szukam shimano sg-8r20 / sg-8r36

Data: 2011-08-16 14:19:20
Autor: Joe
szukam shimano sg-8r20 / sg-8r36
Dobry wieczor...

gdyby ktos mial uzywana sg-8r20 na czesci, ewentualnie wiedzia³ gdzie
mozna kupic nowa sg-8r36 (pod ham. rolkowy), to prosze o kontakt. Po
ponad roku wrocil do mnie temat mojej starej piasty, ktora chce/
chcialem naprawic ewentualnie zastapic nowa sg-8r36.

Pozdrawiam
JA
Rzeszow

Data: 2011-08-19 08:51:27
Autor: Ryszard Mikke
szukam shimano sg-8r20 / sg-8r36
Joe <ajuszynski@gmail.com> napisa³(a):
Dobry wieczor...

gdyby ktos mial uzywana sg-8r20 na czesci, ewentualnie wiedzia=B3 gdzie
mozna kupic nowa sg-8r36 (pod ham. rolkowy), to prosze o kontakt. Po
ponad roku wrocil do mnie temat mojej starej piasty, ktora chce/
chcialem naprawic ewentualnie zastapic nowa sg-8r36.

Nowa najlatwiej kupisz w jakims niemieckim sklepie wysylkowym.

O ile mi wiadomo, kupowanie czegos pod hamulec rolkowy w Polsce jest samo w
sobie sportem wyczynowym. Akurat taka piaste dostalem szybko, ale tylko
dlatego, ze od roku lezala w sklepie, bo klient zamowil, sciagneli po dluzszym
czasie, a klient sie nie zglosil, badz zrezygnowal. Ale juz przednia piaste z
pradnica w wersji pod hamulec rolkowy sklep cala zime probowal sobie zapewnic
u Pawlaka i skonczylo sie na tym, ze sobie w lutym z Niemiec przywiozlem.

Troche sie boje, co bedzie, jak mi ktoras z tych piast pieprznie...
Cala nadzieja w boomie na rowery miejskie, ktory ponoc wlasnie mamy w Polsce -
jest szansa, ze tego typu czesci zaczna byc poszukiwane, to i dystrybutor
zacznie normalnie je sprowadzac.

--
rmikke

Data: 2011-08-25 22:50:32
Autor: k1oor
szukam shimano sg-8r20 / sg-8r36
Nowa SG-8R36 mo?na kupic na ebay'u za 80 euro (za pare euro wiecej dostaje sie caly komplet - piasta, zmieniacz biegów mocowany do piasty , linka, manetka i tryb 19 z?bów) plus 15 euro przesylka. Sprzedajacy w Niemczech. Przesylka przychodzi DHLem w 3-4 dni.

Czesci do SR-8R20 w pewnym sensie mam, a nawet kompletna piaste z nietypowym ukladem otworow, bo tylko 20, ale ciagle mam nadzieje na zlozenie mechanizmu zmiany prze?ozen lub zakup nowego tzw. hub axle unit. Pewnie calkiem glupio, ale rozlozylem moja 20tke na czynniki pierwsze. W sumie byla potrzeba, bo prawe lozysko troche sie posypalo.

W zakresie pokazanym na dostepnych na sieci manualach serwisowych jestem w stanie to zlozyc, ale niestety instrukcji zlozenia "hub axle unit" nigdzie nie ma. Jesli uda mi sie kupic "carier unit" do 8R25 i bedzie pasowac to oryginalnej czesci do 8R20 moge sie pozbyc, tak samo z czesciami do axle unit - o ile dostane nowa. Moze nawet bede w stanie zlozyc to stanu poczatkowego.

Serwis Nexus'a jest z mojego punktu widzenia tragiczny - obdzwonilem i obmailowalem kilka serwisow autoryzowanych pod Nexus'a i moim zdaniem mozliwosci Panow mechanikow w niczym nie roznia sie od moich. Oni tez nie potrafia zlozyc axle unit :).

Bardzo pomocny okazal sie serwis Gianta - mozna bylo zamowic czesci lozyska i po okolo tygodniu przyszly. Najzabawniejsze bylo to ze wianek z kulkami byl o 10 zl tanszy niz na allegro i bylem pierwszym i jedynym klientem ktory zamawial czesci do Nexus'a 8.

Hamulce rolkowe widzialem na allegro.

Jesli masz mozliwosc zrobienia dokladnych zdjec axle unit i wystawienia ich na sieci to bylbym bardzo wdzieczny. Chodzi o mechanizm z dwoma sprezynami, ale mozna go zobaczyc dopiero po demontazu prawego stozka co mozna zrobic tylko narzedziami serwisowymi Shimano (tak, mam takie :) ).

Pozdrawiam

Data: 2011-08-26 19:31:30
Autor: Krzyś Cierpiętnik
k1oor wrote:

[...]

Te stronę pewnie już widziałeś?
http://www.rideyourbike.com/shimanoIGH.shtml

W każdym razie oni potrafią to złożyć :-) Poza tym, nie rozumiem - po
jakiego grzyba to rozkładać?

BTW, co sądzicie o fabrycznym nasmarowaniu tych piast? Spotkałem opinię,
że shimano niekiedy żałuje smaru i dobrze jest dać więcej. No i czy poza
smarem Y04120800 ktoś stosuje tę burżujską kąpiel? - http://42.pl/u/2EfN
- a jeśli nie, to co zamiast niej?

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2011-08-26 20:17:38
Autor: k1oor
szukam shimano sg-8r20 / sg-8r36
In article <87ty942i6l.fsf@blah.invalid>, blah@blah.invalid says...

k1oor wrote:

> [...]
>
> W zakresie pokazanym na dostepnych na sieci manualach serwisowych
> jestem w stanie to zlozyc, ale niestety instrukcji zlozenia "hub axle

Te stron? pewnie ju? widzia?e??
http://www.rideyourbike.com/shimanoIGH.shtml

Stron? widzia?em i nawet do autora maila napisa?em.
Odpisa?, ?e jak mu przy?l? elementy to mi to z?o?y :)
Nie mam tylko poj?cia ile mo?e kosztowa? paczka do Kalifornii... Raczej nie 10 z? bior?c pod uwag? ?e to jednak kawa? stali i swoje wa?y.
Poza tym kolejno?? elementów jaka jest pokazana na fotce nie umozliwia poprawnego zmontowania osi. Z mojego punktu widzenia ca?a zabawa ze z?o?eniem tego do kupy rozbija si? sposób zamontowania pierwszej spr??yny. Pó?niej jest ju? z górki.

W ka?dym razie oni potrafi? to z?o?y? :-) Poza tym, nie rozumiem - po
jakiego grzyba to rozk?ada??

Wszyscy mnie o to pytaj?...
Kupi?em u?ywany rower i chcia?em sprawdzi? jak by? serwisowany i czy nie wymaga przesmarowania. Okaza?o si? ?e IGH w ?rodku jest ca?e w czarnej mazi i za dobrze to nie wygl?da. Poczyta?em na innej stronie o praktykach stosowania zamiast smaru Shimano k?pieli oleju do skrzy? automatycznych. No a ?eby wsadzi? piast? do oleju to uzna?em ?e musi by? czysta bo inaczej to nie ma sensu do brudu ?wie?ego smaru/oleju dok?ada?. Do g?owy mi tylko nie przysz?o ?e tego si? po pierwsze nie rozbiera, a po drugie ?e nikt nawet serwisie nie potrafi tego z?o?y?.
W ko?cu w fabryce to sk?adaj? i raczej nie przy pomocy jakich? wyrafinowanych narz?dzi.

Po wizytach w kilku serwisach us?usza?em od najbardziej zorientowanego mechanika jak wygl?da serwis Nexusa. 1) zdj?? korpus piasty
2) nala? p?ynu czyszcz?cego do pojemnika i utopi? piast? na jaki? czas
3) nala? oleju smaruj?cego do pojemnika i po wyj?ciu z k?pieli czyszcz?cej - wypada?oby tylko czym? zneutralizowa? p?yn który jest w stanie wyczy?ci? do czysta cz??ci których nawet nie wida? go?ym okiem - zanu?y? to na 90 sekund
4) wyj?c, poczeka? a? ocieknie i zmontowa? piast?

Na zagranicznych forach niektórzy pisali, ?e nie podoba im si? namaczanie piasty w oleju w którym ju? co? by?o wymoczone. Nie podoba im si? brudzenie w serwisie piasty ?mieciami z poprzedniej.
St?d pomys? stosowania oleju do skrzy? automatycznych zamiast drogiego oleju Shimano.

Na stronie poni?ej jest opisane jak zrobi? tzw. oil port do Nexusa czyli rozwi?zanie Rohloffa. Jest równie? filmik jak wygl?da piasta po uzywaniu z olejowym smarowaniem.

http://www.astounding.org.uk/ian/hubgear/index.html

A tu jeszcze jedna strona z mnóstwem informacji o piastach IGH, nie tylko marki Shimano

http://hubstripping.wordpress.com/nexus-inter-8-shimano/

BTW, co s?dzicie o fabrycznym nasmarowaniu tych piast? Spotka?em opini?,
?e shimano niekiedy ?a?uje smaru i dobrze jest da? wi?cej. No i czy poza
smarem Y04120800 kto? stosuje t? bur?ujsk? k?piel? - http://42.pl/u/2EfN
- a je?li nie, to co zamiast niej?

Data: 2011-09-01 13:10:38
Autor: Joe
szukam shimano sg-8r20 / sg-8r36
Nowa SG-8R36 mo?na kupic na ebay'u za 80 euro...

No wlasnie tak monitoruje i jedyne, jakie widze to wersje pod v-break.

Pewnie calkiem glupio, ale rozlozylem moja 20tke na czynniki pierwsze. W sumie byla potrzeba, bo prawe lozysko troche sie posypalo.

Ja ocalilem carier unit, ale hub axle unit musialem rozbebeszyc - pekla jedna z misek, w ktorej siedziala sprezyna (chyba) over-ride

JA

Data: 2011-09-02 23:47:56
Autor: k1oor
szukam shimano sg-8r20 / sg-8r36
In article <3b0cde1e-40a6-4aab-96c3-81dcf6f03a40
@glegroupsg2000goo.googlegroups.com>, ajuszynski@gmail.com says...

> Nowa SG-8R36 mo?na kupic na ebay'u za 80 euro...

No wlasnie tak monitoruje i jedyne, jakie widze to wersje pod v-break.

Taką kupiłem. Pod plastikem jest normalny wielowypust do hamulca rolkowego. Wkurzyłem się na serwisantów Nexusa i postanowiłem że tak czy inaczej rower sobie uruchomię. Na ebay'u kupiłem piastę, w Konstancicnie trafiłem 20 calową obręcz Dartmoora (Fortress), a w Miedzeszynie szprychy odpowiedniej długości. Zaplotłem koło - za trzecią próbą, skumałem o co chodzi i dziura na wentyl wypadła we właściwym miejscu - dałem do centrowania i jeżdzę.

> [...]

Ja ocalilem carier unit, ale hub axle unit musialem rozbebeszyc - pekla jedna z misek, w ktorej siedziala sprezyna (chyba) over-ride

No właśnie to jest mój problem - nie wiem jak zamontować tą sprężynę.
A każdy serwisant raczy mnie tym samym tekstem "pan przyniesie wszystko to się żłoży". No kurka jak się wszystko złoży skoro gość nie wie jak oś żlożyć? Jak się ma złożoną oś to wszystko jest jasne i proste - nałozyć sprzęgło, sprężyne, bok piasty i wianek kulek. Na to nabić stożek i odwrócić oś żeby nałożyć planety. Teraz całość można włożyć do korpusu i gotowe.

Podobno na Nowowiejskiej jest jakiś warsztat rowerowy, tylko go jeszcze muszę znaleźć... Mam nadzieję że się trafi nareszcie jakiś gość co bebechy Nexusa 8 zna jak własne pięć palców.

Data: 2011-09-03 06:49:59
Autor: kamil/Endurorider.pl
szukam shimano sg-8r20 / sg-8r36

Użytkownik "k1oor" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:MPG.28ca2c5bb37145c6989686news.task.gda.pl...

Podobno na Nowowiejskiej jest jakiÅ› warsztat rowerowy, tylko go jeszcze
muszę znaleźć... Mam nadzieję że się trafi nareszcie jakiś gość co
bebechy Nexusa 8 zna jak własne pięć palców.

Serwis jest na przeciwko sklepów rowerowych w bramie, przez którą trzeba przejść i zaraz za nią schodkami na dół :)

Być może w Polska jest taka osoba, co zna piasty planetarne na wylot, ale ja się z taką osobą nie spotkałem. Napisz do hubstrippingów z prośbą o pomoc - oni najszybciej zaradzą :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-09-03 11:36:21
Autor: k1oor
szukam shimano sg-8r20 / sg-8r36
In article <j3sbln$a61$1@inews.gazeta.pl>, flySteX@gaOzeFta.lp says...

> [...]

Być może w Polska jest taka osoba, co zna piasty planetarne na wylot, ale ja się z taką osobą nie spotkałem. Napisz do hubstrippingów z prośbą o pomoc - oni najszybciej zaradzą :)

Napisałem do hubstrippingów że mają super dokumnetację do Nexusów, ale że brakuje w niej właśnie budowy "hub axle unit" ale jakoś nie dostałem żadnego odzewu.

Poza tym pisałem do Aarona Goss'a z rideyourbike.com i dostałem odpowiedź że jak bym przysłał elementy to mi to chętnie złoży i kiedy tylko zacząłem jakoś konkretnie pytać to się komunikacja skończyła.

Data: 2011-09-03 12:15:47
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "k1oor" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:MPG.28cc137d93995c6d989689news.task.gda.pl...

Napisałem do hubstrippingów że mają super dokumnetację do Nexusów, ale
że brakuje w niej właśnie budowy "hub axle unit" ale jakoś nie dostałem
żadnego odzewu.

Nie trać nadziei, może się odezwą :)

Poza tym pisałem do Aarona Goss'a z rideyourbike.com i dostałem
odpowiedź że jak bym przysłał elementy to mi to chętnie złoży i kiedy
tylko zacząłem jakoś konkretnie pytać to się komunikacja skończyła.

Z jednej strony to nie byÅ‚o zbyt miÅ‚e, ale rozumiem czemu on nie paÅ‚a chÄ™ciÄ… do tego żeby upubliczniać takie info...  skoro do tej pory nikt innego tego nie zrobiÅ‚.

Data: 2011-09-03 12:47:33
Autor: Saurus
szukam shimano sg-8r20 / sg-8r36
W dniu 2011-09-03 12:15, kamil/Endurorider.pl pisze:
Z jednej strony to nie było zbyt miłe, ale rozumiem czemu on nie pała
chęcią do tego żeby upubliczniać takie info... skoro do tej pory nikt
innego tego nie zrobił.

A ja nie rozumiem, kasę na tym robi? Chyba nie... Strasznie niskie jest to co sugerujesz, takie trzymanie informacji tylko dla siebie byleby nikt inny nie skorzystał, zwłaszcza jeśli nic innego z tego nie ma.
"Hub axle unit" to ten zestaw zapadek do zmiany przełożeń? To by była jedyna część tej piasty której nie rozbierałem (nie było po co).

Data: 2011-09-03 20:40:10
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Saurus" <jakub.salataUSUN_TO@o2.pl> napisał w wiadomości news:j3t0m5$1ba$1mx1.internetia.pl...
[...]

A ja nie rozumiem, kasÄ™ na tym robi? Chyba nie... Strasznie niskie jest
[...]

===========

Nie wiem czy robi kasę - to nie ja do niego pisałem. Moja opinia nie wzięła się z nikich pobudek tylko z komplikacji/kosztów/nerwów i czasu jaki poświęca się na rozwikłanie danego zagadnienia. Każdy by chciał wiedzieć, ale nikt nie chce rzeźbić na własnych gratach, prawda. Ja zdjąłem te elementy i założyłem, ale to były dosłownie 3 części i udało się choć też mnie to kosztowało nieco nerwów :)

Data: 2011-09-03 21:11:48
Autor: Saurus
W dniu 2011-09-03 20:40, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

O tym dokładnie piszę. Nie każdy jest w stanie być "pionierem", za to ludzi chętnych do eksperymentów wg. konkretnych wskazówek jest więcej. Jeden "zakręcony" opracowuje metodę i dzieli się z resztą - przynajmniej ja lubię dzielić się tym co uda mi się ulepszyć/skonstruować jeśli wiem że nie był to tylko mój problem.
Więc o ile chwali się być zdolnym i robić coś na własną rękę, to sztuczne utrzymywanie się na pozycji guru przez nie dzielenie się wiedzą uważam za niskie. To co piszę dotyczy "wtórnego" odkrycia, bo przecież ktoś inny już to wymyślił i skonstruował i to on czerpie z tego ew. kasę. My już mamy z górki, potrzebny jest ułamek tego co miał w głowie konstruktor. Chodzi tutaj o zwykłe pomaganie drugiemu człowiekowi który ma chęć coś zrobić, ale niekoniecznie wie jak się do tego zabrać.
Chciałbym zaznaczyć że nic wspomnianemu człowiekowi nie imputuję, bo brak odzewu na maila przez jakiś czas o niczym jeszcze nie świadczy. To tylko mój sprzeciw wobec postawy, która MSZ jest bardzo niewłaściwa, a Tobie wydaje się słuszna.

Data: 2011-09-03 21:42:41
Autor: kamil/Endurorider.pl
Saurus wrote:
[...]

Ja też wrzucam co jakiś czas manuale do siebie na stronę i staram się je robić tak profesjonalnie jak tylko mogę żeby ludzie byli w stanie to odtworzyć i nic nie zniszczyć. Jest mi miło kiedy ktoś pisze, że mu się podoba taka instrukcja i dzięki niec udało mi się coś zrobić w swoim rowerze :)

Więc o ile chwali się być zdolnym i robić coś na własną rękę, to
sztuczne utrzymywanie siÄ™ na pozycji guru przez nie dzielenie siÄ™
[...]
nie imputujÄ™, bo brak odzewu na maila przez jakiÅ› czas o niczym
jeszcze nie świadczy. To tylko mój sprzeciw wobec postawy, która MSZ
jest bardzo niewłaściwa, a Tobie wydaje się słuszna.

Co do dzielenie się wiedzą to będę stał na stanowisku, że swoją wiedzą można się dzielić wtedy kiedy ma się na to ochotę a nie z obywatelskiego obowiązku. Są rzeczy, których "odkrycie" czyli najczęście opracowanie i zrobienie kompleksowego manuala kosztuje mnóstwo czasu, nerwów i nierzadko pieniędzy wobec czego nie uważam, że powinno sie takie informacje z obowiązku upubliczniać.

Nie popieram samomianowania na guru i w tej kwestii powinno się zachować po prostu milczenie a nie chwalić się, że zrobiłem a nie powiem.

Data: 2011-09-03 21:56:14
Autor: Saurus
W dniu 2011-09-03 21:42, kamil/Endurorider.pl pisze:
[...]

To wszystko bardzo trudno rozpatrzyć uogólniając, świat nie jest czarno-biały. Ale im większe powiązanie z kasą, tym bardziej skomplikowane się to robi, jeśli to jest np. jakiś "trade secret" znany, powiedzmy, garstce zdolniejszych mechaników, dzięki któremu do nich trafiają pewne naprawy itp. itd., Np. to, że producent jakiegoś urządzenia nie przewidział serwisu, bądź specjalnie go utrudnił (choćby po to żeby mieć wyłączność na obsługę tego co sprzedaje), a jednak da się.

Nie popieram samomianowania na guru i w tej kwestii powinno się zachować
po prostu milczenie a nie chwalić się, że zrobiłem a nie powiem.

Co jest zgodne z tym do czego odniosłem się na początku, gdyby koleś zachowywał się tak jak piszesz - robi stronkę na której się chwali, niby skłonny do pomocy a potem "blokada przepływu informacji", to coś byłoby nie tak, prawda?

Data: 2011-09-03 22:09:19
Autor: kamil/Endurorider.pl
Saurus wrote:
[...]
jednak da siÄ™.

No właśnie o to chodzi. Granica jest bardzo cienka i ciężko tak naprawdę ja ustalić.

Nie popieram samomianowania na guru i w tej kwestii powinno siÄ™
[...]

Ok, ale to jest serwis rowerowy i on na tym zarabia z tego co widzę więc brak pomocy po pewnym etapie jest zrozumiały.

Muszę przyznać, że u niego na stronie i tak masz dużo bardzo dobrych zdjęć więc w ogólnym rozrachunku nie jest źle. On ma manuala shimano (książka) plus dokumenty z techdocs.shimano.com i na tej podstawie działa. Pewnie siedział tak długo aż rozkminił kolejność i teraz wie jak to powinno być.

Data: 2011-09-04 17:34:52
Autor: k1oor
szukam shimano sg-8r20 / sg-8r36
In article <j3u1hd$q5j$1@inews.gazeta.pl>, flySteX@gaOzeFta.lp says...

Saurus wrote:
> [...]

Muszę przyznać, że u niego na stronie i tak masz dużo bardzo dobrych zdjęć więc w ogólnym rozrachunku nie jest źle. On ma manuala shimano (książka) plus dokumenty z techdocs.shimano.com i na tej podstawie działa. Pewnie siedział tak długo aż rozkminił kolejność i teraz wie jak to powinno być.

Pozwolę sobie wtrącić jako "ten co pisał i nie dostał odpowiedzi" że w sumie to ten element jest przez Shimano sprzedawany jako całość i chyba nikt - znaczy Shimano - nie przewidział że ktoś wpadnie na pomysł rozbierania tego podzespołu. Podejście być może słuszne ale w okolicach gdzie piasty IGH są na porządku dziennym a nie jakimś unikatem który wytyka się palcem.

Przerzutki stosowane w góralach są proste jak konstrukcja cepa, ale wymagają okresowej i w sumie dość częstej konserwacji. W rowerze którego używa się w weekendy zdaje to egzamin, ale w rowerze używanym prawie codziennie i to praktycznie niezależnie od pogody już takie zabawne nie jest.

Guru z rideyourbike napisał mi żebym przysłał części to mi je złoży, ale nie koniecznie musiał załapać że ewentualna paczka musi pokonać ocean. :)
Gość napisał oprócz tego że ma mnóstwo pytań o ten problem - widać częściej ludzie rozbierają "nierozbieralne" rzeczy - i musi zrobić filmik i wstawić na YT. Ale że jego warsztat w Kalifornii się znajduje więc na sezon zimowy i luz w biznesie nie ma co liczyć... Więc na filmik pewnie przyjdzie jeszcze poczekać.

Koniec końców było by miło jakby napisał dwa zdania i przysłał fotkę na której zaznaczył jak dany element zamontować, ale może facet jest tak zarobiony że nie ma kiedy albo zapomniał. Trudno, zdarza się.

To i tak to lepsze podejście niż rodzimych mechaników ktorzy próbują człowieka na siłę uszczęśliwić i zmontowania osi odmawiają (mimo że się to może wydać niemożliwe to spotkałem się z podejściem ktore w skrócie można by opisać "albo przyniesie Pan całość i ja to złożę, albo nie dotykam się do tego"). Może dla kogoś to dziwne ale łatwiej przynieść mi do warsztatu element który mieści się w kieszeni niż całe koło.
Ale może to zalecenie Shimano żeby nie składać i boją się szpiegów czy co. Albo po prostu mają tyle roboty że im się nie chce.

W międzyczasie kupiłem nowszy model tej samej piasty i zrobiłem na niej koło. Jak się da to zamówię sobie do mojej starej 8R20 elementy z 8R36 (hub axle unit) i 8R25 (carrier unit) i na podstawie otrzymanych elementów złożę te leżące w pudle. Tylko tym razem jakąś kamerę ustawię i film zrobię albo chociaż fotki.

Przy obecnym poziomie serwisu i zaopatrzenia w części do Nexusa posiadanie stojącego gotowego do użycia kompletnego koła nie wydaje mi się takie głupie.

Co do trzymania wiedzy dla siebie w obawie utraty klientów to ciężko powiedzieć ale wg mnie nawet jakby wszystkie manuale były dostępne to znaczna część nawet by nie pomyślała o grzebaniu w bebechach rowerowych, bo :
- nie majÄ… czasu
- nie mają narzędzi
- nie mają miejsca żeby się tym zająć
- nie chcą się ubrudzić
- uważają że będzie taniej i prościej jak ich rowerem zajmie się mechanik z serwisu

Wydaje mi się że może jeden na dziesięciu rowerzystów jest w stanie pokonać powyższe przeciwności losu i samemu serwisować swój rower.

Data: 2011-09-04 11:57:10
Autor: Joe
szukam shimano sg-8r20 / sg-8r36
Bylem dzisiaj na rzeszowskiej gieldzie samochodowej i co prawda nie znalazlem piasty-dawcy czesci (o nowej nie wspomne) to trafilem na pewnego pana, ktory tez szuka czesci do SG-8costam bo w HAU zmielilo mu jedna z zapadek...

Sadze ze skala problemu z naprawa tych piast moze byc wieksza niz sadzimy - ludzie po prostu daja sobie spokoj napotykajac problemy z serwisem/czesciami i kupuja nowe rowery, albo zastepuja osemki nizszymi modelami.

JA

Data: 2011-09-04 21:45:07
Autor: kamil/Endurorider.pl
szukam shimano sg-8r20 / sg-8r36

Uzytkownik "Joe" <ajuszynski@gmail.com> napisal w wiadomosci news:27305246-f09b-4a96-9fc4-05b78a3dece4glegroupsg2000goo.googlegroups.com...
[...]

Bardzo mozliwe, ze tak jest  - piasty planetarne sa zbyt drogie dla przecietnego czlowieka wobec czego nie sa tak popularne na szeroka skale w zwiazku z czym zapytan tez jest duzo mniej niz do klasycznego napedu zewnetrznego.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-09-10 18:39:46
Autor: k1oor
szukam shimano sg-8r20 / sg-8r36
In article <j40kg0$g06$1@inews.gazeta.pl>, flySteX@gaOzeFta.lp says...

> [...]

Bardzo mozliwe, ze tak jest  - piasty planetarne sa zbyt drogie dla przecietnego czlowieka wobec czego nie sa tak popularne na szeroka skale w zwiazku z czym zapytan tez jest duzo mniej niz do klasycznego napedu zewnetrznego.

Jakby ktoś potrzebował pewnego miejsca gdzie może liczyć na fachową pomoc przy swoim Nexusie to podaję adres: Warszawa, ul. Nowowiejska 10.
Trzeba przejść przez bramę i skręcić w prawo, po stalowych schodach do piwnicy. Pracujący tam mechanik jest naprawdę specem od Nexusów, bo w odróżnieniu od innych nie stwierdził,że rozebrany przeze mnie hub axle unit do Nexusa 8 jest nieskładalny poza fabryką, tylko po godzince dał mi znać że złożony zespół jest gotowy. Polecam.

Data: 2011-09-10 18:44:37
Autor: k1oor
szukam shimano sg-8r20 / sg-8r36
Mały update z ostatniej chwili.

Jeśli ktoś ma piastę Nexusa i najbliższy serwis rozkłada ręce to niech się uda na Nowowiejską 10 (Warszawa). Dokładnie to trzeba przejść przez bramę i skręcić w prawo żeby po metalowych schodach dotrzeć do piwnicy gdzie jest serwis (można też coś kupić np ramę Romet Super za 1500 :) ).

Pracuje tam miły pan który piasty Nexusa ma w małym palcu bo składa nawet części przez Shimano uznawane za nieserwisowalne (w moim przypadku hub axle unit do Nexusa 8).

Data: 2011-09-11 15:48:21
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-09-10, k1oor wrote:
[...]

Skoro już w temacie: ma ktoś może doświadczenie (najlepiej pozytywne) z
serwisowaniem Nexusa 8 w Krakowie?

szukam shimano sg-8r20 / sg-8r36