szukam monitora, proszę o pomoc w wyborze

Data: 2020-07-27 22:09:27
Autor: ToMasz
szukam monitora, proszę o pomoc w wyborze
witam.
Walnął  piorun, monitor umarł. Był objęty ubezpieczeniem, więc ubezpieczyciel się dołoży do kosztów. miałem 24cale sips, ale chciałbym większy. troszkę mnie irytował brak czerni, więc wylosowałem sobie taki:
https://www.x-kom.pl/p/380620-monitor-led-27-iiyama-x2783hsu-b3.html
Proszę o konstruktywną krytykę, albo wskazanie jaki monitor w przybliżonej cenie wybrać. nie musi być nowy, ale musi mieć perfekcyjną matrycę.
ToMasz

Data: 2020-07-27 22:39:52
Autor: PiteR
szukam monitora, proszę o pomoc w wyborze
in <news:rfnc9o$cqv$1dont-email.me>
user ToMasz pisze tak:

wylosowałem sobie taki:
https://www.x-kom.pl/p/380620-monitor-led-27-iiyama-x2783hsu-b3.html
Proszę o konstruktywną krytykę, albo wskazanie jaki monitor w przybliżonej cenie wybrać. nie musi być nowy

jak nie musi być nowy to może ten

https://www.euro.com.pl/monitory-led-i-lcd/iiyama-prolite-xb2783hsu-b3.bhtml

774 zł

RODUKT Z OUTLETU STAN DOBRY
Może posiadać opakowanie zastępcze lub ślady wynikające z ekspozycji lub rozpakowania w domu klienta.
Towar w pełni funkcjonalny ze śladami wynikającymi z ekspozycji lub rozpakowania w domu Klienta
Opakowanie oryginalne uszkodzone lub zastępcze
Kompletne oryginalne wyposażenie
Gwarancja producenta
Objęty 14-dniowym prawem odstąpienia od umowy zawartej na odległość

--
Piter

człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę

Data: 2020-07-27 23:20:46
Autor: Uncle Pete
On 2020-07-27 22:09, ToMasz wrote:
witam.
[...]

Ale perfekcyjną matryca do czego - do przeglądania internetu, grania po nocach czy np. prac graficznych?

I czy w monitorze 27-calowym Ci naprawdę wystarczy rozdzielczość 1920x1080?

Data: 2020-07-28 08:28:17
Autor: ToMasz
W dniu 27.07.2020 o 23:20, Uncle Pete pisze:
On 2020-07-27 22:09, ToMasz wrote:
witam.
[...]

chodziło mi o  brak martwych lub gorących pikseli, różnice w natężeniu podświetlenia itp. do czego? głównie do czytana, do oglądania filmów a do gier - sporadycznie

I czy w monitorze 27-calowym Ci naprawdę wystarczy rozdzielczość 1920x1080?
tak!

Data: 2020-08-03 02:00:38
Autor: ąćęłńóśźż
szukam monitora, proszę o pomoc w wyborze
I do czytania i do oglądania filmów to są sprzeczne oczekiwania.
Przykładowo srebrzące się brzegi IPS nie przeszkadzają w pakietach biurowych (coś tam coś tam na białym tle), a przy oglądaniu filmów (coś tam coś tam na czarnym tle) tak.

-- -- -
głównie do czytana, do oglądania filmów

Data: 2020-08-26 08:20:42
Autor: Mateusz Bogusz
On 28.07.2020 08:28, ToMasz wrote:
I czy w monitorze 27-calowym Ci naprawdę wystarczy rozdzielczość 1920x1080?
tak!

To ja też się dołożę, że robisz to na własną odpowiedzialność. Do FHD raczej każdy trochę ogarnięty poleci Ci maksymalnie 24" ze względu na DPI w okolicy 100 (optymalne dla większości). Jeżeli chcesz "większe" elementy na ekranie, zawsze możesz ustawić powiększenie w ustawieniach ekranu 125%, 150%...choć przeważnie mija się to z sensem kupowania monitora o wyższej rozdzielczości.

Niezależnie od rozdzielczości, jeżeli zamierzasz pracować na jednym monitorze 27" lub większym, to pomyśl o zakrzywionych rogach - szczególnie jeżeli dużo piszesz gdzie tekst zaczynasz od rogu ekranu.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2020-08-07 07:55:46
Autor: alsor
W dniu poniedziałek, 27 lipca 2020 22:09:30 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
[...]

Jakieś byle gówno... 1920 x 1080

Ja używam nadal monitora w wersji 4 x 3: 1600 x 1200,
no i mam spory zapas w pionie! hihi!

szukam monitora, proszę o pomoc w wyborze