Data: 2013-08-06 10:39:32 | |
Autor: suxen (praca) | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
Data: 2013-08-08 12:45:57 | |
Autor: /dev/SU45 | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
http://eurosport.onet.pl/sporty-lotnicze/najbardziej-utytulowany-polski-sportowiec-bliski-rezygnacji/y7pzl Tak, og贸lnie szybownictwo jest w kryzysie, na ca艂ym 艣wiecie i w Polsce w sumie te偶. Na rec.aviation.soaring o tym sporo pisz膮. Do wyboru s膮 PG/PPG, ultralajty i inne gdzie mo偶na by膰 bardziej samodzielnym i zale偶nym od innych i pogody. Produkuje si臋 sprz臋t wyczynowy a bardzo ma艂o konstrukcji tanich i niekoniecznie o topowych osi膮gach, tak jak kiedy艣 junior czy puchacz. Z hol贸wkami te偶 s艂abo... a co do Sebastiana to sam nie wiem czy taki jego model kariery ma sens. Jest w p贸艂 drogi mi臋dzy amatorem a zawodowcem. |
|
Data: 2013-08-12 12:13:22 | |
Autor: suxen (praca) | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
W dniu 2013-08-08 12:45, /dev/SU45 pisze:
Faktycznie co艣 na rzeczy z tym kryzysem musi by膰. Ostatnio znalaz艂em dane m贸wi膮ce i偶 rokrocznie w Polsce spada ilo艣膰 aktywnych licencji szybowcowych, ale i zarejestrowanych szybowc贸w. Tendencja 艣wiatowa zauwa偶ana r贸wnie偶 przez decydent贸w 鈥 maj膮ca odzwierciedlenie w 艂agodzeniu przepis贸w np. uzyskania licencji LAPL(S) to ju偶 tylko 15 godzin nalotu. Fakt, szybownictwo zawsze by艂o w pewnym sensie elitarne, kiedy艣 ograniczeniem by艂y drako艅skie wymogi zdrowotne. Obecnie chyba tylko finanse, kt贸re od czas贸w zako艅czenia szerokiego dotowania aeroklub贸w przez pa艅stwo spowodowa艂o, 偶e latanie podro偶a艂o co najmniej kilka czy nawet kilkadziesi膮tkrotnie鈥 |
|
Data: 2013-08-14 09:44:43 | |
Autor: /dev/SU45 | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
Obecnie chyba Ale ci膮gle jest do艣膰 tanie, por贸wnuj膮c do samolot贸w. Problemem jest troch臋 skala organizacji, trzeba ca艂ej ekipy do wyci膮garki, w weekendy t艂um poza nimi to r贸偶nie bywa, a to zawody, a to nie ma kierownika lot贸w itd A z paralotni膮 jedzie si臋 na 艂膮k臋 i lata... No i zupe艂ny brak nowego taniego sprz臋tu. S膮 topowe szybowce a nie wida膰 nast臋pc贸w juniora czy puchacza czy ASK21. Dawniej kapitali艣ci te偶 wcale nie mieli nadmiaru kasy i mogli kupowa膰 艣wietne, tanie szybowce z Polski czy Czechos艂owacji. A teraz towarzysze Chi艅czyki robi膮 ju偶 chyba wszystko a szybowc贸w nie. Ciekawe dlaczego skoro to uci膮偶liwa, nieekologiczna, r臋czna robota, a technologia znana ju偶 ponad 40 lat. P贸ki co robi膮 fajne modele z w艂贸kna szklanego... |
|
Data: 2013-08-14 12:02:34 | |
Autor: TJ_Blues | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
On Wednesday, August 14, 2013 3:44:43 AM UTC-4, /dev/SU45 wrote:
> Obecnie chyba Ale ci眊le jest do舵 tanie, por體nuj眂 do samolot體. Problemem jest troch skala organizacji, trzeba ca砮j ekipy do wyci眊arki, w weekendy t硊m poza nimi to r罂nie bywa, a to zawody, a to nie ma kierownika lot體 Cala ekipa do wyciagarki tez przeklada sie na finanse. Obojetnie czy w wymiarze monetarnym czy czasowym. Wpadasz na lotnisko o 7 rano, zamiatasz hangar, wyciagasz szybowczyki, pracujesz przy wyciagarce.... po to by powisiec w powietrzu przez 30minut. A caly dzien poza domem.
Otoz to :-) Dlatego zastanawiam sie czemu nie cisnie sie w kierunku motoszybowcow? Wyciagarki i holowanie staje sie zbedne. Troche wiecej certyfikatow... jak sie zastanowic to latanie na szybowcach wcale taki tanie nie jest. Nie wiem jak to wyglada dzis w Polsce ale porownujac z tym co mam u siebie to w sumie lepiej kupic samolocik np. VAN RV-7 i w porywach garazowac go pod domem niz bawic sie w szybownictwo (mowie wylacznie o ekonomicznym aspekcie sprawy). Oplaty w pobliskim klubie: http://www.yorksoaring.com/rates Roczna skaldka czlonkowska ok. $650.00 Hol na 3000ft $50.00 Holowanie powrotne (sciaganie z pola kukurydzy) $2.75 za minute wynajencie szybowczyka: $0.70 - 0.90 za minute. Zanczy to, ze 2 godzinny przelot "cross counry" z ladowaniem na innym niz macierzystym lotnisku to jakies $500.00 (120 * 2.75) + (0.72 * 120) + 50 = $466 Zeby zmniejszyc koszty zabawy nalezy sie trzymac wlasnego lotniska. Wtedy wyjdzie jakies $150 za 2 godziny latania. Ale "fun factor" spada drastycznie. cheers |
|
Data: 2013-08-16 21:12:34 | |
Autor: JJR | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
W news:820f520f-1c36-4eb1-a2a6-b7719f111e6cgooglegroups.com niejaki
TJ_Blues napisa: Zeby zmniejszyc koszty zabawy nalezy sie trzymac wlasnego lotniska. Wtedy I ja my秎 縠 ten fun factor to jedyna rzecz, kt髍a trzyma szybownictwo przy 縴ciu i zapewnia, 縠 nawet je秎i b阣zie coraz mniejsze, to nie zniknie. Po prostu s pewne satysfakcje, kt髍ych nie da si przeliczy na pieni眃ze. W news:520b356b$0$1466$65785112news.neostrada.pl niejaki /dev/SU45 napisa: No i zupe硁y brak nowego taniego sprz阾u. S topowe szybowce a nie wida To jest poniek眃 funkcja zapotrzebowania. Przy spadaj眂ym popycie i d硊gowieczno禼i laminatowych konstrukcji trudno uzasadni finansowo nowe konstrukcje. Puchacza m骻砨y zast眕i cho鎎y PW6, kt髍y przy wi阫szej serii by砨y ta駍zy, ale patrz punkt pierwszy. -- pzdr, J阣rzej Jeste秏y tylko szczeg髄nie zaawansowan w rozwoju odmian ma硃 na niezbyt wa縩ej planecie, kr笨眂ej wok蟪 ca砶iem przeci阾nego S硂馽a. (Stephen Hawking) |
|
Data: 2013-08-19 10:22:59 | |
Autor: /dev/SU45 | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
I ja my秎 縠 ten fun factor to jedyna rzecz, kt髍a trzyma szybownictwo przy Znikn辨 nie zniknie ale mo縠 si zbli縴 popularno禼i do sterowc體, balon體, lotni i innych egzotyk體 :) Puchacza m骻砨y zast眕i cho鎎y PW6, Za delikatny :) Nie nadaje si na "workhorse" do szkolenia podstawowego. kt髍y przy wi阫szej serii by砨y ta駍zy, ale patrz punkt pierwszy. Dziwne jest to 縠 nawet przy du縴ch seriach cena nie spada jako znacz眂o, a technologia idzie w maksymalizacj osi眊體 a nie w redukcj koszt體. A mo縠 tani szybowczyk powinien by metalowy? Pono producent z USA czy Kanady kupi certyfikat typu na Puchatka i rozwa縜 czy tego nie klepa? |
|
Data: 2013-08-19 22:37:13 | |
Autor: emil | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
kt髍y przy wi阫szej serii by砨y ta駍zy, ale patrz punkt pierwszy. 痑den nowy szybowiec nie b阣zie na tyle tani 縠by konkurowa z szybowcami u縴wanymi, dlatego produkcja tanich szybowc體 jest nieop砤calna. Wyj眛kiem mog by szybowce UL, w zakupie co prawda tanie nie s, ale w niekt髍ych krajach s tanie w u縴tkowaniu ze wzgl阣u na przepisy. |
|
Data: 2013-08-20 05:38:33 | |
Autor: JJR | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
W news:kutvlj$3nr$1opal.futuro.pl niejaki emil napisa:
痑den nowy szybowiec nie b阣zie na tyle tani 縠by konkurowa z Dok砤dnie o tym pisa砮m. Nieprzypadkowo w秗骴 metalowych szybowc體 du縪 popularniejszy jest wiekowy Blanik ni nowszy Puchatek. Wyj眛kiem mog by szybowce UL, w zakupie co prawda tanie nie s, ale w niekt髍ych krajach s tanie w u縴tkowaniu ze wzgl阣u na St眃 wpad mi do g硂wy PW6. Cho oczywi禼ie odporno禼i Blanika nigdy nie osi眊nie :) -- pzdr, J阣rzej "Nar骴 to grupa ludzi zjednoczona nienawi禼i do s眘iad體 oraz wsp髄nymi urojeniami na temat swojej przesz硂禼i" -- (c) wielebny Inge. |
|
Data: 2013-08-20 09:25:05 | |
Autor: /dev/SU45 | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
Dok砤dnie o tym pisa砮m. Nieprzypadkowo w秗骴 metalowych szybowc體 du縪 To chyba ma zwi眤ek z tym 縠 by produkowany w wielkich seriach za komuny, a Puchatek powsta za p蠹no. Ale zapotrzebowanie na takie co jest, z tym 縠... St眃 wpad mi do g硂wy PW6. Cho oczywi禼ie odporno禼i Blanika nigdy nie Blanik jest zawieszony w USA po ujawnieniu problem體 z d紈igarem chyba? A co do odporno禼i PW-6 to pomijam problem ze s砤bym k蟪kiem na dziobie ale takie co? http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/15-wypadki_i_incydenty_lotnicze/56359-2013_08_15_wypadek_szybowca_na_bezmiechowej.html statecznik poziomy tak po prostu odpad? |
|
Data: 2013-08-20 14:56:17 | |
Autor: JJR | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
W news:521319d2$0$1232$65785112news.neostrada.pl niejaki /dev/SU45
napisa: To chyba ma zwi眤ek z tym 縠 by produkowany w wielkich seriach za Oczywi禼ie. A jednocze秐ie potwierdza, ze przy obecnosci u縴wanych d硊gowiecznych szybowc體 i jednoczesnym spadku zapotrzebowania, wcisni阠ie si na rynek z nowym jest nie lada wyzwaniem. Istniej眂e ASK, Puchacze i francuskie Pegazy wci眤 ogarniaj temat. Blanik jest zawieszony w USA po ujawnieniu problem體 z d紈igarem chyba? Ze dwa lata temu w Austrii odmaszerowa硂 skrzyd硂 i wtedy zawieszono wszystkie wsz阣zie. Producent opracowa metod weryfikacji stanu d紈igara, ale to nie znaczy 縠 wszystkie nadzory musia硑 to automatyczne uzna. Nie wiem co zrobi硂 FAA. A co do odporno禼i PW-6 to pomijam problem ze s砤bym k蟪kiem na dziobie Te mi si w g硂wie nie mie禼i, ale rzeczywi禼ie s硑sza砮m o wylaminowaniu. Normalne to na pewno nie jest i PKBWL b阣zie mia硂 co robi. -- pzdr, J阣rzej B骻 stworzy cz硂wieka, poniewa rozczarowa si ma硃. Z dalszych eksperyment體 zrezygnowa. - Mark Twain |
|
Data: 2013-08-22 10:30:36 | |
Autor: /dev/SU45 | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
Istniej眂e ASK, Puchacze i francuskie Pegazy wci眤 ogarniaj temat. Je秎i chodzi o szkolenie to tak (acz puchaczy ubywa, zasoby nie s nieprzebrane... a w USA w tym roku rozbili za wyci眊ark nowiutkiego perkoza...), ale zupe硁ie ju nie ma czego podobnego do pirata/juniora, a to chyba jest najwa縩iejsze dla pocz眛kuj眂ych pilot體. Dlaczego w砤禼iwie szybowce s tak drogie w relacji do samolot體 UL? Du縠 wyd硊縠nie? Dro縮zy nadz髍? |
|
Data: 2013-08-22 15:16:32 | |
Autor: JJR | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
W news:5215cc2c$0$1459$65785112news.neostrada.pl niejaki /dev/SU45
napisa: Istniej眂e ASK, Puchacze i francuskie Pegazy wci眤 ogarniaj temat.Je秎i chodzi o szkolenie to tak (acz puchaczy ubywa, zasoby nie s Da砮m plam, ten Pegas to w砤秐ie taki odpowiednik Juniora http://fr.wikipedia.org/wiki/Centrair_P%C3%A9gase_C101 Ale konstrukcja r體nie ma ju 30 lat... -- pzdr, J阣rzej Jeste秏y tylko szczeg髄nie zaawansowan w rozwoju odmian ma硃 na niezbyt wa縩ej planecie, kr笨眂ej wok蟪 ca砶iem przeci阾nego S硂馽a. (Stephen Hawking) |
|
Data: 2013-08-22 17:09:41 | |
Autor: Tomasz Pozna駍ki | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
W dniu 2013-08-22 10:30, /dev/SU45 pisze:
Certyfikacja. Poczawszy od opony kolka ogonowego, a skonczywszy na materia砤ch element體 struktury si硂wej skrzydla. Pozdrawiam Tomek |
|
Data: 2013-08-22 17:46:30 | |
Autor: J.F. | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
Dnia Thu, 22 Aug 2013 17:09:41 +0200, Tomasz Pozna駍ki napisa(a):
W dniu 2013-08-22 10:30, /dev/SU45 pisze: W UL nie trzeba ? To moze zrobic szybowiec UL ? :-) No ale certyfikacje robi sie raz. Potem mozna produkowac i produkowac. J. |
|
Data: 2013-08-22 22:37:57 | |
Autor: Tomasz Pozna駍ki | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
W dniu 2013-08-22 17:46, J.F. pisze:
Certyfikacja. Pokaze na przykladzie: Sama opona do Jantara kosztuje okolo 300 zl. Cale kolo glowne do np. polskiego szybowca ultralekkiego Axel okolo 25 zl. Czytalem, ze co prawda inspektor ULC-owy nadzorujacy rejestracje cos krecil nosem na brak atestowanego kola, ale dal sie przekonac konstruktorowi. Podobne relacje cenowe czyli 1:10 wystepuja na kazdym elemencie konstrukcji uwzgledniajac, ze masa szybowca UL np. Axela, to 1/3 masy Juniora. pozdrawiam Tomek |
|
Data: 2013-08-24 02:47:00 | |
Autor: emil | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
W dniu 2013-08-22 22:37, Tomasz Pozna駍ki pisze:
W dniu 2013-08-22 17:46, J.F. pisze: To ile kosztowa硂 zrobienie Axela jest inn kwesti od tego za ile Axela by sprzedawa jego producent. Akurat opony do szybowc體 s drogie bo to produkty niestandardowe, ale ju tkanina szklana i 縴wica certyfikowana nie jest du縪 dro縮za od niecertyfikowanej, g髍a 150%. A najdro縮zy koszt szybowca czyli robocizna jest taka sama bez wzgl阣u na to czy szybowiec certyfikowany czy nie. BTW To s ciekawe ceny sprz阾u lataj眂ego : http://zut.wroclaw.pl/cennik Ciekawe ile by kosztowa szybowiec w podobnej technologii, 60kz za dwustera ? |
|
Data: 2013-08-24 09:12:21 | |
Autor: J.F. | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
Dnia Sat, 24 Aug 2013 02:47:00 +0200, emil napisa(a):
W dniu 2013-08-22 22:37, Tomasz Pozna駍ki pisze: Hm, a nie jest to kolo od taczki ? Chinskie kolo ? Akurat opony do szybowc體 s drogie bo to produkty niestandardowe, ale ju tkanina szklana i 縴wica certyfikowana nie jest du縪 dro縮za od niecertyfikowanej, g髍a 150%. Sama certyfikacja pewnie troche kosztuje, ale rozklada sie na wiele sztuk. Tylko trzeba zainwestowac, a to juz zmniejsza konkurencje :-) BTW To s ciekawe ceny sprz阾u lataj眂ego : Raczej 100k - cena jak widac szybko rosnie. Pytanie czy w ogole moglby byc "w tej technologii", bo jednak moc silnika jest tu znacznie wyzsza niz to na co moze liczyc szybowiec. Ale ... CH701 wazy 263kg, Junior 225 - czy wymogi certyfikacyjne nie powinny byc podobne ? J. |
|
Data: 2013-08-24 11:55:32 | |
Autor: emil | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
Pytanie czy w ogole moglby byc "w tej technologii", bo jednak mocMotoszybowiec w tej technologi ma pono LD 24: http://www.sonexaircraft.com/aircraft/xenos.html DG1001M ma silnik startowy 68km... Wymogi odno秐ie wytrzyma硂禼i konstrukcji i aerodynamiki s podobne, CH701 innego producenta ma certyfikat CS-VLA, junior ma CS-22, mo縩a por體na CS-VLA z CS-22. R罂nica jest taka 縠 przy produkcji certyfikowanych szybowc體 wymagane s certyfikowane materia硑 i podzespo硑, przy ultralekkich (do 300/450 MTOW) nie ma takiego wymogu. W produkcji lotniczej nie ma wielu sztuk, jak firmie udaje si sprzeda 100 szybowc體 rocznie to bardzo dobry wynik. |
|
Data: 2013-08-25 13:38:45 | |
Autor: J.F. | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
Dnia Sat, 24 Aug 2013 11:55:32 +0200, emil napisa(a):
Pytanie czy w ogole moglby byc "w tej technologii", bo jednak mocMotoszybowiec w tej technologi ma pono LD 24: I niestety 1m/s minimalnego opadania. Choc to chyba z silnikiem, zawsze mozna wlaczyc i poleciec w lepsze noszenie :-) Ale ... CH701 wazy 263kg, Junior 225 - czy wymogi certyfikacyjne nieWymogi odno秐ie wytrzyma硂禼i konstrukcji i aerodynamiki s podobne, CH701 innego producenta ma certyfikat CS-VLA, junior ma CS-22, mo縩a por體na CS-VLA z CS-22. Ale wymog jest dlatego ze szybowiec, czy dlatego ze mase przekracza ? J. |
|
Data: 2013-08-25 15:43:05 | |
Autor: emil | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
Jak przekracza mas to nie da si zarejestrowa jako UL i zostaje certyfikacja, ale jak si mie禼i w limicie to jest wyb髍.R罂nica jest taka 縠 przy produkcji certyfikowanych szybowc體 wymagane Zodiac sprzedawany jako samolot certyfikowany wg. CS-VLA wymaga certyfikowanego 秏ig砤, silnika i k蟪ek, obs硊gi certyfikowanego mechanika i CAMO. Ten sam Zodiac sprzedany jako samolot ultralekki mo縠 mie k蟪ka od taczki, silnik z rozbitego motocykla i 秏ig硂 wystrugane z drewna, jest obs硊giwany przez w砤禼iciela i wymaga corocznego przegl眃u. R罂nica jest taka 縠 certyfikowany Zodiac mo縠 by u縴wany w celach zarobkowych a niecertyfikowany nie. |
|
Data: 2013-08-26 00:59:00 | |
Autor: J.F. | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
Dnia Sun, 25 Aug 2013 15:43:05 +0200, emil napisa(a):
Jak przekracza mas to nie da si zarejestrowa jako UL i zostaje certyfikacja, ale jak si mie禼i w limicie to jest wyb髍.R罂nica jest taka 縠 przy produkcji certyfikowanych szybowc體 wymagane No ale nie powinien przekraczac, chyba ze ... razem z balastem wodnym? Zodiac sprzedawany jako samolot certyfikowany wg. CS-VLA wymaga certyfikowanego 秏ig砤, silnika i k蟪ek, obs硊gi certyfikowanego mechanika i CAMO. Z tymi kolkami od taczki to radze uwazac - wytrzyma opona 100km/h? R罂nica jest taka 縠 certyfikowany Zodiac mo縠 by u縴wany w celach zarobkowych a niecertyfikowany nie. Hm, a moze klub wypozyczac takowe swoim czlonkom ? Za drobna oplata ? Moze tu jest pies pogrzebany ? J. |
|
Data: 2013-08-26 01:18:45 | |
Autor: Tomasz Pozna艅ski | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
W dniu 2013-08-26 00:59, J.F. pisze:
Jak przekracza mas臋 to nie da si臋 zarejestrowa膰 jako UL i zostaje Kazdy szybowiec certyfikowany przekracza dopuszczalna maksymalna mase startowa dla UL, ktora wynosi; a) 300 kg 鈥 dla samolotu l膮dowego jednomiejscowego, b) 315 kg 鈥 dla jednomiejscowego samolotu l膮dowego, wyposa偶onego w spadochronowy system ratowniczy zamontowany do p艂atowca, c) 450 kg 鈥 dla samolotu l膮dowego dwumiejscowego, d) 472,5 kg 鈥 dla dwumiejscowego samolotu l膮dowego, wyposa偶onego w spadochronowy system ratowniczy zamontowany do p艂atowca, e) 330 kg 鈥 dla amfibii lub wodnosamolotu jednomiejscowego, przy czym je偶eli jest on eksploatowany zar贸wno jako wodnosamolot i samolot l膮dowy, powinien spe艂nia膰 odpowiednie wymagania w zakresie maksymalnej masy startowej (MTOM), f) 495 kg 鈥 dla amfibii lub wodnosamolotu dwumiejscowego, przy czym je偶eli jest on eksploatowany zar贸wno jako wodnosamolot i samolot l膮dowy, powinien spe艂nia膰 odpowiednie wymagania w zakresie maksymalnej masy startowej (MTOM); 2) szybowca ultralekkiego 鈥 statku powietrznego posiadaj膮cego nieruchome powierzchnie no艣ne, sterowanego aerodynamicznie w trzech stopniach swobody, nieposiadaj膮cego zespo艂u nap臋dowego, kt贸rego masa w艂asna nie przekracza: a) 80 kg 鈥 dla szybowc贸w jednomiejscowych, b) 100 kg 鈥 dla szybowc贸w dwumiejscowych, w tym szybowc贸w przeznaczonych do startu z n贸g pilota;
A ktory ultralajt na swiecie jest w stanie z taka predkoscia kolowac? :) pozdrawiam Tomek |
|
Data: 2013-08-20 16:39:00 | |
Autor: KiloSierra | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
W dniu 2013-08-20 09:25, /dev/SU45 pisze:
http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/15-wypadki_i_incydenty_lotnicze/56359-2013_08_15_wypadek_szybowca_na_bezmiechowej.html ku藕wa... laszowalem sie na typ na tym egz. :( fajnie lata艂 :( [i] |
|
Data: 2013-08-20 17:22:10 | |
Autor: emil | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
A co do odporno禼i PW-6 to pomijam problem ze s砤bym k蟪kiem na dziobieCzy to nie jest ten sam problem co w EMERGENCY AIRWORTHINESS DIRECTIVE AD No.: 2010-0108-E Date: 08 June 2010: http://tinyurl.com/lx98yna |
|
Data: 2013-08-21 07:55:24 | |
Autor: suxen (praca) | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
W dniu 2013-08-19 22:37, emil pisze:
呕aden nowy szybowiec nie b臋dzie na tyle tani 偶eby konkurowa膰 z W艂a艣nie 鈥 nadzieja na UL. Swego rodzaju dzia艂ania 鈥瀘ddolne鈥 czyli reakcja na problemy wynikaj膮ce z koszt贸w i ogranicze艅. To pewnie najcz臋艣ciej jednostkowe produkcje cho膰 niekoniecznie. Przyk艂ad projekt 鈥濭OAT鈥, kt贸ry opr贸cz wielkiej zalety tworzenia lataj膮cego urz膮dzenia wg mnie technicznie jest krokiem mo偶e nie w ty艂 ale na pewno w bok szybownictwa 鈥 c贸偶 jak si臋 nie ma co si臋 lubi鈥 Na tym tle ciekawie mo偶e prezentowa膰 si臋 polski AXEL. Niestety ilo艣膰 informacji dost臋pnych w sieci jest dosy膰 sk膮pa. Zobaczymy czy i jak si臋 to wszystko rozwinie. |
|
Data: 2013-08-22 17:49:11 | |
Autor: J.F. | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
Dnia Fri, 16 Aug 2013 21:12:34 +0200, JJR napisa(a):
W news:820f520f-1c36-4eb1-a2a6-b7719f111e6cgooglegroups.com niejaki Tylko trzeba te pieniadze miec. $150 w USA moze nie robi takiego wrazenia, ale jakby u nas bylo 500zl za lot ... kiepsko widze. A wezcie jeszcze pod uwage ze lotnisko pod miastem to cenny teren, no i powinno placic podatek od kazdego metra kwadratowego :-( J. |
|
Data: 2013-08-22 12:26:57 | |
Autor: TJ_Blues | |
szybownictwo w odwrocie ? | |
$150 w Stanach to tez nie malo dla dzieciaka konczacego high school czy
rozpoczynajacego studia. Przeciez taki osobnik chcialy polatac przez wakacje tyle ile sie da a pracujac na kasie w grocery store za 250 na tydzien na pelnym etacie Zaoszczedzic duzo sie nie da. No I jak juz wspomnialem, loty cross country raczej Zupelnie odpadaja. Jak to wyglada od strony kosztow w Polsce? Cheers |
|