tablety - zmowa czy co?

Data: 2017-06-07 17:37:44
Autor: the_foe
tablety - zmowa czy co?
Męcze Nexusa 7 chyba od 2012 i właściwie gdybym coś chciał teraz kupić to nie wiem czy warto. Wciąż królują 720p i 1GB ramu. WTF?
Są fajne sprzęty, ale za cenę wyjętą z kapelusza. Jakim cudem tablet może byc droższy od laptopa o mocy 5x wiekszej?
Jest coś takiego fajnego:
http://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_pad_3-8477.php
ale raczej niedostępne, a jak ktoś zacznie to importować to pewnie z 1500 zł bedzie chciał. IMO takie coś to powinno być już standardem niskiej półki.
A tu mamy na takim morele 132 tablety do 1000zł. W tym z ekranem HD... 13! WTF!!! Jak z tego odejmiemy chińskie gówna typu MODECOM i LENOVO, CHUWI (sic!), KIANO to zostaje dosłownie JEDEN jako-taki tablet Tablet Huawei MediaPad T2 10" Pro. Który kosztuje 950 zł. Jak na kijowy chipset brak GSM, tylko 2 GB ramu, stary Android (5) to cena jest kosmiczna.
O co tu chodzi?
Podobny zastój jest w laptopach. Ponoć matryca HD to dodatkowe 30 dolarów. A tu w cenach mamy przeskok o jakies 150 USD! Za samą matrycę.
Poniżej 1500 zł niesposob kupic coś rozsadnego. A patrząc na ceny telewizorów i telefonów czyli skrajnie dużych i małych ekranów nie sposób zauważyc by rozdzielczość ekranu i jego wielkośc zasadniczo wpływały na cenę końcową.
O co tu chodzi?
--
@foe_pl

Data: 2017-06-07 18:47:44
Autor: ToMasz
tablety - zmowa czy co?
W dniu 07.06.2017 o 17:37, the_foe pisze:
Męcze Nexusa 7 chyba od 2012 i właściwie gdybym coś chciał teraz kupić
to nie wiem czy warto. Wciąż królują 720p i 1GB ramu. WTF?
ludzie chcą tablet, nie dobry tablet. więc królują marne.

Są fajne sprzęty, ale za cenę wyjętą z kapelusza. Jakim cudem tablet
może byc droższy od laptopa o mocy 5x wiekszej?
niezawsze. ale skoro ludzie chcą kupować.... kto bogatemu zabroni.
polecam tolino tab 8 na intelu. moze dupy nie urywa, ale za tą cenę - naprawdę warto. jest pi razy oko na poziomie sgs5.

Podobny zastój jest w laptopach. Ponoć matryca HD to dodatkowe 30
dolarów.
znowu wspominasz o ekranie. nie zobaczysz różnicy. chyba że zaczniesz jej szukać - ale to co innego. W telefonach  - pierdylion punktów przydaje się gdy założych google vr. bo wtedy masz przed okiem szkło powiększające a erkan oddalony jest o 5cm. ale spokojnie mogę napisać napis na ekranie, malutką czcionką, którego to napisu nie zdołasz przeczytać z 30cm. będziesz widział nieregularną kreską

O co tu chodzi?
znowu to samo. ludzie kupują laptopa, bo myślą że skoro go ktoś wyprodukował, sprzedaje, to jest jakaś intsytucja która sprawdza czy da się go wygodnie używać. nie, to myślenie życzeniowe. można kupić tableta, laptopa, rower..... które to urządzenia ledwo działają i mają dużą trudność aby spełnić podstawowe minimalne wymagania.

niemniej jednak, jeśli ktoś się doszkoli na necie, wykaże inicjatywe i odbrobinę cierpoliwości, kupi przyzwolity sprzęt, w niewygórowanej cenie
ToMasz

Data: 2017-06-07 19:17:12
Autor: the_foe
tablety - zmowa czy co?
W dniu 2017-06-07 o 18:47, ToMasz pisze:
[...]

ale czemu tak nie jest przy telefonach? Juz się to tak rozjechało, ze przy tej samej specyfikacji telefon jest o polowe tanszy. To chyba nie dlatego, ze ma 5,5'' a tablet 7,9?
Jak tak dalej pójdzie to taniej bedzie zrobić sobie porządny tablet z monitora i komórki np:
http://allegro.pl/monitor-20-asus-vt207n-1600x900-dvi-dotykowy-i6834674809.html
i np. Moto G4
zmiescimy się w 1600zł.
;)

--
@foe_pl

Data: 2017-06-07 20:05:28
Autor: ToMasz
tablety - zmowa czy co?
W dniu 07.06.2017 o 19:17, the_foe pisze:
[...]

niewiem, albo nie sądzę. testy trzeba czytać, co najmniej wyniki z antutu sprawdzać.

[...]

nie. nie tędy droga (moim zdaniem). gsmarena zna dwa modele moto4. jeden jest na snapie 410 - i to jes moim zdaniem padaka totalna, drugi na snapie 617. ten drugi ma dwa albo 4 giga ramu, ale wynik w antutu nie powala. wspomniany przezemnie tolino tab jest prawdopodobnei szybszy. pozatym wolałbym siedzieć w fotelu i obsługiwać coś myszką, niż trzymać w łapach monitor dotykowy. Ale to kwestia gustu, albo konstrukcji uchwytów.... nie mój problem.

ToMasz

Data: 2017-06-09 12:48:46
Autor: krzysztofsf
tablety - zmowa czy co?
W dniu środa, 7 czerwca 2017 17:37:45 UTC+2 użytkownik the_foe napisał:
Męcze Nexusa 7 chyba od 2012 i właściwie gdybym coś chciał teraz kupić

http://www.geekbuying.com/item/Doogee-Y6-MAX-3GB-32GB-Smartphone-- -Silver-375881.html

http://www.geekbuying.com/item/Official-Global-ROM-Xiaomi-Mi-Max2-4GB-64GB-Smartphone-- -Gold-380320.html

http://www.geekbuying.com/item/Official-Global-ROM-Xiaomi-Mi-Max2-4GB-64GB-Smartphone-- -Gold-380320.html

Bardzo dobrze zastepuja tablet i to z modemem LTE.

Data: 2017-06-10 02:16:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
tablety - zmowa czy co?

"krzysztofsf" 6cf368b2-c60d-4263-a89f-b43b23af1b43@googlegroups.com

[...]

  http://www.krugermatz.com/pl/p/FLOW-4-/2396

799 pln, ale wspólny slot SIM/SD i tylko 16 GB ,,dysku''

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-06-09 14:26:34
Autor: Marek
tablety - zmowa czy co?
On Wed, 7 Jun 2017 17:37:44 +0200, the_foe <the_foe@costamcostam.pl> wrote:
[...]

Dlatego warto kupować sprzęty z okazji, stare, ciągle jare ale już nie tak drogie.. Ja tydzień temu kupiłem na olx pudelkową wersję galxy tab a lte 2GB ram, za 750 pln, drogo? Po pierwszym włączeniu zaktualizowal się do 6.0. Za tą cenę nie kupisz w sklepie tabletu o tych parametrach.

--
Marek

Data: 2017-06-09 15:06:13
Autor: Chris
tablety - zmowa czy co?
W dniu 2017-06-09 o 14:26, Marek pisze:
[...]

Dla tego ja ciągle jadę na starym Xpieria Tablet Z1.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2017-06-11 14:43:59
Autor: ToMasz
tablety - zmowa czy co?
W dniu 09.06.2017 o 14:26, Marek pisze:
[...]

w 100% się zgadzam
Ja tydzień temu kupiłem na olx pudelkową wersję galxy tab a
lte 2GB ram, za 750 pln, drogo?
to zależy. jak ktoś chce kupić taki sprzet - to tanio. jak ktoś chce uzyskać taką wydajność - drogo. ten procek kilka procent przewyzsza to co wkładali do lepszych galaxy s4, (400zł) galaxy s5....itd. że się tak wyrażę dupy nie urywa. w antutu5 tab ma 38 tys, wpsomniany przezemnie tolino tab na intelu ma 33 tyś, ale nowy kosztuje 250zł. za mały przyrost, aby zapłacić trzy razy tyle. z drugiej strony, za może nie 7 stów, ale 9, można kupić niezłego laptopa z drugiej ręki.

Po pierwszym włączeniu zaktualizowal się
do 6.0.
a to już dlamnie wada. czy znacie jakieś zalety androida 6? oświećcie mnie

ToMasz

Data: 2017-06-11 17:56:43
Autor: Marek
tablety - zmowa czy co?
On Sun, 11 Jun 2017 14:43:59 +0200, ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote:
a to już dlamnie wada. czy znacie jakieś zalety androida 6?
oświećcie mnie

Miałem na myśli raczej zwrócenie uwagi na to, że mimo sprzęt już nie produkowany to producent zadbał o to, by udostępnić aktualizację do najnowszej wersji softu. Raczej zaleta niż wada.

--
Marek

Data: 2017-06-12 01:17:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
tablety - zmowa czy co?

"Marek" almarsoft.4070363681540594342@news.neostrada.pl

Miałem na myśli raczej zwrócenie uwagi na to,
że mimo sprzęt już nie produkowany to producent
zadbał o to, by udostępnić aktualizację do
najnowszej wersji softu. Raczej zaleta niż wada.

Czyż najnowszą wersją [wydarzeń?] nie jest Nougat?

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-06-09 17:16:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
tablety - zmowa czy co?
the_foe wrote:

: matryca HD to dodatkowe HD to imo minimum w laptopach.
2 Mpixele to FHD.

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-06-11 12:05:41
Autor: Yerine Ictimai
tablety - zmowa czy co?
the_foe <the_foe@costamcostam.pl> Wrote in message:
Jak z tego odejmiemy chińskie gówna

Ach, jak latwo Chinczykow obrzucac blotem ale Huawei tez jest
 chinskie i w ogole robia naprawde coraz lepsze rzeczy za
 konkurencyjna cene

typu MODECOM

Ale MODECOM jest POLSKI!

i LENOVO,

Ale przepraszam bardzo, Lenovo to dobra marka, mam ich laptop i
 dziala jak marzenie

CHUWI

Polecam Chuwi Hi10plus, bardzo dobry kawalek sprzetu, mam go z Ali
 i nie zamienie na zadne poltora razy drozsze badziewie ze sklepow
 dla idiotow

KIANO

Ale KIANO jest polski :)

> to zostaje dosłownie JEDEN jako-taki tablet Tablet
Huawei MediaPad T2 10" Pro

Ale Huawei jest chinski :)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-06-12 21:47:11
Autor: the_foe
tablety - zmowa czy co?
W dniu 2017-06-11 o 12:05, Yerine Ictimai pisze:
Jak z tego odejmiemy chińskie gówna
Ach, jak latwo Chinczykow obrzucac blotem ale Huawei tez jest
 chinskie i w ogole robia naprawde coraz lepsze rzeczy za
 konkurencyjna cene

"chinskie gówna" nie oznaczają ze wszystko z Chin t gówno, tylko, ze to ojczyzna pseudo brandowych sprzętów

--
@foe_pl

Data: 2017-06-12 23:51:00
Autor: Yerine Ictimai
tablety - zmowa czy co?
the_foe <the_foe@costamcostam.pl> Wrote in message:

"chinskie gówna" nie oznaczają ze wszystko z Chin t gówno, tylko, ze to ojczyzna pseudo brandowych sprzętów

Ale to tez jak widac ostatnio, ojczyzna obiecujacych nowych
 brandow: Huawei, Xiaomi, Chuwi i wiele innych. Ale przede
 wszystkim to ojczyzna ciezko i sensownie pracujacych ludzi, USA
 sa w kieszeni u Chinczykow nie bez powodu.

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-10 22:21:09
Autor: jerzu.xyz
tablety - zmowa czy co?
On Sun, 11 Jun 2017 12:05:41 +0200 (GMT+02:00), Yerine Ictimai
<ictimai@yandex.ru> wrote:

Ale MODECOM jest POLSKI!

Jesteś pewien? To że firma jest polska nie oznacza, że produkt jest z
Polski.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

tablety - zmowa czy co?