szybka diagnostyka?

Data: 2012-03-14 10:31:23
Autor: Krystek
szybka diagnostyka?
Jakim oprogramowaniem posługujecie się do szybkiej, zgrubnej diagnostyki sprzętu? Będę odbierał sprzęt od kuriera i chciałbym w ciągu kilku minut przetestować ile można. Czego używacie do takich celów?

Krystian

Data: 2012-03-14 09:43:49
Autor: januszek
szybka diagnostyka?
Krystek napisa?(a):

Jakim oprogramowaniem posługujecie się do szybkiej, zgrubnej diagnostyki sprzętu?

Nie ma czegos takiego jak szybka i zgrubna diagnostyka ;) bo to sie sprowadza do tego czy po wlaczeniu dziala czy nie dziala ;) krotko mowiac uzywa sie wylacznika ;P

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-03-14 10:58:20
Autor: geos
szybka diagnostyka?
Krystek wrote:
Jakim oprogramowaniem posługujecie się do szybkiej, zgrubnej diagnostyki sprzętu? Będę odbierał sprzęt od kuriera i chciałbym w ciągu kilku minut przetestować ile można. Czego używacie do takich celów?

do pamięci coś a la memtest. zawsze lepiej zapuścić raz niż bazować tylko na testach POST. do testowania portów usb po prostu podłącz np. pendrive'a, do wyjścia monitorowego -- monitor :) dysku raczej na szybko nie przetestujesz, trochę to potrwa, ale może inni coś podpowiedzą w sprawie pozostałych podzespołów. jeśli dobrze rozumiem to chodzi o to, aby program diagnostyczny podziałał coś więcej niż POST, bo poważniejsze testy to jednak wymagają czasu i w kilka minut ich raczej nie zrobisz.

pozdrawiam,
geos

Data: 2012-03-14 11:06:54
Autor: Chris
szybka diagnostyka?
Krystek nabazgrał(a):

Jakim oprogramowaniem posługujecie się do szybkiej, zgrubnej diagnostyki sprzętu? Będę odbierał sprzęt od kuriera i chciałbym w ciągu kilku minut przetestować ile można. Czego używacie do takich celów?

Żaden kurier nie będzie czekał aż przetestujesz kompa :)  ustawowo masz 10 dni na odesłanie do sprzedawcy jeśli zakup był zdalny przez internet.
Druga sprawa to paczka otwarta = paczka odebrana dla kuriera ale jak łaskawie się zgodzi to jedynie co możesz to odpalić i zobaczyć czy startuje system, nic więcej nie sprawdzisz w takim czasie.

Data: 2012-03-14 10:40:02
Autor: januszek
szybka diagnostyka?
Chris napisa?(a):

Żaden kurier nie będzie czekał aż przetestujesz kompa :)

To prawda. Wiekszosc nawet nie pozwoli otworzyc paczki.

ustawowo masz 10 dni na odesłanie do sprzedawcy jeśli zakup był zdalny przez internet.

To moze byc prawda ale nie musi. Wszystko zalezy jeszcze od paru ale ;)

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-03-14 12:06:00
Autor: Chris
szybka diagnostyka?
januszek nabazgrał(a):

Chris napisa?(a):
Żaden kurier nie będzie czekał aż przetestujesz kompa :)
To prawda. Wiekszosc nawet nie pozwoli otworzyc paczki.

Bo zgodnie z warunkami dostarczenia paczki nie mogą tego zrobić.

ustawowo masz 10
dni na odesłanie do sprzedawcy jeśli zakup był zdalny przez internet.
To moze byc prawda ale nie musi. Wszystko zalezy jeszcze od paru ale ;)

Ale .... ... ?

Data: 2012-03-14 11:12:39
Autor: januszek
szybka diagnostyka?
Chris napisa?(a):

ustawowo masz 10
dni na odesłanie do sprzedawcy jeśli zakup był zdalny przez internet.
To moze byc prawda ale nie musi. Wszystko zalezy jeszcze od paru ale ;)
Ale .... ... ?

Ale kto kupil, ale od kogo, ale co kupil, ale jaka zawarli umowe etc

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-03-14 11:48:53
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
szybka diagnostyka?
Dnia 2012-03-14, o godz. 11:06:54
"Chris" <spam@spam.net> napisał(a):

Żaden kurier nie będzie czekał aż przetestujesz kompa :)  ustawowo
masz 10 dni na odesłanie do sprzedawcy jeśli zakup był zdalny przez
internet. Druga sprawa to paczka otwarta = paczka odebrana dla

A jeśli to nie kupno tylko np. sprzęt wraca z serwisu? Wtedy nie ma 10
dni.

kuriera ale jak łaskawie się zgodzi to jedynie co możesz to odpalić i
zobaczyć czy startuje system, nic więcej nie sprawdzisz w takim
czasie.

W DHL, UPS, Pocztexie, Siódemce kurier poczeka. Co więcej jeśli paczka
jest uszkodzona albo zawartość nie zgadza się z listem przewozowym to
pomoże napisać reklamację. Natomiast raczej nie poczeka na złożenie i
uruchomienie sprzętu.

Zdrówko

Data: 2012-03-14 12:04:44
Autor: Chris
szybka diagnostyka?
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

[...]

Tak ale nigdzie nbie było napisane że toi sprzęt po serwisie :)

[...]

Na pewno nie poczeka :) a reklamacje można złożyć o ile są widoczne uszkodzenia zewnętrzne paczki ...

Data: 2012-03-14 11:14:57
Autor: januszek
szybka diagnostyka?
Chris napisa?(a):

Na pewno nie poczeka :) a reklamacje można złożyć o ile są widoczne uszkodzenia zewnętrzne paczki ...

Reklamacje mozna zlozyc w okreslonym w ustawie terminie ;) I to jest chyba jedyne ograniczenie. Inna rzecz ze zlozenie reklamacji nie jest rownowazne z uznaniem reklamacji.

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-03-14 12:15:47
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
szybka diagnostyka?
Dnia 2012-03-14, o godz. 12:04:44
"Chris" <spam@spam.net> napisał(a):

Tak ale nigdzie nbie było napisane że toi sprzęt po serwisie :)

Nigdzie też nie jest napisane że to jest zakup. Twórca wątku napisał
"Będę odbierał sprzęt od kuriera" co nijak nie sugeruje że był to zakup
i ma 10 dni.
Na pewno nie poczeka :) a reklamacje można złożyć o ile są widoczne uszkodzenia zewnętrzne paczki ...

Poczeka - tylko trzeba mu to jasno powiedzieć. Ci którzy do mnie
przyjeżdżają ze mnie czekają aż otworzę i sprawdzę
zawartość - zwłaszcza jeśli coś jest używane. Czasami nie chcą ale
wtedy telefon do centrali czyni cuda. Najwięcej problemów jest z małymi
firemkami kurierskimi ale tych tez da się utemperować. W ten sposób np.
od ręki stwierdziłem jakiś 1-2 miesiące temu że w paczce z serwisu
Asusa z Koszalina (Pozdrowienia za wmawianie zalania każdego sprzętu
którego nie chcą naprawić! ;-) ) brak jest zasilacza wysłanego razem z
laptokiem. Reklamacja z potwierdzeniem kuriera i kilka dni później
miałem nowy zasilacz bo poprzedni nie wiadomo gdzie był.

Zdrówko

Data: 2012-03-14 12:26:56
Autor: Chris
szybka diagnostyka?
[...]

Nijak ...

[...]

To czy poczeka zależy od kuriera tak samo jak z otwarciem paczki, standardowa procedura jest taka że nie czeka i nie ma prawa odbiorca otwrzyć paczki przed odebraniem przesyłi. Po odebraniu może sobie otwierać i marudzić ile chce. Druga sprawa jest taka że jak masz stałe odbiory paczek to kurierzy inaczej do tego podchodzą, można otwierać ale to tylko na zasadzie znajomości z kurierem. U mnie na dziale w firmie dziennie odbiera się ok 200 paczek i nie ma z tym problemu ale zależy to też czasami od kuriera i firmy spedycyjnej. Poczty nie otworzysz ale już UPS,GLS, DHL bez problemu  .... a protokoły uszkodzenbia potrafią napisać nawet spokojnie na drugi dzień ich towali czy jest protokuł czy nie.

haha widzę doświadczenia z asusem :)   ps. jaka firma może współpracujemy :)

Data: 2012-03-14 12:51:12
Autor: Krystek
szybka diagnostyka?
Chris wrote:
Na pewno nie poczeka :) a reklamacje można złożyć o ile są widoczne
uszkodzenia zewnętrzne paczki ...

Chłopaki, będę miał ok. kwadransa, może 20 minut (kurier jest znajomym znajomego) ale nie chcę przeginać. Wiem już że memtest da radę choćby raz, dwa zapuścić lepsze to niż nic. Może macie jakieś inne propozycje software? Najlepiej jakby dało się to zbootować z CD-ROMU lub pendrive'a.

Krystian

Data: 2012-03-14 12:57:41
Autor: Chris
szybka diagnostyka?
Krystek nabazgrał(a):

Chris wrote:
[...]

Odpal system, puść 3Dmarka 2001 i w razie błędów jest szansa że się wywali.
Teraz pytanie czy to nowy komp, używany np. z allegro czy np. z serwisu ??
Sam memtest to szkoda czasu, ja podmieniłem sobie w lapku pamięci i zanim dałem instal systemu dałem memtesta, wszystko OK po 30 min mielenia ale już windows nie dał się nabrać i na koniec wywalił memory fail :)

Data: 2012-03-14 13:07:50
Autor: Gil
szybka diagnostyka?
Krystek <krystian@usunto.pl> napisał(a):
[...]

No ale jakby coś nie działało to przecież musisz napisac reklamację,
skontaktować się ze sprzedawcą. Kurier przecież musi przecież zarejestrować to
jako nową przesyłkę. Ponadto może się okazać, że  odesłałeś dobry sprzęt.
Chyba nie ma co kurierowi czekać. Masz chyba i tak 99,9% szans, że wszystko
będzie OK.

Data: 2012-03-14 13:33:12
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
szybka diagnostyka?
Dnia 2012-03-14, o godz. 12:51:12

Chris wrote:

> [...]
radę choćby raz, dwa zapuścić lepsze to niż nic. Może macie jakieś
inne propozycje software? Najlepiej jakby dało się to zbootować z

Puść jakąś dystrybucję Linuxa z płyty/USB. Jak się załaduje
bezproblemowo to jest duża szansa że sprzęt jest OK. Choć pewny nijak
nie będziesz bo same testy pamięci potrwają dłużej.

Zdrówko

Data: 2012-03-15 09:08:15
Autor: Krystek
szybka diagnostyka?
Maciek Babcia Dobosz wrote:
Puść jakąś dystrybucję Linuxa z płyty/USB. Jak się załaduje
bezproblemowo to jest duża szansa że sprzęt jest OK. Choć pewny nijak
nie będziesz bo same testy pamięci potrwają dłużej.

Linux LiveUSB + memtest + kilka urządzeń USB dały radę.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi!

Krystian

Data: 2012-03-14 13:45:47
Autor: Sławek Maculewicz
szybka diagnostyka?
Dnia 14-03-2012 o 12:51:12 Krystek <krystian@usunto.pl> napisał(a):

Chris wrote:
[...]

Jakiś LiveCD z linuksem? Albo Hiren's BootCD a na nim Windows miniPE i  kilka programów do testowania (np. Prime95)

--
Brak sygnaturki.

Data: 2012-03-17 12:58:40
Autor: maX
szybka diagnostyka?

Użytkownik "Krystek" <krystian@usunto.pl> napisał w wiadomości news:4f60865e$0$27492$c3e8da3$40cb80c2news.astraweb.com...
Chris wrote:
[...]

Ostatnim diagnostykiem który jeszcze do niedawna miał wersję dosową jest HW Info (zmieści się nawet na dyskietce). Zawiera opcje Test/Benchmark. Z tym że ostatnia wersja dosowa HWI jest sprzed roku czy dwóch, więc z powodu "niekompatybilności" z najnowszym sprzętem może oblać test; ale jeśli przejdzie dobrze to znaczy że sprzęt (zgrubnie) sprawny.

Data: 2012-03-14 13:31:52
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
szybka diagnostyka?
Dnia 2012-03-14, o godz. 12:26:56
[...]

Ależ oczywiście. Ale poczeka jak się powie. To też ludzie.

[...]

U mnie przy paru tygodniowo też nie ma z tym problemu. jak pisałem -
problem jest z małymi nieznanymi firmami zatrudniającymi młodych
gniewnych.

Poczty nie otworzysz ale już UPS,GLS, DHL bez problemu  .... a
protokoły uszkodzenbia potrafią napisać nawet spokojnie na drugi
dzień ich towali czy jest protokuł czy nie.

Ja wolę przy swojej skali od ręki bez kolejnych telefonów.

haha widzę doświadczenia z asusem :)   ps. jaka firma może
współpracujemy :)

Raczej nie - nie zajmuję się sprzedażą sprzętu desktopowego. A serwis
Asusa jest po prostu znany ze swoich przekrętów. ;-)

Zdrówko

Data: 2012-03-14 13:40:14
Autor: Chris
szybka diagnostyka?
[...]

w 99% ale trafi się czasami jakiś baran, mamy takiego jednego ale on tylko odbiera znnego działu .... jak były mrozy po -30 o mało nie dostał wpierdolu bo sobie otwiera drzwi na zewnątrz i blokuje jakimś kartonikiem a w tym czasie ładuje paczki z wózka a drzwi otwarte i piździ jak w kieleckim w środku firmy ale jemu nie chce się zadzwonić domofonem a na próbę rozmowy żeby zamykał bo i tak mu się otworzy odpowiedz "to sobie załóżcie kurtki" jebany cfel .. :)

[...]

Poczekają bo dostają kasę za DORĘCZENIE a nie dowiezienie :)

[...]

U nas Ci sami są codziennie więc nie ma z tym problemu

haha widzę doświadczenia z asusem :)   ps. jaka firma może
współpracujemy :)
Raczej nie - nie zajmuję się sprzedażą sprzętu desktopowego. A serwis
Asusa jest po prostu znany ze swoich przekrętów. ;-)

A czy ja mówię że tylko deskotopy sprzedajemy :)

Data: 2012-03-14 12:05:19
Autor: Arkadiusz Dymek
szybka diagnostyka?
W dniu 3/14/2012 10:31 AM, Krystek wrote:
Jakim oprogramowaniem posługujecie się do szybkiej, zgrubnej diagnostyki
sprzętu? Będę odbierał sprzęt od kuriera i chciałbym w ciągu kilku minut
przetestować ile można. Czego używacie do takich celów?

Nie jestem pewien, czy odpalanie komputera zaraz po odebraniu od kuriera to taki dobry pomysł. W końcu to różnica temperatur i trochę tej wilgoci może się wewnątrz skondensować.

Pozdrawiam,
Arkadesh

Data: 2012-03-15 08:58:06
Autor: Marek Dyjor
szybka diagnostyka?
Krystek wrote:
[...]

jak odbierzesz od kuriera to musisz poczekać aż będzie miła temperaturę pokojową a nie koło zera :)

szybka diagnostyka?