szóste miejsce w Unii

Data: 2009-12-26 20:29:27
Autor: marek czaplicki
szóste miejsce w Unii
ciekawe jak będzie za dziesięć lat. mimo to dobrze :-)
http://www.tvn24.pl/12692,1635097,0,1,nasza-gospodarka-szosta-w-unii,wiadomosc.html

Data: 2009-12-26 21:22:39
Autor: Polok_prawdziwy
szóste miejsce w Unii
marek czaplicki wrote:

ciekawe jak będzie za dziesięć lat. mimo to dobrze :-)

http://www.tvn24.pl/12692,1635097,0,1,nasza-gospodarka-szosta-w-unii,wiadomosc.html

Niepotseba az dziesińć lot wycekiwać....!!!

- jak niezerwiom z Watykonem i Hamerykonami to w nastempnym rocku siem
łokaze, jak na zebry do Biołych Kacapuw Poloki chodzić bedom...

Politykiery łorgasmusy psezywajom, jak ło lepsej polckiej konienktuze
suchajom...

Ale długo to niepotrwo, bo dotychcasowa z niepokońconych zagranicnych imwestycjuw wynikała - pocekojmy do nastempnego, cy siem jakiesik nowe
cynić bedom...

A teroski kozdy ło siebie dbo i Polckem w sparce majom, bo krezys łokrutny
jest...

Amy, jak zwykle - ZAROBIONE DUTKI SEM KOMSUMUJEMY...

Data: 2009-12-26 21:57:38
Autor: Jadrys
szóste miejsce w Unii
W dniu 2009-12-26 20:29, marek czaplicki pisze:
ciekawe jak będzie za dziesięć lat. mimo to dobrze :-)
http://www.tvn24.pl/12692,1635097,0,1,nasza-gospodarka-szosta-w-unii,wiadomosc.html

No ale co z tego wysokiego miejsca maja Polacy, mieszkańcy tej gospodarczej potęgi?

Data: 2009-12-26 23:17:40
Autor: Anatol
szóste miejsce w Unii

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hh5tbu$7hr$1news.onet.pl...

[...]

PKB per capita wyższy niż u Węgrów, Ukraińców czy Rumunów.

Anatol

Data: 2009-12-26 23:43:52
Autor: sofu
szóste miejsce w Unii

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości

> [...]

> gospodarczej potęgi?

PKB per capita wyższy niż u Węgrów, Ukraińców czy Rumunów.

-- -- -- -- -- -- -

Per capita powiadasz? To tak jak z doniesieniami Radia Erewań o rozdawaniu
samochodów w Moskwie....

sofu

Data: 2009-12-27 10:43:45
Autor: Jadrys
szóste miejsce w Unii
W dniu 2009-12-26 23:17, Anatol pisze:

[...]

No to tak, - to oczywiste.. Ale coś takie bardziej namacalne. - Np. ile możemy za średnia pensję kupić butelek wódki w porównaniu do np. Węgrów?

Data: 2009-12-27 11:48:02
Autor: Anatol
szóste miejsce w Unii

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hh7a8o$ed6$1news.onet.pl...

[...]

Średnia płaca netto na Węgrzech = 120600 HUF = ok. 1836 PLN
http://www.budapeszt.polemb.net/files/WE/gospodarka/Wegry-03-maj-2009.pdf

Średnia płaca brutto w Polsce = 3185 = netto 2286 PLN
http://www.money.pl/podatki/informator/wynagrodzenia/
http://www.bankier.pl/firma/podatki/narzedzia/kalkulator_placowy/

Nie znalazłem cen wódki więc porównam ceny benzyny :

http://www.pzmtravel.com.pl/paliwa-w-europie.html

296 HUF na Węgrzech = 407 litrów za średnią płacę
4,30 PLN w Polsce = 531 litrów za średnią płacę

Anatol

Data: 2009-12-27 03:28:19
Autor: Marek
szóste miejsce w Unii
On 27 Gru, 11:48, "Anatol" <c...@usuntowp.pl> wrote:
Użytkownik "Jadrys" <C...@yahoo.com> napisał w wiadomościnews:hh7a8o$ed6$1news.onet.pl...

> [...]

296 HUF na Węgrzech = 407 litrów za średnią płacę
4,30 PLN w Polsce = 531 litrów za średnią płacę

No a jak by wygladalo porownanie z Holandia, ktora wlasnie "
przegonilismy"  ???

Data: 2009-12-27 13:34:21
Autor: Anatol
szóste miejsce w Unii

Użytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisał w wiadomości news:43850816-45db-441c-ac4c-d3355a7cbc5ae27g2000yqd.googlegroups.com...

No a jak by wygladalo porownanie z Holandia, ktora wlasnie "
przegonilismy"  ???

Przegoniliśmy ich w PKB globalnym a nie per capita.

Anatol

Data: 2009-12-27 13:33:50
Autor: Marek
szóste miejsce w Unii
On 27 Gru, 13:34, "Anatol" <c...@usuntowp.pl> wrote:
U ytkownik "Marek" <mwisniewski2...@googlemail.com> napisa w wiadomo cinews:43850816-45db-441c-ac4c-d3355a7cbc5ae27g2000yqd.googlegroups.com...

> No a jak by wygladalo porownanie z Holandia, ktora wlasnie "
> przegonilismy"  ???

Przegonili my ich w PKB globalnym a nie per capita.

Anatol

No to ile jeszcze razy musimy ich przegonic globalnie, zeby sie
zrownalo per capita ?
A potem, ile razy musimy ich znowu przegonic per capita, zeby zrownal
sie nasz poziom zycia z ich ?

Przypuszczam, ze ostateczny wynik moze wynosic ok. 20.

W takim razie, jesli do obecnego poziomu potrzebowalismy 20 lat, to
razy 20 =400 lat i to przy zalozeniu, ze u nich wzrost bedzie wynosil:
0,0 %

Data: 2009-12-27 13:38:12
Autor: Marek
szóste miejsce w Unii
On 27 Gru, 22:33, Marek <mwisniewski2...@googlemail.com> wrote:

W takim razie, jesli do obecnego poziomu potrzebowalismy 20 lat, to
razy 20 =400 lat i to przy zalozeniu, ze u nich wzrost bedzie wynosil:
0,0 %

Okazuje sie, ze ta informacja jest bardzo pesymistyczna....moze nie
powinno sie tego oglaszac, bo ludzie wpadna w depresje...???

Data: 2009-12-27 13:58:02
Autor: Polok_prawdziwy
szóste miejsce w Unii
Anatol wrote:

[...]

Znacysiem, wyścig wygrywomy, inoze NAGOLASA, ZDYNDAJONCYM KUKARACOM
lecymy...?

Data: 2009-12-27 21:55:45
Autor: Jadrys
szóste miejsce w Unii
W dniu 2009-12-27 11:48, Anatol pisze:

[...]

No to już jakiś konkret.. Ciekawe czy też górujemy nad Madziarami w innych sprawach, - jak chociażby ceny mieszkań czy żywności?  Nie samą benzyną człowiek przecież żyje.  Zreszta Węgry to chyba nie jest najlepszy przykład do porównań, - mieli oni stosunkowo niedawno poważny kryzys gospodarczy i finansowy.

Data: 2009-12-27 23:14:08
Autor: Anatol
szóste miejsce w Unii

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hh8hkg$due$1news.onet.pl...

[...]

Cały swiat miał poważny kryzys gospodarczy a Polska też takie przechodziła. Węgry to przykład symboliczny bo aż do 2009 PKB per capita był tam zawsze wyższy niż w Polsce a do nie dawna Węgry również były na wyższym poziomie cywilizacyjnego rozwoju (zapotrzenie sklepów czy infrastruktura). W czasach PRL Węgry miały w Polsce specjalne sklepy w których obywatele Węgierscy po wylegitymowaniu się paszportem mogli nabyć za złotówki produkty niedostępne dla Polaków po oficjalnie obowiązujących cenach a zabieranie na pobyt w Polsce konserw to była oczywistość.

Inne kraje gdzie w 1989 PKB per capita był wyższy niż w Polsce to np. Rosja, Ukraina, Białoruś, Rumunia czy Litwa.

Anatol

Data: 2009-12-28 11:35:32
Autor: Jadrys
szóste miejsce w Unii
W dniu 2009-12-27 23:14, Anatol pisze:

[...]

Pamiętam, - bywałem w tamtych czasach na Węgrzech.  Np. gdy u nas w Polsce po banany ustawiały się kilometrowe kolejki, to w Budapeszcie leżały one na wystawach i czekały na klienta.

Data: 2009-12-27 00:53:26
Autor: Marek
szóste miejsce "Naszej Gospodarki " w Unii
On 26 Gru, 20:29, marek czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:
ciekawe jak będzie za dziesięć lat. mimo to dobrze :-)http://www.tvn24.pl/12692,1635097,0,1,nasza-gospodarka-szosta-w-unii,...

"Nasze banki", "nasz Opel", "nasze huty", "nasza telefonia", "nasze
cukrownie"....itd,...itp...

szóste miejsce w Unii