szukanie oszczędności: podgrzewanie wody w wannie pr ądem

Data: 2009-09-28 22:33:21
Autor: zlotowinfo
szukanie oszczędności: podgrzewanie wody w wannie pr ądem
zastanawiałem się czy opłaca się podgrzewać wodę w wannie prądem (mam tańszą taryfę)?

dane:
prąd: 0,2378zł/1KWh (taryfa nocna)
zimna woda: 6,35zł/m3
ciepła woda: 37,10zł/m3
przestrzeń zapełniana wodą: 105cm x 57cm x 32cm

podgrzewacze:
13,49zł 1KW http://allegro.pl/item755103070.html
49zł 1,5KW http://allegro.pl/item744448736.html

ciepła woda nie zawsze jest tak samo nagrzana

--
http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

Data: 2009-09-28 22:45:02
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomości news:h9r6iq$gfa$1inews.gazeta.pl...
[...]

Każdy podgrzewacz pojenościowy ma efektywność bliską 100%. CZyli 100% energii idzie w grzanie wody.
Lepsze mają lepszą izolację, przez co mniej ciepła ucieka w powietrze i mniej prądu zużywa na podtrzymanie wcześniej ogrzanej wody.

Kiedyś ktoś przeliczył, że taniej wychodzi grzać wodę prądem w II taryfie niż kupować ciepłą.

Stosowanie grzałek w łazience, to igranie z Darwinem.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-10-08 11:12:06
Autor: Iza
szukanie oszczędności: podgrzewanie wody w wanni e prądem

Kiedyś ktoś przeliczył, że taniej wychodzi grzać wodę prądem w II taryfie
niż kupować ciepłą.

Tyle, że kiedyś różnica w cenie pomiędzy I a II taryfą była sporo większa.
Teraz:
I  - 0,2587 zł
II - 0,2378 zł

Trzebaby było przeliczyć to jeszcze raz ale ja osobiście uważam że nie ma szans.
(Mam obie taryfy, brak co i cw - człowiek ma ochotę się powiesić jak przychodzą rachunki za prąd)

Pozdrawiam.
Iza

Data: 2009-10-08 18:34:33
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Iza" <izobell80@gmail.com> napisał w wiadomości news:hakahq$qg5$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

napewno potrafisz obliczyć właściwą cenę kwh?
nie znam składników dodatkowych u ciebie
ale biorąc pod uwagę takie jak ja mam
to naprawdę płacisz więcej:
I  - 0,4219=0,2587+0,1534+0,0098
II - 0,4010=0,2378+0,1534+0,0098

enea wałcz (używam nocnej)
nocna (g12): 1 taryfa: 0.5612zł, 2 taryfa: 0.2378zł
całodobowa (g11): 0.4725zł

Data: 2009-09-29 08:25:40
Autor: JS
szukanie oszczędności: podgrzewanie wody w wannie prądem

Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomości news:h9r6iq$gfa$1inews.gazeta.pl...
zastanawiałem się czy opłaca się podgrzewać wodę

Odpowiadam: nie opłaca się. Najtaniej wychodzi kąpiel w zimnej.
A na poważnie, to należałoby podać przynajmniej z czym to porównać (jak jest grzana obecnie woda). Do tego uwzględnij naturalne chłodzenie wody w wannie, które może być szybsze, niż grzanie taką 1 kW grzałką.
Jak masz za zimną wodę to zagrzej sobie wiadro (albo pół) wrzątku, potem nalej do wanny wodę i dolej gorącej z wiadra.
Jacek

Data: 2009-09-29 08:48:09
Autor: Prawusek
"zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> wrote in message
> [...]

    Najtaniej wyjdzie bojler gazowy, ma wadę - rozmiary, następnie
przepływowy gazowy, później elektryczne. Gdy jest instalacja ciepłej wody z
wymiennika ciepła (bloki), a woda jest za zimna warto zainstalować
przepływowy elektryczny podgrzewacz. Ze względu na to, że byłoby to
dogrzewanie wody ciepłej zużycie energii nie powinno być zbyt duże. Ostatnie
rozwiązanie ma zalety - ogrzeje wodę także w przypadku braku ciepłej wody
oraz małe rozmiary. Przy odpowiednim podłączeniu może grzać wodę zimną -
można to osiągnąć stosując zawory kulowe lub / i zawory zwrotne na dopływie
do grzejnika. Jeżeli będzie to grzejnik rura - rura, a nie rura - wylewka
może zasilać także kuchnię.

Data: 2009-09-29 09:00:46
Autor: Prawusek
"Prawusek" <prawusek@interia.pl> wrote in message
[...]

Ciekawe urządzenia produkuje firma Tomiboks z Wałbrzycha - może wykonać
indywidualne zamówienie.

Data: 2009-09-30 17:14:50
Autor: ąćęłńóśźż
szukanie oszczędności: podgrzewanie wody w wanni e prądem
W tzw. bloku zapomnij o doprowadzeniu co najmniej 20 Amper prądu (a raczej o przekrojach przewodów).
JaC

-- -- -

Data: 2009-09-30 18:37:08
Autor: Prawusek
"ąćęłńóśźż" <usun_to@wp.eu> wrote in message news:h9vsk4$ab0$1news.wp.pl...
W tzw. bloku zapomnij o doprowadzeniu co najmniej 20 Amper prądu (a raczej
o przekrojach przewodów).
JaC

A niby dlaczego? Liczniki są na 25A. Co za problem wymienić pion?

Data: 2009-09-30 20:12:12
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Prawusek" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:ha01ll$i5$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Co za problem postawić elektrownię obok?

Data: 2009-09-30 21:28:01
Autor: zlotowinfo
[...]

liczniki domowe mamy:
1 fazowe analogowe: 40A
1 fazowe elektroniki: 60A
3 fazowe analogowe: 40A lub 60A
3 fazowe elektroniki: 100A

Data: 2009-09-30 21:03:56
Autor: Jackare
[...]

Kup sobie bojler elektryczny. Cena bojlera 80 litrowego to 350-400 zł. Moc bojlera 1500-2000 W. Wode w bojlerze nagrzejesz do 70-80 st C - to już prawie wrzątek, więc do kąpieli. mycia itp mieszasz z zimną (normalnie - w baterii) także dysponujesz około 150 litrami ciepłej wody użytkowej o temperaturze 40-50 st C. U mnie w mieszkaniu taki bojler wystarcza swobodnie dla 3 osobowej rodziny, ale nie mamy wanny tylko kabinę przysznicową. wystarczy też dla rodziny 4 osobowej (kiedyś przez jakiś czas mieszkaliśmy z teściami i spokojnie wystarczyło). Ten bojler to umnie jedyne żródło CWU nie mam nocnej taryfy, bojler jest włączony całą dobę (tak mi wychodzi najtaniej) na swym własnym termostacie. Za prąd płacę ok 120-150 zł na mies. wg wskazań licznika czyli bez żadnych prognoz i ryczałtów co 2 miesiące tylko wg bieżacyhc rozliczeń.
--
Jackare

Data: 2009-09-30 22:19:31
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Jackare" <j@sp.de.pl> napisał w wiadomości news:ha0amc$7me$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]
wydaje mi się że w twoim przypadku wskazane

nie wiem ile czasu musi się grzać...
woda by się grzała powiedzmy od 3 rano żeby w dzień była ciepła
potem między 13 a 15 dogrzała, oczywiście mały problem wieczorem
jednak jeśli o mnie chodzi to z reguły po północy

[...]

jakie masz miesięczne zużycie wody?
ile razy miesięcznie pierzesz i odkurzasz?
jakich urządzeń elektr. używasz oprócz lodówki, pralki i odkurzacza?
ile średnio godzin dziennie na komputerze? notebook czy stacjonarny?
ile średnio godzin dziennie na telewizorze? jaki model?

Data: 2009-09-30 22:53:41
Autor: Jackare
[...]

7-10 m. szesc
ile razy miesięcznie pierzesz i odkurzasz?
mnóstwo pranie czasem raz na dwa dni, czasem dwa razy dziennie (małe dziecko), odkurzanie praktycznie codziennie po ok 10-15 minut, czasem co drugi dzień
jakich urządzeń elektr. używasz oprócz lodówki, pralki i odkurzacza? Piszę że np bojlera włączonego całą dobę, żelazka, dość rzadko - powiedzmy średnio 2 minuty dziennie mikrofalówkę,  oświetlenie w kluczowych miejscach za pomocą  świetlówek energooszczędnych

ile średnio godzin dziennie na komputerze? notebook czy stacjonarny? Notebook, róznie bywa, nieregularnie, powiedzmy średnio 45 minut dziennie

ile średnio godzin dziennie na telewizorze? jaki model?
Niewiele bo nie ma na co patrzeć i życia szkoda, powiedzmu że 20 minut bajek dla dziecka. Telewizor kineskopowy.

Jackare

Data: 2009-10-02 10:43:05
Autor: zlotowinfo
szukanie oszczędności: podgrzewanie wody w wanni e prądem
Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomości news:h9r6iq$gfa$1inews.gazeta.pl...
jeżeli jest ktoś zainteresowany tematem
na pl.misc.elektronika była znacznie szersza dyskusja