szukam auta - mocnego RWD - doradźcie

Data: 2009-12-31 20:37:45
Autor: Ludvigus
szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Some day 2009-12-30 20:51, some human being called *BartekK* claimed...
Obecnie spełnia swoje zadanie OmegaB kombi 3.0 benzyna, ale to 99r i już się "trochę zestarzała" - szukam czegoś nowszego/nowego:

- duże wygodne kombi, z możliwością uzyskania całej podłogi na płasko (np do spania)

- Vmax tak z 220-240km/h co najmniej, tak by jazda 190-200km/h przez parę godzin bez przerwy - nie kończyła się remontem generalnym (przemierzam czasem autostrady  w DE i okolicach i chcę to robić szybko), ale równocześnie bez spalania >20l/100 przy takiej jeździe (omega pali mi 13-15L LPG przy 190/h i tempomat). Co za tym idzie - silnik typu 1.6 czy 2L odpadają, pewnie jakieś V6 będzie potrzebne... Ogólnie pewnie >200KM, benzyna czy diesel - nie istotne za bardzo, o tym dalej...

- "wypasione" i wygodne - obecnie mam pełną skórę, klimatronik 2 strefowy, podgrzewane fotele, tempomat, pełną elektrykę foteli itp - i nie chciałbym się przesiadać do welurowej tapicerki, szyby na korbkę i fotela wyłącznie z regulacją przód-tył... Dotyczy to też kultury pracy silnika, zawieszenia itp - w starej omedze przy 150km/h da się spokojnie rozmawiać prawie szeptem, a przy 200km/h nie trzeba do siebie krzyczeć. W Corsie przy 140 trzeba pisać sms...

- bardzo chętnie i zdecydowanie tylny napęd. Taki napęd lubię i dobrze nad nim panuję (choć też fwd przejeżdzam ~50tyś/rocznie), ale RWD daje choćby to że przód może mieć znacznie lepszy skręt gdy nie ma półosi itd.

- automatu się nie boję, pod warunkiem że jest sprawny... Ale 6bieg manual też może być

- autem tym robiłbym (na podstawie dotychczasowej ekspolatacji Omegi) tylko 10-15tyś km rocznie, więc sam np koszt paliwa nie jest aż tak istotny. Diesel byłby ok, paliwo w koszty ;) ale boje się że jeśli samochód będzie używany to mógł być niedbale i pół miliona km (podobnie jak mój drugi pojazd, używany służbowo) skręcone do 120tyś, naprawy nowoczesnego turbo-diesla są droższe jednak, a jeśli całkiem nówka - to jest zbyt drogi.

- budżet tak 40-60tyś, czyli nic nowego sensownego chyba nie kupię, Panda albo Logan nie spełniają żadnych kryteriów ;) Mercedes odpada bo nowe gniją już na placu u dilera...

Doradźcie coś. Jak na razie to miałbym na oku:
- Omega Blifting (zwanana C) kombi 3,2v6 w wersji Executive (w poprzednich edycjach zwana MV6, jak moja), gdzieś z końca produkcji czyli 2003, ale takich nie znajduję prawie w cale, a te ze 3 które obejrzałem były dramatyczne, stan znacznie gorszy niż moja obecna z 99r.
- jakieś BMW z serii 5 (bo 7 nie było kombi?), ale tutaj cena idzie w górę z racji nazwy, jakość spada do kwadratu obwodu karku posiadacza... Jak już jest teoretycznie ok, i ma te 4.4litra - to automat i zaraz jak ktoś go pałuje, pali gumy i świruje to zniszczony...
- Audi ?

Przeczytałem uważnie i sądzę, że nie znajdziesz autka spełniającego w 100% wymagań. Najciężej będzie z tym RWD...

Mój osobisty typ: Alfa Romeo 166 V6 3.0-3.2 24V po lifcie. Wygląda to tak: http://rightcar.govt.nz/gfx/vehicles/rb/ALFA/ALFA0110.jpg

Zerknij tu http://allegro.pl/12422_166.html i szukaj rocznik 2005 wzwyż.

Pozdrawiam,
--
|____ UDVIGUS greetz you!   me_gg: 783307   me_mail: ludvigus AT op DOT pl

Data: 2010-01-01 16:43:06
Autor: LEPEK
szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Ludvigus pisze:

Przeczytałem uważnie

I na dowód tego załączasz cały oryginalny post?
Poza tym ma być kombi - do spania. W sedanie się nie prześpi. A 166 ani kombi, ani RWD...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm