Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   sztyca amortyzowana

sztyca amortyzowana

Data: 2013-11-13 08:09:36
Autor: mbut
sztyca amortyzowana
Witam wszystkich kolegĂłw
Być może był poruszany ten temat ale nie znalazłem go.
Bardzo proszę o pomoc w wybraniu amortyzowanej sztycy podsiodłowej. Wyczytałem w sieci, że są prezentowane sztyce firmy Suntour NEX i NCX, które wybrać. Kiedyś kupiłem tą tańszą to szybko dostała luzów i poszła na emeryturę. Podobno NCX są bardziej wytrzymałe, więc proszę może ktoś te używał i wypowie się na ten temat
dzięki

Data: 2013-11-13 05:31:53
Autor: tadeklodz
sztyca amortyzowana
W dniu ¶roda, 13 listopada 2013 08:09:36 UTC+1 użytkownik mbut napisał:
Witam wszystkich kolegów

Być może był poruszany ten temat ale nie znalazłem go.

Bardzo proszę o pomoc w wybraniu amortyzowanej sztycy podsiodłowej. Wyczytałem w sieci, że s± prezentowane sztyce firmy Suntour NEX i NCX, które wybrać. Kiedy¶ kupiłem t± tańsz± to szybko dostała luzów i poszła na emeryturę. Podobno NCX s± bardziej wytrzymałe, więc proszę może kto¶ te używał i wypowie się na ten temat

dzięki

Canu Creek dobra ale bardzo droga

Data: 2013-11-13 08:44:05
Autor: Jacek
sztyca amortyzowana
W dniu 2013-11-13 08:09, mbut pisze:
które wybrać. Kiedyś kupiłem tą tańszą to szybko dostała luzów i poszła
na emeryturę. Podobno NCX są bardziej wytrzymałe, więc proszę może ktoś
te używał i wypowie się na ten temat
Napisz, ile ważysz, bo IMO dla cięższych osobników żadna sztyca długo nie wytrzyma, co potwierdzam na własnym przykładzie.
Jacek

Data: 2013-11-13 10:03:30
Autor: mbut
sztyca amortyzowana
W dniu 13-11-13 08:44, Jacek pisze:
W dniu 2013-11-13 08:09, mbut pisze:
które wybrać. Kiedyś kupiłem tą tańszą to szybko dostała luzów i poszła
na emeryturę. Podobno NCX są bardziej wytrzymałe, więc proszę może ktoś
te używał i wypowie się na ten temat
Napisz, ile ważysz, bo IMO dla cięższych osobników żadna sztyca długo
nie wytrzyma, co potwierdzam na własnym przykładzie.
Jacek
moja waga to ok 70kg, może nawet trochę mniej. Załóżmy w tym przedziale od 67-70kg

Data: 2013-11-13 10:14:58
Autor: bans
sztyca amortyzowana
W dniu 2013-11-13 08:09, mbut pisze:

Być może był poruszany ten temat ale nie znalazłem go.
Bardzo proszę o pomoc w wybraniu amortyzowanej sztycy podsiodłowej.

Zupełnie serio zapytam - po co ci ta sztyca? Nigdy nie mogłem zrozumieć, po co to komu - to nie kpina czy czepianie się, tylko poważne pytanie.

Jeżdżę teraz w terenie, z nastawieniem na szybko¶ć, na siodełku twardym jak deska - w czym problem?

Dla mnie amortyzowane sztyce to wymysł marketingowców.


--
bans

Data: 2013-11-13 11:56:27
Autor: Gotfryd Smolik news
sztyca amortyzowana
On Wed, 13 Nov 2013, bans wrote:

W dniu 2013-11-13 08:09, mbut pisze:

Bardzo proszę o pomoc w wybraniu amortyzowanej sztycy podsiodłowej.

Zupełnie serio zapytam - po co ci ta sztyca?

  Ja spróbuję.
  Do jazdy w warunkach, w których "w zasadzie" ma się proste i równe
podłoże. Czyli przykładowo po DDR :> (idzie o to "w zasadzie").

Nigdy nie mogłem zrozumieć, po co to komu - to nie kpina czy czepianie się, tylko poważne pytanie.

Jeżdżę teraz w terenie, z nastawieniem na szybko¶ć, na siodełku twardym jak deska - w czym problem?

  W tym, że jak się jedzie "po polu", to tor składa się w zasadzie z samych
wyrw, więc jak się jedzie sztywniakiem to stoi się na pedałach i tyle.
  A co najmniej BARDZO pilnuje co jest przed nosem.
  Jad±c po prostym, może być nawet asfaltowa droga, z rzadka łapie się
jakie¶ dziury i garby, na które sprężyny siodełka (wspartej ugięciem
opony) nie starcza.
  Za to (w odróżnieniu od pola) czę¶ciej ma się oczy skierowane dookoła
głowy i czasem nie patrzy na jezdnię wystarczaj±co długo, aby nie
przyuważyć studzienki albo podobnego wynalazku.
  Kilka cm zapasu na "dobicie" oznacza mniej bole¶ci w wiadomym miejscu :P

Dla mnie amortyzowane sztyce to wymysł marketingowców.

  A dla mnie nie.
  Choć moja leży prawie nieużywana :>
(znam za to go¶cia, który jeĽdzi na takiej choć mi by luzy nie pasowały)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-11-13 15:54:34
Autor: bans
sztyca amortyzowana
W dniu 2013-11-13 11:56, Gotfryd Smolik news pisze:


  Za to (w odróżnieniu od pola) czę¶ciej ma się oczy skierowane dookoła
głowy i czasem nie patrzy na jezdnię wystarczaj±co długo, aby nie
przyuważyć studzienki albo podobnego wynalazku.

Akceptuję takie wytłumaczenie ;)

Nie chce kto¶ sztycy amortyzowanej z Authora Reflex z 2004 roku? ;)  Ale ostrzegam - działało toto ledwo-ledwo.

--
bans

Data: 2013-11-13 14:12:40
Autor: mbut
sztyca amortyzowana
W dniu 13-11-13 10:14, bans pisze:
W dniu 2013-11-13 08:09, mbut pisze:

Być może był poruszany ten temat ale nie znalazłem go.
Bardzo proszę o pomoc w wybraniu amortyzowanej sztycy podsiodłowej.

Zupełnie serio zapytam - po co ci ta sztyca? Nigdy nie mogłem zrozumieć,
po co to komu - to nie kpina czy czepianie się, tylko poważne pytanie.

Jeżdżę teraz w terenie, z nastawieniem na szybko¶ć, na siodełku twardym
jak deska - w czym problem?

Dla mnie amortyzowane sztyce to wymysł marketingowców.


Ja już jestem nie pierwszej młodo¶ci, dlatego też muszę dbać o swój kręgosłup a nie mogę zrezygnować z roweru
>

Na takim twardym siodełku jak Twoje też jeżdżę, ale czasami daje znać mi mój kręgosłup i dlatego po raz drugi zapytuję, czy te sztyce powyżej 200zł s±  bardziej trwałe czy nie

Data: 2013-11-14 20:52:25
Autor: Wojtas
sztyca amortyzowana
W dniu 2013-11-13 10:14, bans pisze:

Zupełnie serio zapytam - po co ci ta sztyca? Nigdy nie mogłem zrozumieć,
po co to komu - to nie kpina czy czepianie się, tylko poważne pytanie.

Po to aby tyłka nie podnosić na każdym wyboju. Wierz mi ale dużo energii traci się na tym, nie wspominaj±c już jak to wpływa na płynno¶ć jazdy.

PS> Jedynie słuszna sztyca to Cane Creek TB.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym ¶wiecie, proszę państwa.

Data: 2013-11-18 21:31:44
Autor: tms
sztyca amortyzowana
On 11/13/2013 08:09 AM, mbut wrote:
Witam wszystkich kolegĂłw
Być może był poruszany ten temat ale nie znalazłem go.
Bardzo proszę o pomoc w wybraniu amortyzowanej sztycy podsiodłowej.
Wyczytałem w sieci, że są prezentowane sztyce firmy Suntour NEX i NCX,
które wybrać. Kiedyś kupiłem tą tańszą to szybko dostała luzów i poszła
na emeryturę. Podobno NCX są bardziej wytrzymałe, więc proszę może ktoś
te używał i wypowie się na ten temat
dzięki

Ja jeździłem na NEX - waga wówczas ca. 84-88kg. NEX to model w pełni stalowy, NCX to alu więc szczerze powiem że raczej stawiałbym na trwałość NEX-a. Na mojej zrobiłem całkiem sensowny przebieg i nie dostała jakiś zauważalnych luzów. Zrezygnowałem z niej bo zauważyłem że mam już automatyczny odruch podrywania 4 liter w momencie ucieczki siodełka w dół a jednak taka amortyzacja zmniejsza trochę poczucie kontroli nad rowerem - zwłaszcza w zimie. Generalnie patent uważam jednak za udany i żonie jakiś czas temu zakupiłem ten sam model.

Pozdro
tms

sztyca amortyzowana

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona