[spam] szuka się śruby dociskowej

Data: 2010-10-21 10:53:48
Autor: Michal
[spam] szuka się śruby dociskowej
"Jasio" <bylystudent@gazeta.pl>
To jest śruba zabezpieczająca pin zacisku hamulcowego nissina. 3ełro und wysyłka to dość drogo.
Jakby ktoś wiedział gdzie toto można upolować w PL, niechby i za tę cenę, to proszę o kontakt.
Lekko się omsknął śrubokręcik podczas demontażu.

To ja sie podepne. Ten kawalek gowna zapiekl mi sie w zacisku.
Nie dalo rady (ja nie umialem) wykrecic ani rozwiercic- za plytko. Musialem kupic uzywany zacisk.

Czy ktos ma jakis patent zeby owa rzecz sie nie zapiekla? Czym to przesmarowac i jak zabezpieczyc zeby sie samo nie odkrecilo ale i dalo sie odkrecic gdy trzeba?

Pozdrawiam
Michal
FJS600

Data: 2010-10-21 02:59:11
Autor: Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl
szuka się śruby dociskowej
On 21 Paź, 11:53, "Michal" <michal..kupczyk@@poczta..onet..pl> wrote:
"Jasio" <bylystud...@gazeta.pl>

> [...]

To ja sie podepne. Ten kawalek gowna zapiekl mi sie w zacisku.
Nie dalo rady (ja nie umialem) wykrecic ani rozwiercic- za plytko.

Następny raz opalarka lub palnik w garść i podgrzać połączenie
gwintowane.

Czy ktos ma jakis patent zeby owa rzecz sie nie zapiekla? Czym to
przesmarowac i jak zabezpieczyc zeby sie samo nie odkrecilo ale i dalo sie
odkrecic gdy trzeba?

Wurth i Liqui Moly, Loctite produkuje pasty zapobiegające zapiekaniu
(anti-seize), bez dodatku metali, ceramiczne, odporne na b. wysokie
temperatury.

Pozdrawiam,
Rafik aka DeLeTe + BMW K1100RS - szybsze, bo czerwone ;)

Data: 2010-10-21 09:57:41
Autor: AZ
On 2010-10-21, Michal <michal> wrote:

Czy ktos ma jakis patent zeby owa rzecz sie nie zapiekla? Czym to przesmarowac i jak zabezpieczyc zeby sie samo nie odkrecilo ale i dalo sie odkrecic gdy trzeba?

Wszystko co skrecamy w zacisku skrecamy na paste miedziana, bronciepanieboze
nie skladamy tego na czysto.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-21 11:15:40
Autor: Michal
[spam] szuka sie sruby dociskowej
"AZ" <artur.zabronski@gmail.com> wrote in message news:i9p2ql$mnq$2node1.news.atman.pl...
On 2010-10-21, Michal <michal> wrote:

[...]

To nie ja. - blad popelnil poprzedni wlasciciel,  albo jego serwis   a ja tylko ponioslem tego koszty :-(

Michal

Data: 2010-10-21 11:57:54
Autor: Michał Demczuk
Michal wrote:
[...]

Obowiązkowo pasta miedziana.

--
Pozdr..

Michał Demczuk
www.demczuk.pl
Dealer: Husqvarna, Kymco

Data: 2010-10-21 03:39:03
Autor: Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl
szuka się śruby dociskowej
On 21 Paź, 11:57, "Michał Demczuk" <micha...@interia.pl> wrote:

Obowiązkowo pasta miedziana.

Witam !
Jakoś miedź i aluminium razem mi się nie widzi :/. Korozja
elektrochemiczna może popsuć robotę.

Data: 2010-10-21 10:41:03
Autor: AZ
szuka się śruby dociskowej
On 2010-10-21, Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl <rafal.lojek@gmail.com> wrote:
Witam !
Jakoś miedź i aluminium razem mi się nie widzi :/. Korozja
elektrochemiczna może popsuć robotę.

No popatrz, musisz koniecznie powiedziec to wszystkim serwisom i wszystkim
ktorzy tak skladaja zaciski :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-21 13:27:14
Autor: morghul
szuka się śruby dociskowej
Witam !
Jakoś miedź i aluminium razem mi się nie widzi :/. Korozja
elektrochemiczna może popsuć robotę.

No właśnie, elektro... a gdzie masz elektro w zacisku? ;)

--

ETERSTAR
Dawid Talarczyk

Data: 2010-10-21 13:35:34
Autor: Arni
szuka się śruby dociskowej
morghul pisze:
Witam !
Jakoś miedź i aluminium razem mi się nie widzi :/. Korozja
elektrochemiczna może popsuć robotę.

No właśnie, elektro... a gdzie masz elektro w zacisku? ;)

słowo kluczowe: ogniwo

pomocnik:
http://www.google.pl/#sclient=psy&hl=pl&site=&source=hp&q=miedz+aluminium+ogniwo&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&pbx=1&fp=4cc1e6513afd6d76

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2010-10-21 15:58:57
Autor: morghul
szuka się śruby dociskowej
słowo kluczowe: ogniwo

pomocnik:

Wydawało mi się że problem występuje tylko przy przepływie prądu przez złącze Cu-Al. Muszę uzupełnić wiedzę, dzięki AZ za uświadomienie zanim mnie ktoś pojechał jak burą sukę ;)

--

ETERSTAR
Dawid Talarczyk

Data: 2010-10-21 11:36:58
Autor: Michal
"Michał Demczuk" <michal72@interia.pl> wrote in message news:4cc00e76$0$22796$65785112news.neostrada.pl...
Michal wrote:
Czy ktos ma jakis patent zeby owa rzecz sie nie zapiekla? Czym to
przesmarowac i jak zabezpieczyc zeby sie samo nie odkrecilo ale i
dalo sie odkrecic gdy trzeba?

Obowiązkowo pasta miedziana.
Dzieki. Ze prowadnice i inne miejsca w zacisku trzeba przesmarowac pasta miedziana  to wiem i praktykuje. _Wydawalo_ mi sie ze gwintow sie nie smaruje, ale czuje sie przekonany.

Dzieki
--
Michal
FJS600

Data: 2010-10-23 15:06:13
Autor: N1
W dniu 2010-10-21 11:57, Michał Demczuk pisze:
Obowiązkowo pasta miedziana.

Albo srebrna, jest jeszcze lepsza

Data: 2010-10-22 19:43:18
Autor: Leslie
szuka się śruby dociskowej
On 21 Paź, 11:53, "Michal" <michal..kupczyk@@poczta..onet..pl> wrote:

[...]
Czy ktos ma jakis patent zeby owa rzecz sie nie zapiekla? Czym to
przesmarowac i jak zabezpieczyc zeby sie samo nie odkrecilo ale i dalo sie
odkrecic gdy trzeba?

Niebieskie loctite albo odpowiednik. Kleje anaerobowe to bardzo
przydatna
rzecz przy motocyklach, zapobiegają zapieczeniu przez korozję i
wykręceniu
przez wibracje. :-)

--
Leszek Karlik
NTV 650

Data: 2010-10-23 01:12:02
Autor: AZ
szuka się śruby dociskowej
On 23 Paź, 04:43, Leslie <leszek.kar...@gmail.com> wrote:

[...]

No nie mów, że chcesz trzpienie w zacisku hamulcowym na loctite-a
wkręcać? :-) Niebieski OIDP ma zerwanie przy ~20Nm, co przy śrubkach
na śrubokręt czy małych imbusach może skutecznie uniemożliwić jej
wykręcenie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-23 19:15:51
Autor: Ivam
szuka się śruby dociskowej
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d445f266-df6e-4e8c-bbe8-c914fa421411@m7g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Niebieski jest teraz okreslany mianem "sredni". Nie wiem jaki moment jest konieczny do zerwania, ale do temperatur to albo:
- klej 272 (czerwnono-pomaranczowy)
- smar 8060 (aluminiowy - np. do laczenia kola z piasta, przemyslowych szpilek mocujacych, zawiasow piecow, mechanizmow podnoszenia wozkow widlowych)
- smar 8065 (miedziany - temperatura do 980*, do ukladu wydechowego, zaciskow hamulcowych, srub zaworow parowych)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-10-24 16:51:38
Autor: Leszek Karlik
szuka się śruby dociskowej
On Sat, 23 Oct 2010 10:12:02 +0200, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

[...]
Niebieskie loctite albo odpowiednik. Kleje anaerobowe to bardzo
przydatna rzecz przy motocyklach, zapobiegają zapieczeniu przez korozję  i
wykręceniu przez wibracje. :-)

No nie mĂłw, Ĺźe chcesz trzpienie w zacisku hamulcowym na loctite-a
wkręcać? :-)

A czemu nie? Według Loctite jest przeznaczony dla śrub od 6 do 19 mm
średnicy i demontażu narzędziami ręcznymi, to nie czerwony :-)

Niebieski OIDP ma zerwanie przy ~20Nm,

Siła zerwania loctite zależy od tego na jakiej śrubie i na jakiej długości
gwintu jest nałożony, na trzpieniu nie masz tyle gwintu żeby uzyskać 20 Nm.
Według karty danych breakaway torque dla stalowych to od 8 do 19 Nm, raczej
nie powinno być problemów.

A zawsze można podgrzać opalarką. :-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik