tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"

Data: 2012-11-19 11:28:26
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"
Dnia 2012-11-19, o godz. 09:21:44
sambor@zatem.pl napisa³(a):

ekran 7" (multi touch)

Wiêkszo¶æ tanich tabletów odpada. Maj± zwykle ekrany pojemno¶ciowe z
którym to ¶rednio dzia³a nawet je¶li jest wspierane.

zasilanie/ladowanie na zwykla wtyczke

??? Zwykle jest albo ³adowarka sieciowa albo kabelek USB. Nawet jak w
komplecie nie ma ³adowarki USB to jest to koszt kilku z³otych.

zlacze USB (duze aby bezposrednio podpiac np. pendrive) - od biedy
miniUSB + tania przejsciowka

Ale po co? Tzn. USB host jest przydatny jak chce siê trzymaæ co¶ na
pendrive (o dysku zapomnij - nie ta wydajno¶æ pr±dowa) i wrzuciæ na
tablet ale mimo intensywnego u¿ytkowania ró¿nych urz±dzeñ przeno¶nych od
wielu lat raczej tego nie wykorzystujê. Jako pamiêæ zewnêtrzna
zdecydowanie lepiej sprawuj± siê karty - zwykle microSD.
wbudowany mikrofon/glosnik

Chyba wiêkszo¶æ ma.

gniado na sluchawki z mikrofonem

jw.

wifi g/n (+ a/n)

Zwykle g. n rzadziej. a - rzadko. Chyba Kindle Fire ma takowe.

ew. podlaczana klawiatura na kabelku (lub Bluetooth)

Raczej po BT bym sugerowa³. Kabelkowa jest zwykle dedykowana do
okre¶lonego modelu.

gps i modem 3G (od biedy podlaczany po USB do duzego gniazda)

GPS jest czêsto. modem 3G - raczej w dro¿szych modelach. Jak dla mnie
do³±czanie czego¶ na kabelkach/przej¶ciówkach zabija ideê tabletu czyli
jego wygodê. Pomijaj±c ju¿ to ¿e najczê¶ciej takie tablety wspó³pracuj±
tylko z okre¶lonymi modemami.

kamera z przodu (i od tylu aby pstryknac fotke, nagrac kawalek filmu)
obsluga duzych pendrive'ow i kart pamieci (16GB w gore)

Tanie tablety czêsto maj± tylko jedna kamerkê i to nie najlepsz±. Karty
pamiêci je¶li z³±cze jest SDHC (a SD siê nei spotyka od lat) to kwestia
tylko wielko¶ci karty.

"acelerometry" do gier

To ma wiêkszo¶æ - i nie tylko do gier siê przydaje.

temat procesora jest mi nieznany i jego szybkosci
Android 4.0+
support z upgrade'ami (aby nie bylo, ze wyprodukuja i zapomna)

Tu jest baaardzo ró¿nie i czêsto wbrew deklaracjom producentów zostaje
siê na lodzie. Ale wsparcie spo³eczno¶ciowe jest zwykle dobre i o ile
urz±dzenie ud¼wignie nowy system to nei jest to du¿y problem.

Czy nie za duzo wymagam, a moze one to juz wszystko maja?

Zwróæ uwagê na nak³adki na system - wiele tanich tabletów to go³y
Android który nie za bardzo mo¿e przypa¶æ do gustu. Zwróæ te¿ uwagê czy
wybrany model ma pe³ny dostêp do sklepu Google Play bo czêsto trzeba
kombinowaæ by to mieæ.

Pomozcie cos wybrac? A moze ten Samsung tego wszystkiego nie ma?

A na pocz±tek - zastanów siê ile chcesz wydaæ kasy? To zawêzi listê
dostêpnych opcji. Acha - i najtañsze tablety wydajno¶ciowo raczej do
grania siê nie nadaj±.

Zdrówko

Data: 2012-11-19 12:30:34
Autor: ToMasz
W dniu 19.11.2012 11:28, Maciek Babcia Dobosz pisze:
[...]

¿e co proszê? dzia³a 5cio dotyk nawet na tych z biedronki.

Ale po co? Tzn. USB host jest przydatny jak chce siê trzymaæ co¶ na
pendrive (o dysku zapomnij - nie ta wydajno¶æ pr±dowa) i wrzuciæ na
znowu gadasz g³upoty. host usb musi byæ! kto¶ mu przyniesie pendriva z filmem i co? do peceta? jaja jakie¶.

gniado na sluchawki z mikrofonem

jw.
tylko ¿e bez mikrofonu, znaczy jack3.5mm 3 sekcje

ew. podlaczana klawiatura na kabelku (lub Bluetooth)

Raczej po BT bym sugerowa³. Kabelkowa jest zwykle dedykowana do
okre¶lonego modelu.
Bluettoth - rosn± koszty przydatno¶æ w erze wifi - minimalna.

gps i modem 3G (od biedy podlaczany po USB do duzego gniazda)
to mo¿e byæ zaleta, bo modemy gsm marnie dzia³aj± w ¶rednim zasiegu sieci. gadaæ siê przez telefon da, ale "netowaæ" ju¿ niebardzo. w przypadku modemu na kableku  mo¿na go  przykleiæ do okna. sprawdzone - dzia³a dobrze.

A na pocz±tek - zastanów siê ile chcesz wydaæ kasy? To zawêzi listê
ja mam tableta 10 cali, takiego porównywalnego z biedronk±, za 350z³. dzia³a wszystko wy¶mienicie, death trigger jest na prze³omie grywalno¶ci, podobnie by³o na desirez. problem jest taki, ze na wszystko trzeba wieki czekaæ...... (w porównaniu do SGS2, abo S/E arc)

We¼ co¶ co ma 2 rdzenie, i dobry ekran, a przy tym najni¿sz± cene. Zastanów siê czy 7 cali to nie za ma³o.

ToMasz

Data: 2012-11-19 13:52:34
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"
Dnia 2012-11-19, o godz. 12:30:34
ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisa³(a):

> [...]
> którym to ¶rednio dzia³a nawet je¶li jest wspierane.
¿e co proszê? dzia³a 5cio dotyk nawet na tych z biedronki.

Pobawi³em siê tym d³u¿ej - z Carrefour-a akurat. I dla mnie to
nieudolna kopia.

Bluettoth - rosn± koszty przydatno¶æ w erze wifi - minimalna.

Akurat nie za bardzo - dedykowana klawiaturka swoje lubi kosztowaæ.

to mo¿e byæ zaleta, bo modemy gsm marnie dzia³aj± w ¶rednim zasiegu sieci. gadaæ siê przez telefon da, ale "netowaæ" ju¿ niebardzo. w przypadku modemu na kableku  mo¿na go  przykleiæ do okna. sprawdzone
> [...]

I mamy choinkê na delikatnych gniazdach. Kiedy¶ te¿ my¶la³em ¿e jak GPS
bêdzie na kabelku to co mi to szkodzi. Po 10-20-100 razie doszed³em do
wniosku ¿e jednak jako¶ wygodniej dzia³a wbudowany. Inna sprawa ¿e w
przypadku netu najczê¶ciej po WiFi dzia³am.

> [...]
wszystko trzeba wieki czekaæ...... (w porównaniu do SGS2, abo S/E arc)

Mam pierwszego Galaxy Taba i iPada2. Do tego do¶æ czêsto ró¿ne tablety
sobie testujê. I jednak uwa¿am ¿e lepiej co¶ solidniejszego a nie
najtañsze.

We¼ co¶ co ma 2 rdzenie, i dobry ekran, a przy tym najni¿sz± cene. Zastanów siê czy 7 cali to nie za ma³o.

7 cali jeszcze fajnie le¿y w d³oni i da radê nim pos³ugiwaæ siê w
pionie jak du¿ym telefonem. Wiêkszymi ju¿ nie za bardzo.

Zdrówko

Data: 2012-11-25 22:43:17
Autor: John Ko³alsky
tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"

U¿ytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl>

[...]

Jak to pendrive'a ? Tableta mu przyniesie z filmem i sobie przegra sieciowo.

ew. podlaczana klawiatura na kabelku (lub Bluetooth)

Raczej po BT bym sugerowa³. Kabelkowa jest zwykle dedykowana do
okre¶lonego modelu.
Bluettoth - rosn± koszty przydatno¶æ w erze wifi - minimalna.

Ile widzia³e¶ klawiatur WiFi ? A BT udostêpnia serial dziêki czemu mo¿na przy³±czaæ ró¿ne urz±dzenia np adapter OBD2 do samochodu.

Data: 2012-11-20 01:45:58
Autor: Pszemol
tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"
Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl> wrote:
Zwróć uwagę na nakładki na system - wiele tanich tabletów to goły
Android który nie za bardzo może przypaść do gustu.

:))

Zwróć też uwagę czy
wybrany model ma pełny dostęp do sklepu Google Play bo często trzeba
kombinować by to mieć.

Nie jest ten dostęp z definicji wbudowanu w system? Na czym polegaja
kombinacje?

Data: 2012-11-20 09:57:12
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-20 02:45, Pszemol pisze:

Nie jest ten dostęp z definicji wbudowanu w system? Na czym polegaja
kombinacje?

Trudno powiedzieć, ale dziwna sprawa z tym androidem.. Na tablecie Huawei`a instaluje się dosłownie wszystko, a na telefonie Alcatela, niektórych nie można zainstalować, niektóre się instalują ale nie chcą poprawnie działać, a niektórych nawet nie widać. I co najdziwniejsze - na Alcatelu jest nowsza wersja androida..

Data: 2012-11-20 05:33:12
Autor: krzysztofsf
On 20 Lis, 09:57, Trybun <r...@yahuoo.com> wrote:
W dniu 2012-11-20 02:45, Pszemol pisze:

> Nie jest ten dostêp z definicji wbudowanu w system? Na czym polegaja
> kombinacje?

Trudno powiedzieæ, ale dziwna sprawa z tym androidem.. Na tablecie
Huawei`a instaluje siê dos³ownie wszystko, a na telefonie Alcatela,
niektórych nie mo¿na zainstalowaæ, niektóre siê instaluj± ale nie chc±
poprawnie dzia³aæ, a niektórych nawet nie widaæ. I co najdziwniejsze -
na Alcatelu jest nowsza wersja androida..

Na forrum androida, gdzie przegladalem tematy zwiazane ze swift 7,
czytalem w ktoryms wpisie, ze w markecie widac tylko te aplikacje,
ktore zainstaluja sie na danym typie telefonu. Moze to jest z tym
zwiazane?

Data: 2012-11-25 16:56:13
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-20 14:33, krzysztofsf pisze:

[...]

Tak, to mo¿liwe. Niektóre programy z Google Play mog± by³ w konflikcie z firmowym softem producenta telefonu.  Ale jest równie¿ taka sytuacja ¿e na Alcatelu mo¿na zainstalowaæ OsmAnda, z Google Play, ale po instalacji ten program nie chce siê nawet uruchomiæ.

Data: 2012-11-20 07:24:32
Autor: Pszemol
"Trybun" <rg@yahuoo.com> wrote in message news:k8fgla$qlv$1node1.news.atman.pl...
[...]

Czyli miałem rację odradzając koledze Androida na podstawie
tego, że tam u nich jeden wielki bałagan nie do rozeznania :-)))

Data: 2012-11-25 16:55:28
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-20 14:24, Pszemol pisze:
[...]

O tak, aż się nie chce wierzyć dlaczego ten zlepek chaosu zdobywa taka popularność., Windows na tym tle wydaje się być oazą spokoju i porządku. Pewnie chodzi o mnogość aplikacji w sklepie Google Play.. I już tak całkiem nawiasem - ciekawe ile jeszcze będzie trzeba wersji androida żeby był w nim wybór instalacji programów na karcie SD?

Data: 2012-11-25 22:48:01
Autor: kakmar
Dnia 25.11.2012 Trybun <rg@yahuoo.com> napisał/a:
Pewnie chodzi o mnogość aplikacji w sklepie Google Play.. I już tak całkiem nawiasem - ciekawe ile jeszcze będzie trzeba wersji androida żeby był w nim wybór instalacji programów na karcie SD?

Mam nadzieję że nigdy nie będzie (choć częściowo już jest). To kolejna bezsensowna prowizorka, karta ma pozostać wymienna.
Nie liczyłbym na to, że kupujący zaczną nagle uważniej wybierać to co kupują. Większość ludzi który ostatnio kupują "smatrfony" nigdy nic na nich nie zainstaluje, nie użyje programu pocztowego/kalendarza.
Zrobią co najwyżej jakąś fotkę, posłuchają mp3, czasem włączą na chwilę
przeglądarkę albo grę typu AB. 512MB na system i programy starczy? Jasne że starczy. W WM znacznie mniej starczało. To po co pakować tak dużo pamięci na aplikacje? To Google na nich zarabia nie producent telefonu. Ta pamięć kosztuje. Niech se kupią katę pamięci, tanie są.

Więc zanim kupi się telefon/tablet warto może sprawdzić ile jest miejsca na aplikacje, ile można dodać na karcie na media itp. I czy aby na pewno starczy. Żeby potem nie marudzić.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-11-26 12:55:50
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-25 23:48, kakmar pisze:
[...]
przeglÄ…darkÄ™ albo grÄ™ typu AB. 512MB na system i programy starczy? Jasne
że starczy. W WM znacznie mniej starczało.
To po co pakować tak dużo pamięci na aplikacje? To Google na nich zarabia
nie producent telefonu. Ta pamięć kosztuje. Niech se kupią katę pamięci,
tanie sÄ….

Więc zanim kupi się telefon/tablet warto może sprawdzić ile jest miejsca
na aplikacje, ile można dodać na karcie na media itp. I czy aby na pewno
starczy. Żeby potem nie marudzić.

Dlaczego? Przecież to by byłoby super gdyby przed instalacją program pytał się miejsce gdzie ma być zainstalowany..

To co planujesz przy zakupie urządzenia może szybko zostać zweryfikowane. Gdy kupowałem tablet z 8mio GB-ową pamięcią sądziłem że jej jest aż w nadmiarze. Teraz okazuje się że dołożona karta 16 GB to i tak chyba będzie za mało.

Data: 2012-11-26 16:12:34
Autor: kakmar
Dnia 26.11.2012 Trybun <rg@yahuoo.com> napisał/a:

Dlaczego? Przecież to by byłoby super gdyby przed instalacją program pytał się miejsce gdzie ma być zainstalowany..

Bo to wprowadza chaos i sprawia że karta staje się "mało wymienna".
Zobacz jak to jest rozwiązane w nexusach i coraz częściej w nowszych innych telefonach.
Zawsze też możesz przygotować odpowiednią partycję na karcie i podmontować w odpowiednim miejscu. Linux pozwoli, Android nie powinien
zauważyć. Tylko po co jak można łatwo kupić sprzęt z wystarczającą ilością miejsca na apki i kartą na media/dane.

[...]

8GB na apki to za mało? No jestem pod wrażeniem, chyba że na apki masz ~<1GB, a reszta to "internal SD". To błąd producenta, niekiedy da się dość
łatwo naprawić. Ale cieszysz się chyba że szybko i w miarę tanio możesz zamienić tą kartę na większą. Gdybyś kupił sprzęt bez takiej możliwości to byłby większy problem.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-12-03 21:14:27
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-26 17:12, kakmar pisze:
[...]

miejsca na apki i kartÄ… na media/dane.

E tam, chaos to jest teraz, np. program Locus nie pytając się użytkownika instaluje się na zewnętrznej karcie pamięci. Instalowanie programów powinno być jakoś ujednolicone, przynajmniej te programy z Google Play. A już najlepszym rozwiązaniem by była możliwość wyboru miejsca instalacji. W Windows tak jest i nikt nie narzeka na chaos.

To może spowodować niezÅ‚y galimatias, - teraz mam system+karta pamiÄ™ci wewnÄ™trzne, a jak zobaczy system tÄ… wydzielonÄ… partycjÄ™ na zewnÄ™trznej  karcie, - jako co?

[...]

Od groma mam map, i to nie tylko wektorowych. Niestety, nie można zainstalować programu do nawigacji GPS na systemowej partycji a samych map do nich na karcie..

Data: 2012-12-06 12:07:38
Autor: kakmar
Dnia 03.12.2012 Trybun <rg@yahuoo.com> napisał/a:
[...]

Ale to są sztuczne problemy, które się pojawiły bo kiedyś HTC robiąc pierwsze telefony z Androidem, nie zauważyło że na telefony idzie nowe. Znaczy pojawiają się nowe pamięciożerne aplikacje. Z drugiej strony takie telefony nadal są sprzedawane, bo "wszystkim" wystarczą apki preinstalowane przez producenta i operatora. Co za problem wybrać telefon który ma odpowiednią
ilość pamięci na apki. Stara Defy ma ponad 1GB, pierwszy Galaxy miał 8GB pamięci wewnętrznej i sporo na apki. Obecnie nie warto zupełnie kupować czegoś co ma mniej niż 8 a lepiej 16GB pamięci wbudowanej. Najlepiej też żeby /data i /sdcard były montowane w jedno miejsce i udostępniały większość z tych 8/16GB na aplikacje i dane. Resztę typu fotki/filmy/muzukę/rzadziej potrzebne dane/dane które mają być łatwo wymienne, można wrzucić na łatwo wymienną microSD. Wystarczy się zastanowić przy kasie.

To może spowodować niezÅ‚y galimatias, - teraz mam system+karta pamiÄ™ci wewnÄ™trzne, a jak zobaczy system tÄ… wydzielonÄ… partycjÄ™ na zewnÄ™trznej  karcie, - jako co?

Struktura katalogów systemów *NIX jest taka trochę inna niż Dos/Windows.
Możesz zrobić na karcie pamięci odpowiednią (ext2/3/4) partycję i montować ja jako /data, wtedy masz tyle miejsca na apki ile sobie zrobiłeś, ale karta robi się praktycznie niewymienna.
Tyle że to rzeźba, zupełnie bez sensu, skoro można od razu kupić odpowiedni
sprzęt.

[...]

Można tylko wybrałeś niewłaściwy sprzęt.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-12-06 04:44:59
Autor: krzysztofsf
tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"
On 6 Gru, 13:07, kakmar <kakmar...@gmail.com> wrote:

Tyle ¿e to rze¼ba, zupe³nie bez sensu, skoro mo¿na od razu kupiæ odpowiedni
sprzêt.

Nie bardzo, bo roznice cenowe sprzetu z wieksza pamiecia nie sa
zblizone do roznicy ceny pomiedzy takimi pamieciami wyliczanej na
podstawie cen kart pamieci.

Data: 2012-12-11 19:42:11
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-06 13:07, kakmar pisze:
[...]
E tam, chaos to jest teraz, np. program Locus nie pytajÄ…c siÄ™
[...]

nadal sÄ… sprzedawane, bo "wszystkim" wystarczÄ… apki preinstalowane przez
[...]
z tych 8/16GB na aplikacje i dane. ResztÄ™ typu fotki/filmy/muzukÄ™/rzadziej
potrzebne dane/dane które mają być łatwo wymienne, można wrzucić na łatwo
wymienną microSD. Wystarczy się zastanowić przy kasie.

No i tak właśnie robię, co tylko się daje umieszczam na zewnętrznej karcie. Filmiki, fotki, muzę, czy albumy map do Trekbuddy.

To może spowodować niezły galimatias, - teraz mam system+karta pamięci
wewnętrzne, a jak zobaczy system tą wydzieloną partycję na zewnętrznej
karcie, - jako co?
Struktura katalogów systemów *NIX jest taka trochę inna niż Dos/Windows.
Możesz zrobić na karcie pamięci odpowiednią (ext2/3/4) partycję i montować
ja jako /data, wtedy masz tyle miejsca na apki ile sobie zrobiłeś, ale
karta robi siÄ™ praktycznie niewymienna.
Tyle że to rzeźba, zupełnie bez sensu, skoro można od razu kupić odpowiedni
sprzęt.

Dobrze wiedzieć. Gdy już zupełnie zapełni się pamięć tableta, to będzie reset i dołożona większa karta pamięci, a na niej partycja na 16 GB. Dzięki za info.

Od groma mam map, i to nie tylko wektorowych. Niestety, nie można
zainstalować programu do nawigacji GPS na systemowej partycji a samych
map do nich na karcie..
Można tylko wybrałeś niewłaściwy sprzęt.

Wtedy, gdy kupowałem tablet wydawało się że 8GB wystarczy..

Data: 2012-12-04 21:58:38
Autor: the_foe
W dniu 2012-11-20 09:57, Trybun pisze:
[...]

zapewne na Huawei masz zainstalowanego fabrycznie superusera

--
the_foe

Data: 2012-12-05 19:21:36
Autor: Trybun
[...]