- ale nie dlatego, że nie lubi ARzeplińskiego.

Widzę, że i na "lewicę" masz własną definicję.
Mają bardzo specyficzne rozumienie równości i sprawiedliwości, ochrony środowiska, pacyfizmu, równouprawnienia kobiet, o tolerancji dla mniejszości i rozdziale państwa od kościoła nie wspominając...

Możesz śmiało założyć, że zgadzam się z tymi, które istnieją.

Ależ te istniejące nie są spójne!!!!!

To to wykaż i zgłoś do PWN poprawki, a nie, że to ja mam wymyślać swoje definicje, bo te Ci nie pasują.

PAS.
Do takiego poziomu nie będę się zniżał.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-06-27 20:19:53
Autor: Alf/red/
W dniu 27.06.2016 o 19:19, Kviat pisze:
Do takiego poziomu nie będę się zniżał.

I tak długo wytrzymałeś.

--
Alf/red/

Data: 2016-06-28 00:09:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

"Alf/red/" nkrqo9$nb2$1@node2.news.atman.pl

Do takiego poziomu nie będę się zniżał.

I tak długo wytrzymałeś.

To prawda -- długo trzymał się, choć nie miał nic ciekawego do powiedzenia. ;)

-=-

AHitler był złym człowiekiem? Pomyśl, kim byli dawni (nawet średniowieczni)
wojownicy -- wyrzynający w pień zdobytą ludność zgodnie z prawem. Wyrzynający
w pień, gwałcący, zmuszający zdobytą ludność do nadludzkiej pracy...

Obecnie w Norwegii nawet zbrodniarz w więzieniu ma swoje prawa. :)

Świat zmienia się.

AHitler był zbrodniarzem? A kim byli sędziowie z nadania stalinowskiego?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-28 00:46:26
Autor: Kviat
[...]

Odjechałeś kompletnie i zacząłeś bredzić.
Choćbym napisał o najciekawszej rzeczy na świecie nie jesteś w stanie tego zauważyć.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-06-28 03:34:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

"Kviat" 5771ad44$0$15195$65785112@news.neostrada.pl

Odjechałeś kompletnie i zacząłeś bredzić.
Choćbym napisał o najciekawszej

Linki są ciekawe zazwyczaj (co do zasady?) ;) jako uzupełnienie wypowiedzi. :)

rzeczy na świecie nie jesteś w stanie tego zauważyć.

Rozmowa zaczyna się od definiowania liberalizmu i wykazania jego złych stron?...

"z" 576fce00$0$650$65785112@news.neostrada.pl

[...]

i przechodzi (następpnego dnia?) do definiowania faszyzmu itd.?

Data: 2016-06-28 07:39:55
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-06-28 o 00:46, Kviat pisze:

[...]

Najciekawszych rzeczy na świecie na pewno nie będziesz w stanie napisać, ale wystarczy jakieś minimum ciekawości i sensowności, a tu tego zabrakło, tylko jakieś wyzwiska i megalomaństwo.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-28 10:23:50
Autor: Kviat
W dniu 2016-06-28 o 07:39, Liwiusz pisze:

Najciekawszych rzeczy na świecie na pewno nie będziesz w stanie napisać,
ale wystarczy jakieś minimum ciekawości i sensowności, a tu tego
zabrakło, tylko jakieś wyzwiska i megalomaństwo.

Jedyne wyzwisko jakie użyłem wobec ciebie to "leniuszku" :):)
Zapomniałeś zdefiniować "megalomaństwo", więc nie bardzo wiem "o czym ty do mnie rozmawiasz".(*)

Pozdrawiam
Piotr

(*) to cytat z filmu - na wszelki wypadek wyjaśniam, bo zaraz znowu jakiś purysta językowy dostanie ślinotoku.

Data: 2016-06-28 15:53:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

"Kviat" 57723498$0$663$65785112@news.neostrada.pl

(*) to cytat z filmu - na wszelki wypadek wyjaśniam, bo zaraz znowu jakiś purysta językowy dostanie ślinotoku.

Chyba Ty dostaniesz, jako że ślinotoku interlokutorów nie widać bez kamer... ;)

Nawet tym postem obrażasz, w którym wyjaśniasz, iż nie obrażasz... ;)
(nie używasz wyzwisk)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-28 16:34:05
Autor: Kviat
[...]

Czytaj ze zrozumieniem: wyjaśniłem, że to cytat z filmu, a nie że nie obrażam.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Data: 2016-06-28 21:02:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

"Kviat" 57728b5e$0$12556$65785112@news.neostrada.pl

Czytaj ze zrozumieniem: wyjaśniłem, że to cytat z filmu, a nie że nie obrażam.

W cytacie było słowo 'ślinotok'?

-=-

Dzięki za życzenia i nawzajem. :)
Uaktualniłem Apelację.

   http://leszekc.w.tkb.pl/Overmax/renta/renta/ApelacjaZUS.pdf

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-29 00:34:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie -- biją naszych

"Eneuel Leszek Ciszewski" nkuhnj$f2o$1@node2.news.atman.pl

  http://leszekc.w.tkb.pl/Overmax/renta/renta/ApelacjaZUS.pdf

I kolejne uaktualnienie. Chyba ostatnie.
Teraz druk [gdzieś czytałem, że bez druku -- nie ma mocy prawnej] i do Biura podawczego...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-28 15:51:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

"Liwiusz" nkt2jm$unh$2@node2.news.atman.pl

Najciekawszych rzeczy na świecie na pewno nie będziesz w stanie napisać, ale wystarczy jakieś minimum ciekawości i sensowności, a tu tego zabrakło, tylko jakieś wyzwiska i megalomaństwo.

I odsyłki do słowników.

A gdy ja mówię: nazizm jest narodowym socjalizmem, to wg niego
odjeżdżam. (toż Szydło jest socjalistka a Morawiecki narodowcem)

Problemem jest hipokryzja. Czy jakikolwiek władca obiecuje swym
poddanym: mordowanie, okradanie, wygniatanie, poniżanie?...

I DTusk (liberał?) rozdawał -- powodzianom chociażby,
i BSzydło (reprezentująca konserwatywną ;) prawicę)
rozdaje -- 500+, Mieszkanie+... Ale i RPetru chce
rozdawać -- 500 pln na KAŻDE dziecko... A EKopacz
zamierzała zmniejszyć minimalny podatek do 10%,
wliczając weń także składki zdrowotne, emerytalne, rentowe, wypadkowe itd...

Czyż Cimoszewicz (rasowy lewicowiec) nie mówił powodzianom: ,,trzeba się ubezpieczać''?

Od kiedy patriotyzm staje się nacjonalizmem i od kiedy
ów nacjonalizm zamienia się w szowinizm? ;)

(; Proste -- Polacy są patriotami a Litwini są szowinistami. ;)

Kiedy anarchizm przekształca się w antyanarhizm zwany faszyzmem? ;)

-=-

IMO sprawa prosta -- każdy polityk chce zdobyć władzę, jeśli jej nie ma, bądź utrzymać...

I tego właśnie uczyli mnie na lekcjach polityki, gdy studiowałem fizykę. :)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-28 16:30:52
Autor: Kviat
[...]

Kolejny pokemon :)

Każdy kto pisze o "konieczności dziejowej" eksterminacji kogokolwiek jest kretynem.
I nie boję się nazywać tego po imieniu.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Data: 2016-06-28 00:05:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

"Kviat" 577160a9$0$15190$65785112@news.neostrada.pl

Ale moja definicja "nacjonalizmu" i "faszyzmu" nie różni
się od przyjętej, słownikowej, encyklopedycznej... Nie rozumiem, mam na siłę wymyślać swoją?

Na polszczyźnie kiedyś ludzie dyskutowali o języku
polskim -- choć mogli linkować. ;) Nie mam nic
przeciwko linkowaniu (wręcz przeciwnie) ale nie
można uczyć się życia jedynie ze słowników.

[...]

IMO nie musisz. :)

Ja zgadzam się z tymi, które są...

....które ulegają ciągłym zmianom środowiskowym.

[...]

Bywa, że zgadzam.
Definicje słownikowe są krótkie -- aby słownik wiele pomieścił.
Potrzebują opracowań -- bywa, że bardzo obszernych.

Weźmy encyklopedyczny przepis na bombę atomową. :)
Łatwy, zrozumiały w 100% -- ale bezużyteczny. :)

[...]

[może tłumaczyć się później]

[...]

Nawet nie wiem, czym jest tolerancja w tym kontekście.
Ogólnie tolerancja -- to błąd. :) Bądź maksymalny błąd dozwolony.

'Toleruję żonę' znaczy tyle co: 'jeszcze jej nie wypędzam'. ;)

Możesz śmiało założyć, że zgadzam się z tymi, które istnieją.

Ależ te istniejące nie są spójne!!!!!

To to wykaż i zgłoś do PWN poprawki, a nie, że to ja mam wymyślać swoje definicje, bo te Ci nie pasują.

Choćby 'tolerancja' -- ma naprawdę różne znaczenia.
Polityk uważa tolerancję za coś korzystnego, zaś
mechanik -- za coś niekorzystnego, gdy kupuje część
zapasową i za coś korzystnego, ;) coś reguluje. :)

Giertych chyba uznał, że tolerancja nie jest czymś dobrym.

Pewien teolog godzinami nawijał o tym, że Kościół nie jest tolerancyjny.
Opowiadał naprawdę bardzo długo o tym, gdzie szukał słowa 'tolerancja'
(niekoniecznie w mianowniku) -- bezskutecznie.

Okazuje się, że ortodoksyjne Kościoły/Cerkwie/Zbory/itd. nie przepadają ;)
za tolerancją i pełne są miłości. Nie ma tam miejsca dla tolerancji
właśnie dlatego, że tolerancja to zezwolenie na istnienie zła, błędu,
nieposłuszeństwa...

Tolerancyjny ojciec -- przygląda się z ciekawością kilkuletniemu
dziecku sięgającemu po fajki, alkohol czy dragi.

Kochający -- uruchamia stosowne procesy, celem których jest
sprowadzenie pociechy na dobrą drogę.

[...]

Do jakiego?

I AHitler budował UE, i Napoleon Bonaparte, i wielu innych. ;)
Czym był ZSRR? -- jeśli nie swoista unią?
Unie personalne były znany od zarania dziejów,
zaś unia realna pomiedzy Korona Królestwa Polskiego
i Wielim Księstwem Litweskim (głownie obecną Białorusią)
przetrwała ponad 200 lat i zakończyła sie rozbiorami.

Gdyby NBonaparte nie gnał do Moskwy, lecz zachowywał
się rozsądnie, RON przeżyłaby byc może kolejne wieki.

A gdyby Polacy nie katolicyzowali Rosji -- być może RON sięgałaby do Japonii i Chin. :)

Unia Lenina padła gdzieś na początku lat dwudziestych,
Unia Stalina -- żyje do dzisiaj.

Pozdrawiam

Ja także.

Piotr

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-28 00:12:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

"Eneuel Leszek Ciszewski" nks83o$otj$1@node1.news.atman.pl

Weźmy encyklopedyczny przepis na bombę atomową. :)
Łatwy, zrozumiały w 100% -- ale bezużyteczny. :)

Opis książkowy może zwierać sto stron. :)
A pomimo tego  -- jest nadal bezużyteczny. :)
Gdybyś zobaczył dokumentację czegokolwiek, nabrałbyś szacunku do ludzkiego myślenia. :)

-=-

Kiedyś powiedziano mi, że odrzutowy silnik dwuprzepływowy składa się z miliona części.
Dziś wiem, że tylko ;)  z 35 tysięcy. :)

Inna sprawa, że być może kiedyś tych części było więcej niż teraz. :)
(ale na pewno nie aż 30 razy więcej)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-27 15:03:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

"Liwiusz" nkp46k$33l$2@node2.news.atman.pl

USA to ktoś zupełnie inny niż w Europie. Faszysta to też czasem

Antifa to organizacja faszystowska wbrew swej nazwie. :)

Obecna prawica w RP serwuje rozwiązania lewicowe -- udomowienie banków,
podatki nakładane na bogatych (galerie handlowe i banki) oraz programy
socjalne...

Najciekawsza jest walka Kościoła prowadzona przeciwko komunistom, gdyż
Kościół jest wspólnotą (komuną) i oferuje rozwiązania właśnie komunistyczne.
Wyjątek stanowi Rydzyk ze swym hasłem: 'tyle wolności ile własności.

Samo słowo 'komuna' ma korzenie w łacinie.

[...]

Zdefiniowanie/uzgodnienie_definicji pojęć jest zawsze ważne.

-=-

IMO wszelkie ruchy polityczne, narodowe itd. mają te same korzenie (żądzę
pieniądza i żądzę władzy) dlatego próżno dzielić ludzi na prawicowych,
lewicowych, nacjonalistów, liberałów, chadeków... :)

W latach osiemdziesiątych obalono komunizm w Polsce -- siłą, więc kto
doszedł do władzy, jeśli nie lewica?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-27 03:40:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

"z" 576ffd58$0$15208$65785112@news.neostrada.pl

Ostatnio, jak nacjonaliści i faszyści przejęli
władzę, to też nie za bardzo było co zbierać.

Może znajdź jeszcze bardziej trafne ;-) porównanie.
Średniowiecze? Może stary testament? :-)

Ciemnowiecze? (czasy po upadku Imperium Romanum)
[a miało być bez uszczypliwości...]

Po upadku Arkedocji też niewiele jest do zamiatania. :)
Jak to było? Pamięć białkowa słaba...

   bo śmierć już dla mnie nie istnieje
   jest tylko bramą prowadzącą do świata obok
   drzwiami, za którymi mogę zostawić Ciebie w świecie beze mnie

Chyba jedyny papierowy egxemplarz oddałem dziewczynie o imieniu Jo_Anna. ;)
[ze 25 lat temu]

Gdy dobrze czuję się -- mogę powtórzyć niemal całość,
razem z dwuinterptetowalnym ;) zakończeniem. :)

   dlatego proszę: uspokój się i nie zabijaj mnie
   na własną prośbę [bez konieczności? swym wyborem?]
   kochałem Cię

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-26 18:05:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

"Kviat" 576ffa84$0$15193$65785112@news.neostrada.pl

Ostatnio, jak nacjonaliści i faszyści przejęli władzę, to też nie za bardzo było co zbierać.

Zatem można było nieco mocniej docisnąć? ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-28 01:15:42
Autor: Krzysiek
W dniu niedziela, 26 czerwca 2016 17:53:47 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:

Ostatnio, jak nacjonaliści i faszyści przejęli władzę, to też nie za bardzo było co zbierać.

Ludzie przestali wierzyc ze PiS to faszysci i (zli)nacjonalisci.
Co z reszta nigdy nie bylo prawda - daleko im do skrajnosci.

Data: 2016-06-28 12:33:14
Autor: Kviat
W dniu 2016-06-28 o 10:15, Krzysiek pisze:
[...]

Gorzej. Nigdy nie wierzyli :)
Niestety, ale sympatyzują z faszyzującymi ugrupowaniami (albo te ugrupowania z PiSem...), budują własne bojówki. Można znaleźć więcej symptomów.

i (zli)nacjonalisci.

A są "dobrzy" nacjonaliści? :)

Co z reszta nigdy nie bylo prawda - daleko im do skrajnosci.

Nie aż tak daleko.
Owszem, mają również inne cechy oprócz nacjonalizmu, które rozmywają takie postrzeganie.
Politycy teraz sami nie wiedzą czego chcą. Z jednej strony widzą, że tracą wpływ (w sensie: tracą władzę) na sprawy lokalne, państwowe, a z drugiej, zdają sobie sprawę, że izolacja ekonomiczna po prostu się nie opłaca.

Stanęli przed dylematem: ekonomiczne samobójstwo (ale utrzymanie władzy) poprzez powrót do państw narodowych, albo większa integracja.
A elektorat kapryśny, więc się tak miotają i próbują pogodzić "prawdziwy patriotyzm" z "kapitałem bez granic".
Nacjonalizm się skompromitował, wiemy jak to się skończyło, więc z niepokojem możemy obserwować jak daleko się posuną, byleby tylko władzę utrzymać...

Ciekawe kiedy zaatakują gniazdo os (banki), i który będzie pierwszy :)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-06-28 16:10:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

"Kviat" 577252eb$0$15205$65785112@news.neostrada.pl

Ludzie przestali wierzyc ze PiS to faszysci

Gorzej. Nigdy nie wierzyli :)

Jeszcze gorzej -- nigdy nie wiedzieli, kim są faszyści. :)

A inni nie wiedzą, co głosi artykuł 197 Konstytucji, lecz manifestują
na uliach w obronie demokracji dlatego, że PiS nakazuje szacunek do
tego artykułu!

RPetru zwalczał monopartyjność w polskim rządzie, ale życzenia
z okazji dnia kobiet składał także kobietom z koalicji rządowej... ;)

Ciekawe kiedy zaatakują gniazdo os (banki), i który będzie pierwszy :)

Już zaatakowali -- banki są mocne i nie dają się. :)
Ale w USA było odwrotnie -- państwo wsparło grupę Citi.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-28 16:05:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

"Krzysiek" a43ac8af-504e-479f-b844-06cd69519535@googlegroups.com

: Ludzie przestali wierzyc ze PiS to faszysci i (zli)nacjonalisci.
: Co z reszta nigdy nie bylo prawda - daleko im do skrajnosci.

zresztą            bez reszty ;)

Weźmy defę faszyzmu:

Faszyzm (z włoskiego fascio - wiązka, związek), kierunek polityczny powstały
po I wojnie światowej, jako opozycyjny wobec działalności socjalistów i komunistów.
Głoszący hasła skrajnie nacjonalistyczne, antydemokratyczne i antyliberalne,
zmierzający do stworzenia państwa totalitarnego i monopartyjnego. Skupiał
w swoich szeregach nie tylko tzw. warstwy średnie (średnia burżuazja miejska
i wiejska, drobnomieszczaństwo, drobni kupcy, byli wojskowi), ale także
najbardziej zacofane grupy klasy robotniczej (zwłaszcza w Niemczech).

    http://portalwiedzy.onet.pl/55178,,,,faszyzm,haslo.html

Zatem faszyści zwalczają: liberałów (DTuska) i demokratów (MKijowskiego)
a popierają nacjonalistów, czyli (PKukiza?) narodowców. Skupiają najbardziej
zacofane grupy klasy robotniczej -- toż Solidarność właśnie wyłoniła się z tych klas...

Na pewno w PRL (; nie dążono ;) do monopartyjności -- toż były aż dwa stronnictwa obok PZPR...
A obok tego trypletu (a nawet -- nad nim) była KPZR. :)

Zatem Solidarność (czymkolwiek była), PiS, Kukiz itp. -- to faszyści!!!
Którym przeciwstawiają się zwolennicy wielopartyjnych parlamentów -- władcy PRL. ;)

-=-

Polityk to człowiek, który dziś wie, co stanie się jutro
a pojutrze wie, dlaczego nie zaszło to, co przewidział. ;)
(nie moje!!! -- odsyłam do Googli)

Gdy ktoś do niczego nie nadaje się -- może zostać politykiem lub sportowcem. ;)
(też nie moje! -- ale chyba trudniejsze do zlokalizowania)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-28 17:22:31
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nku0le$s4d$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Cel taki sam, jak w ZSRR :-)

[...]

To tylko na pokaz, po wczesniejszej pacyfikacji zreszta :-)

A obok tego trypletu (a nawet -- nad nim) była KPZR. :)

Bardziej istotne, ze w KPZR byly dwa stronnictwa - KGB i GRU :-)

J.

Data: 2016-06-25 20:01:39
Autor: Artur Miller
W dniu 2016-06-25 o 17:29, nowyjestem@poczta.pl pisze:
zapowiadano katastrofę, a katastrofy nie ma...
nawet nasz dobry znajomy Franciszek
tuż po Brexicie leniwie podniósł się
zaledwie z 4,10 na 4,15

nie wiem z kiedy masz info, ale ja widziałem ruch z 3,95 na 4,20... i to niezbyt leniwy.

a.

Data: 2016-06-26 11:20:42
Autor: z
W dniu 2016-06-25 o 20:01, Artur Miller pisze:
nie wiem z kiedy masz info, ale ja widziałem ruch z 3,95 na 4,20... i to
niezbyt leniwy.

A to świadczy o nieprzewidywalności kursów, niewiedzy specjalistów którzy jeszcze wieczorem wieszczyli pozostanie.
Nawet bookmacherzy się pomylili co miało być ostatnią ostoją i wykładnią bo jak wykładają kasę to mają podstawy. :-)

Wniosek: G... te wszystkie elity, specjaliści wiedzą o przyszłości, gospodarki, kursów, krajów, klimatu...
Takie wróżki którym ciemny lud wierzy. :-)

Data: 2016-06-26 15:21:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

"z" 576f9e6e$0$15199$65785112@news.neostrada.pl

A to świadczy o nieprzewidywalności kursów, niewiedzy specjalistów którzy jeszcze wieczorem wieszczyli pozostanie.

Dla mnie wynik (rezygnacja WB z UE) i w przededniu referendum,
i w dniu referendum był pewny jak słowo 'Amen w pacierzu. :)
Nie zaniepokoiły mnie nawet sondaże, wieszczące sporą przewagę
zwolenników pozostania GB w UE nad zwolennikami BRexitu.

Nawet bookmacherzy się pomylili co miało być ostatnią ostoją i wykładnią bo jak wykładają kasę to mają podstawy. :-)

Ja nie chybiłem!
[ale i nie kupiłem franków, w co znów niektórzy nie wierzyć
będą, patrząc na ruchy moich pieniędzy; zaskoczył mnie jednak
skok dolara; stawiałem na skok franka]

Wniosek: G... te wszystkie elity, specjaliści wiedzą o przyszłości, gospodarki, kursów, krajów, klimatu...
Takie wróżki którym ciemny lud wierzy. :-)

Ja uwierzyłem -- ale tym, którzy wiedzą, na której ośce kręci się świat. :)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-26 12:02:53
Autor: Marek
On Sat, 25 Jun 2016 08:29:14 -0700 (PDT), nowyjestem@poczta.pl wrote:
pytanie: gdzie ta katastrofa, panowie propagandyści?! ;)

Katastrofą jest to, że teraz słychać głosy tych co głosowali za wyjściem, że nie za bardzo rozumieli co zrobili i teraz chcą zagłosować jeszcze  raz. Nawet jakąś petycję podpisali.

--
Marek

Data: 2016-06-26 15:24:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

"Marek" almarsoft.5627723093578833544@news.neostrada.pl

Katastrofą jest to, że teraz słychać głosy tych co głosowali za wyjściem, że nie za bardzo rozumieli co zrobili i teraz chcą zagłosować jeszcze  raz. Nawet jakąś petycję podpisali.

Szkoci chcą zostać, więc chcą referendum w sprawie wyjścia z GB.

Gdy Donbas i Krym chcą wyjść -- jest wojna światowa, choćby gospodarcza,
ale gdy GB chce wyjść lub Szkocja chce opuścić -- wola narodu jest święta.

Podobnie z wyborami w RP -- tu także wola narodu musi ulec woli sędziów
czy innych dzieci Stalina.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-26 10:10:51
Autor: Kris
W dniu niedziela, 26 czerwca 2016 17:19:41 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
On 06/26/2016 10:24 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
> ale gdy GB chce wyjść lub Szkocja chce opuścić -- wola narodu jest święta.

Czekamy na Ślązaków... Nie będzie Polak pluł im w twarz...

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com
Ty naprawde tej szopki nie widzisz?

Data: 2016-06-27 03:39:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

"Kris" 61f0653d-d494-4d1f-9963-937b7bf1510e@googlegroups.com

> Gdy Donbas i Krym chcą wyjść -- jest wojna światowa, choćby gospodarcza,
> ale gdy GB chce wyjść lub Szkocja chce opuścić -- wola narodu jest święta.

Czekamy na Ślązaków... Nie będzie Polak pluł im w twarz...

Kaszubów... Mazurów... Litwinów z północnego wschodu,
Białorusinów ze wschodu i Ukraińcw z południowego wschodu...

[same wschody?... WładyWostok? -- Władza nad wschodem]

Co nam ;) pozostaje? Białystok, ;) Wielkopolska i Małopolska. :)

: Ty naprawde tej szopki nie widzisz?

Mam słaby wzrok. ;)
[a myślami jestem daleko stąd, przy czym odległości tej nie wyrażają kilometry]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-27 13:26:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)
Koniec archanielskiego trąbienia właśnie nastał. ;)

"Tomasz Chmielewski" nkp2p6$13i9$1@gioia.aioe.org

Nie bardzo. Jakiej szopki?

Obywatele Wielkiej Brytanii, pod lufami "zielonych ludzików",
w 95% głosów zagłosowali o przyłączeniu ich wyspy do Francji?

Masz jakichś znajomych na Krymie? Ja mam.

Tatarów czy Rosjan?

Wersja oficjalna chyba wygląda tak:

   Po tym, jak obalono siłą Janukowycza, Tatarzy krymscy usiłowali
   uciszyć parlament krymski zdominowany przez Rosjan, więc
   parlamentarzyści wezwali na pomoc wojsko rosyjskie, aby
   nie kopać się z koniem.

   Referendum krymskie nie było brane pod uwagę przy przejmowaniu Krymu.

   Pod osłoną wojska parlament podjął te same decyzje, które podjął
   wcześniej bez nacisków Tatarów czy wojsk rosyjskich -- odłączenie
   Krymu od Ukrainy i włączenie Krymu do FR.

   Putin przejął Krym jao terytorium odłączone od Ukrainy, jako
   niezależne.

   Donbas nie miał swej autonomii, nie miał swego parlamentu, doszło
   tam do wojny domowej, przez co WWPutin rozważał wysłanie tam wojsk
   międzynarodowych pod auspicjami ONZ i postawił swoją część wojsk
   do dyspozycji ONZ, która jednak odrzuciła propozycję WWPutina;
   walki w Donbasie nasiliły się; liczba zabitych przekroczyła
   10 tysięcy ludzi a liczba rannych jest dwukrotnie wyższa.

   Tu także przeprowadzono referendum, ale podobnie jak krymskie,
   nie było brane pod uwagę.

   Po aneksji Krymu WWPutin znacjonalizował część dóbr RAchmetowa,
   ale z decyzją tą zwlekał.

   Historycznie Krym należy do Tatarów -- bogacących się łupieniem innych
   narodów, w tym i naszej RON, ale tuż przed aneksją -- był zdominowany
   przez Rosjan.

   Krym do Rosji anektowała Niemka, Katarzyna II.
   Zofia Fryderyka Augusta -- Niemka, Astriaczka, bądź Holenderka;
   różni ludzie różnie mówią; urodzona w Szczecinie, ulubienica AMerkel
   Rozszerzając Imperium Rosyjskie oficjalnie
   podpierała się troską o prawosławie, którego
   nienawidziła podobnie jak nienawidziła Rosjan.

   Kres IR nadszedł niespełna 150 lat później -- także za sprawą Niemiec,
   które posłużyły się ludźmi takimi jak WIUljanow (Lenin) w wewnętrznej,
   domowej wojnie rosyjskiej, której celem było pokonanie IR i wyłączenie
   Rosji z I wojny światowej.

   WIUljanow był Rosjaninem nieco lepszym niż MSkłodowska, urodzona także
   w Imperium Romanowych.

   Również inni przywódcy Sowieckiej Rosji i ZSRR byli Rosjanami tylko na niby.

   WWPutin urodził się w Petersburgu/Leningradzie i jest prawosławny -- ten
   może uchodzić za Rosjanina. Petersburg był stolicą Imperium Rosyjskiego.
   Złośliwcy twierdzą, że Napoleon Bonaparte zajął Moskwę, gdyż nie wiedział
   o tym, że stolicą Moskali jest Petersburg.

Przez konferencją pokojową w Jałcie na Krymie, Stalin wysiedlił Tatarów
na wniosek FDRoosevelta i Churchilla. Niedobitkom Tatarów zezwolono na
powrót do Krymu po latach.

NChruszczow przekazał Krym Ukrainie niezgodnie z prawem, lecz w tym czasie
Ukraina była częścią ZSRR. Po rozpadzie ZSRR Krym pozostał w granicach Ukrainy.

-=-

Wojna na Krymie to śmierć dwóch żołnierzy zabitych przez prowokatora
w wyniku błędu taktycznego popełnionego przez Rosjan. Obaj żołnierze,
i ich ciała, i ich rodziny zostali potraktowani podobnie przez FR.
Po incydencie wprowadzono zmiany w przejmowaniu jednostek ukraińskich,
aby nie było powtórki z makabry.

Pokój w Donbasiie to śmierć 10 tysięcy ludzi, okaleczenie 20 tysięcy ludzi,
poważne zniszczenia infrastruktury i zabudowy Donbasu a końca tego ,,pokoju''
nie widać pomimo wielu rozmów pokojowych.

-=-

Chętnie wysłucham Twojej wersji wydarzeń.

-=-

Moim zdaniem:

  Domową wojnę ukraińską rozpętał RAchmetow, który opanowywał Ukrainę od
  lat, a któremu coraz mocniej przeciwstawiał się WJanukowycz. Ten zaś,
  tracąc grunt pod nogami, nakazał wypuszczenie JTimoszenko więzionej na
  polecenie RAchmetowa i uciekł do Rosji.

  RAchmetow, JKulczyk, JBuzek, DTusk, AMerkel -- te osoby powiązane są
  sieciami energetycznymi bardzo mocno, przez co WWPutin nie może liczyć
  na rezygnację z sankcji gospodarczych niszczących i FR, i UE.

  JKulczyk zmarł w wyniku powikłań po niegroźnej operacji dokonanej
  w dobrej klinice -- gdyż operacja obcięcia zbyt długiego języka
  JKulczyka nie powiodła się.

Z taśmoteki sowiej:

  JKulczyk rozstawiał polityków ukraińskich wedle swego upodobania
  i spokojnie (zupełnie inaczej niż reszta energetycznej ferajny)
  bez zbędnej przemocy i bez zbędnego  okrucieństwa, dążył do
  panowania energetycznego.

-=-

Nie wiem, do kogo należy Donbas i Krym, Wołyń i Podole... -- ale wiem,
że nie do mnie. :) Moim zdaniem, gdyby nie katolicyzacja i polonizacja
(adekwatne do rusyfikacji i germanizacji) miałaby Rzeczpospolita Obojga
Narodów ziemie po Władywostok a świat miałby pokój, jakże nie doceniany
przez tych ludzi, którym stale brakuje wojen w imię ludzkości, Boga i narodów....

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-27 15:52:40
Autor: J.F.
[...]

Nie porownuj nieporownywalnego.
EU byla dobrowolna organizacja - mozna bylo wejsc, to mozna i wyjsc.

Szkocja od wiekow utrzymuje pewna samodzielnosc panstwowa, to im latwiej.

Odejscie Donbasu to trzeba porownac raczej  np do  wyjscia wojewodztwa bialostockiego.
Ale Krym juz pewna autonomie mial.

J.

Data: 2016-06-27 16:59:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

"J.F." 57712faa$0$662$65785112@news.neostrada.pl

EU byla dobrowolna organizacja - mozna bylo wejsc, to mozna i wyjsc.

To prawda -- nikt mieszkańców Donbasu nie pytał
o zdanie, gdy przyłączano Donbas do RAchmetowa. ;)

Szkocja od wiekow utrzymuje pewna samodzielnosc panstwowa, to im latwiej.

83/71 <-- saturacja i tętno
79/70

Odejscie Donbasu to trzeba porownac raczej  np do wyjscia wojewodztwa bialostockiego.

Raczej podział województwa białostockiego, czy podlaskiego.

Ale Krym juz pewna autonomie mial.

Krym miał autonomię, miał rosyjskie bazy wojskowe, był zdominowany
przez Rosjan (60%) i został przekazany Ukrainie przez NChruszczowa
bezprawnie. Ukraińców jest 25% a Tatarów tylko 10%, choć historycznie
Krym należy się Tatarom -- żyjącym z rabunków. :)

-=-

I raz jeszcze -- Krym nie jest mój.
Jeśli tak by uznali: AMerkel, BObama, JBuzek, DTusk, RAchmetow,
JKulczyk i inni -- być może nie byłoby krwawego zamieszania.

I gdyby RAchmetow nie wyciskałby swych przeciwników (JTimoszenki
chociażby) i ludzi Donbasu jak cytryny -- zapewne nie byłoby
obecnej wojny w Donbasie.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-27 17:08:05
Autor: J.F.
[...]

Mnie tez nikt nie pytal o zdanie czy chce mieszkac w PO-Polsce czy PIS-Polsce :-)

Szkocja od wiekow utrzymuje pewna samodzielnosc panstwowa, to im latwiej.
83/71 <-- saturacja i tętno
79/70

A Ty znowu nie na temat.

Zobacz chocby na aktualne mistrzowstwa europy - graja Polska, Niemcy, Rosja, ale tez Anglia, Szkocja, Walia i Irlandia Polnocna.
No i Gibraltar :-- )

Ale Krym juz pewna autonomie mial.
Krym miał autonomię, miał rosyjskie bazy wojskowe, był zdominowany
przez Rosjan (60%) i został przekazany Ukrainie przez NChruszczowa
bezprawnie.

Powiedzmy - nigdy jakos z Ukraina zwiazany nie byl.

J.

Data: 2016-06-27 17:45:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

"J.F." 57714158$0$642$65785112@news.neostrada.pl

Mnie tez nikt nie pytal o zdanie czy chce mieszkac
w PO-Polsce czy PIS-Polsce :-)

Ja szanuję wolę innych. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-28 00:17:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Przeprowadziłem atak prewencyjny, wiedzą co tym, że tez napiszesz coś OT. ;)

Data: 2016-06-28 01:19:20
Autor: Krzysiek
W dniu niedziela, 26 czerwca 2016 15:25:02 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

Gdy Donbas i Krym chcą wyjść -- jest wojna światowa, choćby gospodarcza,
ale gdy GB chce wyjść lub Szkocja chce opuścić -- wola narodu jest święta.

Problem tez w tym, ze nie ma wiarygodnych danych ile % Donbasu i Krymu faktycznie chce wyjsc, byly tez oskarzenia o napietnowanie tych co nie chca (np.. tatarzy krymscy).

Po drugie przeciez donbas i Krym nie probowaly wyjsc metoda pokojowa.
"zielone ludziki" nie pojawili sie tam by rozdawac ulotki.

Jednak w uczciwosc referendum w UK wierze bardziej niz na wschodzie Ukrainy.....

Data: 2016-06-28 20:59:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

"Krzysiek" d955b839-ea54-406b-8a2f-c7193de15651@googlegroups.com

: Problem tez w tym, ze nie ma wiarygodnych danych ile % Donbasu
: i Krymu faktycznie chce wyjsc, byly tez oskarzenia o napietnowanie
: tych co nie chca (np. tatarzy krymscy).

Krym miał autonomię i swój parlament.
Ponoć na czas nieobecności prezydenta
Ukrainy ten parlament był władzą najwyższą na Krymie.

: Po drugie przeciez donbas i Krym nie probowaly wyjsc metoda pokojowa.
: "zielone ludziki" nie pojawili sie tam by rozdawac ulotki.

Krym próbował, ale parlament został zablokowany siłą przez Tatarów.
W tej sytuacji parlament wezwał wojsko na pomoc.

Na ukraińskim Krymie (zgodnie z prawem) stacjonowały wojska rosyjskie.

: Jednak w uczciwosc referendum w UK wierze bardziej niz na wschodzie Ukrainy....

Referenda w Donbasie i na Krymie nie były brane pod uwagę.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-06-29 19:27:26
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych
zapowiadano katastrofę, a katastrofy nie ma...
nawet nasz dobry znajomy Franciszek
tuż po Brexicie leniwie podniósł się
zaledwie z 4,10 na 4,15
pytanie: gdzie ta katastrofa, panowie propagandyści?! ;)

A wisi i czeka
http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/swiat/takiego-skutku-brexitu-si%C4%99-nie-spodziewano-angielski-przestanie-by%C4%87-oficjalnym-j%C4%99zykiem-ue/ar-AAhHCOo

angielski przestanie byc jezykiem urzedowym Unii.

Ciekawe co na to Irlandczycy - oni podobno glownie po angielsku potrafia ...

J.

Data: 2016-06-29 18:19:18
Autor: W
szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)
J.F. wystukał, co następuje:

[...]

I dalej wisi i nic z tego nie będzie - chociażby Irlandczycy będą mogli złosić zmianę i po problemie, ale booool doooopy trzeba robić ;-)

Ciekawe co na to Irlandczycy - oni podobno glownie po angielsku potrafia ...

Wszyscy tam mówią po angielsku a tylko część potrafi irlandzki...

Data: 2016-07-21 00:52:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
szok po Brexicie, ziemia przestaĹ?Ä? siÄ? krÄ?ciÄ?, sĹ?ychaÄ? trÄ?by archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)

<nowyjestem@poczta.pl> fefc9557-183c-4aec-b440-528cabc976cd@googlegroups.com

: pytanie: gdzie ta katastrofa, panowie propagandyści?! ;)

   http://www.auto-motor-i-sport.pl/wydarzenia/Brexit-GM-wycofuje-sie-w-Wysp,22701,1

   Ostatnie referendum na Wyspach Brytyjskich dotyczące wyjścia z Unii Europejskiej
   wzbudziło sporo zamieszania. Koncerny motoryzacyjne rozważają kilka scenariuszy,
   a przed szereg wysuwa się koncern General Motors.

   Opel wchodzący w skład koncernu GM produkuje w Elsmere Port, na północnym zachodzie
   Anglii nową Astrę. Ze względu na ostatnie wydarzenia firma zastanawia się nad
   przeniesieniem produkcji na część kontynentalną Europy. Wszystko ze względu na
   wysokie cła i podatki, które zostaną narzucone na Wielką Brytanię po wyjściu
   z Unii. To z kolei odbije się niekorzystnie na kosztach produkcji.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)