tablet+gsm

Data: 2012-04-21 13:06:09
Autor: Jan Walicki
tablet+gsm
Witam!
Może banalne pytanie, ale czy używa kto¶ zestawu tablet + modem
zamiast
komórki?
Patrzę wła¶nie na tanie tablety (7''). Można je kupić już za 200-250
zł.
Maj± normalne gniazda USB, więc bez problemu (?? chyba) da się
podł±czyć do
nich modem z kart± SIM i nadajnik Bluetooth (ten mały za parę
złotych).  Do
tego słuchawka Bluetooth, niestety trochę droższa (ale widziałem i za
50
parę złotych)
Tablet bez problemu wejdzie mi do kieszeni kurtki a latem można go
nosić w
plecaczku/neseserze. Nonstop wł±czony, więc można odbierać poł±czenia
nie
wyjmuj±c tabletu. Trzeba wyj±ć je¶li samemu chce się dzwonić.

Co my¶licie? Wykonalne? Jedyny minus jaki widzę to szybkie
wyczerpywanie
akumulatora w tablecie; producenci podaj± że wystarczy na
kilkadziesi±t
godzin, ale to jakie¶ bajki. W sumie w moim fonie bateria też
rozładowuje
się już po 24-36 h.
A plus duży, bo z ekranem 7'' ten zestaw pod względem wygody bije
najlepsze
smartfony.
Pozdrawiam, Yarroll

Data: 2012-04-21 23:45:26
Autor: Krzysztof Magosa
tablet+gsm
W dniu 21.04.2012 22:06, Jan Walicki pisze:
> [...]
podł±czyć do
nich modem z kart± SIM i nadajnik Bluetooth (ten mały za parę

Bez kombinacji się nie obejdzie (problemy ze sterownikami).
Bezpieczniej byłoby gdyby¶ kupił tablet z modemem 3G w ¶rodku ;-)

Data: 2012-04-21 23:48:27
Autor: Mateusz
tablet+gsm
Użytkownik Krzysztof Magosa napisał:
> [...]

Bez kombinacji się nie obejdzie (problemy ze sterownikami).
Bezpieczniej byłoby gdyby¶ kupił tablet z modemem 3G w ¶rodku ;-)

Albo tablet z Windowsem ;) Chyba Sony S i Toshiba 100-100 maja USB i Windowsa :)

Tylko cena jakby nie oscyluje przy 300 zł :)

Data: 2012-04-22 00:51:37
Autor: Andrzej Libiszewski
tablet+gsm
Dnia Sat, 21 Apr 2012 13:06:09 -0700 (PDT), Jan Walicki napisał(a):

Witam!
MoĹĽe banalne pytanie, ale czy uĹĽywa ktoĹ› zestawu tablet + modem
zamiast
komĂłrki?

Akceptowalne tablety mają 3G, więc po co jeszcze modem?

Patrzę właśnie na tanie tablety (7''). Można je kupić już za 200-250
zł.
Mają normalne gniazda USB, więc bez problemu (?? chyba) da się
podłączyć do
nich modem z kartą SIM i nadajnik Bluetooth (ten mały za parę
złotych).

Złącze jeszcze nie oznacza, że tablet potrafi obsłużyć modem. Nie masz na
to co liczyć.

Do
tego słuchawka Bluetooth, niestety trochę droższa (ale widziałem i za
50
parę złotych)
Tablet bez problemu wejdzie mi do kieszeni kurtki a latem moĹĽna go
nosić w
plecaczku/neseserze. Nonstop włączony, więc można odbierać połączenia
nie
wyjmując tabletu. Trzeba wyjąć jeśli samemu chce się dzwonić.

Co myślicie? Wykonalne? Jedyny minus jaki widzę to szybkie
wyczerpywanie
akumulatora w tablecie; producenci podajÄ… ĹĽe wystarczy na
kilkadziesiÄ…t
godzin, ale to jakieĹ› bajki. W sumie w moim fonie bateria teĹĽ
rozładowuje
siÄ™ juĹĽ po 24-36 h.

Tablet ma baterię o "nieco" większej pojemności.

A plus duży, bo z ekranem 7'' ten zestaw pod względem wygody bije
najlepsze
smartfony.
Pozdrawiam, Yarroll

Obawiam się, że ekran w tablecie za 200zł nadaje się do bicia, ale raczej
nie smartfonĂłw.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

Data: 2012-04-22 08:40:47
Autor: jadry¶
tablet+gsm
W dniu 2012-04-21 22:06, Jan Walicki pisze:
[...]

Nie wiem czy s± jakie¶ modemy które będ± działać pod Androidem. Z kolei nie kupisz na pewno tabletu za 200-250zł z systemem Window$.
Lepszym i łatwiejszym sposobem jest kupienie tabletu z wbudowanym modemem. Nie trzeba żadnych słuchawek i innego osprzętu.
I nie ma żadnego minusu gdy chodzi o zużycie baterii. kilka godzin wytrzymuje tylko gdy jest użyty do gier. Natomiast przy wysyłaniu kilkunastu sms-ów i kilkunastu minutach rozmowy dziennie, bateryjka wytrzymuje 3-4 dni.

Data: 2012-04-22 09:25:26
Autor: Atlantis
tablet+gsm
Moja rada? Odpu¶ć sobie. ;)
Z tego co wiem tylko wybrane MODEMY na USB pracuj± z tymi tanimi tabletami. Sam próbowałem podpi±ć posiadany moduł BT do Kyrosa MID7022 - nie było żadnego efektu. Sam system nie wystarczy, a nie wiem, czy istniej± jakie¶ sterowniki.

Poza tym w porównaniu do markowych tabletów bateria trzyma bardzo krótko, a system niekiedy potrafi zachowywać się niestabilnie.

Data: 2012-04-22 19:58:57
Autor: prg
tablet+gsm
Patrzę wła¶nie na tanie tablety (7''). Można je kupić już za 200-250 zł.

Bateria starczy na góra 3,4 h korzystania z netu.
Ja na wyjazdach korzystam z tabletu i netu z komorki (Android Wifi Tether).
Tablet zjada duzo mniej baterii na wifi niz na modemie a z komorka nie problem, bo baterie mozna kupic za kilkanascie zlotych na zapas.

Data: 2012-04-23 10:22:22
Autor: kakmar
tablet+gsm
Dnia 21.04.2012 Jan Walicki <ppraworzadnosc@gmail.com> napisał/a:
Witam!
MoĹĽe banalne pytanie, ale czy uĹĽywa ktoĹ› zestawu tablet + modem
zamiast
komĂłrki?

Nie, bo chyba większość (wszystkie mi znane) obsługują tylko dane w sieci GSM. Ewentualnie można użyć klienta VoIP.

Patrzę właśnie na tanie tablety (7''). Można je kupić już za 200-250
zł.

Najtańszy nadający się do czegokolwiek (czyli odtwarzania filmów i grania w gry) tablet, był ostatnio w biedronce i zdaje się już go niema. A kosztował niecałe 400, miał fatalny ekran i 1 gniazdo usbOTG. Taniej obecnie się raczej nie da.
Mają normalne gniazda USB, więc bez problemu (?? chyba) da się
podłączyć do
nich modem z kartą SIM i nadajnik Bluetooth (ten mały za parę
zĹ‚otych).  Do
tego słuchawka Bluetooth, niestety trochę droższa (ale widziałem i za
50
parę złotych)

Mam taki stary tablet z dwoma usb GC s73, jedno opisane jako host 2 otg, z zewnętrznymi urządzeniami działa tylko to opisane jako host.
Więc do modemu i BT potrzebował być hub USB, pewnie z zasilaniem.

[...]

A kable i kabelki?

Co myślicie? Wykonalne? Jedyny minus jaki widzę to szybkie
wyczerpywanie

Wykonalne jw. tylko czy warto się w to pakować?

Ale wszystko jest kwestią ceny i za trochę więcej kupisz GalaxyTab
ten pierwszy 7" z pełną obsługą GSM jako telefon. Za trochę ponad 400zł widziałem "wyprzedaż" w jakimś markecie ViewSonic Viewpad 7.
Tak jak Samsung jest to 7" telefon, z BT, GPS, itd.
I tylko MSM7227 600MHz i 800x480 sprawia ĹĽe jest dla mnie bezuĹĽyteczny, bo dzieciaki na tym ni nie pograjÄ…, ani bajek nie pooglÄ…dajÄ….
Ale do twoich zastosowań się nada i tylko słuchawkę BT dokupisz.

[...]

Nie spodziewaj się cudów, ekrany w tanich tabletach są tak słabe że niezbyt przyjemnie się na nich cokolwiek czyta, nawet ze strony WWW. Nadają się za to znośnie do filmów i gier, zwłaszcza jak mają całkiem szybki procesor i HDMI żeby podłączyć telewizor.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-04-23 11:09:57
Autor: J.F
tablet+gsm
Użytkownik "Jan Walicki"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

Co za czasy, 30 lat miniaturyzacji, a Ty chcesz komorke w plecaku nosic :-)

Nie lepiej kupic sobie normalna tania komorke, i tableta, a do tableta wsadzic sima z darmowym internetem od Aero ?

Tylko bym sprawdzil czy jakis tablet obsluzy ich standard, czy trzeba taki z zewnetrznym modemem.

J.

Data: 2012-04-29 10:54:02
Autor: jadry¶
tablet+gsm
W dniu 2012-04-23 11:09, J.F pisze:

[...]

Teraz w modzie s± odwrotne trendy - im większe tym bardziej modne... i droższe, rzecz jasna.

Nie, po co kupować komórkę, skoro telefon jest w tablecie? Trzeba wykupić pakiet transferowy, w np. Play. Jest to stosunkowo niedroga usługa.. Np. ja nie jestem w stanie wykorzystać transferu za 7 zł w miesi±cu.

Data: 2012-04-23 19:10:27
Autor: Piotrek
tablet+gsm
[...]

Za tak± cene nie kupi się nic normalnego. Jedyne co bym ewentualnie
wymy¶lił w tym wypadku to Manta Mid 07. Ma wbudowany moduł 3G więc nie
trzeba nosić modemu. Ale to już nie ta półka cenowa.

tablet+gsm