szukam instrukcji obrazkowej dla debili

Data: 2010-10-04 23:28:33
Autor: bastek72
szukam instrukcji obrazkowej dla debili
próbowałem wytłumaczyć panience w supermarkecie
co to jest karta zbliżeniowa i dlaczego dziala
bez pin-u do 50zł oraz jak toto dziala i poległem.

czy ktoś może odesłać mnie do jakiejś instrukcji
obrazkowej dla debili, takiej którą można sobie
wydrukować i pokazać sprzedawcom w supermarkecie?

Data: 2010-10-04 23:46:07
Autor: bastek72
szukam instrukcji obrazkowej dla debili
pisząc

czy ktoś może odesłać mnie do jakiejś instrukcji
obrazkowej dla debili, takiej którą można sobie
wydrukować i pokazać sprzedawcom w supermarkecie?

mam oczywiście na myśli instrukcję dla sprzedawcy
jak przyjąć płatność bezstykową kartą zbliżeniową.

Data: 2010-10-04 23:56:25
Autor: JanKo
[...]

"Kierownik zabronił tego ruszać" i po wszelkich instrukcjach.

Data: 2010-10-05 01:32:50
Autor: animka
szukam instrukcji obrazkowej dla debili
W dniu 2010-10-04 23:46, bastek72@onet.pl pisze:
pisząc

[...]

Nie wszystkie sklepy posiadają odpowiednie urządzenia do takich kart.

--
animka

Data: 2010-10-05 08:22:48
Autor: Telesfor

Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:i8do78$sq$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2010-10-04 23:46, bastek72@onet.pl pisze:
pisząc

[...]

mam oczywiście na myśli instrukcję dla sprzedawcy
jak przyjąć płatność bezstykową kartą zbliżeniową.

Nie wszystkie sklepy posiadają odpowiednie urządzenia do takich kart.

Chyba raczej 99% sklepów nie posiada odpowiednich urzadzeń....

--
Telesfor BAUDOT

Data: 2010-10-05 08:56:09
Autor: SQLwiel
Telesfor pisze:

Chyba raczej 99% sklepów nie posiada odpowiednich urzadzeń....

Jak się ma do powiedzenia "chyba raczej", to lepiej powstrzymać się od
wypowiedzi.

Sklepy, które mają odpowiednie urządzenia, informują o tym klientów
odpowiednimi naklejkami. Jeśli o tym informują, to personel winien być
przeszkolony. Jeśli nie jest, to - gdyby trafiło na mnie - tkwiłbym przy
tej kasie aż przyjdzie ktoś kompetentny, w międzyczasie bardzo głośno
wyrażając swoją opinię o tym sklepie.

--

Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-10-05 09:20:23
Autor: Telesfor

Użytkownik "SQLwiel" <null@onet.pl> napisał w wiadomości news:i8ei76$arg$1news.onet.pl...
Telesfor pisze:

Chyba raczej 99% sklepów nie posiada odpowiednich urzadzeń....

Jak się ma do powiedzenia "chyba raczej", to lepiej powstrzymać się od
wypowiedzi.

Bez komentarza.... Chyba, ze masz inne dane na ten temat...

[...]

Jeżeli już ma taki terminal i informuje o tym klientów, to... "właśnie nie działa" i co mi Pan zrobisz?.
Spotkało mnie to kilkakrotnie w McD i Empiku.

--
Telesfor BAUDOT

Data: 2010-10-05 16:53:27
Autor: RobertS
szukam instrukcji obrazkowej dla debili

Jeżeli już ma taki terminal i informuje o tym klientów, to... "właśnie
nie działa" i co mi Pan zrobisz?.
Spotkało mnie to kilkakrotnie w McD i Empiku.

mnie też, ale zapytałem czy nagle wszystkie terminale im się popsuły i okazuje się że jednak ktoś potrafi to obsłużyć; generalnie jest coraz lepiej, jak miałem pierwszego PyP (prepaid z BZWBK) to w kilku macduckach wywolalem w nim prawie zbiorowa histerie ;-)

RobertS

Data: 2010-10-05 18:06:45
Autor: bastek72
[...]

widzę że przedmówca najlepiej z wszystkich dyskutantów
zrozumiał moje intencje. Dodam, że z uwagi na praktykowany handel internetowy codziennie wpływają na moje rachunki w kilku bankach mniejsze lub wieksze wpływy, które nie są prawie nigdy wielokrotnością 10zł. Lubię wydać w kasie same końcówki. Np. gdy stany na kartach: A=24,38 B=1027,53 płacę w sklepie
kartą A<=4,38 i kartą B<=7,53

Praktykowany przeze mnie proceder płacenia kilkoma czasami nawet
pięcioma kartami jednocześnie byłby tylko i wyłącznie moją sprawą
osobistą, gdyby nie to że za mną stoi kolejka, która zazwyczaj
kulturalnie znosi w milczeniu zaciśniętych ust moje fabanerie.

Nie jestem skurczybykiem który zupełnie ignoruje innych ludzi.
Rozumiem że marnuję ich czas. Stąd moja próba darmowej akcji
edukacyjnej "ja pani pokażę jak to działa", "pyk i już"...

Niestety, poległem (wniosek: niskie kwalifikacje pedagogiczne,
kiepski ze mnie nauczyciel, nie umiem tłumaczyć).

Z uwagi na powyższe prosiłem o "instrukcję obrazkową dla debili"
co jest chyba niezbyt ładnie brzmiącą kalką z angielskiego i
już zostało przez kogoś na grupie skrytykowane.

Powiem zatem tak, jak się przyjęło w PL "(...) dla opornych"
Nie chodzi mi bowiem o poniżanie pracowników hipermarketu, ale o ułatwienie życia sobie, innym klientom i sprzedawcom.

Data: 2010-10-10 13:19:34
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2010-10-05 18:06, bastek72@onet.pl pisze:

[...]

Jaki jest sens takiego działania, skoro za chwilę i tak dostaniesz przelew nie będący wielokrotnością 10 zł i całe kombinowanie i tak pójdzie w cholerę? Zaksięgowanie transakcji kartowej potrwa kilka dni...

Data: 2010-10-10 14:11:16
Autor: bastek72
> [...]

Jaki jest sens takiego działania, skoro za chwilę i tak dostaniesz przelew nie będący wielokrotnością 10 zł i całe kombinowanie i tak pójdzie w cholerę? Zaksięgowanie transakcji kartowej potrwa kilka dni...

to ile trwa księgowanie transakcji kartowej, nie ma znaczenia.
Ważne ile trwa zakładanie blokady (sekundę). Istotne jest że pieniądze wydane w sklepie pomniejszają kwotę dostępną na rachunku.

wydając dwie końcówki, sprawiam że mogę w bankomacie wypłacić
wg danych z przykładu 20+1020. Gdybym zapłacił "bez kombinowania"
do wypłaty w bankomacie zostałaby mniejsza kwota. Kombinując z 5 kartami
zwiększam pulę do wypłacenia "na już" w bankomacie nawet o 30zł-40zł

Data: 2010-10-10 19:16:01
Autor: Robert Kois
Dnia Sun, 10 Oct 2010 14:11:16 +0200, bastek72@onet.pl napisał(a):

[...]

A ile razy robiło ci to jakąkolwiek różnice? Bo imho kombinujesz dla
kombinowania. Jeżeli nie masz 30-40zł zapasu to oznacza, że nie masz żadnej płynnosci
finansowej i należałoby się zastanowić jak to zmienić zamiast kombinować.

--
Kojer

Data: 2010-10-11 01:26:51
Autor: mvoicem
(10/10/2010 07:16 PM), Robert Kois wrote:
[...]

Zacznijmy od tego - jaki sklep pozwala na zapłacenie 5cioma kartami za zakupy?

I w jakim to mieście są tak niezwykle kulturalni kolejkowicze że na miejscu nie zlinczują kombinatora?

p. m.

Data: 2010-10-05 13:02:06
Autor: animka
W dniu 2010-10-05 08:22, Telesfor pisze:

[...]

Najnowocześniejsze supermarkety mają niestety bardzo stare terminale.

--
animka

Data: 2010-10-07 01:57:08
Autor: kashmiri
szukam instrukcji obrazkowej dla debili
animka <animka@to.nie.ja.wp.pl> dared to write:
[...]

A co to są "nowoczesne supermarkety" i które?

k.

Data: 2010-10-07 09:35:00
Autor: yoss
[...]

przeciez to proste ;-) nowoczesne są te, ktore maja stare terminale ;)

Data: 2010-10-09 15:44:43
Autor: waga
W dniu 2010-10-06 22:57, kashmiri pisze:
[...]

No, parę ładnych latek to one już mają, więc właściwie noweczene już nie są. Ale nie ma już nowocześniejszych od np. Reala czy Carrefoura, Auchana (w Auchanie mają bardzo stare kasy i terminale, w Realu są nowocześniejsze kasy, bo np. są ekrany dotykowe).

Data: 2010-10-05 10:43:26
Autor: Kris

Użytkownik <bastek72@onet.pl> napisał w wiadomości news:7d75.00000b24.4caa4701newsgate.onet.pl...
[...]

Dalczego od razu "debili"
A może po prostu sklep nie miał odpowiedniego terminala, a więc personel nie został przeszkolony.

Krzysiek

szukam instrukcji obrazkowej dla debili