tablet PC TabFun 7.0

Data: 2013-03-07 11:00:24
Autor: juzek
tablet PC TabFun 7.0
Wpadł mi w ręce taki tablet PC TabFun 7.0 z androidem 4.0.
Przeglądając jego parametry widzę ze to porządna maszyna, procesor jedno rdzeniowy ARM 1GHz, 512MB ramu, wi-fi, ekran dotykowy.
Przypomniałem sobie mojego starego giganta PC z prockiem AMD 300MHz i 512MB rami i to była wtedy maszyna! Chodziło na tym wszystko, gry, aplikacje, programy, cuda nie widy:)
Teraz patrzę ta tego malutkiego tableta i zdaje sobie sprawę ze mam przed sobą cztery razy mocniejszą bestię. Ale na tym tablecie nic praktycznie nie ma (jak pod linuksem) jedyne co potrafi to korzystać z internetu, ale i tak nie do końca.
Więc zastanawiam się po co w takim tablecie taka potężna moc obliczeniowa?
Z oglądaniem filmów, słuchaniem muzyki i surfowaniem w necie radziła sobie bez problemów moja stara bestia 300MHz, więc po co w tym talbecie taki procek i tyle pamięci?
Da się jakoś sensownie wykorzystać ten tablet?

Data: 2013-03-07 14:37:07
Autor: miab
tablet PC TabFun 7.0
W dniu 2013-03-07 11:00, juzek pisze:
[...]

Ale nie Full HD do tego zakodowanych H.246.

słuchaniem muzyki i surfowaniem w necie radziła

Ale nie po dzisiejszych wielomegabajtowych stronach z flashem i innymi wynalazkami

sobie bez problemów moja stara bestia 300MHz, więc po co w tym talbecie
taki procek i tyle pamięci?
Da się jakoś sensownie wykorzystać ten tablet?

Taki słabieńki raczej do niczego innego nie.
Jakąś Tegra4 czy inny czterordzeniowy pewnie do czegoś tak.

miab

Data: 2013-03-07 13:44:12
Autor: juzek
tablet PC TabFun 7.0
"miab" napisał:
Więc zastanawiam się po co w takim tablecie taka potężna
moc obliczeniowa? Z oglądaniem filmów,
Ale nie Full HD do tego zakodowanych H.246.

Przecież ten tablet nie ma rozdzielczości HD, więc o żadnym oglądaniu filmów HD nie ma mowy, on ma zaledwie 80x400, więc nawet mniej niż mój stary PCbestia.

Ale nie po dzisiejszych wielomegabajtowych stronach
z flashem i innymi wynalazkami

Mój stary PC bestia AMD 300MHz bez problemu sobie radzi z dzisiejszymi stronami www z różnymi wynalazkami a ten tablecik to nawet tych wynalazków nie obsługuje, bo nie ma javy ani flasha, więc na kurniku sobie na nim nie pograsz.

Taki słabieńki raczej do niczego innego nie.
Jakąś Tegra4 czy inny czterordzeniowy pewnie do czegoś tak.

Mój stary PC bestia wymiata wszystko, więc dlaczego ten tablecik znacznie mocniejszy do niczego się nie nada?

Data: 2013-03-07 15:54:26
Autor: Marx
tablet PC TabFun 7.0
On 07.03.2013 11:00, juzek wrote:
Przypomniałem sobie mojego starego giganta PC z prockiem AMD 300MHz i
512MB rami i to była wtedy maszyna! Chodziło na tym wszystko, gry,
aplikacje, programy, cuda nie widy:)
to odpal go teraz i zobacz co potrafi :) Nie zapomnij że megaherce w arm to trochę co innego niż w x86

Da się jakoś sensownie wykorzystać ten tablet?
jako pilot do XBMC

Marx

Data: 2013-03-07 13:49:38
Autor:
tablet PC TabFun 7.0
"Marx" napisał:
to odpal go teraz i zobacz co potrafi :) Nie zapomnij że megaherce w arm to trochę co innego niż w x86

Ale co mam odpalić jak tam nic nie ma? Ten android pod tym względem podobny do linuxa:)
Nie da się na tego tableta XP zainstalować?

Jak byś wyjaśnił czym się różnią megaherce w arm od x86 to byłbym wdzięczny.

Data: 2013-03-07 15:59:38
Autor: Budzik
tablet PC TabFun 7.0
Użytkownik  news ...

Ale co mam odpalić jak tam nic nie ma?

masz odpalic tego twojego 300 i zobaczyc co na nim obecnie chodzi...

--
Pozdrawia... Budzik
które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka.    Frank Herbert

Data: 2013-03-08 09:30:36
Autor: Maciek
tablet PC TabFun 7.0
W dniu 2013-03-07 16:59, Budzik pisze:
Ale co mam odpalić jak tam nic nie ma?
masz odpalic tego twojego 300 i zobaczyc co na nim obecnie chodzi...
Ano pewnie nic. Jak na Linuksie :->

Maciek

Data: 2013-03-08 16:01:17
Autor: astro
tablet PC TabFun 7.0
news wrote in <news:5138b251$0$26696$65785112news.neostrada.pl>
Nie da się na tego tableta XP zainstalować?

Nie, bo to RISC.
http://pl.wikipedia.org/wiki/RISC

Ten android pod tym wzgledem podobny do linuxa:)

Zlosliwosc z Twojej strony. Pod Linuksem mozna zainstalowac wiekszosc
aplikacji Windowsowych.
www.winehq.org
Od lat uzywam Linuksa i nie cierpie na brak potrzebnych mi aplikacji.

Jak byś wyjaśnił czym się różnią megaherce w arm od x86 to byłbym wdzięczny.

http://czytelnia.ubuntu.pl/index.php/2012/11/29/czym-jest-arm-i-kto-to-produkuje/
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-03-09 09:17:27
Autor: juzek
tablet PC TabFun 7.0
"astro" napisał:
Zlosliwosc z Twojej strony. Pod Linuksem mozna zainstalowac
wiekszosc aplikacji Windowsowych. www.winehq.org
Od lat uzywam Linuksa i nie cierpie na brak potrzebnych
mi aplikacji.

Żeby używać Linuxa to najpierw trzeba skończyć studia w tym kierunku:)
Nieprawdą jest to że można zainstalować większość aplikacji pod windowsa, bo takie aplikacje pod Linuxa po prostu nie istnieją a nie istnieją dlatego że nie opłaca się ich pisać, bo pisanie pod Linuxa jest wielokrotnie kosztowniejsze niż pod windowsa i tutaj zostaje obalony kolejny mit że Linux jest za darmo:) Trzeba być bardziej naiwnym niż 7mio letnia dziewczynka myśląc że coś jest za darmo:)

Jak byś wyjaśnił czym się różnią megaherce w arm od x86 to byłbym wdzięczny.
http://czytelnia.ubuntu.pl/index.php/2012/11/29/czym-jest-arm-i-kto-to-produkuje/

Rozumiem że AMR to inna architektura niż x86, ale z tego artykułu nie dowiedziałem się czy AMR jest mniej , czy bardziej wydajny i ile razy:)

Radoslaw Ziomber www.astrofizyka.info

Zdecydowana większość fotografii z twojej galerii się nie wyświetla w przeglądarce www, popraw to:)

Data: 2013-03-09 21:51:03
Autor: astro
tablet PC TabFun 7.0
juzek wrote in <news:513b15bf$0$1208$65785112news.neostrada.pl>
Nieprawdą jest to że można zainstalować większość aplikacji pod windowsa, bo takie aplikacje pod Linuxa po prostu nie istnieją

Nie doczytales o WINE, ktore Ci linkowalem.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wine

www.astrofizyka.info
Zdecydowana większość fotografii z twojej galerii się nie wyświetla w
przeglądarce www, popraw to:)

Dziekuje, bede poprawial.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-03-10 15:48:37
Autor: Padre
tablet PC TabFun 7.0

Nie doczytales o WINE, ktore Ci linkowalem.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wine

Już kilka razy w życiu podchodziłem do Linuksa i za każdym razem okazywało się, że co najmniej połowa niezbędnych mi aplikacji nie ma linuksowych odpowiedników ani nie daje się pod Linuksem uruchomić w żaden sposób. O w pełni funkcjonalnych sterownikach do posiadanego sprzętu łaskawie nie wspomnę. Ja naprawdę nie jestem młodocianym hejterem, w zasadzie nawet jestem z wykształcenia informatykiem i z przyjemnością używał bym dobrego i darmowego systemu ale niestety jego użyteczność ogranicza się do "średniego statystycznego użytkownika komputera" ot, poprawić zdjęcia, zgrać muzykę, skompresować filmy, pobuszować w sieci itp. Tam gdzie jest dla Linuksa program, można naprawdę robić profesjonalne rzeczy tylko niestety w wielu zastosowaniach softu dla Linuksa nie ma.

Data: 2013-03-10 23:31:30
Autor: astro
tablet PC TabFun 7.0
Padre wrote in <news:khi6va$fuf$1mx1.internetia.pl>
Już kilka razy w życiu podchodziłem do Linuksa i za każdym razem okazywało się, że co najmniej połowa niezbędnych mi aplikacji nie ma linuksowych odpowiedników ani nie daje się pod Linuksem uruchomić w żaden sposób.

MS Word, Photoshop, nawet AutoCAD mozna uruchomic pod Linuksem.
http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=86
Znaczna czesc aplikacji Windowsowych dziala. Wlasnie pisze z 40tude Dialog.
http://dialog.datalist.org/downloads/download.html
Nie ma on natywnej wersji dla Linuksa, pomimo to jednak wlasnie uruchomilem
go pod Fedora.

O w pelni funkcjonalnych sterownikach do posiadanego sprzetu laskawie nie wspomne.

Kontrprzyklad: rejestrator studyjny E-MU 0204. Pod Linuksem pracuje
praktycznie out of the box (trzeba tylko w ustawieniach przelaczyc na niego
z wbudowanej karty dzwiekowej). Pod Windowsem 7 wymaga instalacji
sterownikow producenta, sam Windows driverow nie posiada, nawet nie potrafi
pobrac ze strony MS. Na dodatek pod Win 7 sterowniki sa podobno tragiczne,
pod Linuksem nie sprawia problemow.

Podobnie jest ze znaczna iloscia modemow 3G.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-03-11 00:28:28
Autor: Padre
tablet PC TabFun 7.0

MS Word, Photoshop, nawet AutoCAD mozna uruchomic pod Linuksem.

No właśnie o tym pisałem, przeciętny użytkownik komputera używający cada do projektowania budki dla ptaków, ktoś kto kupuje licencję Autocada nie musi szukać darmowego systemu

Kontrprzyklad: rejestrator studyjny E-MU 0204.

To nie jest kontrprzykład, to jest jeden z wyjątków, szczególnie że to rozwiązanie w 99% sprzętowe i fakt że w win trzeba zainstalować sterowniki a w Linuksie nie to rzecz nieistotna. W Linuksie nie da się na przykład obsłużyć w żaden sposób połowy albo więcej skanerów i drukarek jeśli nie kupi się sterowników pisanych przez firmy trzecie.

Reasumując napisze raz jeszcze, instalowałem Linuksa na przestrzeni lat z 10 razy i za każdym razem nie znalazłem dużej części softu i driverów których potrzebowałem natomiast widzę w repozytoriach coraz więcej oprogramowania przypominającego Sklep Google, czyli kupa shitu.

Data: 2013-03-11 02:53:46
Autor: astro
tablet PC TabFun 7.0
Padre wrote in <news:khj5e2$lp8$1mx1.internetia.pl>
ktos kto kupuje licencje Autocada nie musi szukac darmowego systemu

Stac mnie na zakup Windowsa, moj laptop mial nawet preinstalowanego. Uzywam
Linuksa bo... lubie. Stac mnie na zakup iPhone'a, uzywam telefonu z
Androidem (swego czasu byl niewiele tanszy od iPhone'a), bo preferuje ten
system. Swiadomie, po organoleptycznym porownaniu. Gdyby mnie stac bylo -
wolalbym np Toyote Hilux nawet od 10x drozszego Maybacha.

W Linuksie nie da się  na przykład obsłużyć w żaden sposób połowy
albo więcej skanerów i drukarek

www.sane-project.org/sane-mfgs.html
Z drukarkami jest jeszcze lepiej.

jeśli nie kupi się sterowników pisanych przez firmy trzecie.

Z ciekawosci, masz na mysli VueScan?
www.hamrick.com/vuescan/vuescan.htm#supported
Nie slyszalem o innych komercyjnych aplikacjach do skanowania dla Linuksa.
SilverFast dziala tylko pod Win i Mac OS.

Reasumujac napisze raz jeszcze, instalowalem Linuksa na przestrzeni lat z 10 razy i za kazdym razem nie znalazlem duzej czesci softu

Nie potrafisz czytac ze zrozumieniem? Pisalem z dwa razy. Pod Linuksem
dziala software (znaczna czesc aplikacji) przeznaczony dla Windowsa dzieki
WINE.

w zasadzie nawet jestem z wyksztalcenia informatykiem

Wyksztalceni informatycy przeszli kursy "Architektura komputerow" i
"Systemy operacyjne" (na UJ na 1. roku) i nie zadaja pytan
"Nie da sie na tego tableta XP zainstalowac?"

Sam NIE jestem informatykiem, a jakos z praca na Linuksie nie mam zadnego
problemu. Nie zgadzam sie ze stwierdzeniem
Zeby uzywac Linuxa to najpierw trzeba skonczyc studia w tym kierunku:)

Nawet w liceum nie sprawial mi problemow.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-03-11 10:15:02
Autor: juzek
tablet PC TabFun 7.0
"astro" napisał:
[...]

Wolałbym się dowiedzieć czym się różnią gigaherce w tablecie od tych w PCcie a nie dywagacje na temat linuxa:)
Widzę że mam do czynienia z wyznawcą linuxa, więc żadne argumenty do ciebie i tak nie docierają, nawet z argumentów informatyka Padre nic nie zrozumiałeś, ale niech będzie, wchodzę w to:)

www.sane-project.org/sane-mfgs.html
Z drukarkami jest jeszcze lepiej.

Podam banalny przykład z monitorem, miałem taki prosty monitor bez sterowników z którym żaden windows nie miał żadnego problemu, po prostu ustawiał parametry standardowe, które można było sobie ewentualnie zmienić, w końcu to był tylko monitor a nie jakaś czarna skrzynka:) ]
Niestety na żadnym linuxie nie mogłem uruchomić trybu graficznego, bo żadne sobie z tym monitorem nie radził i nie pomagało nawet ręczne ustawienia znanych parametrów tego monitora, po prostu każdy linux sie wykrzaczył i tyle:)
Jeśli pod linuxa nie masz sterowników to nic nie poradzisz a niestety ostatnio producenci nie dołączają sterowników do linuxa i jeśli linux nie ma własnych sterowników na ten konkretny sprzęt to kicha:(
Dlaczego producenci sprzętu nie chcą pisać serów pod pingwina?

Nie potrafisz czytac ze zrozumieniem? Pisalem z dwa razy. Pod
Linuksem dziala software (znaczna czesc aplikacji) przeznaczony
dla Windowsa dzieki WINE.

Tak samo jak pod windowsem działa soft przeznaczony pod linuxa:)
W dodatku nie trzeba kombinować z WINE bo ten soft jest napisany pod windowsa i to nie większość a każdy linuxowy soft jest pod windowsem.
Jak myślisz dlaczego producenci oprogramowania nie piszą go pod linuxa?

[...]

No właśnie nie jesteś informatykiem, dlatego informatyk ci tłumaczył że jednak nie da się praktycznie używać linuxa bo albo nie ma softu, albo sterowników:)
Stwierdzenie że trzeba skończyć studia żeby używać linuxa odnosi się do skomplikowania i toporności tego systemu, gdzie bez przestudiowania grubej księgi typu Biblia niewiele zdziałasz. Pamiętam jak kilku kumpli z podwórka, studiujących informatykę, podniecali się bardzo jak przez cały weekend instalowali sobie winampa pod linuxem:)
Nie byłem w stanie tego pojąć, bo pod windowsem takich problemów nie ma, po pierwsze dlatego że w systemie już jest zainstalowany odtwarzacz muzyki, podobnie jak cała masa przydatnych aplikacji, to żeby pod windowsem posłuchać muzyki to nic nie trzeba kombinować, wystarczy uruchomić ściągnięty z sieci program klikając na niego:)

Data: 2013-03-11 13:11:00
Autor: RadoslawF
tablet PC TabFun 7.0
Dnia 2013-03-11 10:15, Użytkownik juzek napisał:

[...]

Inny procesor inna wydajność z megaherca. Dokładnych wyników szukaj
w opublikowanych w sieci wynikach benchmarków.

[...]

Mam wrażenie że zmyślasz. Gdyby to była prawda nie miał byś
problemu z podaniem co to za monitor i co za dystrybucja linuxa.

[...]

Tak dla twojej wiedzy. W każdym systemie potrzebny jest sterownik.
W windowsie też.

Pozdrawiam

Data: 2013-03-12 01:33:19
Autor: astro
tablet PC TabFun 7.0
juzek wrote in <news:513dc625$0$1225$65785112news.neostrada.pl>
Widzę że mam do czynienia z wyznawcą linuxa, więc żadne argumenty do ciebie i tak nie docierają

Ja nie dowodze wyzszosci Lin nad Win. Od tego jest pl.comp.os.advocacy. Ja
dementuje BZDURY nt systemu operacyjnego, ktory z powodzeniem uzywam od 10
lat i nie widze przeslanek ku racjonalnosci przedstawionych argumentow.
Systemu, ktory bez problemu obsluguja 60-paru letnie osoby nieobeznane z
technika, jak i dzieci.

nawet z argumentów informatyka Padre nic nie zrozumiałeś

Niezrozumienie a polemika z argumentami to nie to samo. W tym watku
pojawilo sie wiecej bzdur, niz racjonalnych argumentow, jak np powtarzany
jak mantra brak aplikacji dla Linuksa. Wiekszosc tego, co napisano dla
Windowsa dziala poprawnie pod WINE.

Znajdziesz jakas specjalistyczna aplikacje dla architektow, geodetow itp
nie dzialajaca poprawnie pod WINE i nie majaca odpowiednika dla Linuksa? Na
pewno odnajdziesz elementy tego zbioru. Tylko co z tego - jest to niszowe
oprogramowanie i wszystko co jest niezbedne do pracy wiekszosci
spoleczenstwa albo ma odpowiedniki dla Linuksa albo daje sie uruchomic pod
WINE. Wskazany problem tak na prawde dotyczy niewielkiej czesci populacji.

[...]

Jesli taki problem rzeczywiscie mial w Twoim przypadku miejsce, to dotyczyl
raczej sterownikow karty graficznej, nie monitora.

Tak samo jak pod windowsem dziala soft przeznaczony pod linuxa:)

W sensie - ma swoj odpowiednik funkcjonalny lub wydanie dla Windowsa -
prawie zawsze masz racje. W sensie uruchamiania apikacji przeznaczonych dla
Linuksa pod Win - bzdura. Dla Windowsa nie ma czegos tak dobrego jak WINE.
Cygwin o wiele bardziej kuleje przy uruchamianiu Lin pod Win, niz WINE
radzi sobie z aplikacjami Windowsianymi pod Linuksem.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Cygwin

W dodatku nie trzeba kombinowac z WINE bo ten soft jest napisany pod windowsa i to nie wiekszosc a kazdy linuxowy soft jest pod windowsem.

Nie kazdy.
Nie znam rownie dobrych aplikacji dzialajacych pod Windowsem, jak
ESO-MIDAS
www.eso.org/sci/software/esomidas
czy
IRAF
http://iraf.noao.edu

A sa to dla niektorych narzedzia niezbedne do pracy. Jedna z lepszych darmowych wywolywaczek RAWow nie ma wersji dla Windowsa. www.darktable.org/install
Tak, dla Windowsa latwo znalezc  odpowiedniki (czesto o wiele lepsze w
wydaniu komercyjnym), jednak wsrod bezplatnych aplikacji stanowi on niezla
konkurencje dla softu opartego na dcraw.

Pamiętam jak kilku kumpli z podwórka, studiujących informatykę, podniecali się bardzo jak przez cały weekend instalowali sobie winampa pod linuxem:)

Zmyslasz. Nie ma wersji Winampa dla Linuksa. Nie ma on tez otwartego kodu
zrodlowego. Nie mogli wiec rozmawiac o kompilacji ze zrodelek. Mozna go
uruchomic tylko dzieki WINE, a to jest banalnie proste (odpalamy Setup tak
samo jak pod Windowsem).
www.freewebs.com/calitorial/Don__t_feed_the_Troll.jpg

Nie byłem w stanie tego pojąć, bo pod windowsem takich problemów nie ma, po pierwsze dlatego że w systemie już jest zainstalowany odtwarzacz muzyki, podobnie jak cała masa przydatnych aplikacji

Akurat chyba z kazda dystrybucja zintegrowana jest odtwarzarka multimediow. Dla rownowagi mozna poczytac watek "[blog] Skad taka niska popularnosc
Linuksa?" z 27 stycznia na pl.comp.os.linux.
http://groups.google.com/forum/?fromgroups=#!searchin/pl.comp.os.linux/blog/pl.comp.os.linux/mUfq1nSmJ3s

Linuks to nie jest wyrok. Z Linuksem da sie normalnie zyc :>
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-03-12 10:13:07
Autor: juzek
tablet PC TabFun 7.0
"astro" napisał:
Jesli taki problem rzeczywiscie mial w Twoim przypadku miejsce,
to dotyczyl raczej sterownikow karty graficznej, nie monitora.

To sam linux komunikował z czym ma problem i do czego ma sterowniki i do karty graficznej miał a do monitora nie i nic nie dało się zrobić, żadna z dostępnych mi dystrybucji linuxa nie chciała uruchomić trybu graficznego:)

W sensie uruchamiania apikacji przeznaczonych dla Linuksa
pod Win - bzdura. Dla Windowsa nie ma czegos tak dobrego
jak WINE.

Nie ma, bo nie ma sensu istnienie czegoś takiego dla windowsa, bo pod windowsem istnieją wszystkie aplikacje, które są pod linuxem:)
Jaki miał by sens dla producenta aplikacji nie napisanie pod windowsa, skoro aplikacja pod windowsa jest tańsza i prostsza:)
Problemem jest linux, bo pod niego nie masz aplikacji i sterowników i możesz się zesrać a nic nie zrobisz:) Wspomniany przez ciebie WINE nie rozwiązuje bo nikt nie pisze pod niego bibliotek dla wszystkich windowsowych aplikacji:)

Jedna z lepszych darmowych wywolywaczek RAWow
nie ma wersji dla Windowsa.

No przestań, pod windowsa nie ma przeglądarki RAWów?:)

[...]

I tu się sprawdza jednak przysłowie że do obsługi linuxa trzeba studia kierunkowe skończyć:)
Nie kończyłeś studiów i nie potrafisz a każdy student informatyki to potrafi:)
Nie mam pojęcia czy istnieje linuxowy odpowiednik winampa, czy nie i jak te chłopaki to zainstalowali, ale wyglądało to identycznie jak winamp:)
Dziesięciu chłopa cały weekend balowała nad tym i z dumą mi prezentowali efekty:)
A ja patrzyłem na nich z politowaniem, bo wtedy ja nawet na windowsie sie nie znałem a do słuchania muzyki i oglądania filmów to wystarczyło że kliknąłem BESTplayera i działało a oni jeszcze w następny weekend instalowali aplikację do oglądania filmów:)
Podobnie z politowaniem patrzyłem na nich gdy tłumaczyli mi że mają linuxa bo jest za darmo a ja windowsa też miałem za darmo, więc po co sobie życie marnować?:)

Akurat chyba z kazda dystrybucja zintegrowana jest odtwarzarka multimediow.

Nie z każdą, chociaż występuje wyraźna tendencja upodobnienia linuxa do windowsa, ale toporność obsługi i brak aplikacji dalej jest taka sama, wprawdzie nowsze linuxy mają zintegrowane odtwarzarki, ale one nie odtwarzają większości plików, czyli linux pełną gębą:)
Najbardziej mnie zdziwiła pewna nowa dystrybucja linuxa gdzie był zintegrowany OpenOffice, ale nie było żadnego edytora tekstów typu notatnika:)
Oczywiście był słynny VI, czyli typowa linuxowa aplikacja dla inteligentnych inaczej:)

Data: 2013-03-12 15:38:19
Autor: astro
tablet PC TabFun 7.0
juzek wrote in <news:513f1728$1$26708$65785112news.neostrada.pl>
nowsze linuxy mają zintegrowane odtwarzarki, ale one nie odtwarzają większości plików, czyli linux pełną gębą:)

Jakies konkretne przyklady czy wymyslasz argumenty z palca? Jakos nie mam
problemow z odtwarzaniem MP3, OGG Vorbis czy FLAC. Filmy rowniez odtwarza,
nie zastanawialem sie nawet jakich kodekow uzywa. Po prostu dziala.

Najbardziej mnie zdziwiła pewna nowa dystrybucja linuxa gdzie był zintegrowany OpenOffice

Ponownie zmyslasz. Najnowsze dystrybucje uzywaja LibreOffic, nie
OpenOffice.
"It is the default office suite of popular Linux distributions like
Debian,[7] Fedora,[8] openSUSE[9] and Ubuntu.[10]"
http://en.wikipedia.org/wiki/LibreOffice

ale nie było żadnego edytora tekstów typu notatnika:)

Wszedzie widze instalowane z systemem Leafpad, Kate itp.

Napisz do serwisu
www.facebook.com/poznawajatom.ORG
http://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/481260_517215244991569_2135390008_n.png
http://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/312902_519228251456935_925890115_n.png
Byc moze poszukuja redaktorow. Bylbys bardzo dobry na to stanowisko!

EOT z mojej strony, bo ewidentnie jestes trollem.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-03-13 08:31:01
Autor: juzek
tablet PC TabFun 7.0
"astro" napisał:
EOT z mojej strony, bo ewidentnie jestes trollem.

Tak myślałem że wyjdzie chamstwo i prostactwo z wyznawcy linuksa:)
Jeśli już to ty jesteś trollem, bo zamiast dyskutować o wydajności tableta to wymyślasz dywagacje o linuksie. Podjąłem dyskusję żeby się przekonać co z tego wyjdzie i nie rozczarowałeś mnie:)

Data: 2013-03-13 15:37:33
Autor: animka
tablet PC TabFun 7.0
W dniu 2013-03-13 08:31, juzek pisze:
"astro" napisał:
[...]

Zajrzyj lepiej do słownika ortograficznego i sprawdź jak się pisze to imię.

--
animka

Data: 2013-03-14 23:37:53
Autor: Przemek
tablet PC TabFun 7.0
Zajrzyj lepiej do słownika ortograficznego i sprawdź jak się pisze to imię.

Przyganił kocioł garnkowi...a ty jak piszesz swojego nicka?
Weź się nie kompromituj kobieto.
Poza tym nick to coś, co sobie ktoś wymyśla, nigdzie nie jest napisane, że musi spełniać jakiekolwiek twoje zachcianki.
Bosz... gdzie się tacy rodzą...
Przem

Data: 2013-03-11 09:01:10
Autor: Marx
tablet PC TabFun 7.0
On 11.03.2013 00:28, Padre wrote:

[...]

o k... Autocad do projektowania budek dla ptakow. Ile to kosztuje?
Marx

Data: 2013-03-11 09:36:54
Autor: Dominik & Co
tablet PC TabFun 7.0
Dnia 11.03.2013 Marx <acc.for.news@gmail.com> napisał/a:

[...]

Od 6 do ponad 30 tys wg
http://www.skapiec.pl/szukaj/3003/autocad/cena

A zero złotych spiracone. Bo przecież przeciętny uzyszkodnik nawet czerwonych oczu na zdjęciach "u cioci na imieninach" nie skoryguje bez kradzionego
fotoszopa, bo wszystko inne jest niewystarczająco profesjonalne :-)

--
Dominik & kąpany (via slrn)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

Data: 2013-03-11 10:55:45
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
tablet PC TabFun 7.0
Dnia 2013-03-11, o godz. 09:36:54
Dominik & Co <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> napisał(a):

A zero złotych spiracone.

Niekoniecznie. Autodesk jest bardzo przychylne uczelniom i studentom i
licencję edukacyjną o ile spełnia się wymagania otrzymuje się od ręki.
Do niekomercyjnego zaprojektowania budki dla ptaków jak znalazł.

Bo przecież przeciętny uzyszkodnik nawet czerwonych oczu na zdjęciach "u cioci na imieninach" nie skoryguje bez kradzionego
fotoszopa, bo wszystko inne jest niewystarczająco profesjonalne :-)

A koniecznie kradziony? Mi PS Elements i Premiere Dell dodał za darmo do
zakupionego laptoka. Choć akurat do korekty fotek uzywam darmowego
softu. ;-)

Zdrówko

Data: 2013-03-11 11:37:12
Autor: Dominik & Co
tablet PC TabFun 7.0
Dnia 11.03.2013 Maciek Babcia Dobosz <babcia@jewish.org.pl> napisał/a:

A zero złotych spiracone.

Niekoniecznie. Autodesk jest bardzo przychylne uczelniom i studentom i
licencję edukacyjną o ile spełnia się wymagania otrzymuje się od ręki.

Co niekoniecznie? Że pirat kosztuje 0 zł? ;-)

Soft dla studentów to inna bajka, i faktycznie opłaca się przyzwyczaić
studenciaka do korzystania ze swego softu nawet za friko.
Narkodealerzy też ponoć pierwsze działki dają darmo ;-)

Do niekomercyjnego zaprojektowania budki dla ptaków jak znalazł.

Do budki dla ptakĂłw to armata na muchy, ale jak kto lubi...

A koniecznie kradziony? Mi PS Elements i Premiere Dell dodał za darmo do
zakupionego laptoka. Choć akurat do korekty fotek uzywam darmowego
softu. ;-)

Niekoniecznie, ale Twoje darmowe wersje na pewno są za mało profesjonalne ;-)

Ja na przykład dowiedziałem się z usenetu, że Audacity kompletnie nie nadaje się do domowego użytku, bo nie ma pewnego Bardzo Profesjonalnego
Systemu Wtyczek.

Data: 2013-03-11 00:58:06
Autor: gadacz
tablet PC TabFun 7.0
W dniu 2013-03-10 15:48, Padre pisze:

[...]

żart dnia...
informatyk!
masz chyba tylko papier i toalet w głowie.
nie wiem, gdzie skończyłeś szkołę, ale to co piszesz,
to jakaś parodia.
Pracujesz w zawodzie? czy czyścisz kible?

Data: 2013-03-11 19:17:12
Autor: Padre
tablet PC TabFun 7.0

masz chyba tylko papier i toalet w głowie.
nie wiem, gdzie skończyłeś szkołę, ale to co piszesz,
to jakaś parodia.
Pracujesz w zawodzie? czy czyścisz kible?

O właśnie, jeszcze prymitywne chamy chwalą Linuksa...

Data: 2013-03-12 09:47:56
Autor: juzek
tablet PC TabFun 7.0
"Padre" napisał
Pracujesz w zawodzie? czy czyścisz kible?

O właśnie, jeszcze prymitywne chamy chwalą Linuksa...

Mnie też się rzuciło w oczy to chamstwo wyznawców linuxa, to pewnie efekt frustracji jedynym słusznym systemem:)

Data: 2013-03-11 00:56:05
Autor: gadacz
tablet PC TabFun 7.0
W dniu 2013-03-09 09:17, juzek pisze:
"astro" napisał:
[...]

jesteś debilem!
twoja inteligencja jest tak śmieciowa,
że lepiej w temacie się nie wypowiadaj!

Data: 2013-03-11 07:02:02
Autor: Dominik & Co
tablet PC TabFun 7.0
Dnia 09.03.2013 juzek <nie@daruje.ci.tej.nocy> napisał/a:

Żeby używać Linuxa to najpierw trzeba skończyć studia w tym kierunku:)

Patrzaj pan, to moje córki (7 lat i 3 lata) już po studiach są?
Jak ten czas leci :-)

Data: 2013-03-11 00:54:46
Autor: gadacz
tablet PC TabFun 7.0
W dniu 2013-03-07 13:49, news pisze:
"Marx" napisał:
[...]

przecież android to jest w zasadzie linux!
tylko nieco inaczej opakowany.
A w Smart TV, to myślisz, że jaki system jest?
PINGWIN! czytaj: linux.
Zapodaj sobie jakieś appki i przestań marudzić, że tablet
jest do niczego.

Może zadaj pytanie,
co chciałbyś zrobić z tym tabletem, to będzie
jakaś bardziej interesująca odpowiedź niż
wymyślanie zastosowań do urządzenia, które posiadasz.

pozdrawiam
gadacz

Data: 2013-03-11 13:40:52
Autor: ikov
tablet PC TabFun 7.0

Może zadaj pytanie,
co chciałbyś zrobić z tym tabletem, to będzie
jakaś bardziej interesująca odpowiedź niż
wymyślanie zastosowań do urządzenia, które posiadasz.

Jak ja lubię te wątki o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą... wróć: wyższością Windowsa nad Linuksem. Można się spierać tygodniami a i tak zawsze znajdzie się nowy argument za lub przeciw.
Jak ktoś potrzebuje PS, AutoCAD albo inne wyspecjalizowane aplikacje to niech kupi windowsa (cena pomijalna przy koszcie tamtego oprogramowania) i będzie działało. Rzeźbienie w systemie to sztuka dla sztuki, a właściwy efekt nie zawsze da się osiągnąć.

Na pc i słabszym laptopie mam win i również debiana. Win w zasadzie nie uruchamiam, bo na linuksie działa mi wszystko czego tam potrzebuję - internet, muzyka, filmy - także pakiet biurowy, do tego dużo sprawniej niż na win, wyjątkiem są gry na pc, do których linux się jeszcze nie nadaje.

Na telefonie mam androida - jak chcę posłuchać radia internetowego, obejrzeć jakiś filmik na yt albo sprawdzić szybko pocztę - idealny system mobilny.

Podsumowując:
a) jeśli chcesz robić na kompie wszystko po trochu (gry, specjalistyczne oprogramowanie jak PS czy CAD lub konkretne programy wymagane w pracy) oraz internet i multimedia - komputer z windowsem
b) jeśli urządzenie ma służyć do pracy i rozrywki bez większości gier i bez programów specjalistycznych - komputer z dowolnym systemem (win, linux)
c) jeśli to co w b) ale ultra mobilne - tablet lub smartfon.

Dobór urządzenia wg powyższej listy będzie właściwy, w drugą stronę nie ma co kombinować, chyba że ktoś ma chęci i czas. Dalsze rozwodzenie się nad tematem nie ma sensu.

Data: 2013-03-11 14:12:52
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
tablet PC TabFun 7.0
Dnia 2013-03-11, o godz. 13:40:52
ikov <ikov1@t-l-e-n.pl> napisał(a):

a) jeśli chcesz robić na kompie wszystko po trochu (gry,
specjalistyczne oprogramowanie jak PS czy CAD lub konkretne programy
wymagane w pracy) oraz internet i multimedia - komputer z windowsem

Błędne założenie. Akurat np. dla mnie podstawowy komputer "pracowy" to
Linux. Od razu uprzedzę że obok stoi maszyna z Windows bo neistety
sporo urządzeń sieciowych czy np. rejestratorów wideo ma obsługę WinOnly
albo IEOnly.  Wszystko zależy od tego jaka to praca i jakie to
specjalistyczne oprogramowanie. Np. dla mnie oprogramowanie do
testowania i diagnozowania sieci pod Windows są zdecydowanie mniej
przydatne niż pod Linuxem. Win do internetu? Właściwie jedyny problem z
jakim się spotykam na komputerach w Linuxem to strona gdzie jest MS
Silverlight. Więc jak dla mnie to wybór zależy od tego co robisz i
jakiego softu potrzebujesz a nie zawsze "komputer z windowsem".

Zdrówko

Data: 2013-03-11 19:20:36
Autor: Padre
tablet PC TabFun 7.0
Dnia 2013-03-11, o godz. 13:40:52
ikov <ikov1@t-l-e-n.pl> napisał(a):

[...]

No i właśnie o to chodzi, ja akurat pod Windowsa mam wszystko z czego korzystam a pod Linuksa nie i zaraz znajdzie się stado debili którzy będą mnie przekonywali ze jestem na Linuksa za głupi...

Data: 2013-03-12 01:45:25
Autor: astro
tablet PC TabFun 7.0
Maciek BabciaDobosz wrote in <news:20130311141252.05f1505dbabcia-workstation>
Właściwie jedyny problem z jakim się spotykam na komputerach w Linuxem
to strona gdzie jest MS Silverligh

Z odtwarzaniem mediow strumieniowych radzi sobie XBMC z wtyczka.
www.ubucentrum.net/2012/09/odtwarzanie-w-ubuntu-tvn-player-tvp-vod.html
http://code.google.com/p/sd-xbmc
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-03-12 09:14:52
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
tablet PC TabFun 7.0
Dnia 2013-03-12, o godz. 01:45:25
astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał(a):

> [...]
> Linuxem to strona gdzie jest MS Silverligh

Z odtwarzaniem mediow strumieniowych radzi sobie XBMC z wtyczka.

To jest metoda na obejście a nie na rozwiązanie problemu.I niestety
działa tylko tam gdzie strumień jest nadawany także w innej
technologii niż Silverlight. Kiedyś rozwijano wolny odpowiednik
Moonlight ale ZTCP to od dwóch lat prace zamarły. Zdrówko

Data: 2013-03-18 10:46:30
Autor: Marx
tablet PC TabFun 7.0
On 11.03.2013 14:12, Maciek Babcia Dobosz wrote:
Linux. Od razu uprzedzę że obok stoi maszyna z Windows bo neistety
sporo urządzeń sieciowych czy np. rejestratorów wideo ma obsługę WinOnly
albo IEOnly.
a sa takie "linux friendly"?
Tak przy okazji pytam bo niedlugo prawdopodobnie bede szukal.
Qnap ktorego testowalem, mimo iz ma linuxa na pokladzie, to poza tym totalna porazka
Marx

Data: 2013-03-18 11:58:59
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
tablet PC TabFun 7.0
Dnia 2013-03-18, o godz. 10:46:30
> [...]

Qnap ktorego testowalem, mimo iz ma linuxa na pokladzie, to poza tym totalna porazka

QNAP to akurat NAS - opcja zapisu wideo to tylko dodatek i uboższa niż
w dedykowanych rozwiązaniach. Poza tym co to znaczy Linux firndly?
Jeśli ma klienta działającego pod Linuxem (nawet pod Wine) czy w
przeglądarce (dowolnej) to jest linux-friendly? Bo tak sie składa że
większość z nich ma obecnie jakiegoć linuxa w środku - tak jak wiele
tanich urządzeń WiFi. Ważne by praca przez przeglądarkę nie opierała
się na kontrolkach ActiveX bo to często spotykane rozwiązanie. Niestety
powoduje właśnie że takie ejestratory są IE-only. Jeśli nie chcesz
kupować rejestratora a robić zapis na kompie to przyjrzyj się
programowi ZoneMinder http://www.zoneminder.com/

Zdrówko

Data: 2013-03-18 13:44:27
Autor: Marx
tablet PC TabFun 7.0
On 18.03.2013 11:58, Maciek Babcia Dobosz wrote:
Dnia 2013-03-18, o godz. 10:46:30
[...]

Myslalem o QNAP VioStore - to dedykowane urzadzenie do nagrywania a nie NAS. Ma wlasnie ActiveX a na dodatek format nagran z powodu dodania sladu czasowego jest kompletnie niezgodny z linuxem, mimo iz sam algorytm kompresji jest standardowy, niestety kodek jest tylko na windows
Marx

Data: 2013-03-18 15:08:05
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
tablet PC TabFun 7.0
Dnia 2013-03-18, o godz. 13:44:27
> [...]

dodania sladu czasowego jest kompletnie niezgodny z linuxem, mimo iz
sam algorytm kompresji jest standardowy, niestety kodek jest tylko na

To są nadal NAS-y wyposażone w część funkcji dedykowanego
rejestratora.Np. brak im obsługi dedykowanych sterowników do kamer. Nie
wiem czy miałeś z tym do czynienia ale sterowanie kamer myszką jest
dość mało precyzyjne i stosuje się do tego dedykowane sterowniki. Z
joy-em do sterowani kamerami i dedykowaną klawiatura do szybkiego
wywoływania funkcji. Poza tym zwróć uwagę że większość kamer w liście
kompatybilności to modele dość proste do użytku SOHO. kamery do
monitoringu maja zwykle możliwość zamontowania różnej optyki,
podgrzewacza czy podświetlenia iR. No i zdecydowanie lepiej radzące
sobie w różnych warunkach oświetlenia niż wersje "monitorowe".
Najlepiej spisz swojej wymogi i znajdź w okolicy firmę/firmy zajmujące
się instalacja systemów monitoringu. Fachowiec przyjedzie, sprawdzi
warunki i skonfrontuje to co chcesz mieć z tym co jest dostępne na
rynku. Zlecać mu montazu nie musisz ale na pewno przy takiej wizycie
dowiesz się paru rzeczy o których sam nie pomyślisz jeśli robisz to
pierwszy raz. Albo opisz tu z grubsza co to ma być za system. W jakich
warunkach ma działać, co monitorować, czy wewnątrz czy na zewnątrz, w
jakiej jakości, ile kasy chcesz na to poświęcić. na tej podstawie
będzie można coś zaproponować.

Zdrówko

Data: 2013-03-19 08:56:18
Autor: Marx
tablet PC TabFun 7.0
Ja tego nie montuje, ja się z takim systemem integruje. I integracja z VioStorem jest do bani. A to urządzenie na pewno NASem nie jest bo nie posiada opcji do udostępniania dysków.
Marx

Data: 2013-03-19 09:12:27
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
tablet PC TabFun 7.0
Dnia 2013-03-19, o godz. 08:56:18
[...]

Uwierz - toi jest NAS różniący się tylko tym że ma parę funkcji
dodanych i parę wyciętych w stosunku do "zwykłego" QNAP-a. W "zwykłym"
możesz też mieć te funkcje które co w nim kupując po prostu soft do
obsługi kamer.

Zdrówko

Data: 2013-03-19 10:45:58
Autor: Marx
tablet PC TabFun 7.0
On 19.03.2013 09:12, Maciek Babcia Dobosz wrote:
Dnia 2013-03-19, o godz. 08:56:18
[...]

czyli to nie jest NAS. NAS to nie tylko sprzet ale i oprogramowanie. W przeciwnym wypadku dowolne urzadzenie z dyskiem byloby NASem.
Marx

Data: 2013-03-19 11:43:45
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
tablet PC TabFun 7.0
Dnia 2013-03-19, o godz. 10:45:58
Marx <acc.for.news@gmail.com> napisał(a):

czyli to nie jest NAS. NAS to nie tylko sprzet ale i oprogramowanie.
W przeciwnym wypadku dowolne urzadzenie z dyskiem byloby NASem.

To nie do końca tak. QNAP miał w ofercie NAS-y. Jak kamerki IP
stały się popularne to dodał do nich (jako alternatywę) soft do ich
rejestracji/obsługi. Potem stwierdził że warto rozszerzyć ofertę
urządzeń. Więc zablokował w NAS-ie z softem do rejestracji część funkcji
NAS-a i otrzymał "czysty" rejestrator. Różnica jest właściwie na
poziomie firmware-u - różnice sprzętowe są niewielkie. Otwierałem kilka
z ich urządzeń i wygląda że w środku jest ta sam elektronika. Inni
producenci (z niewielkimi wyjątkami) nie okrawali funkcjonalności
innych urządzeń tylko projektowali. Co więcej do ich rejestratorów bez
problemu można dostać się po FTP czy SMB i wykorzystać jako
miejsce składowania własnych danych czego nie udało mi się zrobić na
żadnym dedykowanym rejestratorze,. Inna sprawa że QNAP mnie zniechęcił
poprzez to że soft był IEonly. Nie sprawdzałem od dłuższego czasu czy
to się zmieniło bo jakoś nie wpadły mi w ręce.

Zdrówko

Data: 2013-03-19 09:15:14
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
tablet PC TabFun 7.0
Dnia 2013-03-19, o godz. 08:56:18
Marx <acc.for.news@gmail.com> napisał(a):

Ja tego nie montuje, ja się z takim systemem integruje.

Na czym am polegać ta integracja? Co z czym? I do czego?

Zdrówko

Data: 2013-03-19 10:47:29
Autor: Marx
tablet PC TabFun 7.0
On 19.03.2013 09:15, Maciek Babcia Dobosz wrote:
Dnia 2013-03-19, o godz. 08:56:18
Marx<acc.for.news@gmail.com>  napisał(a):

Ja tego nie montuje, ja się z takim systemem integruje.

Na czym am polegać ta integracja? Co z czym? I do czego?
myslalem ze jestes w stanie podac choc jeden model, ktory pozbawiony jest opisanych przeze mnie wad (normalny kodek nagran, obsluga dzialajaca na podstawowych przegladarkach a nie tylko IE). Jak widac - pomylilem sie
Marx

Data: 2013-03-19 12:00:15
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
tablet PC TabFun 7.0
Dnia 2013-03-19, o godz. 10:47:29
> [...]

myslalem ze jestes w stanie podac choc jeden model, ktory pozbawiony jest opisanych przeze mnie wad (normalny kodek nagran, obsluga dzialajaca na podstawowych przegladarkach a nie tylko IE). Jak widac

No ale co znaczy dla Ciebie "normalny kodek"? Może jakiś przykład? np.
wiele obecnych rejestratorów obsługuje np. H.264 czy MPEG-4 Na jakich
przeglądarkach? Np. rejestratory INTROX-a obsługiwałem bezproblemowo z
FF pod Ubuntu. Niestety obsługa via WWW jest zwykle dość toporna i
praktycznie zawsze okrojona w stosunku do dedykowanej aplikacji która
umożliwia użycie wszystkich parametrów sprzętu. A tu już niestety panuje
Windows choć np. w przypadku wspomnianego INTROX-a producent udostępnia
tez aplikację pod OSX,

Zdrówko

Data: 2013-03-07 15:59:14
Autor: RadoslawF
tablet PC TabFun 7.0
Dnia 2013-03-07 11:00, Użytkownik juzek napisał:

Przeglądając jego parametry widzę ze to porządna maszyna, procesor jedno rdzeniowy ARM 1GHz, 512MB ramu, wi-fi, ekran dotykowy.

Po parametrach powiedział bym że to telefon z Androidem a nie
porządny tablet.

Da się jakoś sensownie wykorzystać ten tablet?

Zawsze się da. Dopisz go sobie do sygnaturki i masz +3 do lansu.
Ustaw go ładnie w widocznym miejscu na podstawce i jak kogoś
zaprosisz do domu to masz kolejne +3 do lansu. Noś ze sobą
i w komunikacji miejskiej (- 50 do lansu) wyjmuj i udawaj że
coś czytasz, masz kolejne +3 do lansu.

Pozdrawiam

Data: 2013-03-08 07:59:21
Autor: Robson
tablet PC TabFun 7.0
[...]

Zapomniałeś o słit foci w w brudnym lusterku z kiblem w tle ;)

Data: 2013-03-08 09:35:18
Autor: Maciek
tablet PC TabFun 7.0
W dniu 2013-03-07 15:59, RadoslawF pisze:
[...]
Przesadzasz. Lasek na to nie wyrwie, chyba że te mniej oblatane, które
nie odróżniają tableta z Biedronki od iPada ;-)

Maciek

Data: 2013-03-08 16:23:05
Autor: JoteR
tablet PC TabFun 7.0
"juzek" napisał:

Da się jakoś sensownie wykorzystać ten tablet?

Wykorzystać - tak. Czy sensownie - zależy kto ;->
http://i.wp.pl/a/f/jpeg/30788/pap_kaczynski_glinski_tablet_600.jpeg

JoteR

Data: 2013-03-10 06:43:35
Autor: Rabarbar
[...]