szuranie i dwumasówka

Data: 2009-09-06 17:04:44
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
szuranie i dwumasówka
zkruk [Lodz] pisze:
2. zdarzyło mi się to już 8 razy - zawsze podczas hamowania, raz na skręconych kołach
słychać z przodu terktoranie - dzwięk raczej głuchy, tempy
coś jakby próbować kijkiem zatrzymać koło od roweru przyciskając go do opony
dzwięk wraz z prędkością zwalniał

Podczas hamowania na biegu? Dwumasowka najczesciej objawia sie delikatnym stukiem i wibracja na pedale sprzegla podczas zmiany sily dzialajacej na sprzeglo (przyspieszanie/zwalnianie obrotow silnika). Jesli tak sie dzieje podczas samego hamowania - wcisnietego hamulca, sprawdzilbym tarcze i klocki. Moze przegub? Na tego wskazuje efekt przy skreconych kolach. Jak sprawdzic przegub wiesz?
Mam w Traficu bardzo podobnie - podczas hamowania, sporadycznie slychac tak, jakby bila tarcza hamulcowa. W dodatku dochodza wibracje na pedale hamulca i kierownicy. Stawiam, ze albo mam problem z ABSem - na razie zadnych informacji z samodiagnostyki nie ma, albo tarcza jest dosc mocno przegrzana i daje takie efekty. Nie mam dwumasowki, wiec ten problem odpada.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

Data: 2009-09-06 18:06:44
Autor: zkruk [Lodz]
szuranie i dwumasówka
"Michał \"HoMMeR\" Paszek" wrote:

[...]

yhy - ale to raczej nie przegub
za pierwszym razem akurat było to na skręconych kołach
i pomyślałem o przegubie - ale potem tylko na prostych

[...]

nie ten dzwięk
dużo, dużo szybszy jak na tarcze i bicie tarczy
zresztą - występowałby częściej a nie 5 razy na 25km po mieście

a np. hamuje raz - słychać, kolejny raz - nic...

terkotanie dość szybkie dlatego zajrzałem w nadkola - bo pomyślałem o patyku i bieżniku opony...

natomiast nie były to słabe hamowania, nie były to także awaryjne
takie intensywne - ale nie za mocne
pod pedałem hamulca nic nie czułem...

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-09-06 20:39:32
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
szuranie i dwumasówka
zkruk [Lodz] pisze:

"Michał \"HoMMeR\" Paszek" wrote:
Jak sprawdzic przegub wiesz?

yhy - ale to raczej nie przegub
za pierwszym razem akurat było to na skręconych kołach
i pomyślałem o przegubie - ale potem tylko na prostych
Sprawdz na wszelki wypadek oslony przegubow - nie tylko zewnetrznych.

[...]

Widzisz, u mnie dzwiek i wibracje pojawiaja sie w losowych przypadkach: raz po 5km jazdy, raz po 200km na autostradzie, raz i po 500km w mieszanym trybie. Nie zalezy w ogole od sily hamowania - bywa i przy gwaltownym i przy dohamowywaniu.

Sprawdzilbym czujniki ABS i czy rzeczywiscie sie nie zalacza pompa ABSu - sam z ciekawosci zerkne do siebie.

a np. hamuje raz - słychać, kolejny raz - nic...

terkotanie dość szybkie dlatego zajrzałem w nadkola - bo pomyślałem o patyku i bieżniku opony...

Dokladnie jak u mnie - a dwumasowki nie ma.

natomiast nie były to słabe hamowania, nie były to także awaryjne
takie intensywne - ale nie za mocne
pod pedałem hamulca nic nie czułem...

Moze to nas rozni - ja jednak wyczuwam wibracie na kierownicy i hamulcu.