szukanie oszczędności: podgrzewanie wody w wanni e prądem

Data: 2009-09-28 22:45:02
Autor: Jan Werbiński
szukanie oszczędności: podgrzewanie wody w wanni e prądem
Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomości news:h9r6iq$gfa$1inews.gazeta.pl...
zastanawiałem się czy opłaca się podgrzewać wodę w wannie prądem (mam tańszą taryfę)?

dane:
prąd: 0,2378zł/1KWh (taryfa nocna)
zimna woda: 6,35zł/m3
ciepła woda: 37,10zł/m3
przestrzeń zapełniana wodą: 105cm x 57cm x 32cm

podgrzewacze:
13,49zł 1KW http://allegro.pl/item755103070.html
49zł 1,5KW http://allegro.pl/item744448736.html

ciepła woda nie zawsze jest tak samo nagrzana

Każdy podgrzewacz pojenościowy ma efektywność bliską 100%. CZyli 100% energii idzie w grzanie wody.
Lepsze mają lepszą izolację, przez co mniej ciepła ucieka w powietrze i mniej prądu zużywa na podtrzymanie wcześniej ogrzanej wody.

Kiedyś ktoś przeliczył, że taniej wychodzi grzać wodę prądem w II taryfie niż kupować ciepłą.

Stosowanie grzałek w łazience, to igranie z Darwinem.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-10-08 11:12:06
Autor: Iza
szukanie oszczędności: podgrzewanie wody w wanni e prądem

Kiedyś ktoś przeliczył, że taniej wychodzi grzać wodę prądem w II taryfie
niż kupować ciepłą.

Tyle, że kiedyś różnica w cenie pomiędzy I a II taryfą była sporo większa.
Teraz:
I  - 0,2587 zł
II - 0,2378 zł

Trzebaby było przeliczyć to jeszcze raz ale ja osobiście uważam że nie ma szans.
(Mam obie taryfy, brak co i cw - człowiek ma ochotę się powiesić jak przychodzą rachunki za prąd)

Pozdrawiam.
Iza

Data: 2009-10-08 18:34:33
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Iza" <izobell80@gmail.com> napisał w wiadomości news:hakahq$qg5$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

napewno potrafisz obliczyć właściwą cenę kwh?
nie znam składników dodatkowych u ciebie
ale biorąc pod uwagę takie jak ja mam
to naprawdę płacisz więcej:
I  - 0,4219=0,2587+0,1534+0,0098
II - 0,4010=0,2378+0,1534+0,0098

enea wałcz (używam nocnej)
nocna (g12): 1 taryfa: 0.5612zł, 2 taryfa: 0.2378zł
całodobowa (g11): 0.4725zł

--
http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat