szukam piasty na przod

Data: 2010-01-15 17:40:20
Autor: R.M.
szukam piasty na przod
Witam,
poszukuje piasty na lozyskach maszynowych, ktora bylaby przykrecana na sruby (nie na zacisk) w rozsądnej cenie, czy spotkal ktos taka?
moze byc nawet nowatec, ale nie widzialem u nich mocowan na sruby, moze zle szukalem?

dziekuje,
R.M.

Data: 2010-01-15 12:24:55
Autor: Piotr Harchut
szukam piasty na przod
Data: 2010-01-15 17:43:37
Autor: R.M.
szukam piasty na przod
R.M. wrote:
[...]

os 9mm

Data: 2010-01-15 17:53:20
Autor: Dominik Mirowski
szukam piasty na przod
R.M. wyklepał(a) :

http://www.velo.com.pl/www/produkt/?m=3&pk=%&id=2367
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-01-15 18:13:03
Autor: R.M.
szukam piasty na przod
Dominik Mirowski wrote:
http://www.velo.com.pl/www/produkt/?m=3&pk=%&id=2367

dziekuje, a nie ma czegos tanszego? novatec kosztuje 50zl, wiec to 3 razy drozej

http://centrumrowerowe.pl/002866/Novatec-751_SB_piasta_przednia/Produkt.aspx

Data: 2010-01-15 19:07:22
Autor: live_evil
szukam piasty na przod
R.M. pisze:
Dominik Mirowski wrote:
http://www.velo.com.pl/www/produkt/?m=3&pk=%&id=2367

dziekuje, a nie ma czegos tanszego? novatec kosztuje 50zl, wiec to 3 razy drozej

http://centrumrowerowe.pl/002866/Novatec-751_SB_piasta_przednia/Produkt.aspx

Kup piaste na zacisk i wymien oske. Tak bedzie najtaniej.

--
live_evil

Data: 2010-01-15 19:33:52
Autor: R.M.
szukam piasty na przod
live_evil wrote:
Kup piaste na zacisk i wymien oske. Tak bedzie najtaniej.

to chyba bylby najlepszy pomysl, ale gdzie dostane oske 9/10mm? i czy bedzie pasowac? po za tym jak to wymienic? to sie odkreca czy trzeba najpierw wycisnac lozyska i dopiero wyjac oske?

powiedzmy piaste kupilbym accenta Ride&Roll
http://velo.com.pl/www/produkt/?m=1&pk=%&id=179

Data: 2010-01-15 23:54:26
Autor: Jaroslaw Berezowski
szukam piasty na przod
Dnia Fri, 15 Jan 2010 19:33:52 +0100, R.M. napisał(a):

to chyba bylby najlepszy pomysl, ale gdzie dostane oske 9/10mm? i czy
bedzie pasowac? po za tym jak to wymienic? to sie odkreca czy trzeba
najpierw wycisnac lozyska i dopiero wyjac oske?
Oskie zostawiasz jaka jest :) Wymieniasz zaciskacz na taki ze srubami.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-01-16 07:37:09
Autor: R.M.
szukam piasty na przod
Jaroslaw Berezowski wrote:
Oskie zostawiasz jaka jest :) Wymieniasz zaciskacz na taki ze srubami.

a nie da sie wymienic oski, na taka ze srubami standardowymi 15?

Data: 2010-01-16 19:04:24
Autor: Jaroslaw Berezowski
szukam piasty na przod
Dnia Sat, 16 Jan 2010 07:37:09 +0100, R.M. napisał(a):

Jaroslaw Berezowski wrote:
Oskie zostawiasz jaka jest :) Wymieniasz zaciskacz na taki ze srubami.

a nie da sie wymienic oski, na taka ze srubami standardowymi 15?
Pewnie sie da, tylko do roboty zostaje:
1. Rozebrac piaste.
2. Sciagnac z osi lozyska.
3. Zdjac wymiary z osi i dotoczyc pelna, z gwintami.
4. Naprasowac lozyska.
5. Poskladac piaste.
bo watpie, ze kupisz gdzies taka gotowa os.
Nawet zakladajac, ze poza pkt 3. reszte zrobisz sam, to pewnie mniej niz 50-100 zeta to nie wyniesie. To moze lepiej poszukac innej, juz nie tak taniej piasty, ktora spelni twoje wymagania?

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-01-16 20:37:38
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
szukam piasty na przod

[...]

Wytoczenie i nagwintowanie jednej osi to max 20zł.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-01-19 04:34:13
Autor: Jaroslaw Berezowski
szukam piasty na przod
Dnia Sat, 16 Jan 2010 20:37:38 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

Wytoczenie i nagwintowanie jednej osi to max 20zł.
To tanio masz :) U mnie min. 50 zelta by wolali (z materialem).
Zreszta, ja osobiscie mam tylko dane jak zamowilem zrobienie walu do silnika indukcyjnego, ale on troche wiekszy byl :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-01-19 21:15:14
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
szukam piasty na przod

[...]

Fakt, mój materiał był (pręt gwintowany fi 18 o klasie 8.8)

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-01-15 21:07:34
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
szukam piasty na przod
live_evil bredzi/e/gada/bekocze/zeznaje (niepotrzebne skreli):
R.M. pisze:
Dominik Mirowski wrote:
[...]

Rozumiem, e to ma by rower przeciwkradzieowy. Dlaczego zatem nie kupi
zacisku na klucz 5-ktny? :->

--
Pozdrowienia,                            | Prno repliki si spodziewa
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies ci j***,

Data: 2010-01-16 07:35:33
Autor: R.M.
szukam piasty na przod
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
Rozumiem, że to ma być rower przeciwkradzieżowy. Dlaczego zatem nie kupić
zacisku na klucz 5-kątny? :->

wydaje mi sie ze oska 9-10mm ze standardowymi srubami jest mocniejsza

Data: 2010-01-16 08:42:59
Autor: MadMan
szukam piasty na przod
Dnia Sat, 16 Jan 2010 07:35:33 +0100, R.M. napisa(a):

wydaje mi sie ze oska 9-10mm ze standardowymi srubami jest mocniejsza

Racja, wydaje Ci si. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-01-16 09:02:08
Autor: R.M.
szukam piasty na przod
MadMan wrote:
Racja, wydaje Ci się.

jest mocniejsza, poniewaz w mocniejszych konstrukcjach z czterema lozyskami przewazaja wlasnie mocowania na sruby, im grubsza oska tym piasta mocniejsza, zaciski maja srednice znacznie mniejsza niz oska 10mm wiec sa slabsze, po za tym zacisk wystaje i zawsze mozna zawadzic o jakas wieksza galaz i kolo moze spasc, dodatkowo zaciski sa przewaznie drogie, a oska i zwykle sruby tanie

PS
to rozwiazanie, ktore zaproponowal tomasz bardzo mi sie podoba, tylko ciekaw jestem co to za piasta ...

Data: 2010-01-16 15:20:07
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
szukam piasty na przod
R.M. bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
 po za tym zacisk wystaje i zawsze mozna zawadzic o jakas wieksza galaz i kolo moze spasc, dodatkowo zaciski sa przewaznie drogie, a oska i zwykle sruby tanie

Fajnie się gada jak się tematu nie sprawdziło. A mnie się przyjemnie te
brednie czyta :-)
<http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_ZACISKI+Kӣ+SUPER+LIGHT+TRANZ-X__P_53036744-53010001__PZTA_8__PD_53010525.html>
To w kwestii "wystawania". I w kwestii ceny.
Oraz "mocności" skręcenia koła. :-)

Data: 2010-01-16 16:47:04
Autor: R.M.
szukam piasty na przod
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
Fajnie się gada jak się tematu nie sprawdziło. A mnie się przyjemnie te
brednie czyta :-)

skoro sie tak na wszystkim znasz, to powiedz mi po co wymyslili zaciski? jaka jest ich przewaga nad zwykla oska i srubami 15?

ja do tej pory znalazlem same wady:
- mozna latwo je odkrecic, zatem moga zostac skradzione
- aby uniemozliwic kradziez, trzeba wydac 30zl na specjalne zaciski na klucz imbusowy lub specjalny 5katny
- konstrukcja nie wyglada zbyt solidnie, na oko uwazam ze jednak mocowanie zwyklej oski i srub 15 jest mocniejsze
- klucz 15 jest dlugi, zetem sila przykrecenie wieksza, klucz imbusowy krotki, sila mniejsza

czy mozesz mi wyjasniec po co wogole sa te glupie sprezynki w zaciskach?

Data: 2010-01-16 23:14:46
Autor: kosik
szukam piasty na przod

Użytkownik "R.M." <fowerem@gmail.com> napisał w wiadomości news:hisk2o$fl3$1news.vectranet.pl...
skoro sie tak na wszystkim znasz, to powiedz mi po co wymyslili zaciski? jaka jest ich przewaga nad zwykla oska i srubami 15?

Łatwiej się domentuje i nie niszczą tak haków kół zwłąszcza w aluminiowych ramach i amortyzatorach.

- mozna latwo je odkrecic, zatem moga zostac skradzione

To jest akurat zaleta, aż tak u nas nie kradną wiec nie ma co przesadzać.

- konstrukcja nie wyglada zbyt solidnie, na oko uwazam ze jednak mocowanie zwyklej oski i srub 15 jest mocniejsze
- klucz 15 jest dlugi, zetem sila przykrecenie wieksza, klucz imbusowy krotki, sila mniejsza

A kto powiedział, że koło w rowerze ma być zakręcone tak jak w samochodzie. Może jeszcze dla pewności weźmiesz metrową przedłużke. Imbusem 5mm urwe każdą śrubę, jeśli będę chciał ale nie chodzi o to, żeby wszystko robić na siłę.

czy mozesz mi wyjasniec po co wogole sa te glupie sprezynki w zaciskach?

Żeby zacisk układał się symetrycznie co przyśpiesza montaż.

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-01-16 22:17:40
Autor: Jan Srzednicki
szukam piasty na przod
On 2010-01-16, kosik wrote:

[...]

Nie dodałeś, że to, że klucz 15mm jest długi to poważna wada przy
jakiejkolwiek turystyce, w której w końcu wymiana dętki w kole nie jest
niczym zaskakującym. Bardzo dobrze, że nie trzeba do tego specjalnie
targać ciężkiego klucza.

Data: 2010-01-17 03:51:56
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
szukam piasty na przod

[...]

Że niby nie produkują krótkich kluczy 15?

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-01-17 12:34:40
Autor: Jan Srzednicki
szukam piasty na przod
On 2010-01-17, Zygmunt M. Zarzecki wrote:

[...]

No, pokaż, co produkują.

Tak czy siak, jest to dodatkowy kawał zupełnie niepotrzebnego żelastwa,
z racji istnienia szybkozamykaczy.

Data: 2010-01-17 14:57:40
Autor: Fabian
szukam piasty na przod
Jan Srzednicki pisze:
On 2010-01-17, Zygmunt M. Zarzecki wrote:
[...]

Ja na wyjazdach używam tego typu
http://img266.imageshack.us/img266/5003/klucz15.jpg
46g

Taki można kupić http://www.pedros.com/trixie.html ale nie jest taki
lekki, około 100g.

Tak czy siak, jest to dodatkowy kawał zupełnie niepotrzebnego żelastwa,
z racji istnienia szybkozamykaczy.

Mam taki zacisk
http://www.bikekatalog.pl/2009/komponenty/1569/Dartmoor.Bolt-On/ w
przednim kole i niestety nie sprawdza się. Przez jakiś czas zdejmowałem
przednie koło stosunkowo często, przynajmniej 2 razy w tygodniu i zacisk
ma trochę dość, po 1/2 roku używania. A zwykły mimośrodowy zacisk
ułatwia kradzież.

Fabian.

Fabian.

Data: 2010-01-17 15:50:46
Autor: Coaster
szukam piasty na przod
Fabian wrote:
Jan Srzednicki pisze:
On 2010-01-17, Zygmunt M. Zarzecki wrote:
[...]

To nie zacisk. To 'skrecisk' ;-)
Zacisk to QR - musi miec mimosrod - zaciska sie go zawsze wajcha.
W 'Twoim' wkrecasz 'srube' w 'nakretke', podobnie jak w pelnej osi nakrecasz nakretki z obu stron osi. Tak naprawde zaciskasz piaste w widelcu w kazdym przypadku ale _zacisk_ to tylko QR.

[...]

QR mial wlasnie umozliwic szybkie wyjecie i wlozenie kola _bez zadnych narzedzi_ w czasie wyscigu ;-)

--
PoZdR
"If you find yourself standing to accelerate,

Data: 2010-01-17 16:36:41
Autor: Ignac
szukam piasty na przod
 a propos mimosrodowego zacisku...aby utrudni kradzie koa ustawiam luz
 na szczekach 0,3 do 05 mm take po zluzowaniu zacisku V-break uniwmoliwia
 szybk jego kradzie...a czsto taki element zaskoczenia odstrasza zodzieja.
 Dodatkowo bardzo mocno zaciskam dzwignie zacisku tak ze rk jej szybko nie
 otworz...wtedy oczywicie musz zadba o waciw regulacj piasty.
  Ignac

Data: 2010-01-17 14:58:25
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
szukam piasty na przod

[...]

Np. Płaskie klucze uniwersalne, ważą poniżej 50g.
:>

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-01-18 07:20:41
Autor: PeJot
szukam piasty na przod
W dniu 2010-01-16 23:17, Jan Srzednicki pisze:

[...]

I byłby to klucz w zasadzie tylko do tego, bo pedałów raczej nikt nie odkręca w tych warunkach. Tymczasem inbus 5 obsługuje niemal wszystko inne w rowerze.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-01-18 07:18:35
Autor: PeJot
szukam piasty na przod
W dniu 2010-01-16 16:47, R.M. pisze:

- klucz 15 jest dlugi, zetem sila przykrecenie wieksza, klucz imbusowy
krotki, sila mniejsza

Nie jest niemożliwe urwać zacisk skręcany śrubami.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-01-15 22:17:44
Autor: ToMasz
szukam piasty na przod
R.M. pisze:
[...]

piasta alu przód, łożyska maszynowe, oś na nakrętki standardowe(klucz
15) mocowanie pod tarcze ham. (otwory na śruby). w zaprzyjaźnionym
sklepie na śląsku cena 35zł moze być?
ToMasz

Data: 2010-01-16 07:33:41
Autor: R.M.
szukam piasty na przod
ToMasz wrote:
piasta alu przód, łożyska maszynowe, oś na nakrętki standardowe(klucz
15) mocowanie pod tarcze ham. (otwory na śruby). w zaprzyjaźnionym
sklepie na śląsku cena 35zł moze być?
ToMasz

a zasadzie by mi pasowalo, moze jakis link do produktu? kto produkuje takie piasty?

Data: 2010-01-16 14:37:26
Autor: ToMasz
szukam piasty na przod
R.M. pisze:
ToMasz wrote:
[...]

nie. To sklep nie internetowy. Dzisiaj sie dowiedziałem szczegółów i ta
piasta jest niestety na szpilke. Przepraszam za robienie złudnych nadziej

ToMasz

szukam piasty na przod