szybkosc internetu - iplus, play

Data: 2009-12-15 19:23:51
Autor: Jakub Danecki
szybkosc internetu - iplus, play
1634Racine wrote:
jaka srednią praktyczna przepustowosc osiagacie w iplusie?

W którym miejscu, jakim modemem i o której godzinie?

Czym to w
miare dokladnie zmierzyc? Downtester z nirsoft.net? Jakis taki
pokombinowany...

To zależy co chcesz zmierzyć. Transfer z ulubionego serwera FTP? Z
ulubionej strony WWW? od uluboionego kolegi? a może wydajność szkieletu
operatora?
Są takie testy jak Speedtest.net i podobne, ale one zawsze mierzą coś
konkretnego, nie koniecznie przystającego do twoich potrzeb.

Mam iplus, modem na usb, teoretyczna 7 Mb/s, limit = 4 giga, do
kwietnia smycz = 110 zł.  Ale b.korzystnie cenowo wyglada to w playu: z
wlasnym modemem [mam] za ok 45 zl daja 10 Gb limitu, tylko, ze tam
teoretyczna przepustowosc maja na poziomie  o wiele mniejszym, 1 Mb/s,
ale tez mowi sie, ze iplusowe 7 Mb/s to fikcja  [oczywiscie wiem o
tym].  Pytanie: jak wielka fikcja, czyli jak pewne jest, że praktyczna
przepustowosc w play bedzie i tak rowna lub nie mniejsza od praktycznej
iplusowej?

Odpowiedz na pierwsze pytanie, to może ktoś będzie ci w stanie pomóc.
Jeżeli chcesz średnią dla sieci wg. określonej specyfikacji testu, to UKE
robi okresowo takie badania.
Ale z ekstremów polecam: szybkość HSPA Ery na działkach w Wwie na ulicy
Piaseczyńskiej poza szczytem (do wykorzystania zwykle pełne 7,2Mbit/s)
oraz Play w szczycie w Siedlcach w centrum (20kbit/s i częste zrywanie
sesji to już sukces).

rgrds,
Jakub

Data: 2009-12-16 02:24:01
Autor: 1634Racine
szybkosc internetu - iplus, play
Jakub Danecki in news:hg8no6$p2j$1inews.gazeta.pl
1634Racine wrote:
jaka srednią praktyczna przepustowosc osiagacie w iplusie?
W którym miejscu, jakim modemem i o której godzinie?

w warszawie, niepodleglosci 23 m 34, o 12.33
w warszawie, żurawia 34 m 45 o godz 23.00
krakow, piwna 3 m.41 10 rano
itd

[ciach]

gdyby chciec podchodzic do sprawy na Twoj sposob,to wlasciwie o niczym , co ma fluktuacyjne cechy, nie mozna nic powiedziec poza tym, ze ma fluktuacyjne cechy. Co oczywiscie jest bzdura.
Odpowiedz, ze cos ma cechy fluktuacji dana komus, kto najprawdopodobniej o tym wie - jest bezuzyteczna.
Jak wiadomo istnieja odpowiedzi tyczace spraw o cechach fluktuacji i sa to odpowiedzi sugerujące.
Gdybym zadal Ci pytanie tak konkretne jak chcialbym - nigdy bys na nie nie odpowiedzial.

Data: 2009-12-16 15:50:44
Autor: Jakub Danecki
1634Racine wrote:
> W którym miejscu, jakim modemem i o której godzinie?
w warszawie, niepodleglosci 23 m 34, o 12.33
w warszawie, żurawia 34 m 45 o godz 23.00
krakow, piwna 3 m.41 10 rano

No to proste - bierzesz zestaw testowy i testujesz działanie sieci w
tych miejscach i o zadanym czasie.

gdyby chciec podchodzic do sprawy na Twoj sposob,to wlasciwie o niczym
, co ma fluktuacyjne cechy, nie mozna nic powiedziec poza tym, ze ma
fluktuacyjne cechy.

No to nie zrozumiałeś o co mi chodziło, jeżeli takie wnioski wyciągasz.
My nie chcemy zmierzyć własności sieci jako takiej, tylko przydatność dla
danego użytkownika w jego warunkach. Co mi po informacji, że średni
pomiar szybkości sieci UKE dał wynik uśredniony na poziomie 88,5kibajt/s,
jak w całych siedlcach nigdy nie przekracza 8kibajt/s? A jak ja do
cholery mieszkam np. w Siedlcach, to co mi po pomiarach średnich UKE z
całej Polski?
A potem co? będziesz miał do nas, albo co UKE pretensje, że
powiedzieliśmy ci że Play lepszy, a tak na prawdę najlepiej u ciebie
działa Era ("wszyscy koledzy mają erę i im chodzi szybciej")?

[...]

No widzisz i zauważyłeś jednak o co mi chodziło: ty musisz sam ustalić
czego oczekujesz i zgodnie z tym dokonać pomiaru lub zadać pytanie. A my
możemy zasugerować, że w niektórych wypadkach najlepszym rozwiązaniem w
niektóych przypadkach jest eksperyment, który nie kosztuje nic, lub
bardzo niewiele, ale zapewnia najlepsze rezultaty.

Jakub

szybkosc internetu - iplus, play