szukanie auta zaczynam - AR / lancia - oszalałe m, czy nie? a moze jakaś alternatywa?

Data: 2009-04-22 13:27:20
Autor: hamberg
szukanie auta zaczynam - AR / lancia - oszalałe m, czy nie? a moze jakaś alternatywa?
jak najmniej usterek (tych kosztownych), ekonomia na stacji
benzynowej [diesel lub LPG - nie mam oporów), dobre wyposażenie, i co
najbardziej istotne - ma to dawać jakąś tam radość z jazdy.
preferowane kombi ale nie koniecznie;)

jak lancia nowsza to dostaniesz komfort, jak alfa to bardzo dobre
wlasciwosci jezdne. Chyba ze mowimy o delcie HPE 2.0turbo ;). Moj
znajomy kupil zonie pol roku temu delte HPE za 9kPLN i do dzis sie
zastanawia po co mu nowe stilo bylo :).

awaryjności audi i VW  możemy sobie darować. no i  co to za oryginalność
jeździć takim samym autem jak dziesięciu znajomych?

mam kappe - juz kliku ludzi mnie zaczepialo na parkingu pytajac o
samochod. Takze kilku wypytywalo mnie na cb o samochod albo wrecz
wspominalo jak sami kappa jezdzili. Oryginalnosc zdecydowanie
zapewniona. Ma to wielkie zalety - zlodziei sie wogole nie boisz ale
tez wady: pamietaj ze to nie golf gdzie blotnik kupisz za 50zl.

Jesli chodzi o czesci - przez 2 lata ich prawie wcale nie
potrzebowalem (termostat + swoznie wahaczy+ elementy rozrzadu) ale
sprawdzajac allegro widac ze zamiennikow nie brakuje (mimo ze cala
produkcja kappy to zaledwie 80000 sztuk). Kompletna wymiana rozrzadu
do 2.4JTD to zaledwie 100zl wiecej niz w tipo 1.9TD
Przy okazji 2.4JTD naprawde fajnie brzmi ale pamietaj ze zawiecha w
takiej lybrze czy 156 szybciej kleknie od ciezszego silnika.

auta które wymieniłem łączą te same, dobrze oceniane silniki. raczej
nie czytałem złych opinii o tych jednostkach, jeśli coś wiecie, to
piszcie. i koła dwumasowe, i układy zasilania dobrze oceniane,
wystarczająco dynamiczne, spalanie na dobrym poziomie.

benzynowe 2.4 maja problemy ze smarowaniem i tych bym unikal.
kapa - to tak tylko... bo  wolał bym mniejsze:) ale auto wydaje sie
ciekawe, i z tego co rozmawiałem z właścicielami  - bardzo sympatyczne
i bezproblemowe.

to faktycznie duze auto. Jesli naprawde nie potrzebujesz to sam chyba
wolalbym lybre.

przedewszystkim - interesują mnie wersje SW.

lybra sw to IMHO jedno z najladniejszych kombi

w przypadku tych aut nie ma raczej obawy o specjalnie wysokie ceny części
do silnika/skrzyni. znane całkiem popularne rozwiązania fiata, nie ma
tutaj specjalnego indywidualizmu AR/lancii, co wpływa na "normalne"
ceny. jak reszta?:)

ponoc pare rzeczy w elektronice w kappie jest pokombinowanych -
bezpieczniki sa chyba w 4 roznych miejscach. Znane sa dosc czeste
problemy z centralnym zamkiem - trzeba silownik wymieniac, czujnik
temperatury potrafi przeklamywac (tylko wersje benzynowe), elastyczny
lacznik nadwozia z klapa jest niedopracowany i pekaja tam przewody
(sam to zrobilem w 30 minut). Dodatkowo wysprzeglik kilku osobom na
forum padl (warto podczas przegladow sprawdzac czy nie pojawiaja sie
wycieki). To chyba tyle typowych bolaczek. Znam jeszcze trzy inne
kappy i nie sprawiaja problemow.

 więc czy wiele ryzykuje kupując
AR/lancie?

chyba troche ryzyko - alfy ogladalem i musze powiedziec ze te tanie sa
w oplakanym stanie, lancie sprawdz czy masz gdzie serwisowac. Ja
swojej szukalem pol roku, kupilem przeplacajac i mimo wszystko nie
zaluje - poza swozniami i termostatem (w sumie 300zl) zadnych innych
problemow. Pamietaj jednak ze taka kappa to jednak klasa wyzsza i jak
wtopisz przy zakupie to wlozysz drugie tyle. Na forum Lancii jest
niestety kilka takich osob.

inne fajne auta? Ja jeszcze szukalem xantii ale brakowalo mi w niej
troche mocniejszego diesla.

Data: 2009-04-23 00:22:22
Autor: Bartek
szukanie auta zaczynam - AR / lancia - oszalałem, czy nie? a moze jakaś alternatywa?
Użytkownik "hamberg" <radoslaw.gawlik@gmail.com> napisał w wiadomości news:c1bc0b22-6695-41be-a1f0-a2eeb7024e43z9g2000yqi.googlegroups.com...

[...]
jak lancia nowsza to dostaniesz komfort, jak alfa to bardzo dobre
wlasciwosci jezdne.
[...]

bardzo mnie kusi takie auto - i chyba się będę rozglądał, czasu mam sporo, więc...
chętnie bym się skierował kun ar 156, ale... jakoś tak patrze i czytam, chyba lybra była bardziej dopracowana, mniej awaryjna no i zawias tanszy w utrzymaniu.
plan mam taki by sie tematem interesować, może coś sie uda wyszukać.

[...]
 Oryginalnosc zdecydowanie
zapewniona. Ma to wielkie zalety - zlodziei sie wogole nie boisz ale
tez wady: pamietaj ze to nie golf gdzie blotnik kupisz za 50zl.
[...]

fakt - elementy nadwozia pewnie beda drozszenieco od audi/paska/golfa, ale... coś za coś. troche radosci z posiadania czegos innego to rekompensuje. tym bardziej że naprawde to co w tych autach mozna znalesc w srodku, jest optymistyczne w porownaniu do ceny.

Kappa troche zbyt wielka jest, nie że mam coś przeciw, ale  wole coś mniejszego. ale, nie mowie definitywnie nie.

biore pod uwage tak naprawde tylko diesle z stajni fiata, wiec sporo problemow z tymi autami odpada.

nic. trzeba czytać fora, i sprawdzać okoliczne ogłoszenia, może coś się trafi...

nadal czekam na jakies porady - jesli gdzies cos wypatrzysz ciekawego, napisz;) na prv, bede zobowiązany.

--
Pozdrawiam, Bartek
[SG] GOLF II 1.6D "żywa czerwień:)"

Data: 2009-04-23 00:50:45
Autor: hamberg
[...]

tutaj mam jedna porade dla Ciebie - poczytaj w archiwum posty Macka
Loreta. On mial AR156 i wydaje mi sie ze w miare obiektywnie o niej
pisal.

Data: 2009-04-23 12:22:25
Autor: Bartek
Użytkownik "hamberg" <radoslaw.gawlik@gmail.com> napisał w wiadomości news:95a6b340-2229-4bb2-932c-d17c0607e048j18g2000yql.googlegroups.com...

tutaj mam jedna porade dla Ciebie - poczytaj w archiwum posty Macka
Loreta. On mial AR156 i wydaje mi sie ze w miare obiektywnie o niej
pisal.

o! kojazylem wlasnie kogos z listy ktomial alfe, ale jak na szybko przegladalem archiwa to nie potrafilem skojazyc... zaraz zerknę:)

--
Pozdrawiam, Bartek

szukanie auta zaczynam - AR / lancia - oszalałe m, czy nie? a moze jakaś alternatywa?