Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   szukanie auta zaczynam - AR / lancia - oszalałem , czy nie? a moze jakaś alternatywa?

szukanie auta zaczynam - AR / lancia - oszalałem , czy nie? a moze jakaś alternatywa?

Data: 2009-04-22 16:05:30
Autor: Seba
szukanie auta zaczynam - AR / lancia - oszalałem , czy nie? a moze jakaś alternatywa?
Dnia Wed, 22 Apr 2009 10:56:25 +0200, Bartek napisał(a):
lybra: silniki wiadomo,
 wygląd akceptowalny. w dobrej cenie można
takie auto kupić w bdb. wersji. tutaj więcej Niewinem, dlatego liczę na
informacje.
wiem, że płyta podłogowa od AR 156, jak z zawieszeniem? TO
SAMO?

Absolutnie. Proste zawieszenie - z przodu prosty wahacz (taki sam jak w Multipli -
np. wyrób TRW to koszt ok. 250 PLN), drązek stabilizatora, itd. - to nie
wielowahaczowa Alfa.
Z tyłu trochę drożej - wahacz aluminiowy, ale już są dostępne wymienne
gumy/tuleje, więc koszt naprawy spadł do niskiego poziomu.
jak inne elementy? elektronika, właściwości jezdne? jakie macie
informacje i doświadczenia?

Elektronika w aucie 'bez przeszłości' działa bezproblemowo. Co do
właściwości jezdnych - to auto ukierunkowane na komfort, więc nie
oczekuj sportowych nastawów zawieszenia. Jest poprawnie - mi po
przesiadce z Escorta MK VII trochę brakowało większej sztywności, ale
już przywykłem :)

Większosć bolączek Lybry jest znakomicie rozpoznanych - z naprawami nie
ma kłopotów.

jakie ceny części,  - klocki/tarcze, amortyzatory/elementy zawieszenia,
sprzęgło, itp. itd.

Tak jak pisałem: wahacz przód TRW - ok. 250 PLN (kupujesz 2 wahacze i
masz spokój z zawieszeniem na dłuższy okres czasu), amortyzatory tył -
ok. 250 PLN - to wiem bo wymieniałem. Inne częsci są na takim samym
poziomie cenowym jak średnia rynkowa w tym segmencie aut. Może ceny
blach są troche wyższe (vide przedni zderzak), ale rozbitków coraz
więcej więc i z tym coraz mniejszy kłopot.
inne specyficzne elementy do tego
modelu - podchodzą z fiata czy "made by lancia"?

To kompilacja części wytępujących w wielu autach z koncernu FIATa -
osprzęt silnika, zawieszenie -  problemu z dostępnością do części nie
stwierdziłem żadnego. Ceny też absolutnie nie zabijają - zarówno części
oryginalnych jak i markowych zamienników.
kapa - to tak tylko... bo  wolał bym mniejsze:) ale auto wydaje sie
ciekawe, i z tego co rozmawiałem z właścicielami  - bardzo sympatyczne
i bezproblemowe.

Taka opinia istnieje - Kappa podobno jest bardziej pancerna i wytrzymała
aniżeli Lybra. Nie wiem ile w tym prawdy - Kappy nigdy nie miałem.
 
przedewszystkim - interesują mnie wersje SW.

Tyle, że w tej wersji jest ona (Kappa) IMO brzydka ;)

w przypadku tych aut nie ma raczej obawy o specjalnie wysokie ceny części
do silnika/skrzyni. znane całkiem popularne rozwiązania fiata, nie ma
tutaj specjalnego indywidualizmu AR/lancii, co wpływa na "normalne"
ceny. jak reszta?:)

My jak szukaliśmy auta (jako następca naszego Escorta MK VII miał to być
kompakt, kombi, z jakimś mocniejszym, bezproblemowym dieslem i
klimatyzacją) to Lybra SW wygrała w cuglach pod względem relacji
ceny/możliwości/kosztów i wygody eksploatacji. 2.4 JTD, 150 KM daje sobie z tym autem radę, nie paląc przy tym
kosmicznych ilosci ON, auto jest w środku ładnie wykończone/dopracowane,
nie jest obiektem pożądanym przez opryszków, kosztuje mniej niż
niemiecka konkurencja (oferując np. wyposażeniowo znacznie więcej),
itd.. --
Pozdrawiam
Sebastian S.

szukanie auta zaczynam - AR / lancia - oszalałem , czy nie? a moze jakaś alternatywa?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona