szybkosc przelewow SEPA w lub z Polski

Data: 2010-08-24 09:36:13
Autor: hhrafc
szybkosc przelewow SEPA w lub z Polski
korzystam z SEPY do przesuwania EUR:

niemiecki ING -> mBank
szwajcarski ZKB -> mBank
mBank -> niemiecki ING
mBank -> BZ WBK
mBank (EUR)->mBank (PLN)

SEPA ze Szwajcarii czy Niemiec smiga do mBanku w max 2 dni, z mBanku
wszystko sie wlecze min. 5 dni roboczych!!

Czy moze byc po temu jakis powod techniczny?
Czy w innych Polskich bankach tez tak jest?

troche mnie to wkurza i sie przymierzam do reklamowania, lekka
przesada zeby w 21 wieku mi co miesiac 5 dni powiedzmy kilkadziesiat
tys EUR gdzies wisialo w powietrzu (oczywiscie pracujac dla tego albo
innego banku). Szczegolne przegiecie, jezeli przelew z mBanku (konto
EUR) do mBanku (konto PLN) jest miedzy moimi kontami(!!).

Data: 2010-08-24 18:46:44
Autor: DanW
W dniu 24-08-2010 18:36, hhrafc@yahoo.de pisze:
[...]

Dyrektywa o Usługach Płatniczych wyraźnie mówi, że maksymalny czas realizacji transakcji to trzy dni (jest to górny, nieprzekraczalny limit czasowy dla podstawowego instrumentu polecenia przelewu). Istotne jest, że zasada ta traktuje o maksymalnym cyklu rozliczeniowym, podczas gdy w wielu państwach SEPA, w tym również w Polsce, czas realizacji transakcji jest już krótszy.Pozdrawiam Dan.

Data: 2010-08-24 18:48:41
Autor: cef
Uzytkownik wrote:

Czy moze byc po temu jakis powod techniczny?

Tak. To jest tani bank.

Data: 2010-08-24 20:39:47
Autor: Krzysztof

<hhrafc@yahoo.de> wrote in message news:e7663a7c-0574-4117-ac0c-4058d046b42eh19g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

To zmien mBank na inny bank.
Generalnie w opisie takiej uslugi jest opisane, jakie sa graniczne godziny wysylki oraz standardowo, ze przelew idzie 2 dni robocze. Ja testowalem tylko przelew krajowy w EUR z Aliora do Getina i odbylo sie to dokladnie w 2 dni robocze, kiedys tez juz troche czasu temu przelew w GBP z Multi do Aliora i rowniez zgodnie z opisem srodki byly dostepne za 2 dni robocze. Jak w opisie uslugi jest, ze data waluty jest SPOT, to oznacza to dwa dni robocze i jezeli puszczasz ten przelew elektronicznie do okeslonej rano godziny np. 10:00 lub 11:00 (zalezy do banku) w poniedzialek to srodki sa dostepne w innym banku w srode po poludniu.
Przewalutowania w danym banku przewaznie odbywaja sie w godzinach roboczych, szczegolnie jezeli mamy jakies preferencyjne kursy wymiany lub autodealing, czesc bankow w ogole nie wymienia waluty poza godzinami roboczymi a czesc robi to po swojej tabeli, ktora ma szerokie widelki, tak aby w razie zmian na forexie w nocy bank nie stracil na tej wymianie.
Jezeli wiecej operujesz na walucie, to juz dawno otworzylbym konto w banku z placowka, gdzie zawsze bezprowizyjnie mozna wplacic i wyplacic gotowke a bankowosc internetowa bylaby dodatkiem do obslugi takiego konta walutowego.

Data: 2010-08-25 22:21:52
Autor: dwr
W dniu 2010-08-24 18:36, hhrafc@yahoo.de pisze:
[...]

Z Citi do banku na Cyprze następnego dnia ok. 11 zaksięgowano więc to raczej wina mBanku, że siętak ślimaczą.

szybkosc przelewow SEPA w lub z Polski