tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"

Data: 2012-11-29 13:18:11
Autor: Piotr Molski
tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"
Przejrzyj sobie www.tabletowo.pl Jest tam sporo recenzji tabletow
dostepnych na rynku. Opublikowali teraz dwa artykuly z zestawieniem
urzadzen w promocjach - marketowych i "gruponowych".
Gdbym szukal dla siebie tabletu byloby to 7 albo 8 cali z:
dwurdzeniowym procesorem
1 GB ram
modemem 3G obslugujacym darmowe Aero!!! (nie kazdy modem pracuje z
Aero).
obsluga kart pamieci
GPS
ekranem IPS
wyjsciem HDMI
USB

Jest wlasciwie taka zabawka - Motorola Xoom Media Edition.

W trakcie szukania tabletu dla siebie odnioslem wrazenie, ze:
Nexusy Googla, ktore niedawno pojawily sie na rynku, zdecydowanie
namieszaly - zawyzyly standardy wykonania i zanizyly ceny
pojawiaja sie wlasnie tablety z Windows RT (na ktore nie ma
oprogramowania) i z Windows 8 (jest oprogramowanie?). W efekcie w
przyszlym roku "bedzie sie dzialo"

firmy goclever nalezy unikac jak ognia
tablety ainol potrafia byc OK

pozdr
Piotr

Data: 2012-12-03 21:13:08
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-29 22:18, Piotr Molski pisze:
[...]

Po co Ci dwa rdzenie, i aż tyle pamięci. Maksymalna wykorzystywana przeze mnie pamięć to około 300 MB. Przy uruchomionych chyba z 10ciu programach.

modemem 3G obslugujacym darmowe Aero!!! (nie kazdy modem pracuje z
Aero).

Ale uniemożliwi wykorzystanie tableta w temacie gsm (rozmowy, sms), więc co to za korzyść?

[...]

Dlaczego? Tablety to buble? Mam nawigację GPS Goclevera, sprzęt sprawuje się wręcz wzorowo.

Data: 2012-12-04 07:45:23
Autor: Piotr Molski
On 3 Gru, 21:13, Trybun <r...@yahuoo.com> wrote:

Po co Ci dwa rdzenie, i aż tyle pamięci. Maksymalna wykorzystywana
przeze mnie pamięć to około 300 MB. Przy uruchomionych chyba z 10ciu
programach.
Nie upieram sie, cala moja wiedza o tabletach pochodzi z netu. Byc
moze dwa rdzenie i 1GB to strzelanie z armaty do wrobla, ale, jezeli
mam zaoszczedzic 200 zl a potem wkurzac sie przycieciami systemu to
nie mam na to ochoty.

Aero - potrzebuje raczej darmowego/taniego netu, do dzwonienia mam
telefon.

Dlaczego? Tablety to buble? Mam nawigację GPS Goclevera, sprzęt sprawuje
się wręcz wzorowo.
Na kilku forach spotkalem sie ze spora iloscia negatywnych opinii o
tabletach Goclevera, tylko tyle.

pozdr
Piotr

Data: 2012-12-05 19:21:19
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-04 16:45, Piotr Molski pisze:
[...]

Czyli lepiej na wszelki wypadek zapłacić więcej.. Za 200zł od biedy kupić można całe urz±dzenie. A przycięcia systemu - nawet przy dziesięciu rdzeniach producent nie da gwarancji że przycięć nie będzie..

Aero - potrzebuje raczej darmowego/taniego netu, do dzwonienia mam
telefon.

I do innych rzeczy też, w praktyce w telefonie s± te same funkcje co w tablecie. I my¶lę że lepszym wyj¶ciem już by było kupić dwusimowy telefon niż tablet z którym trzeba również telefon nosić.

[...]

No cóż, ja też nigdy nie miałem do czynienia z tabletem Goclevera.

Data: 2012-12-05 21:00:53
Autor: Andrzej
Trybun <rg@yahuoo.com> wrote:

No cóż, ja też nigdy nie miałem do czynienia z tabletem Goclevera.

Ja tez nie, za to mialem niedawno do czynienia z tabletem Overmaxa, ktory
po wyjeciu z pudelka nadawal sie wylacznie do rzucania o sciane, a
sensownie zaczal sie zachowywac dopiero po wgraniu systemu od Goclevera :)

AK

Data: 2012-12-11 19:43:51
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-05 22:00, Andrzej pisze:
Trybun <rg@yahuoo.com> wrote:

[...]

Jak już wspominałem - moja nawigacja Goclevera sprawuje się dożo powyżej tego czego od niej oczekiwałem. Wniosek nasuwa się sam - tania firma nie znaczy zaraz że produkuje buble.

Data: 2012-12-06 12:34:18
Autor: Piotr Molski
On 5 Gru, 19:21, Trybun <r...@yahuoo.com> wrote:
W dniu 2012-12-04 16:45, Piotr Molski pisze:

> On 3 Gru, 21:13, Trybun <r...@yahuoo.com> wrote:

Czyli lepiej na wszelki wypadek zap aci wi cej.. Za 200z od biedy
kupi mo na ca e urz dzenie.
Hmm, tak, masz racje. Lepiej zaplacic 200 zl wiecej i miec swiety
spokoj. Za 200 zl nie kupie urzadzenia z funkcjami na ktore mam
ochote.

I my l e lepszym wyj ciem ju by by o kupi dwusimowy
telefon ni tablet z kt rym trzeba r wnie telefon nosi .
Ciekawa opcja. Zastanawialem sie nad nia, ale chyba wole uklad:
sredniej wielkosci telefon bez netu i tablet 7-8 cali.

> Na kilku forach spotkalem sie ze spora iloscia negatywnych opinii o
> tabletach Goclevera, tylko tyle.
No c , ja te nigdy nie mia em do czynienia z tabletem Goclevera.
90% artykułów o tabletach Goclevera na jakie trafilem bylo mniej
wiecej takie:
http://www.tabletmaniak.pl/70621/test-goclever-tab-m703g/
Przepraszam, to chyba najlepsza opinia o sprzecie tej firmy jaka
spotkalem. Pozostale byly zdecydowanie gorsze. Jezeli czytam
kilkanascie razy o klopotach z gwarancja/zlym dzialaniu sprzetu to nie
biore takiej firmy pod uwage przy szukaniu zabawek dla siebie.

Napisz cos wiecej o mapach na tablecie. Czy mozna wgrac mapy rastrowe
(skad sie je bierze? jaka skala) i nakladac na nie pozycje GPS? Jaki
program to obsluguje?

pozdr
Piotr

Data: 2012-12-11 19:41:03
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-06 21:34, Piotr Molski pisze:
[...]

Z czym ¶więty spokój? Sprzęt nawet za 5000zł nadal pozostaje sprzętem niedoskonałym.

[...]

Dla mnie ideałem by było co¶ około sze¶ciu cali i wag± do 200 gram. To dopiero byłby naprawdę uniwersalny sprzęt. Mój 7" tablet nawet nie jest za duży, ale po prostu za ciężki.

[...]

Można wgrać i rastrowe, ale naprawdę tylko w sytuacji gdy nie ma dla nich alternatywy. A bierze się st±d gdy zainstalujesz program mapowy, b±dĽ do nawigacji, to te programy maj± funkcje pobierania map, i to często w dużym wyborze, nawet po kilkana¶cie rodzajów map.
  GPS sam znajduje użytkownika.  A programów jest od groma.. Choćby Osmand czy Locus .

Data: 2012-12-26 20:29:52
Autor: Marek Dyjor
Trybun wrote:
[...]

jesli idzie o mapy rastrowe to

http://www.oziexplorer.com/

Data: 2012-12-28 15:26:03
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-26 20:29, Marek Dyjor pisze:
Trybun wrote:
[...]

Można i samemu w to pobawić, jednak jest to żmudna robota, jeżeli kto¶ ma tylko Windows XP to niech lepiej da sobie z tym spokój. W grę wchodz± setki tysięcy plików i Windows sobie z tym nie daje rady. Mam w miarę nowy komputer z dwurdzeniowym procesorem, a samo usunięcie pliku z niewielkim rejonem mapy, do kosza, zajmowało około 2 godzin. Znacznie lepiej sprawa wygl±dała pod Linuksem. Nie wiem, bo nie próbowałem tego robić pod W7 64 bit. Przypuszczalnie na nim ta operacja może być szybsza...

Data: 2012-12-29 12:08:24
Autor: Marek Dyjor
Trybun wrote:
[...]

co ty wypisujesz?  ja oziego używałem jeszcze tak dawno gdy sie na windzie 98 robiło :)

sam skanowałem mapy i je potem kalibrowałem aby używać sprzętu na jakim¶ palmtopie (ipaq jaki¶)

Data: 2013-01-07 19:38:30
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-29 12:08, Marek Dyjor pisze:

[...]

Sorry, faktycznie używałem do tego celu nie oziego a programu mgmaps.

Data: 2012-12-04 10:31:35
Autor: kakmar
Dnia 03.12.2012 Trybun <rg@yahuoo.com> napisał/a:

Po co Ci dwa rdzenie, i aż tyle pamięci. Maksymalna wykorzystywana przeze mnie pamięć to około 300 MB. Przy uruchomionych chyba z 10ciu programach.

Żeby Chrome, szybko rysowało desktopowe wersje stron, nie rysowało od
nowa każdej przełączonej zakładki, żeby gry bardziej skomplikowane od
AB działały płynnie, na większej rozdzielczości niż 800x480.

Ale uniemożliwi wykorzystanie tableta w temacie gsm (rozmowy, sms), więc co to za korzyść?

Po co komu rozmowy/sms na tablecie (;-)), kaĹĽdy ma inne zastosowania dla
zabawek. Nie kaĹĽdy potrzebuje tego co TY.
Dlaczego? Tablety to buble? Mam nawigację GPS Goclevera, sprzęt sprawuje się wręcz wzorowo.

Mam S73 i miałem "chwilę" A73, nie są bardzo złe, są słabe. Dla S73 w "tamtych czasach" nie było dobrej alternatywy w podobnej cenie, jest dość szybki. Tyle że po zmianie systemu na inny niż od GC. To HeroTab C8 z nadrukiem GC więc się dało. Niestety fatalny LCD 800x480 nie pozwala na nic więcej niż gry i filmy. A73 oddałem bo ekran był jeszcze gorszy.
Mam Aurore 2, miałem A1, te są całkiem używalne, po wymianie oprogramowania
ze wskazanie na A2 z CM10. Ekran jest niezły, tablet szybki, da się nawet przeglądać WWW itp.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-12-04 16:13:35
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-04 11:31, kakmar pisze:
[...]

Dobra, od teorii do praktyki - wyprĂłbowaĹ‚eĹ› to osobiĹ›cie, tzn czy jednordzeniowy procesor znacznie gorzej siÄ™ sprawuje w danym zastosowaniu? A  takĹĽe czy potrzeba wiÄ™cej pamiÄ™ci niĹĽ ten obecny standard - 512MB? Ja Ci powiem, ĹĽe jeĹĽeli sÄ… jakieĹ› różnice to naprawdÄ™ potrzeba wnikliwej uwagi ĹĽeby je zaobserwować. SprawdzaĹ‚em na tabletach - dwurdaniowcu Samsunga i jednordzeniowcu Huawei`a. Tylko nie prĂłbowaĹ‚em na jakich wymagajÄ…cych gierkach. Nawet nie wiem ktĂłre sÄ… to te wymagajÄ…ce. W Angry Birds nie ma różnicy w obsĹ‚udze.

[...]
Po to żeby rozmawiać i pisać sms-y w iście lordowskim komforcie..;-)

Tak, wiem że każdy potrzebuje czego innego, ale pewna wartość jest uniwersalna - wszechstronność zastosowania.

[...]

szybki. Tyle ĹĽe po zmianie systemu na inny niĹĽ od GC. To HeroTab C8 z
[...]

Choć nigdy się nie przymierzałem do zakupu tableta od Goclewera, to jednak dobrze wiedzieć że lepiej dołożyć i kupić coś innej firmy. :-)

tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"