tablet

Data: 2010-02-17 09:33:21
Autor: wiesieksawicki_ciach@gmail.com
tablet
Zastanawiam się nad zakupem tabletu do wspomagania obróbki foto.
Raczej
typowym grafikiem-rysownikiem nie będę. Czy taki zakup ma sens? I
jaki
byście radzili za kilkaset zł. Może link do jakiś recenzji?
zdrówka

Data: 2010-02-18 10:19:42
Autor: Marcin [3M]
tablet
Do tabletu próbowałem się przekonać kilka razy. Podobnie jak kilku znajomych grafików wymiękłem.
Dla mnie piórko jest zbyt twarde, a obsługa wnosi sporo zamieszania. Obesnie mam Wacom-a Bamboo, i używam go bardzo rzadko.
Z moich eksperymentów wynikało, że dość tanie tablety, a bateryjką w piórku, są miękkie i dość sympatycznie się nimi maluje. Może zanim "wejdziesz" w jakiegoś Intuosa, kup takowe za 100-150zł i spróbuj?

Data: 2010-02-18 06:01:53
Autor: wiesieksawicki_ciach@gmail.com
tablet
wlaśnie oceniam, czy kupić jakiegoś małego amatorskiego Bamboo, czy
coś poważniejszego

z poważniejszych takie propozycje:
WACOM Intuos 4 S 157x98  800zł
PENTAGRAM Virtuoso Tablet (P2005) 203x152 750zł
Hanvon Art Master 0605 152x127 699zł
        203x152 800zł
127x101 450zł

Te Hanvony ładnie się reklamują, ale czy jakość, efektywność i
możliwości uzasadniają myśl o zakupie.
Oprogramowanie typu elements, photo-paintX2 czy PhotoshopCS3 posiadam.
Ale czy potrzebne coś jeszcze do rysowania, co jest niezbędne i co
jeden tablet ma a inny nie ma.

Data: 2010-02-18 15:28:04
Autor: aadax
tablet

Użytkownik "wiesieksawicki_ciach@gmail.com" <wiesieksawicki@gmail.com> napisał w wiadomości news:c189e1e7-05a7-4d52-9728-6305b0d1ecdci39g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

jestem grafikiem zawodowym i tabletem rysuję np. realistyczne ilustracje np. do podręczników szkolnych. Do rysowania używam Corel Paintera (przyzwyczajenie z dawnych lat - zaczynałem na painterze 2 - do ekranu i skrótów klawiszowych). Oczywiście sporo pędzli znalazło się w corelu po kupnie paintera przez corela. Z powodzeniem można używać corela. Tablety używam wacoma A5 i A4. Zdjęcia retuszuję najczęściej w pshopie - też przyzwyczajenie od wielu lat. Sa osoby używające do wszystkiego jeden program - sprawa przyzwyczajenia. Używam paintera imitując rysunek kredką, akwarelą czy przemalowując takie w komputerze. Kwestia do czego chcesz używać tabletu i jakie masz przyzwyczajenia. Bez sensu jest kupowanie lub instalowanie dodatkowego programu - po co mnożyć byty. Tu np. link do kilku okładek - http://imagegallery.hostei.com/?page_id=29 większość ilustracji rysowana bezpośrednio tabletem lub montowana i podrysowywana w komputerze przy pomocy tabletu. pozdrawiam R.

Data: 2010-02-24 23:40:14
Autor: Wieslaw Stawiski
tablet
Oprogramowanie typu elements, photo-paintX2 czy PhotoshopCS3 posiadam.
Ale czy potrzebne coś jeszcze do rysowania, co jest niezbędne i co
jeden tablet ma a inny nie ma.

Ja używam WACOM Wireless Tablet - świetnie sprawdza się nie tylko podczas
pracy, jest doskonały do prowadzenia wykładów, prezentacji, rysowania na
żywo itp. Do pracy z fotografiami używam Adobe LR i PS, zaś do rysowania -
Corel Painter, który był w pudełku z tabliczką. Nie powiem, żeby był
wygodniejszy od ołówka, ale o myszy już dawno zapomniałem...

Pozdrawiam,

Wiesiek Stawiski
http://photo.net.pl

Data: 2010-02-20 00:37:18
Autor: Uncle Pete
tablet
wiesieksawicki_ciach@gmail.com wrote:
[...]

Ale do czego konkretnie? Kiedyś korzystałem z tableta (Wacom Graphire) do zaznaczania skomplikowanych obszarów i ich oddzielnej obróbki, ale od czasów pojawienia się funkcji shadows/highights w PS przestałem tego używać. Do dokładnego retuszu i używania clone tool IMHO wygodniejsza jest myszka.

Piotr

tablet