Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   szybkie pytanie o LII 2.0dCi

szybkie pytanie o LII 2.0dCi

Data: 2010-07-15 09:53:38
Autor: GlennBp
szybkie pytanie o LII 2.0dCi
Witajcie,
jadę dziś z bratem oglądać LII 2.0 dCi 150KM (ponoć bez filtra cz. stałych), auto ma być krajowe, niebite itd, to się okaże,
ale pytanie do Was czy jest coś na co warto zwrócić szczególną uwagę przy tym aucie?
poza tym jakie dokumenty powinny być od dealera, ile kluczyko-kart, jakieś kody (karty kodowe)?
podpowiedzcie proszę bo w Renaulcie zupełnie nie jestem zorientowany jak to wygląda?
dzięki za sugestie,

brat

O silnik się nie martw. NAtomiast jesli auto na pierwszy rzut oka wyda sie ok,
to bezwglednie trzeba odzalowac 200 pln i sprawdzic je dokladnie w aso. W wersji
mini, sprawdzic przynajmniej historię pojazdu. Niedawno sprawdzalem koledze
chyba z osiem sztuk w stanie idealnym, kazda miala w systemie od 10 do 40 rbh
napraw blacharskich.
L2 PH2, czyli te od 2006 są naprawdę ok. HF tez nie generuje problemów.
Silnik powinien zaskoczyc po krótkim nacisnieciu przycisku, przy odpaleniu na
zimno, moze wypuscic białą chmurkę, to normalne w 2.0dci, nawet w nowych
Lagunach. Pozniej, nawet przy butowaniu pod 5 krpm, nie powinien dymić.
Upewnijcie sie tez, ze auto nie ma Fapu. Pzdr
Luca

--


Data: 2010-07-15 10:08:13
Autor: Gabriel 'wilk'
szybkie pytanie o LII 2.0dCi
Użytkownik GlennBp napisał:


Upewnijcie sie tez, ze auto nie ma Fapu.
I, ze laga nie jste popowodziowa.
pozdrawiam


--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

Data: 2010-07-15 12:02:15
Autor: bratPit[pr]
szybkie pytanie o LII 2.0dCi

Upewnijcie sie tez, ze auto nie ma Fapu.

I, ze laga nie jste popowodziowa.

o! i to jest teraz pytanie nr 1, trzeba wziąć latarkę i zaglądać w zakamarki, pod wykładziny itd., oprócz tego sprawdzać czy nie ma milion "drzewek" na lusterku,

brat

Data: 2010-07-15 11:59:54
Autor: bratPit[pr]
szybkie pytanie o LII 2.0dCi
O silnik się nie martw. NAtomiast jesli auto na pierwszy rzut oka wyda sie ok,
to bezwglednie trzeba odzalowac 200 pln i sprawdzic je dokladnie w aso. W wersji
mini, sprawdzic przynajmniej historię pojazdu. Niedawno sprawdzalem koledze
chyba z osiem sztuk w stanie idealnym, kazda miala w systemie od 10 do 40 rbh
napraw blacharskich.

też w życiu widziałem tyle "idealnych" aut że ich nie zliczę, dlatego jadę oglądać kolejny i nawet się nie nastawiam na + czy na -,
chociaż ostatnio coś się pozmieniało i jak dzwonię i pytam czy coś było w aucie blacharsko robione to przynajmniej większość mówi "no coś tam było" przy czym teraz popularne określenie na auto po dzwonie to "poprawki lakiernicze" ;-)

L2 PH2, czyli te od 2006 są naprawdę ok. HF tez nie generuje problemów.
Silnik powinien zaskoczyc po krótkim nacisnieciu przycisku, przy odpaleniu na
zimno, moze wypuscic białą chmurkę, to normalne w 2.0dci, nawet w nowych
Lagunach. Pozniej, nawet przy butowaniu pod 5 krpm, nie powinien dymić.
Upewnijcie sie tez, ze auto nie ma Fapu.

ponoć L2PH2  2.0 dCi 150KM w ogóle nie ma Fapu, ma go ponoć wersja 172 czy ile tam było KM?

brat

Data: 2010-07-15 19:39:54
Autor: GlennBp
szybkie pytanie o LII 2.0dCi
A i jeszcze jedna, bardzo wazna rzecz.
W L2ph2, testowali moduł esp do L3. Mial on brzydki zwyczaj padania. JEst na to
OTS, i teoretycznie renault powinno to wymienic za friko, w praktyce różnie
bywa. Warto więc sprawdzic w aso, czy byl wymieniany blok abs/esp
Pzdr
Luca

--


Data: 2010-07-15 23:46:13
Autor: bratPit
szybkie pytanie o LII 2.0dCi
A i jeszcze jedna, bardzo wazna rzecz.
W L2ph2, testowali moduł esp do L3. Mial on brzydki zwyczaj padania. JEst na to
OTS, i teoretycznie renault powinno to wymienic za friko, w praktyce różnie
bywa. Warto więc sprawdzic w aso, czy byl wymieniany blok abs/esp

bardzo cenna informacja, dzięki, sprawdzę to - o ile mi się uda bo mam VIN ale ktoś na priv mi pisał że obecnie w ASO nie chcą nic podawać na tej podstawie :/
oglądałem to auto i ogólnie jest OK, jest to raczej podstawowa wersja - ma 6 poduszek, dwustrefową klimatyzację, ESP, ksenony, elektrykę, alufelgi i tyle, nie ma 'hands free', nie ma czujników w kołach, nie ma tempomatu,
do tego tak paskudną materiałową tapicerkę (nie welur), że nie sądziłem że można takie g... wsadzić do Laguny :/
z mankamentów ma wypaloną dziurę w fotelu papierosem choć co ciekawe w aucie jest nie palone, i teraz najlepsze, samemu nie chce mi się w to wierzyć ale to auto ma zdaje się autentycznie 40kkm przebiegu o_O
do wymiany klocki z przodu i chyba tyle,

brat

Data: 2010-07-16 09:42:12
Autor: Rafał
szybkie pytanie o LII 2.0dCi
W dniu 15.07.2010 23:46, bratPit pisze:
A i jeszcze jedna, bardzo wazna rzecz.
W L2ph2, testowali moduł esp do L3. Mial on brzydki zwyczaj padania.
JEst na to
OTS, i teoretycznie renault powinno to wymienic za friko, w praktyce
różnie
bywa. Warto więc sprawdzic w aso, czy byl wymieniany blok abs/esp

bardzo cenna informacja, dzięki, sprawdzę to - o ile mi się uda bo mam
VIN ale ktoś na priv mi pisał że obecnie w ASO nie chcą nic podawać na
tej podstawie :/
oglądałem to auto i ogólnie jest OK, jest to raczej podstawowa wersja -
ma 6 poduszek, dwustrefową klimatyzację, ESP, ksenony, elektrykę,
alufelgi i tyle, nie ma 'hands free', nie ma czujników w kołach, nie ma
tempomatu,
do tego tak paskudną materiałową tapicerkę (nie welur), że nie sądziłem
że można takie g... wsadzić do Laguny :/
z mankamentów ma wypaloną dziurę w fotelu papierosem choć co ciekawe w
aucie jest nie palone, i teraz najlepsze, samemu nie chce mi się w to
wierzyć ale to auto ma zdaje się autentycznie 40kkm przebiegu o_O
do wymiany klocki z przodu i chyba tyle,

brat

Te 40kkm jest podejrzane, nie mówię że nie, bo sam mam yarisa 2004 i ma na blacie 21kkm(auto od wujka, któremu się zmarło, 100% pewności), ale Laguna, diesel i 40kkm?
Taki przebieg to prawie nowe auto, pooglądaj dokładnie elementy eksploatacyjne, przy tym przebiegu te z pierwszego montażu powinny być prawie nie zużyte. Te klocki do wymiany coś sugerują. Zobacz na tarczę, oraz na klocki z tyłu, powinny być prawie ideał. Zobacz czy zawieszenie nie było robione(oryginalne sworznie z pierwszego montażu są nitowane) a przy tym przebiegu nie powinny być wymieniane(choć ja mam 240kkm (licznikowe 140kkm:D) i też mam jeszcze oryginały)
Pod maską powinno jeszcze pachnieć nowością, zobacz czy nie ma jakiś naklejek z wymian oleju sugerujące inny przebieg. Poza tym to auto jest ledwo po gwarancji, więc cała historia powinna być w ASO. Opony też powinny być oryginalne(nie wiem jakie są na pierwszym montażu)

Zobacz też na daty na szybach, oraz innych przypadkowych elementach, na każdym oryginalnym elemencie jest data produkcji(strzałka wskazująca rok i miesiąc produkcji, czasem tabelka z kropkami, ostatnia kropka wskazuje miesiąc produkcji). Przyjrzyj się tym co są najbardziej na zewnątrz auta, w szczególności światła. Nie powiem Ci w którym miejscu te daty są bite, ale często je widać z daleka.
Ja tak wyczaiłem że mam skrzynie biegów wymienianą.
Sprawdź dopasowanie plastików wewnątrz, podsufitka czy wszędzie przylega poprawnie, czy nic nie odstaje, zatrzaski czy nie są wyrobione.
Czy nadkola nie są popękane. Podłoga bagażnika, w szczególności pod kołem zapasowym czy jest prosto.
Co do świateł jeszcze, zobacz z dalsza czy nie świecą za bardzo na czerwono - oznacza to kończące się palniki, jeżeli natomiast będą świecić za bardzo na niebiesko to oznacza to że ktoś już wymieniał palniki na bardziej "szpanerskie", czyli te oryginalne prawdopodobnie się skończyły(podejrzane przy 40kkm) (koszt ~150zł/szt)

Wszystkiego się nie da sprawdzić, ja dopiero po czasie odkrywam historie samochodu, właśnie z takich pierdółek... Ale chwale sobie Lagunę, mimo tego przebiegu i nie małych przejść serwisowych, to co się miało zepsuć już się zepsuło, zostało naprawione. Teraz tylko jeździć.

Data: 2010-07-16 10:35:15
Autor: bratPit[pr]
szybkie pytanie o LII 2.0dCi

Te 40kkm jest podejrzane, nie mówię że nie, bo sam mam yarisa 2004 i ma
na blacie 21kkm(auto od wujka, któremu się zmarło, 100% pewności), ale Laguna, diesel i 40kkm?
Taki przebieg to prawie nowe auto,

udało mi się "po znajomości" sprawdzić i potwierdzić, że to prawda, człowiek powiedział że "ten facet prawie tym autem nie jeździ",
przebieg się zgadza, oczywiście coś było robione ze skrzypiącą deską, fotelem, uszczelnieniem sprężarki i skrzypiącym zawieszeniem,
auto nie bite - zmieniony jedynie ten plasticzany błotnik PL, reszta - maska, drzwi, pozostałe elementy - fabryka,
jedynie pytanie czy nie było utopione, na tyle co zaglądałem do bagażnika, pod fotele z tyłu i maty pod nimi to czysto jest, boczki w bagażniku z wykładzinkami tłumiącymi czyściutkie, wygląda ładnie,
nie wiem co z silnikiem bo trochę zmulony jest,
ale i tak chyba brat się zdecyduje na to auto i najwyżej postawimy w serwisie pod Krakowem niech szukają co jest, w końcu przebieg 40kkm to nic na silnik,

brat

szybkie pytanie o LII 2.0dCi

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona