tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"

Data: 2012-11-19 09:21:44
Autor: sambor
tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"
Czesc,

mlody 12lat  sie uparl, ze chce wydac swoje uciulanie pieniadze i
kupic sobie tableta (aby rozerwac generalnie).

Rozwazania rozpoczely sie od Samsung Galaxy 2.0 7" z modemem 3G, ale
doszedlem do wniosku, ze to troche kasy i szukamy czegos w bardziej
rozsadnej cenie. Ja nie bardzo sie orientuje we wszystkich tajnikach
tego typu sprzetu. Lazac po roznych sklepach jest tego mnostwo:

samsung,
prestigio
tracer
yarvik
assus
no i iPad.

mysle, "rze" powinien spelniac nastepujace kryteria:

ekran 7" (multi touch)
zasilanie/ladowanie na zwykla wtyczke
zlacze USB (duze aby bezposrednio podpiac np. pendrive) - od biedy
miniUSB + tania przejsciowka
wbudowany mikrofon/glosnik
gniado na sluchawki z mikrofonem
wifi g/n (+ a/n)

ew. podlaczana klawiatura na kabelku (lub Bluetooth)

gps i modem 3G (od biedy podlaczany po USB do duzego gniazda)

kamera z przodu (i od tylu aby pstryknac fotke, nagrac kawalek filmu)
obsluga duzych pendrive'ow i kart pamieci (16GB w gore)

"acelerometry" do gier temat procesora jest mi nieznany i jego szybkosci
Android 4.0+
support z upgrade'ami (aby nie bylo, ze wyprodukuja i zapomna)

Czy nie za duzo wymagam, a moze one to juz wszystko maja?

Pomozcie cos wybrac? A moze ten Samsung tego wszystkiego nie ma?

Data: 2012-11-19 09:25:48
Autor: sambor
tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"
z pewych rzeczy oczywiscie moge zrezygnowac

np. z modemu 3G, wifi n (n/g n/a), pewnie gps po bluetooth mozna
podlaczyc (jakby byla potrzeba), kamera z tylu.

najbardziej mi nieznane sa te "acelerometry"

Data: 2012-11-19 09:55:15
Autor: Jingiel
W dniu 2012-11-19 09:25, sambor@zatem.pl pisze:
z pewych rzeczy oczywiscie moge zrezygnowac

np. z modemu 3G, wifi n (n/g n/a), pewnie gps po bluetooth mozna
podlaczyc (jakby byla potrzeba), kamera z tylu.

najbardziej mi nieznane sa te "acelerometry"

Zerknij na allegro na Ainol Aurora II. Nie wiem czy ci spasuje, ale sporo ludzi chwali.

--

Jingiel

Data: 2012-11-19 11:28:26
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"
Dnia 2012-11-19, o godz. 09:21:44
sambor@zatem.pl napisał(a):

ekran 7" (multi touch)

Większo¶ć tanich tabletów odpada. Maj± zwykle ekrany pojemno¶ciowe z
którym to ¶rednio działa nawet je¶li jest wspierane.

zasilanie/ladowanie na zwykla wtyczke

??? Zwykle jest albo ładowarka sieciowa albo kabelek USB. Nawet jak w
komplecie nie ma ładowarki USB to jest to koszt kilku złotych.

zlacze USB (duze aby bezposrednio podpiac np. pendrive) - od biedy
miniUSB + tania przejsciowka

Ale po co? Tzn. USB host jest przydatny jak chce się trzymać co¶ na
pendrive (o dysku zapomnij - nie ta wydajno¶ć pr±dowa) i wrzucić na
tablet ale mimo intensywnego użytkowania różnych urz±dzeń przeno¶nych od
wielu lat raczej tego nie wykorzystuję. Jako pamięć zewnętrzna
zdecydowanie lepiej sprawuj± się karty - zwykle microSD.
wbudowany mikrofon/glosnik

Chyba większo¶ć ma.

gniado na sluchawki z mikrofonem

jw.

wifi g/n (+ a/n)

Zwykle g. n rzadziej. a - rzadko. Chyba Kindle Fire ma takowe.

ew. podlaczana klawiatura na kabelku (lub Bluetooth)

Raczej po BT bym sugerował. Kabelkowa jest zwykle dedykowana do
okre¶lonego modelu.

gps i modem 3G (od biedy podlaczany po USB do duzego gniazda)

GPS jest często. modem 3G - raczej w droższych modelach. Jak dla mnie
doł±czanie czego¶ na kabelkach/przej¶ciówkach zabija ideę tabletu czyli
jego wygodę. Pomijaj±c już to że najczę¶ciej takie tablety współpracuj±
tylko z okre¶lonymi modemami.

kamera z przodu (i od tylu aby pstryknac fotke, nagrac kawalek filmu)
obsluga duzych pendrive'ow i kart pamieci (16GB w gore)

Tanie tablety często maj± tylko jedna kamerkę i to nie najlepsz±. Karty
pamięci je¶li zł±cze jest SDHC (a SD się nei spotyka od lat) to kwestia
tylko wielko¶ci karty.

"acelerometry" do gier

To ma większo¶ć - i nie tylko do gier się przydaje.

temat procesora jest mi nieznany i jego szybkosci
Android 4.0+
support z upgrade'ami (aby nie bylo, ze wyprodukuja i zapomna)

Tu jest baaardzo różnie i często wbrew deklaracjom producentów zostaje
się na lodzie. Ale wsparcie społeczno¶ciowe jest zwykle dobre i o ile
urz±dzenie udĽwignie nowy system to nei jest to duży problem.

Czy nie za duzo wymagam, a moze one to juz wszystko maja?

Zwróć uwagę na nakładki na system - wiele tanich tabletów to goły
Android który nie za bardzo może przypa¶ć do gustu. Zwróć też uwagę czy
wybrany model ma pełny dostęp do sklepu Google Play bo często trzeba
kombinować by to mieć.

Pomozcie cos wybrac? A moze ten Samsung tego wszystkiego nie ma?

A na pocz±tek - zastanów się ile chcesz wydać kasy? To zawęzi listę
dostępnych opcji. Acha - i najtańsze tablety wydajno¶ciowo raczej do
grania się nie nadaj±.

Zdrówko

Data: 2012-11-19 12:30:34
Autor: ToMasz
tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"
W dniu 19.11.2012 11:28, Maciek Babcia Dobosz pisze:
Dnia 2012-11-19, o godz. 09:21:44
sambor@zatem.pl napisał(a):

ekran 7" (multi touch)

Większo¶ć tanich tabletów odpada. Maj± zwykle ekrany pojemno¶ciowe z
którym to ¶rednio działa nawet je¶li jest wspierane.
że co proszę? działa 5cio dotyk nawet na tych z biedronki.

Ale po co? Tzn. USB host jest przydatny jak chce się trzymać co¶ na
pendrive (o dysku zapomnij - nie ta wydajno¶ć pr±dowa) i wrzucić na
znowu gadasz głupoty. host usb musi być! kto¶ mu przyniesie pendriva z filmem i co? do peceta? jaja jakie¶.

gniado na sluchawki z mikrofonem

jw.
tylko że bez mikrofonu, znaczy jack3.5mm 3 sekcje

ew. podlaczana klawiatura na kabelku (lub Bluetooth)

Raczej po BT bym sugerował. Kabelkowa jest zwykle dedykowana do
okre¶lonego modelu.
Bluettoth - rosn± koszty przydatno¶ć w erze wifi - minimalna.

gps i modem 3G (od biedy podlaczany po USB do duzego gniazda)
to może być zaleta, bo modemy gsm marnie działaj± w ¶rednim zasiegu sieci. gadać się przez telefon da, ale "netować" już niebardzo. w przypadku modemu na kableku  można go  przykleić do okna. sprawdzone - działa dobrze.

A na pocz±tek - zastanów się ile chcesz wydać kasy? To zawęzi listę
ja mam tableta 10 cali, takiego porównywalnego z biedronk±, za 350zł. działa wszystko wy¶mienicie, death trigger jest na przełomie grywalno¶ci, podobnie było na desirez. problem jest taki, ze na wszystko trzeba wieki czekać...... (w porównaniu do SGS2, abo S/E arc)

WeĽ co¶ co ma 2 rdzenie, i dobry ekran, a przy tym najniższ± cene. Zastanów się czy 7 cali to nie za mało.

ToMasz

Data: 2012-11-19 13:52:34
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"
Dnia 2012-11-19, o godz. 12:30:34
ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał(a):

> [...]
> którym to ¶rednio działa nawet je¶li jest wspierane.
że co proszę? działa 5cio dotyk nawet na tych z biedronki.

Pobawiłem się tym dłużej - z Carrefour-a akurat. I dla mnie to
nieudolna kopia.

Bluettoth - rosn± koszty przydatno¶ć w erze wifi - minimalna.

Akurat nie za bardzo - dedykowana klawiaturka swoje lubi kosztować.

to może być zaleta, bo modemy gsm marnie działaj± w ¶rednim zasiegu sieci. gadać się przez telefon da, ale "netować" już niebardzo. w przypadku modemu na kableku  można go  przykleić do okna. sprawdzone
> [...]

I mamy choinkę na delikatnych gniazdach. Kiedy¶ też my¶lałem że jak GPS
będzie na kabelku to co mi to szkodzi. Po 10-20-100 razie doszedłem do
wniosku że jednak jako¶ wygodniej działa wbudowany. Inna sprawa że w
przypadku netu najczę¶ciej po WiFi działam.

> [...]
wszystko trzeba wieki czekać...... (w porównaniu do SGS2, abo S/E arc)

Mam pierwszego Galaxy Taba i iPada2. Do tego do¶ć często różne tablety
sobie testuję. I jednak uważam że lepiej co¶ solidniejszego a nie
najtańsze.

WeĽ co¶ co ma 2 rdzenie, i dobry ekran, a przy tym najniższ± cene. Zastanów się czy 7 cali to nie za mało.

7 cali jeszcze fajnie leży w dłoni i da radę nim posługiwać się w
pionie jak dużym telefonem. Większymi już nie za bardzo.

Zdrówko

Data: 2012-11-25 22:43:17
Autor: John Kołalsky
tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"

Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl>

[...]

Jak to pendrive'a ? Tableta mu przyniesie z filmem i sobie przegra sieciowo.

ew. podlaczana klawiatura na kabelku (lub Bluetooth)

Raczej po BT bym sugerował. Kabelkowa jest zwykle dedykowana do
okre¶lonego modelu.
Bluettoth - rosn± koszty przydatno¶ć w erze wifi - minimalna.

Ile widziałe¶ klawiatur WiFi ? A BT udostępnia serial dzięki czemu można przył±czać różne urz±dzenia np adapter OBD2 do samochodu.

Data: 2012-11-20 01:45:58
Autor: Pszemol
Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl> wrote:
Zwróć uwagę na nakładki na system - wiele tanich tabletów to goły
Android który nie za bardzo może przypaść do gustu.

:))

Zwróć też uwagę czy
wybrany model ma pełny dostęp do sklepu Google Play bo często trzeba
kombinować by to mieć.

Nie jest ten dostęp z definicji wbudowanu w system? Na czym polegaja
kombinacje?

Data: 2012-11-20 09:57:12
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-20 02:45, Pszemol pisze:

Nie jest ten dostęp z definicji wbudowanu w system? Na czym polegaja
kombinacje?

Trudno powiedzieć, ale dziwna sprawa z tym androidem.. Na tablecie Huawei`a instaluje się dosłownie wszystko, a na telefonie Alcatela, niektórych nie można zainstalować, niektóre się instalują ale nie chcą poprawnie działać, a niektórych nawet nie widać. I co najdziwniejsze - na Alcatelu jest nowsza wersja androida..

Data: 2012-11-20 05:33:12
Autor: krzysztofsf
On 20 Lis, 09:57, Trybun <r...@yahuoo.com> wrote:
> [...]

Trudno powiedzieć, ale dziwna sprawa z tym androidem.. Na tablecie
Huawei`a instaluje się dosłownie wszystko, a na telefonie Alcatela,
niektórych nie można zainstalować, niektóre się instaluj± ale nie chc±
poprawnie działać, a niektórych nawet nie widać. I co najdziwniejsze -
na Alcatelu jest nowsza wersja androida..

Na forrum androida, gdzie przegladalem tematy zwiazane ze swift 7,
czytalem w ktoryms wpisie, ze w markecie widac tylko te aplikacje,
ktore zainstaluja sie na danym typie telefonu. Moze to jest z tym
zwiazane?

Data: 2012-11-25 16:56:13
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-20 14:33, krzysztofsf pisze:

[...]

Tak, to możliwe. Niektóre programy z Google Play mog± był w konflikcie z firmowym softem producenta telefonu.  Ale jest również taka sytuacja że na Alcatelu można zainstalować OsmAnda, z Google Play, ale po instalacji ten program nie chce się nawet uruchomić.

Data: 2012-11-20 07:24:32
Autor: Pszemol
"Trybun" <rg@yahuoo.com> wrote in message news:k8fgla$qlv$1node1.news.atman.pl...
[...]

Czyli miałem rację odradzając koledze Androida na podstawie
tego, że tam u nich jeden wielki bałagan nie do rozeznania :-)))

Data: 2012-11-25 16:55:28
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-20 14:24, Pszemol pisze:
[...]

O tak, aż się nie chce wierzyć dlaczego ten zlepek chaosu zdobywa taka popularność., Windows na tym tle wydaje się być oazą spokoju i porządku. Pewnie chodzi o mnogość aplikacji w sklepie Google Play.. I już tak całkiem nawiasem - ciekawe ile jeszcze będzie trzeba wersji androida żeby był w nim wybór instalacji programów na karcie SD?

Data: 2012-11-25 22:48:01
Autor: kakmar
Dnia 25.11.2012 Trybun <rg@yahuoo.com> napisał/a:
Pewnie chodzi o mnogość aplikacji w sklepie Google Play.. I już tak całkiem nawiasem - ciekawe ile jeszcze będzie trzeba wersji androida żeby był w nim wybór instalacji programów na karcie SD?

Mam nadzieję że nigdy nie będzie (choć częściowo już jest). To kolejna bezsensowna prowizorka, karta ma pozostać wymienna.
Nie liczyłbym na to, że kupujący zaczną nagle uważniej wybierać to co kupują. Większość ludzi który ostatnio kupują "smatrfony" nigdy nic na nich nie zainstaluje, nie użyje programu pocztowego/kalendarza.
Zrobią co najwyżej jakąś fotkę, posłuchają mp3, czasem włączą na chwilę
przeglądarkę albo grę typu AB. 512MB na system i programy starczy? Jasne że starczy. W WM znacznie mniej starczało. To po co pakować tak dużo pamięci na aplikacje? To Google na nich zarabia nie producent telefonu. Ta pamięć kosztuje. Niech se kupią katę pamięci, tanie są.

Więc zanim kupi się telefon/tablet warto może sprawdzić ile jest miejsca na aplikacje, ile można dodać na karcie na media itp. I czy aby na pewno starczy. Żeby potem nie marudzić.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-11-26 12:55:50
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-25 23:48, kakmar pisze:
[...]
nich nie zainstaluje, nie uĹĽyje programu pocztowego/kalendarza.
Zrobią co najwyżej jakąś fotkę, posłuchają mp3, czasem włączą na chwilę
przeglÄ…darkÄ™ albo grÄ™ typu AB. 512MB na system i programy starczy? Jasne
że starczy. W WM znacznie mniej starczało.
To po co pakować tak dużo pamięci na aplikacje? To Google na nich zarabia
nie producent telefonu. Ta pamięć kosztuje. Niech se kupią katę pamięci,
tanie sÄ….

Więc zanim kupi się telefon/tablet warto może sprawdzić ile jest miejsca
na aplikacje, ile można dodać na karcie na media itp. I czy aby na pewno
starczy. Żeby potem nie marudzić.

Dlaczego? Przecież to by byłoby super gdyby przed instalacją program pytał się miejsce gdzie ma być zainstalowany..

To co planujesz przy zakupie urządzenia może szybko zostać zweryfikowane. Gdy kupowałem tablet z 8mio GB-ową pamięcią sądziłem że jej jest aż w nadmiarze. Teraz okazuje się że dołożona karta 16 GB to i tak chyba będzie za mało.

Data: 2012-11-26 16:12:34
Autor: kakmar
Dnia 26.11.2012 Trybun <rg@yahuoo.com> napisał/a:

Dlaczego? Przecież to by byłoby super gdyby przed instalacją program pytał się miejsce gdzie ma być zainstalowany..

Bo to wprowadza chaos i sprawia że karta staje się "mało wymienna".
Zobacz jak to jest rozwiązane w nexusach i coraz częściej w nowszych innych telefonach.
Zawsze też możesz przygotować odpowiednią partycję na karcie i podmontować w odpowiednim miejscu. Linux pozwoli, Android nie powinien
zauważyć. Tylko po co jak można łatwo kupić sprzęt z wystarczającą ilością miejsca na apki i kartą na media/dane.

[...]

8GB na apki to za mało? No jestem pod wrażeniem, chyba że na apki masz ~<1GB, a reszta to "internal SD". To błąd producenta, niekiedy da się dość
łatwo naprawić. Ale cieszysz się chyba że szybko i w miarę tanio możesz zamienić tą kartę na większą. Gdybyś kupił sprzęt bez takiej możliwości to byłby większy problem.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-12-03 21:14:27
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-26 17:12, kakmar pisze:
[...]

miejsca na apki i kartÄ… na media/dane.

E tam, chaos to jest teraz, np. program Locus nie pytając się użytkownika instaluje się na zewnętrznej karcie pamięci. Instalowanie programów powinno być jakoś ujednolicone, przynajmniej te programy z Google Play. A już najlepszym rozwiązaniem by była możliwość wyboru miejsca instalacji. W Windows tak jest i nikt nie narzeka na chaos.

To moĹĽe spowodować niezĹ‚y galimatias, - teraz mam system+karta pamiÄ™ci wewnÄ™trzne, a jak zobaczy system tÄ… wydzielonÄ… partycjÄ™ na zewnÄ™trznej  karcie, - jako co?

[...]

Od groma mam map, i to nie tylko wektorowych. Niestety, nie można zainstalować programu do nawigacji GPS na systemowej partycji a samych map do nich na karcie..

Data: 2012-12-06 12:07:38
Autor: kakmar
Dnia 03.12.2012 Trybun <rg@yahuoo.com> napisał/a:
[...]

Ale to są sztuczne problemy, które się pojawiły bo kiedyś HTC robiąc pierwsze telefony z Androidem, nie zauważyło że na telefony idzie nowe. Znaczy pojawiają się nowe pamięciożerne aplikacje. Z drugiej strony takie telefony nadal są sprzedawane, bo "wszystkim" wystarczą apki preinstalowane przez producenta i operatora. Co za problem wybrać telefon który ma odpowiednią
ilość pamięci na apki. Stara Defy ma ponad 1GB, pierwszy Galaxy miał 8GB pamięci wewnętrznej i sporo na apki. Obecnie nie warto zupełnie kupować czegoś co ma mniej niż 8 a lepiej 16GB pamięci wbudowanej. Najlepiej też żeby /data i /sdcard były montowane w jedno miejsce i udostępniały większość z tych 8/16GB na aplikacje i dane. Resztę typu fotki/filmy/muzukę/rzadziej potrzebne dane/dane które mają być łatwo wymienne, można wrzucić na łatwo wymienną microSD. Wystarczy się zastanowić przy kasie.

To moĹĽe spowodować niezĹ‚y galimatias, - teraz mam system+karta pamiÄ™ci wewnÄ™trzne, a jak zobaczy system tÄ… wydzielonÄ… partycjÄ™ na zewnÄ™trznej  karcie, - jako co?

Struktura katalogĂłw systemĂłw *NIX jest taka trochÄ™ inna niĹĽ Dos/Windows.
Możesz zrobić na karcie pamięci odpowiednią (ext2/3/4) partycję i montować ja jako /data, wtedy masz tyle miejsca na apki ile sobie zrobiłeś, ale karta robi się praktycznie niewymienna.
Tyle że to rzeźba, zupełnie bez sensu, skoro można od razu kupić odpowiedni
sprzęt.

[...]

Można tylko wybrałeś niewłaściwy sprzęt.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-12-06 04:44:59
Autor: krzysztofsf
tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"
On 6 Gru, 13:07, kakmar <kakmar...@gmail.com> wrote:

Tyle że to rzeĽba, zupełnie bez sensu, skoro można od razu kupić odpowiedni
sprzęt.

Nie bardzo, bo roznice cenowe sprzetu z wieksza pamiecia nie sa
zblizone do roznicy ceny pomiedzy takimi pamieciami wyliczanej na
podstawie cen kart pamieci.

Data: 2012-12-11 19:42:11
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-06 13:07, kakmar pisze:
[...]
E tam, chaos to jest teraz, np. program Locus nie pytajÄ…c siÄ™
[...]

nadal sÄ… sprzedawane, bo "wszystkim" wystarczÄ… apki preinstalowane przez
[...]
z tych 8/16GB na aplikacje i dane. ResztÄ™ typu fotki/filmy/muzukÄ™/rzadziej
potrzebne dane/dane które mają być łatwo wymienne, można wrzucić na łatwo
wymienną microSD. Wystarczy się zastanowić przy kasie.

No i tak właśnie robię, co tylko się daje umieszczam na zewnętrznej karcie. Filmiki, fotki, muzę, czy albumy map do Trekbuddy.

To może spowodować niezły galimatias, - teraz mam system+karta pamięci
wewnętrzne, a jak zobaczy system tą wydzieloną partycję na zewnętrznej
karcie, - jako co?
[...]
karta robi siÄ™ praktycznie niewymienna.
Tyle że to rzeźba, zupełnie bez sensu, skoro można od razu kupić odpowiedni
sprzęt.

Dobrze wiedzieć. Gdy już zupełnie zapełni się pamięć tableta, to będzie reset i dołożona większa karta pamięci, a na niej partycja na 16 GB. Dzięki za info.

Od groma mam map, i to nie tylko wektorowych. Niestety, nie moĹĽna
zainstalować programu do nawigacji GPS na systemowej partycji a samych
map do nich na karcie..
Można tylko wybrałeś niewłaściwy sprzęt.

Wtedy, gdy kupowałem tablet wydawało się że 8GB wystarczy..

Data: 2012-12-04 21:58:38
Autor: the_foe
W dniu 2012-11-20 09:57, Trybun pisze:
[...]

zapewne na Huawei masz zainstalowanego fabrycznie superusera

--
the_foe

Data: 2012-11-19 11:46:21
Autor: Chris
tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"
sambor@zatem.pl nabazgral(a):

Pomozcie cos wybrac? A moze ten Samsung tego wszystkiego nie ma?

Samsung albo Nexus od Googla.

Przykladowa aukcja:
http://allegro.pl/tablet-asus-google-nexus-7-tegra-3-16gb-gps-ips-pl-i2737279316.html

Co do Samsunga to sa dwie wersje z 3G albo bez 3G, zalezy na czym komu zalezy, jak na mobilnym necie to z 3G jak tylko tablet to bez za to cena sporo mniejsza bo 3G niestety poprzez dodatkowe certyfikaty i oplaty licencyjne kosztuje sporo wiecej.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdz historie auta i zobacz czy nie bylo wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdz VIN, wyposazenie, przebieg, historie wypadkowa.

Data: 2012-11-19 14:39:37
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-19 09:21, sambor@zatem.pl pisze:
[...]

Modelu nie polecę, ale jeżeli chodzi o sprzęt dla 12 latka to modem 3G i moduł GSM można sobie śmiało darować. W praktyce i tak tego nie będzie używał do telefonowania, a na dodatek koszt takiego gadżetu niemały.

Data: 2012-11-21 06:11:20
Autor: Marek Dyjor
Trybun wrote:
[...]

modem 3G  w sam raz jest bardzo przydatny bo pozwala być w sieci wszÄ™dzie a nie tylko w domu i w kafejkach

Data: 2012-11-21 08:16:12
Autor: Chris
tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"
Marek Dyjor nabazgrał(a):

Trybun wrote:
[...]

Dokładnie, ja nie wyobrażam sobie używania tabletu bez 3G, wtedy traci całą swoją funkcję przenośnego i mobilnego internetu.

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-11-25 16:53:49
Autor: Trybun
tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"
W dniu 2012-11-21 08:16, Chris pisze:
Marek Dyjor nabazgrał(a):

Trybun wrote:
[...]

Ja też, z tym że ja mam trochę więcej niż 12 lat. I tablet bez GSM jest dla mnie prawie zupełnie bezużyteczny:-)

Data: 2012-11-25 16:54:33
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-21 06:11, Marek Dyjor pisze:
Trybun wrote:
[...]

No nie wiem. Dla 12latka tablet to przede wszystkim gierki, odtwarzacz muzy itd. a nie rozmowy, sms-owanie czy e-mail.

Data: 2012-11-25 22:13:32
Autor: Marek Dyjor
Trybun wrote:
[...]

wszędzie a nie tylko w domu i w kafejkach

No nie wiem. Dla 12latka tablet to przede wszystkim gierki, odtwarzacz
muzy itd. a nie rozmowy, sms-owanie czy e-mail.

chyba mało wiesz o 12 latkach :)

Data: 2012-11-26 12:56:17
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-25 22:13, Marek Dyjor pisze:

No nie wiem. Dla 12latka tablet to przede wszystkim gierki, odtwarzacz
muzy itd. a nie rozmowy, sms-owanie czy e-mail.

chyba mało wiesz o 12 latkach :)

No właściwie to nic, ale sądzę że 12 latek to tylko trochę większa wersja 10cio latka:-)

Data: 2012-12-03 15:57:01
Autor: Marek Dyjor
Trybun wrote:
[...]

domniemywam ze mój jak będzie juz 10 latkiem to pewnie zacznie być aktywnym użytkownikiem sieci ;-)

teraz jako 6 latek tablet to gry i czasem jakieĹ› filmiki.

Data: 2012-12-03 21:15:20
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-03 15:57, Marek Dyjor pisze:
Trybun wrote:
[...]

Nie, 10 latek to mniej więcej to samo - prawie nie używa tabletu do surfowania w necie, ani nie dzwoni i nie SMS-uje do kolegów. A więc myślę że i dla 12 latka kupowanie sprzętu z modemem 3g/gsm to niepotrzebny wydatek.

Data: 2012-12-03 22:21:56
Autor: Filip454
Trybun wrote:
[...]

Dokładnie, ja bym mu kupił jakiś odtwarzacz muzyki z andkiem. Np. Sony
 walkman z.
____________________________________
Twoje źródło informacji na temat serii Grand Theft Auto: http://swiatgta.pl

Data: 2012-12-04 01:01:50
Autor: J.F.
Dnia 03 Dec 2012 22:21:56 GMT, Filip454 napisał(a):
On 03-12-2012 21:15, Trybun wrote:
teraz jako 6 latek tablet to gry i czasem jakie¶ filmiki.

Nie, 10 latek to mniej więcej to samo - prawie nie używa tabletu do surfowania w necie, ani nie dzwoni i nie SMS-uje do kolegów. A więc my¶lę że i dla 12 latka kupowanie sprzętu z modemem 3g/gsm to niepotrzebny wydatek.

Dokładnie, ja bym mu kupił jaki¶ odtwarzacz muzyki z andkiem. Np. Sony
 walkman z.

A gry na to fajne sa ? J.

Data: 2012-12-04 16:15:16
Autor: Trybun
tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"
W dniu 2012-12-04 01:01, J.F. pisze:

A gry na to fajne sa ?

J.

Pewnie jak to na normalnego Androida, czyli wszystko z Google Play.

Data: 2012-11-19 15:05:19
Autor: kakmar
Dnia 19.11.2012 sambor@zatem.pl <sambor@zatem.pl> napisał/a:
Czesc,

mlody 12lat  sie uparl, ze chce wydac swoje uciulanie pieniadze i
kupic sobie tableta (aby rozerwac generalnie).

I słusznie w sam raz zabawka.

[...]

<ciach>
Napiszę co mam i co o tym sądzę, w dość podobnym zastosowaniu.

Mam Aurorę 2, jest dość dobra dla dzieciaków. Ćwiczyłem też inne.
Tabletu używa dziecko, lub ja z nimi. W aucie jeździ z tyłu, lub pod
sufitem.
Nie ma GPS, nie używam na nim nawigacji. GPS przydałby się do programów
typu SkyMap itp.
Nie ma BT, zdarzało mi się podłączać adapter BT. Dopłaciłbym za BT,
do podłączenia audio w aucie bez kabla i słuchawek bez kabla.
Nie ma modemu 3G, mam modem USB i WiFi. Zdarza się korzystać z tego
drugiego. Ale nie dopłaciłbym za wbudowany modem, ten WiFi jest
wygodniejszy.
Ma tylko kamerkÄ™ do wideo rozmĂłw, drugiej nie brakuje, raczej nie
robiłbym tym zdjęć.

Ma ekran 7" 1024x600 IPS, jak dla mnie to minimum, takie z 800x480,
nadają się tylko do gier i średnio do filmów. Zwykle mają słabej
jakości LCD i czytać się nie da, filmy/zdjęcia wyglądają słabo,
grać się da, ale bez entuzjazmu. Nie wiem czy dopłaciłbym za 1280x720,
na pewno bym się zastanawiał. Za IPS warto dopłacić.

Ma 1GB RAM (to minimum) i 16GB + MicroSD (wsadzone 32GB), i czasem
brakuje miejsca.

Ale największą jego zaletą jest to że ktoś robi na niego aktualnego CM.
<http://www.slatedroid.com/topic/38259-rom-cyanogenmod-10-for-aurora-
iiupdated2012-11-17/>
Bez tego, byłby to kolejny elektroniczny złom ze wschodu, niezdatny do
uĹĽytku.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-11-19 22:41:12
Autor: sunwick
tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"
modem 3g - to najwiekszy problem...
nic lepszego niz samsung owy nie znajdziejsz!
sa jakies goclevery i inne z modemem 3g ale parametry maja nieciekawe
i jakos wykonania kiepska - goclever prawie kazdy laduje w serwisie...

wiec jesli zrezygnujesz z modemu 3g na rzecz zewnetrznego modemu albo
tylko wifi to inna bajka/wtedy wybor jest o niebo lepszy

Data: 2012-11-29 13:18:11
Autor: Piotr Molski
tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"
Przejrzyj sobie www.tabletowo.pl Jest tam sporo recenzji tabletow
dostepnych na rynku. Opublikowali teraz dwa artykuly z zestawieniem
urzadzen w promocjach - marketowych i "gruponowych".
Gdbym szukal dla siebie tabletu byloby to 7 albo 8 cali z:
dwurdzeniowym procesorem
1 GB ram
modemem 3G obslugujacym darmowe Aero!!! (nie kazdy modem pracuje z
Aero).
obsluga kart pamieci
GPS
ekranem IPS
wyjsciem HDMI
USB

Jest wlasciwie taka zabawka - Motorola Xoom Media Edition.

W trakcie szukania tabletu dla siebie odnioslem wrazenie, ze:
Nexusy Googla, ktore niedawno pojawily sie na rynku, zdecydowanie
namieszaly - zawyzyly standardy wykonania i zanizyly ceny
pojawiaja sie wlasnie tablety z Windows RT (na ktore nie ma
oprogramowania) i z Windows 8 (jest oprogramowanie?). W efekcie w
przyszlym roku "bedzie sie dzialo"

firmy goclever nalezy unikac jak ognia
tablety ainol potrafia byc OK

pozdr
Piotr

Data: 2012-12-03 21:13:08
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-29 22:18, Piotr Molski pisze:
[...]

Po co Ci dwa rdzenie, i aż tyle pamięci. Maksymalna wykorzystywana przeze mnie pamięć to około 300 MB. Przy uruchomionych chyba z 10ciu programach.

modemem 3G obslugujacym darmowe Aero!!! (nie kazdy modem pracuje z
Aero).

Ale uniemożliwi wykorzystanie tableta w temacie gsm (rozmowy, sms), więc co to za korzyść?

[...]

Dlaczego? Tablety to buble? Mam nawigację GPS Goclevera, sprzęt sprawuje się wręcz wzorowo.

Data: 2012-12-04 07:45:23
Autor: Piotr Molski
On 3 Gru, 21:13, Trybun <r...@yahuoo.com> wrote:

Po co Ci dwa rdzenie, i aż tyle pamięci. Maksymalna wykorzystywana
przeze mnie pamięć to około 300 MB. Przy uruchomionych chyba z 10ciu
programach.
Nie upieram sie, cala moja wiedza o tabletach pochodzi z netu. Byc
moze dwa rdzenie i 1GB to strzelanie z armaty do wrobla, ale, jezeli
mam zaoszczedzic 200 zl a potem wkurzac sie przycieciami systemu to
nie mam na to ochoty.

Aero - potrzebuje raczej darmowego/taniego netu, do dzwonienia mam
telefon.

Dlaczego? Tablety to buble? Mam nawigację GPS Goclevera, sprzęt sprawuje
się wręcz wzorowo.
Na kilku forach spotkalem sie ze spora iloscia negatywnych opinii o
tabletach Goclevera, tylko tyle.

pozdr
Piotr

Data: 2012-12-05 19:21:19
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-04 16:45, Piotr Molski pisze:
[...]

Czyli lepiej na wszelki wypadek zapłacić więcej.. Za 200zł od biedy kupić można całe urz±dzenie. A przycięcia systemu - nawet przy dziesięciu rdzeniach producent nie da gwarancji że przycięć nie będzie..

Aero - potrzebuje raczej darmowego/taniego netu, do dzwonienia mam
telefon.

I do innych rzeczy też, w praktyce w telefonie s± te same funkcje co w tablecie. I my¶lę że lepszym wyj¶ciem już by było kupić dwusimowy telefon niż tablet z którym trzeba również telefon nosić.

[...]

No cóż, ja też nigdy nie miałem do czynienia z tabletem Goclevera.

Data: 2012-12-05 21:00:53
Autor: Andrzej
Trybun <rg@yahuoo.com> wrote:

No cóż, ja też nigdy nie miałem do czynienia z tabletem Goclevera.

Ja tez nie, za to mialem niedawno do czynienia z tabletem Overmaxa, ktory
po wyjeciu z pudelka nadawal sie wylacznie do rzucania o sciane, a
sensownie zaczal sie zachowywac dopiero po wgraniu systemu od Goclevera :)

AK

Data: 2012-12-11 19:43:51
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-05 22:00, Andrzej pisze:
Trybun <rg@yahuoo.com> wrote:

[...]

Jak już wspominałem - moja nawigacja Goclevera sprawuje się dożo powyżej tego czego od niej oczekiwałem. Wniosek nasuwa się sam - tania firma nie znaczy zaraz że produkuje buble.

Data: 2012-12-06 12:34:18
Autor: Piotr Molski
On 5 Gru, 19:21, Trybun <r...@yahuoo.com> wrote:
W dniu 2012-12-04 16:45, Piotr Molski pisze:

> On 3 Gru, 21:13, Trybun <r...@yahuoo.com> wrote:

Czyli lepiej na wszelki wypadek zap aci wi cej.. Za 200z od biedy
kupi mo na ca e urz dzenie.
Hmm, tak, masz racje. Lepiej zaplacic 200 zl wiecej i miec swiety
spokoj. Za 200 zl nie kupie urzadzenia z funkcjami na ktore mam
ochote.

I my l e lepszym wyj ciem ju by by o kupi dwusimowy
telefon ni tablet z kt rym trzeba r wnie telefon nosi .
Ciekawa opcja. Zastanawialem sie nad nia, ale chyba wole uklad:
sredniej wielkosci telefon bez netu i tablet 7-8 cali.

> Na kilku forach spotkalem sie ze spora iloscia negatywnych opinii o
> tabletach Goclevera, tylko tyle.
No c , ja te nigdy nie mia em do czynienia z tabletem Goclevera.
90% artykułów o tabletach Goclevera na jakie trafilem bylo mniej
wiecej takie:
http://www.tabletmaniak.pl/70621/test-goclever-tab-m703g/
Przepraszam, to chyba najlepsza opinia o sprzecie tej firmy jaka
spotkalem. Pozostale byly zdecydowanie gorsze. Jezeli czytam
kilkanascie razy o klopotach z gwarancja/zlym dzialaniu sprzetu to nie
biore takiej firmy pod uwage przy szukaniu zabawek dla siebie.

Napisz cos wiecej o mapach na tablecie. Czy mozna wgrac mapy rastrowe
(skad sie je bierze? jaka skala) i nakladac na nie pozycje GPS? Jaki
program to obsluguje?

pozdr
Piotr

Data: 2012-12-11 19:41:03
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-06 21:34, Piotr Molski pisze:
[...]

Z czym ¶więty spokój? Sprzęt nawet za 5000zł nadal pozostaje sprzętem niedoskonałym.

[...]

Dla mnie ideałem by było co¶ około sze¶ciu cali i wag± do 200 gram. To dopiero byłby naprawdę uniwersalny sprzęt. Mój 7" tablet nawet nie jest za duży, ale po prostu za ciężki.

[...]

Można wgrać i rastrowe, ale naprawdę tylko w sytuacji gdy nie ma dla nich alternatywy. A bierze się st±d gdy zainstalujesz program mapowy, b±dĽ do nawigacji, to te programy maj± funkcje pobierania map, i to często w dużym wyborze, nawet po kilkana¶cie rodzajów map.
  GPS sam znajduje użytkownika.  A programów jest od groma.. Choćby Osmand czy Locus .

Data: 2012-12-26 20:29:52
Autor: Marek Dyjor
Trybun wrote:
[...]

jesli idzie o mapy rastrowe to

http://www.oziexplorer.com/

Data: 2012-12-28 15:26:03
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-26 20:29, Marek Dyjor pisze:
Trybun wrote:
[...]

Można i samemu w to pobawić, jednak jest to żmudna robota, jeżeli kto¶ ma tylko Windows XP to niech lepiej da sobie z tym spokój. W grę wchodz± setki tysięcy plików i Windows sobie z tym nie daje rady. Mam w miarę nowy komputer z dwurdzeniowym procesorem, a samo usunięcie pliku z niewielkim rejonem mapy, do kosza, zajmowało około 2 godzin. Znacznie lepiej sprawa wygl±dała pod Linuksem. Nie wiem, bo nie próbowałem tego robić pod W7 64 bit. Przypuszczalnie na nim ta operacja może być szybsza...

Data: 2012-12-29 12:08:24
Autor: Marek Dyjor
Trybun wrote:
[...]

co ty wypisujesz?  ja oziego używałem jeszcze tak dawno gdy sie na windzie 98 robiło :)

sam skanowałem mapy i je potem kalibrowałem aby używać sprzętu na jakim¶ palmtopie (ipaq jaki¶)

Data: 2013-01-07 19:38:30
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-29 12:08, Marek Dyjor pisze:

[...]

Sorry, faktycznie używałem do tego celu nie oziego a programu mgmaps.

Data: 2012-12-04 10:31:35
Autor: kakmar
[...]

Żeby Chrome, szybko rysowało desktopowe wersje stron, nie rysowało od
nowa każdej przełączonej zakładki, żeby gry bardziej skomplikowane od
AB działały płynnie, na większej rozdzielczości niż 800x480.

Ale uniemożliwi wykorzystanie tableta w temacie gsm (rozmowy, sms), więc co to za korzyść?

Po co komu rozmowy/sms na tablecie (;-)), kaĹĽdy ma inne zastosowania dla
zabawek. Nie kaĹĽdy potrzebuje tego co TY.
Dlaczego? Tablety to buble? Mam nawigację GPS Goclevera, sprzęt sprawuje się wręcz wzorowo.

Mam S73 i miałem "chwilę" A73, nie są bardzo złe, są słabe. Dla S73 w "tamtych czasach" nie było dobrej alternatywy w podobnej cenie, jest dość szybki. Tyle że po zmianie systemu na inny niż od GC. To HeroTab C8 z nadrukiem GC więc się dało. Niestety fatalny LCD 800x480 nie pozwala na nic więcej niż gry i filmy. A73 oddałem bo ekran był jeszcze gorszy.
Mam Aurore 2, miałem A1, te są całkiem używalne, po wymianie oprogramowania
ze wskazanie na A2 z CM10. Ekran jest niezły, tablet szybki, da się nawet przeglądać WWW itp.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-12-04 16:13:35
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-04 11:31, kakmar pisze:
[...]

Dobra, od teorii do praktyki - wyprĂłbowaĹ‚eĹ› to osobiĹ›cie, tzn czy jednordzeniowy procesor znacznie gorzej siÄ™ sprawuje w danym zastosowaniu? A  takĹĽe czy potrzeba wiÄ™cej pamiÄ™ci niĹĽ ten obecny standard - 512MB? Ja Ci powiem, ĹĽe jeĹĽeli sÄ… jakieĹ› różnice to naprawdÄ™ potrzeba wnikliwej uwagi ĹĽeby je zaobserwować. SprawdzaĹ‚em na tabletach - dwurdaniowcu Samsunga i jednordzeniowcu Huawei`a. Tylko nie prĂłbowaĹ‚em na jakich wymagajÄ…cych gierkach. Nawet nie wiem ktĂłre sÄ… to te wymagajÄ…ce. W Angry Birds nie ma różnicy w obsĹ‚udze.

[...]
Po to żeby rozmawiać i pisać sms-y w iście lordowskim komforcie..;-)

Tak, wiem że każdy potrzebuje czego innego, ale pewna wartość jest uniwersalna - wszechstronność zastosowania.

[...]

szybki. Tyle ĹĽe po zmianie systemu na inny niĹĽ od GC. To HeroTab C8 z
[...]

Choć nigdy się nie przymierzałem do zakupu tableta od Goclewera, to jednak dobrze wiedzieć że lepiej dołożyć i kupić coś innej firmy. :-)

Data: 2012-12-04 21:53:05
Autor: the_foe
[...]

asus nexus 7 + http://www.play.pl/pl/promocja/play-internet/internet-na-karte/zestaw-1gb-router-e5832/
rozwiazuja Twoj problem
899+259 PLN i masz wszystkie feautures procz tylnej kamerki.
jezeli koneicznie chesz podlaczyc pena to jeszcze przejsciowka OTG za 10 zł i zrootowanie spzretu (lub kupno programu, chyba za 20 zł)

--
the_foe

Data: 2012-12-10 14:44:38
Autor: krzysztofsf
On 19 Lis, 09:22, sam...@zatem.pl wrote:
[...]

Wlasnie z Morele nadeslali mi reklamowke czegos takiego, z modemem 3g
w srodku za 699

http://www.morele.net/tablet-pc-colorovo-citytab-7-cvt-ct7-wlan-3g-nav-537809/?utm_source=newsletter20121210&utm_medium=e-mail&utm_campaign=testowalismy_6

tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"