tajna bron nokii

Data: 2013-05-14 08:38:33
Autor: J.F.
tajna bron nokii

http://technologie.gazeta.pl/internet/1,113841,13875643,Nokia_Asha_501_wytrzyma_az_48_dni_bez_ladowania__Nowy.html#TRrelSST

Bardzo mocnym atutem Asha 501 będzie z pewnością niesamowicie wydajna
bateria, pozwalająca na prowadzenie rozmów nawet przez 17 godzin bez
przerwy. W trybie czuwania Asha 501 będzie mogła natomiast pozostawać
bez ładowania nawet 48 dni.

Jak myslicie - Nokia odzyska klientele, czy straci ja do reszty, bo jakos nie chce mi sie wierzyc aby nowoczesny smartfon z kolorowym
swiecacym ekranem mogl przezyc dwa dni sredniego uzywania i klienci
sie obraza do reszty :-)

J.

Data: 2013-05-14 09:03:38
Autor: Chris
tajna bron nokii
J.F. nabazgrał(a):

[...]

Jak dla mnie ludzie się przyzwyczaili że co wieczór podpinają tel do ładowarki na noc a zjechać z wydajność im za bardzo się nie chce .. nie wiem jak dla mnie to fajny pomysł z taką baterią ale raczej będzie to produkt niszowy dla wybranej grupy ludzi.

Data: 2013-05-14 13:15:17
Autor: J.F
tajna bron nokii
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości
J.F. nabazgrał(a):
[...]

Mnie tam troche wk* ze jak zapomne ladowac to na drugi dzien juz nie dziala, wiec moze by mnie skusili "dlugo dzialajaca bateria" ... czyli np 3 dni :-)

Ale bateria jak rozumiem normalna, telefon po prostu oszczedny ... a to niemozliwe :-)
I jak sciagna takich co licza ze raz na miesiac, to im sie biznes szybko skonczy :-)

J.

Data: 2013-05-14 06:30:50
Autor: Pszemol
tajna bron nokii
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:51921cc5$0$26685$65785112news.neostrada.pl...
Mnie tam troche wk* ze jak zapomne ladowac to na drugi dzien juz nie dziala, wiec moze by mnie skusili "dlugo dzialajaca bateria" ... czyli np 3 dni :-)

Rownie dobrze zapomnisz po 3 dniach...
Juz lepiej ladowac co wieczor - latwiej pamietac :-)

Ale bateria jak rozumiem normalna, telefon po prostu oszczedny ...
a to niemozliwe :-)
I jak sciagna takich co licza ze raz na miesiac, to im sie biznes szybko skonczy :-)

Nie tyle oszczędny co mniej wydajny obudzony i niezajęty
sprawdzaniem poczty czy lokalizacji gdy uspiony aby mniej
pradu konsumowal...
Jesli ustawisz iPhone4 aby Ci przypomnial abys cos zrobil
w okreslonej lokalizacji a nie okreslonym czasie to niestety
GPSa musi co jakis czas wlaczac aby sprawdzic czy jest
w rejonie gdzie mial cos przypomniec - a to prad zuzywa...
Jak w typowym smarfonie powylaczasz wszystko, zlikwidujesz
konta mailowe z push, facebooki, twittery, przypomnienia
o meetingach to też długo na baterii wytrzyma, tylko po co?

Data: 2013-05-14 20:47:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
tajna bron nokii

"Pszemol" kmt72i$fce$1@dont-email.me

Rownie dobrze zapomnisz po 3 dniach...
Juz lepiej ladowac co wieczor - latwiej pamietac :-)

Co wtedy, gdy trzeba ładować co godzinę?

WiFi lub 3G, GPS, zapisywanie trasy (na wszelki wypadek
dwoma programami -- zapisy różnią się pomiędzy sobą,
choć niby oba programy są tak samo ustawione i korzystają
z tego samego sprzętu) oraz pokazywanie trasy i szukanie
drogi (tak zwana nawigacja) plus dodatki -- to razem
sprawia, że bateria siada po kilkudziesięciu minutach. :)

[i zdjęcia trzeba robić zwykłą komórką, nie zaś smartfonem]

Data: 2013-05-17 22:42:33
Autor: Pszemol
tajna bron nokii
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:kmu0tu$ntf$1speranza.aioe.org...
Co wtedy, gdy trzeba ładować co godzinę?

Można sobie wtedy kupić ładowarkę samochodową albo taką
napędzaną z innych źródeł energii (słonecznej, pedały roweru, itp)

[...]

Zapisywanie trasy dwoma programami???
Jaką trasę zapisujesz w taki sposób? :-)

[i zdjęcia trzeba robić zwykłą komórką, nie zaś smartfonem]

Zdjęcia możesz sobie robić czym chcesz, mi smartfonem najwygodniej.

Data: 2013-05-15 21:33:25
Autor: J.F.
tajna bron nokii
Dnia Tue, 14 May 2013 06:30:50 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

No tak, ale wracam do domu pijany i jeszcze musze pamietac o
ladowarkach :-)

Jak w typowym smarfonie powylaczasz wszystko, zlikwidujesz
konta mailowe z push, facebooki, twittery, przypomnienia
o meetingach to też długo na baterii wytrzyma, tylko po co?

Nie wytrzyma, bo w tym *** androidzie sie nie da wylaczyc :-)

J.

Data: 2013-05-17 22:44:43
Autor: Pszemol
tajna bron nokii
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:3mvr3hjur609.h473whjlidui$.dlg40tude.net...
[...]

Jak ładujesz nieregularnie, nie dziś tylko jutro, nie jutro tylko
pojutrze to łatwo zapomnieć... Ja odkąd mam iPhone 4 to
ładuję go codziennie przed spaniem i rano ma pełny bak...
Nie ma że zapomnę, bo jest to codzienna operacja, nie ma
o czym pamiętać bo to raczej rutyna - ale nie mogę się wczuć
bo pijany do domu nie wracam...

[...]

Zawsze możesz sobie kupić telefon na iOS i nie będziesz przeklinał.

Data: 2013-05-18 09:52:01
Autor: J.F.
tajna bron nokii
Dnia Fri, 17 May 2013 22:44:43 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

No wlasnie - glodny bogatego nie zrozumie :-)

[...]

Ja tam mysle ze bede przeklinal dwa razy glosniej, i dlatego nie kupie
:-)

J.

Data: 2013-05-14 09:10:17
Autor: K
tajna bron nokii
W dniu 14-05-2013 08:38, J.F. pisze:

[...]

jak przyjdzie co do czego to sie okaze ze owszem 48 dni ale podlaczona do ladowarki albo wylaczona, albo jeszcze jakas inna bzdura ;) tak jak np limit danych w nju, gdzie operator twierdzi "To nie jest limit, a ograniczenie prędkości." albo w netii umowa na czas nieokreslony której nie mozna zerwac przez rok czy tam dwa lata.

Data: 2013-05-15 22:08:38
Autor: John Kołalsky
tajna bron nokii

Użytkownik "K" <a@b.c>

...albo w netii umowa na czas nieokreslony której nie mozna zerwac przez rok czy tam dwa lata.

Zerwać czy wymówić ?

Data: 2013-05-16 00:05:39
Autor: K
tajna bron nokii
W dniu 15-05-2013 22:08, John Kołalsky pisze:

Użytkownik "K" <a@b.c>

...albo w netii umowa na czas nieokreslony której nie mozna zerwac
przez rok czy tam dwa lata.

Zerwać czy wymówić ?

jakbys tego nie nazwał, "zwrocisz rabat ktory ci przyznali"

Data: 2013-05-16 19:48:37
Autor: John Kołalsky
tajna bron nokii

Użytkownik "K" <a@b.c>

...albo w netii umowa na czas nieokreslony której nie mozna zerwac
przez rok czy tam dwa lata.

Zerwać czy wymówić ?

jakbys tego nie nazwał, "zwrocisz rabat ktory ci przyznali"

A nie jest to zapłata za instalację ?

Data: 2013-05-23 10:26:21
Autor: K
tajna bron nokii
W dniu 16-05-2013 19:48, John Kołalsky pisze:

Użytkownik "K" <a@b.c>

[...]

tak jak telefon za zlotowke. jakbys tego nie nazwal jest to umowa na czas nieokrelony ktorej zerwac bez ponoszenia kosztow nie możesz. dokladnie tak jak z umowa np z tmobile, play czy orange.

Data: 2013-05-23 23:05:47
Autor: John Kołalsky
tajna bron nokii

Użytkownik "K" <a@b.c>

[...]

Po zapłaceniu kosztu instalacji ?

Data: 2013-05-14 12:20:27
Autor: Grzexs
tajna bron nokii
[...]

Nie lubię, nie mam i nie będę używać telefonów Nokii. Jakoś mi nie pasują. I to od czasów słynnych cegiełek. Nie przekonają mnie do siebie. Oto siła irracjonalnych uprzedzeń.
--
Grzexs

Data: 2013-05-14 13:22:11
Autor: Waldek Godel
tajna bron nokii
Dnia Tue, 14 May 2013 08:38:33 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Statystycznych przygłupów którzy będa chcieli mieć zapasowy telefon oprócz gejfona - tak.
Heavy userów którzy potrzebują prymitywnego, ale narzędzia - nie.

Bo z pewnością nie odstąpią od skurw****** które zrobili w Ashach, czyli permanentnego szpiegowania (Nokia Mail zamiast klienta maila, brak normalnego klienta www itp). A jako backupowe telefony-bez-innych-funkcji, to są już lepsze zabawki. Albo były - np. taka Nokia 2220. --
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2013-05-15 21:37:04
Autor: J.F.
tajna bron nokii
Dnia Tue, 14 May 2013 13:22:11 +0100, Waldek Godel napisał(a):
Dnia Tue, 14 May 2013 08:38:33 +0200, J.F. napisał(a):
Bo z pewnością nie odstąpią od skurw****** które zrobili w Ashach, czyli permanentnego szpiegowania (Nokia Mail zamiast klienta maila,

Jestes pewien ze szpieguja ? Bo kiedys tam testowalem, i przestalem byc taki pewny.

Oczywiscie jak sie chce zeby emaile dochodzily natychmiast, to trzeba.

J.

Data: 2013-05-15 21:52:05
Autor: Waldek Godel
tajna bron nokii
Dnia Wed, 15 May 2013 21:37:04 +0200, J.F. napisał(a):

Jestes pewien ze szpieguja ? Bo kiedys tam testowalem, i przestalem byc taki pewny.

Oczywiscie jak sie chce zeby emaile dochodzily natychmiast, to trzeba.

oczywiście, że dochodzą natychmiast.
Tyle, że przez ich serwer

Data: 2013-05-15 22:57:24
Autor: J.F.
tajna bron nokii
Dnia Wed, 15 May 2013 21:52:05 +0100, Waldek Godel napisał(a):
[...]

Ale nie trzeba chciec. I wtedy telefon sam sprawdzal.

J.

Data: 2013-05-15 22:06:00
Autor: Waldek Godel
tajna bron nokii
Dnia Wed, 15 May 2013 22:57:24 +0200, J.F. napisał(a):

Ale nie trzeba chciec. I wtedy telefon sam sprawdzal.

W Asha poprawili to rażące niedopatrzenie. To samo jest z www - nie da się
bez ich proxy. Nawet jeżeli to się wiąże z problemem dostępu do self care niektórych
operatorów (są tacy, co pozwalają wejść na swoje konto tylko z własnej
sieci, jest to bezpłatne) - z Asha po prostu nie da się wejść. I Nokia nie widzi w tym żadnego problemu, spędziłem ładnych parę godzin na
telefonie z supportem Nokii. --

Data: 2013-05-16 09:38:29
Autor: J.F
tajna bron nokii
Użytkownik "Waldek Godel"  napisał
[...]

Patrzac na kompatybilnosc przegladarek w telefonach ... to moze nie jest glupie, zeby po drodze mieli swoje proxy.

[...]

A operator nie widzi problemu ?
Taka akcja promocyjna, sprawdz sobie konto sam, i co - na sprzedawanych klientowi telefonach nie dziala ?
I jeszcze sie chwala ze polaczenie bezplatne ...

Ale zadales mi do myslenia ... bo wlasnie usiluje sie polaczyc z androida do BOK plusa i nie dziala.
wbijam www.online.plus.pl, to mnie przekierowuje na jakies ssl, i czeka i czeka.

Plus, Android  czy Samsung zawinil ?

J.

Data: 2013-05-16 11:15:31
Autor: Waldek Godel
tajna bron nokii
Dnia Thu, 16 May 2013 09:38:29 +0200, J.F napisał(a):

Patrzac na kompatybilnosc przegladarek w telefonach ... to moze nie jest glupie, zeby po drodze mieli swoje proxy.

Dokąd jest opcjonalne, albo choćby wyłączalne - to świetny pomysł.

Plus, Android  czy Samsung zawinil ?

CHolera wie, możesz sprawdzić na innej przeglądarce. Android, w odróżnieniu
od S40 jest konfigurowalny

Data: 2013-05-16 12:26:19
Autor: J.F
tajna bron nokii
Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości
Dnia Thu, 16 May 2013 09:38:29 +0200, J.F napisał(a):
Plus, Android  czy Samsung zawinil ?

CHolera wie, możesz sprawdzić na innej przeglądarce. Android, w odróżnieniu
od S40 jest konfigurowalny

Konfigurowalny ? Zartujesz czy rootujesz ? :-)
Czy masz na mysli zainstalowanie innej przegladarki ?

Jak sie lacze przez wifi, to pokazuje strone logowania,  a jak przez gsm, to wisi.
Cos  chyba nie wychodzi automatyczne logowanie :-)

J.

Data: 2013-05-16 19:54:57
Autor: John Kołalsky
tajna bron nokii

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

Powinni je instalować na każdym telefonie

Data: 2013-05-15 04:18:27
Autor: Andrzej
tajna bron nokii
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

bo jakos nie chce mi sie wierzyc aby nowoczesny smartfon z kolorowym
swiecacym ekranem mogl przezyc dwa dni sredniego uzywania

Bo i pewnie nie przezyje. Jak kiedys wspominalem, samsung mini2, w trybie
"tu se leze, odbiore czasem jakis SMS, i kilka minut tygodniowo se
pogadam", wytrzymuje prawie dwa tygodnie, a gdy sie czlowiek uprze, zarznie
baterie w kilka godzin. Tu bedzie pewnie podobnie, tyle ze czas zarzniecia
po uparciu sie - moze wydluzy sie do doby.

Data: 2013-05-16 00:10:22
Autor: the_foe
tajna bron nokii
W dniu 2013-05-14 08:38, J.F. pisze:

[...]

nie rozumiem, czemu oni się tak wiją i pocą by zdobyć jakiś marny rynek. Zrobiliby fona z androidem i sprzedaz z jakas ludzka marza by ruszyła z kopyta.

--
@foe_pl

Data: 2013-05-16 08:19:58
Autor: Waldek Godel
tajna bron nokii
Dnia Thu, 16 May 2013 00:10:22 +0200, the_foe napisał(a):

nie rozumiem, czemu oni się tak wiją i pocą by zdobyć jakiś marny rynek. Zrobiliby fona z androidem i sprzedaz z jakas ludzka marza by ruszyła z kopyta.

tak jak ruszyła Motoroli, Lenovo, Alcatelowi czy też Sony

Data: 2013-05-16 09:40:37
Autor: J.F
tajna bron nokii
[...]

No wiesz, zachecony poprzednimi telefonami chetnie bym Sony z Androidem kupil.

Ale powstrzymala mnie jakas dziwnie niska wersja tego Androida.

Wina grupy, inaczej moze bym nawet nie wiedzial ze sa jakies wersje :-)

J.

Data: 2013-05-16 10:33:04
Autor: atm
tajna bron nokii
On 2013-05-16 09:19, Waldek Godel wrote:
[...]

Wiesz, nawet nie sprobowali. Podobnie jak nie dali szansy Meego.
Nokia ma kilka atutow - niebanalny design, dobre aparaty fotograficzne,
darmowa nawigacja i marka, ktora dla wielu jest synonimem dobrego telefonu.
Zas co do Sony, od chwili gdy zaprezentowali Xperie Z sprzedaz znaczaco sie poprawila.

Data: 2013-05-16 10:57:13
Autor: J.F
tajna bron nokii
Użytkownik "atm"  napisał w wiadomości grup
On 2013-05-16 09:19, Waldek Godel wrote:
[...]

Wiesz, nawet nie sprobowali.

Widac maja inna strategie. Ktora ... ich zgubi ?

Moze jednak trzeba bylo lepiej zadbac o symbiana ?

Podobnie jak nie dali szansy Meego.
Nokia ma kilka atutow - niebanalny design,

Wszystkie te smartfony takie same :-)

dobre aparaty fotograficzne,

eee, jak komus zalezy na dobrych zdjeciach, to i tak wie ze musi porzadny aparat kupic :-)

darmowa nawigacja

Drugi raz sie na ten frazes nabrac nie dam :-P

Zas co do Sony, od chwili gdy zaprezentowali Xperie Z sprzedaz znaczaco sie poprawila.

Ja tam nie wiem, ale SE na polskim rynku od dawna byl obecny ... owszem, jak sie pojawila moda na smartfony, to jakos nie mial produktu.

J.

Data: 2013-05-16 11:16:38
Autor: Waldek Godel
tajna bron nokii
Dnia Thu, 16 May 2013 10:33:04 +0200, atm napisał(a):

Wiesz, nawet nie sprobowali.

i to jest najmądrzejsze, co zrobili w ostatnich latach. Szkoda, że nic
więcej mądrego nie zrobili.

Zas co do Sony, od chwili gdy zaprezentowali Xperie Z sprzedaz znaczaco sie poprawila.

Serio? Tak znacząco, że chcą prezesa odwołać?

Data: 2013-05-16 13:23:11
Autor: atm
tajna bron nokii
On 2013-05-16 12:16, Waldek Godel wrote:
Dnia Thu, 16 May 2013 10:33:04 +0200, atm napisał(a):

Wiesz, nawet nie sprobowali.

i to jest najmądrzejsze, co zrobili w ostatnich latach. Szkoda, że nic
więcej mądrego nie zrobili.

Tutaj mozemy tylko pogdybac, w przeciwienstwie do Motoroli, Alcatela czy do niedawna Sony Nokia miala i ma atuty, ktore byc moze przyczynily by sie do dobrej sprzedazy ich sprzetu z Androidem. Teraz mozna jedynie
wrozyc z fusow lub sprawdzic w bingu ;|

Zas co do Sony, od chwili gdy zaprezentowali Xperie Z sprzedaz znaczaco
sie poprawila.

Serio? Tak znacząco, że chcą prezesa odwołać?

Wedlug Ciebie 4.6 miliona w 40 dni to zly wynik?
http://gsminsider.com/2013/04/16/sony-xperia-z-4-6-million-units-in-40-days/
Skad masz niusa o mozliwosci odwolania prezesa Sony?

Data: 2013-05-16 12:52:26
Autor: Waldek Godel
tajna bron nokii
Dnia Thu, 16 May 2013 13:23:11 +0200, atm napisał(a):

[...]

Taa.. pozycja "kolejnego telefonu z Androidem" dałaby im z pewnością
niebotyczny sukces...

Wedlug Ciebie 4.6 miliona w 40 dni to zly wynik?
http://gsminsider.com/2013/04/16/sony-xperia-z-4-6-million-units-in-40-days/
Skad masz niusa o mozliwosci odwolania prezesa Sony?

na razie cała wierchuszka oddała bonusy, ale pewnie na tym się nie skończy

Data: 2013-05-16 15:24:12
Autor: Chris
tajna bron nokii
atm nabazgrał(a):

[...]

No nie jest najlepszy ...

Galaxy S4 ma szansę zostać największym hitem firmy Samsung. Zaledwie w ciągu dwóch tygodni od premiery sprzedano 6 mln sztuk nowego smartfonu. Co ciekawe, tylko *w ciągu pierwszych czterech dni sprzedano aż 4 mln sztuk tego telefonu*. Samsung liczy, że w ciągu pierwszego miesiąca uda się przekroczyć liczbę 10 mln sprzedanych telefonów Galaxy S4.

http://media2.pl/telekomunikacja/102737-Galaxy-S4-hitem-sprzedazy.-Na-rynku-juz-6-mln-sztuk.html

Data: 2013-05-16 19:51:35
Autor: atm
tajna bron nokii
On 2013-05-16 15:24, Chris wrote:
atm nabazgrał(a):

[...]

Wszystko sie zgadza, tyle ze Xperia Z moze tylko pomarzyc o wynikach SGS4. Poki co te 4.6 miliona sa sukcesem w stosunku do wczesniejszych prob ugryzienia rynku. Sony trzeba bylo raczej zestawic z prognozami odnosnie sprzedazy HTC One, ktore jesli sie sprawdza dadza HTC 3.5 miliona sprzedanych jedynek w calym drugim kwartale 2013.

Data: 2013-05-17 09:55:39
Autor: Chris
tajna bron nokii
atm nabazgrał(a):

On 2013-05-16 15:24, Chris wrote:
atm nabazgrał(a):
[...]

Zgadza się, jedyna wada Z to jego toporność, SGS4 jest dla mnie zdecydowanie przyjemniejszy.

odnosnie sprzedazy HTC One, ktore jesli sie sprawdza dadza HTC 3.5 miliona sprzedanych jedynek w calym drugim kwartale 2013.

My sprzedaliśmy już 92 sztuki czarnych i 242 srebrnych HTC One.

Data: 2013-05-17 10:18:45
Autor: atm
tajna bron nokii

[...]

SGS4 w realu sporo zyskuje w stosunku do zdjec w prasie. Front i srebrna ramka sa bardzo przyzwoite, ten tyl jedynie jakis taki bez charakteru. Ekran oczywiscie swietny. Tym wlasnie Samsung duzo zyskuje, co mi po fajnym topowym smartfonie jesli ekran bedzie najwyzej przecietny (jak Xperia Z). Poza tym Samsung ma u mnie duzego plusa za aktualizacje. Za jakis czas ma sie pojawic Android 4.2 na leciwym obecnie SGS2. Malo firm oferujacych sprzet na Androidzie obecnie tak dlugo wspiera starsze urzadzenia i miedzy innymi wsparcie byloby czynnikiem, ktory wplynalby na wybor telefonu. Inna sprawa, ze na chwie obecna nie widze zadnego rozsadnego powodu, zeby zmienic SGS2 na cos nowszego.

Data: 2013-05-17 10:26:16
Autor: Chris
tajna bron nokii
atm nabazgrał(a):

[...]

Sony ma jakieś takie mętne te kolorki do tego aparat też nie jest rewelacyjny choć właśnie jak dla mnie Sony ze względu na doświadczenie w dziedzinie sprzętu foto.

[...]

Dla tego pozybłem się HTC choć lubię Sense na rzecz Samsunga SGS3 i mimo topornego softu tel jest super też dzięki aktualizacją.
Na SGS3 ma być przeniesiona większość nowych bajerów z SGS4 do tego mni 2 generacje androida do przodu.

Data: 2013-05-17 10:27:13
Autor: J.F
tajna bron nokii
[...]

Ale ludzie w pierwszym tygodniu wybierali chyba na podstawie zdjec w prasie :-)

Ekran oczywiscie swietny.

Ekranu chyba tez nie widzieli :-)

A tak swoja droga, zakladajac ze na swiecie jest juz w uzyciu  4 mld telefonow,
to trzeba ponad 1 mld nowych rocznie i ponad 20 mln tygodniowo ...

J.

Data: 2013-05-19 21:55:22
Autor: Pszemol
tajna bron nokii
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5195e9e3$0$26691$65785112news.neostrada.pl...
A tak swoja droga, zakladajac ze na swiecie jest juz w uzyciu
4 mld telefonow, to trzeba ponad 1 mld nowych rocznie
i ponad 20 mln tygodniowo ...

Czy możesz przybliżyć nam swoje obliczenia? :-)

Data: 2013-05-20 10:27:27
Autor: J.F
tajna bron nokii
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości
[...]

4 mld telefonow jest w uzyciu ? Mniej wiecej.

Telefon sie kupuje nowy co ~2 lata ? no, nie wszyscy nowe kupuja.
Telefon zyje srednio 4 lata ? mniej wiecej.
To nam daje miliard nowych rocznie ...

J.

Data: 2013-05-20 06:42:10
Autor: Pszemol
tajna bron nokii
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5199de6f$0$1253$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Kiepsko...
Ile procent ludzi kupuje telefon co 2 lata?
Górny margines smartfonowców?
Te 4 mld wlicza również telefony starego typu gdzieś
w Afryce gdzie ludzie zarabiają dolara na dzień i ich
nie stać na wymianę telefonu...
Mało tego - jest dużo klientów którzy smartfony nawet
kupują nie dlatego że potrzebują smarfona tylko że był
za złotówkę... Oni nawet nie wiedzą co to i do czego...
Mój ojciec ma jakąś Nokię 10 letnią i jest zadowolony :-)
Ona dzwoni i odbiera telefony... smsów, internetu nie używa.

Data: 2013-05-20 14:23:22
Autor: J.F
tajna bron nokii
[...]

U nas do niedawna sporo.

Górny margines smartfonowców?

Nie, takze ten dolny.  Do niedawna wszyscy wciskali telefon, co 2-3 lata.

Te 4 mld wlicza również telefony starego typu gdzieś
w Afryce gdzie ludzie zarabiają dolara na dzień i ich
nie stać na wymianę telefonu...

Murzynow nawet nie liczylem.
Miliard sie chyba w obu Amerykach znajdzie, drugi w Europie, trzeci w Chinach, ... nie wiem jak w Indiach, tam juz ponad miliard mieszka, ale polowy moze faktycznie nie stac.
Tym niemniej inne kraje azjatyckie pomoga i o te 2 mld jestem w miare spokojny - jak nie juz, to wkrotce, a to tym bardziej wzmaga zapotrzebowanie na aparaty, bo starych na rynku brak :-)
O, masz - 190 mln telefonow rocznie sprzedanych w samych Chinach juz w 2007r
http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_phone_industry_in_the_People's_Republic_of_China

A telefony potanialy - jak kogos stac na uslugi w sieci, to stac i na telefon.

Mało tego - jest dużo klientów którzy smartfony nawet
kupują nie dlatego że potrzebują smarfona tylko że był
za złotówkę...  Oni nawet nie wiedzą co to i do czego...

Nie mowie nie. Ale to tez nakreca sprzedaz :-)

J.

Data: 2013-05-21 00:20:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
tajna bron nokii

"Pszemol" knd1v2$55k$1@dont-email.me

[...]

IMO J.F. może mieć rację, bo ARMy sprzedawane są miliardami.
(ponoć 10 miliardów ARMów rocznie) ARMy służą/pracują nie
tylko w smartfonach -- rzecz jasna, ale w smartfonach
także. A obok ARMów są w tabletach także inne procesory.

Data: 2013-05-21 09:15:09
Autor: J.F
tajna bron nokii
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"
[...]

Ni ewiem czy ktokolwiek moze nad tym zapanowac - teraz kazdy robi ARMy :-)

ARMy służą/pracują nie
tylko w smartfonach -- rzecz jasna, ale w smartfonach
także. A obok ARMów są w tabletach także inne procesory.

w tabletach, w nawigacjach, w mp3, w dekoderach TV, w routerach .... jeszcze trudniej zapanowac :-)

J.

Data: 2013-05-21 09:25:18
Autor: Waldek Godel
tajna bron nokii
Dnia Tue, 21 May 2013 09:15:09 +0200, J.F napisał(a):

Ni ewiem czy ktokolwiek moze nad tym zapanowac - teraz kazdy robi ARMy :-)

Ty też możesz, firma Arm zrobi przygotuje ci wszystko na zamówienie.

Data: 2013-05-24 00:45:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
tajna bron nokii

"J.F" 519b1efe$0$1269$65785112@news.neostrada.pl

IMO J.F. może mieć rację, bo ARMy sprzedawane są miliardami.
(ponoć 10 miliardów ARMów rocznie)

Ni ewiem czy ktokolwiek moze nad tym zapanowac - teraz kazdy robi ARMy :-)

Ja nie robię, Ty nie robisz... Sprzedaje się licencje i można
jakoś policzyć, czy to miliard, czy bilion, czy milion.

Data: 2013-05-25 10:57:41
Autor: J.F.
tajna bron nokii
Dnia Fri, 24 May 2013 00:45:26 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Ja nie robię, Ty nie robisz...

A skad wiesz ? No dobra, nie robie :-)

Sprzedaje się licencje i można
jakoś policzyć, czy to miliard, czy bilion, czy milion.

Nie wiem jakie te licencje, na sztuke ? Wiekszy producent chyba
niechetny by byl, woli zaplacic za projekt. Tak czy inaczej, nawet jak kupi licencje na miliony sztuk, to moze
robic dlugo, rok czy dwa, i nawet jak Arm ma dokladne liczby, to juz
rozlozenia w czasie nie zna.

J.

Data: 2013-05-25 17:58:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
tajna bron nokii

"J.F." 1vd1j4un2kils$.1t4qgys5s8can.dlg@40tude.net

Ja nie robię, Ty nie robisz...

A skad wiesz ?

Bo szukasz pracy.

No dobra, nie robie :-)

No widzisz. Nawet kłamać nie umiesz.
Nie potrafisz napisać -- produkuje ARMy na licencji.
Sprzedają miesięcznie około 3 milionów...

Nie chcę Cię martwić -- obecnie nie można znaleźć pracy
bez umiejętności biegłego władania językiem kłamstwa. To
nie komunizm, gdzie angielski był pożądanym językiem -- teraz
trzeba znać inne języki.

Godel uczy się -- może będzie z niego przedsiębiorca. ;)

Do biznesu (obecnie -- w obecnej Polsce) trzeba mieć tęgi
łeb (aby dużo pić) i trzeba znać języki (aby kłamać)
oraz należy wykazywać się umiejętnościami (złodziejstwem
najlepiej) i przedsiębiorczością... [rzygać przed się?]

Sprzedaje się licencje i można
jakoś policzyć, czy to miliard, czy bilion, czy milion.

Nie wiem jakie te licencje, na sztuke ? Wiekszy producent chyba
niechetny by byl, woli zaplacic za projekt.

Nie mam doświadczenia ;) w budowaniu ARMów.
Intel sam projektuje i sam wykonuje -- nawet zaprzestał kiedyś udzielania zezwoleń.
(były AMD 486, jakieś inne 486 -- jakoś wadliwe...)

Obok przeklętej i86 (obciążonej głupotą Gatesa) wyrosły
całe masy innych, w tym RISCi, w tym ARMy... BTW -- wielu
uważało, że i86 to RISC a Windows (albo choć Windows XP)
to operacyjny system czasu rzeczywistego...

W istocie każdy (każdy poza ,,wyjątkami'' -- toż Rydzyk bądź Tusk
czy Kudrycka nie pojmowali; to nie ludzie z tej ,,parafii'' -- oni
tylko chcieli dysponować pieniędzmi na ,,informatyzację'' czy
,,cyfryzację'') pojmował sens RISC, dlatego wielu święcie wierzyło
w to, że kolejne wydania sławnego procesora Intela (najsławniejszego;
przyznaję, że to najważniejszy procesor typu CPU w dziejach ludzkości)
będzie RISCiem. Niestety kula u nogi nie pozwala na przebudowanie
tego gówna na RISC bez udziału cudów. :)

Takoż z najsławniejszym system operacyjnym, czy raczej z cała plejadą
różnych systemów z tym samym dodatkiem -- Windows from M$. Wierzono,
że pewnego dnia ludzkość obudzi się w Windows czasu rzeczywistego.

To jednak było możliwe po uwzględnieniu cudów.

RealTime został zarezerwowany tylko do galerii ;) (wkrótce Auchan)
i do systemów typu QNX...

Tylko znawcy typu Kopania twierdzili, że Windows to system czasu rzeczywistego
(wyjaśniałem mu delikatnie, ale stanowczo, że tak nie jest) a któraś z odsłon
Intelowskiego i86, na przykład Pentium to procesor z RISC...

Wiedza Kopani była tu tak głęboka i obszerna (czyli w głąb i w szerz -- cała
przestrzeń) że nie widziałem możliwości wyprostowania tej głupoty a nie dostałem
żadnej pomocy ludzi mądrych. Tak oto przygłup narzucał (ale profesor, więc mądry!)
innym ludziom świat i86 oraz Windows... Triumwiratu, jak ja to nazywałem.

 Intel, IBM, M$

Dziś już wiem, że właśnie na tym polegał sukces Gatesa -- na opieraniu się o ludzi głupich typu Kopania.

Długimi latami modliłem się, prosząc Boga o odwrócenie tragicznego
kierunku rozwoju -- nie wiem, po co, bo przecież łatwiej było grzać
ręce przy ognisku rozpalonym z ludzkich ciał i ludzkiego dobytku niż
gasić tę głupotę, narażając się wielkim i uczonym w piśmie...

W końcu ARMy pokonały i86 -- inaczej wyobrażałem sobie zwycięstwo
nad głupota Gatesa, ale lepszy AMR z Androidem na pokładzie niż
gówno Triumwiratu popierane przez wszelaką głupotę. Dziś Google
mają konkurencję nawet wewnętrzną -- już jest konkurencyjny sklep
z aplikacjami do Androida, nie licząc konkurencyjnych systemów
podobnych do Androida...

Patrzę na to zwycięstwo Googli oczami popsutymi już nie wadami wzroku,
ale zwykłym zmęczeniem (astma, kręgosłup, nienawiść Kościoła objawiająca
się niemożliwością reperacji kominów) i łzami, bo choć Triumwirat wali
się z trzaskiem, to jednak zbudował imperium zła trudne do pokonania.

Dobrze, że choć przed śmiercią ujrzałem zwycięstwo przeciwników Gatesa...
Szkoda, że nie dane mi będzie rozkoszowanie się tym zwycięstwem -- smartfon
wygląda ładnie, przyjemnie i przypomina świat marzeń sprzed 25 laty...

Tak czy inaczej, nawet jak kupi licencje na miliony sztuk, to moze
robic dlugo, rok czy dwa, i nawet jak Arm ma dokladne liczby, to juz
rozlozenia w czasie nie zna.

Po cholerę komu dokładne liczby?

Czy DemonStranci ;) kupują bilety? Nie -- ale łatwo policzyć, ilu ich [demonów głupoty?] było.

-=-

   http://www.komputerswiat.pl/nowosci/smartfony/2013/21/samsung-10-milionow-galaxy-s-4-w-niespelna-miesiac.aspx

   10 milionów Galaxy S 4 w niespełna miesiąc

-=-

To tylko jeden model jednego Samsunga. BTW -- Samsung produkuje także w Polsce.
Rocznie ARMów sprzedaje się ponoć 10 miliardów a to nadal tylko początek inwazji.
Gates przegrał ze swoją pokręconą ,,mądrością'' bazującą na modlitwach. Jego
świat trzymał się długo:

 -- dyskietka 3.5 calowa była sprzedawana powszechnie jeszcze ze 3 lata temu

 -- procesory bazujące na koślawej i86 (obarczone jakby chorobą genetyczną)
    są uważane za najlepsze przez wielu

 -- Windows rośnie niczym toczony rakiem/nowotworem, ale jest nadal kochany
    przez różnej maści urzędników widzących w tym czymś Profesjonalny System
    Operacyjny

 -- blaszaki nadal znajdują nabywców (chyba głównie wśród dzieci grających
    w Quake, bo jednak pracować każdy lubi wszędzie -- w domu, w pracy,
    w lesie, w parku, w autobusie, w pociągu, samolocie, samochodzie,
    w kolejce do lekarza czy kolejce linowej na Kasprowy)

 -- schizofreniczna modułowość (po co ktoś miałby wymieniać CPU czy cokolwiek,
    skoro starego modelu nie zdoła sprzedać? smartfony raczej mają zwartą
    konstrukcję, co nikomu nie przeszkadza. podobne były komputery istniejące
    przed IBM PC, ale późniejsze niż ,,komputery głównego szeregu'', które
    z konieczności miały budowę segmentową/modułową, na której oparł swe
    marzenie Wielki Gatsby... nie Wieki Gates... Ciągle mi mylą się te
    nazwiska na G jak... jak główny... obaj zrobili pieniądze na głównie)

-=-

Nie produkujesz ARMów na licencji ARM. ;) Szukasz kogoś, kto Ci da dobrze płatną pracę.
Ja kiedyś dobrze płaciłem ludziom za ich pracę -- ale ja mam astmę (leczono ją latami
antybiotykiem, dzięki ;) czemu wyniszczono mój organizm; astma to żadna choroba, o ile
jest leczenia odpowiednimi lekami, ale nieleczona astma wyniszcza zupełnie) i uszkodzony
kręgosłup. Do tego miałem lub mam nadal: reumatyzm, który nie przeszedł bez śladu; masę
chorób skóry (na swojej skórze odnalazłem cała tablicę studencką); wady wzroku; masę
urazów kości i stawów (prawa ręka ma wiele złamań udokumentowanych i jeszcze więcej
takich, które nie były leczone, ale które dają się we znaki i których skutki widać
na RTG)...

Szukasz poniekąd dobrze -- ja płaciłem dobrze, ale to już przeszłość.
Dzięki Bogu dziś (i dziś, i w nocy) padał deszcz -- leki antyalergiczne
nijak nie radzą sobie. Astma nie jest przeszkodą, bo są dobre leki
(ponoć za jakiś czas mogą nie skutkować) ale obok astmy jest po
prostu alergia, na którą nie ma leków, chyba że... Deszcz.

Ale deszcz nie sprzyja zdrowieniu kręgosłupa i kolan czy stawów w ogóle. :)

-=-

Bolszewicy mówili -- kto nie pracuje, ten niech nie je!
Dodawali też, że wszyscy udzie maja takie same żołądki.

A Rzymscy Katolicy mówili -- Eneuel choć pracuje 20 godzin na dobę,
jednak nie może jeść 3 razy tyle, co my! Taka taktyka (zabraniania
mi jedzenia) wyniszczyła moje zdrowie skutecznie. Ja musiałem jeść
dziennie od 4Mca do 6 Mcal, choć zwykły człowiek ,,biurowy'' jadł
3 razy mniej. Jedzenie (czy raczej -- pożywienie) było mi potrzebne
nie tylko z powodów energetycznych/kalorycznych, ale także do
odbudowy stale uszkadzanego ciała.

Ja już nie będę zdrowy -- za późno na to. Pewnych (zadawnionych) uszkodzeń nie można zreperować.
W miejsce utraconych (z powodu głodu) mięśni wyrósł tłuszcz. :) A on nie sprzyja zdrowieniu.

-=-

Szukasz dobrze i źle zarazem. Ja bym dobrze płacił swoim pracownikom,
ale ja już nie będę płacił, bo już nie będę zdrowy. Po prostu na to
nie będzie już czasu. Można modlić się, można zaklinać przeklinać,
można odprawiać nabożeństwa i klepać brewiarze czy koronki, w tym
i do miłosierdzia...

Alergia nie jest choroba ,,babską'', ale chorobą układu
odpornościowego/immunologicznego -- poważną chorobą.
Astma (wbrew powszechnym obawom) nie jest groźną chorobą,
o ile jest leczona a leki skutkują. A kręgosłup zmarnowany
także nieleczoną astmą? -- leczony na czas jest mocny, ale
niszczony polityką utrapieńczą biskupa Ozorowskiego nie daje szans na wyleczenie.

    http://www.youtube.com/watch?v=4i9lGquoUEA

Kręgosłup pozbawiony mięśni nie utrzyma ciężaru człowieka.
Rozpłynie się jak źle zbudowana konstrukcja -- pozbawiona wiązadeł.

Biskup Ozorowski (lub inny) niech Ci płaci za Twoja pracę, nie ja, bo ja prawie nie żyję.

Data: 2013-05-26 02:08:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
tajna bron nokii

"Eneuel Leszek Ciszewski" knqn2h$8v8$1@speranza.aioe.org

-- Windows rośnie niczym toczony rakiem/nowotworem,

Jest jednak na to metoda -- komplety... ;)

   http://www.citeam.pl/oferta/laptop-toshiba-5

   Komplet -- 1299 zł za laptopa Toshiba C855D. 2 rdzenie AMD,
   4 GB RAM, dysk 500 GB i Windows 8. Wysyłka kurierem gratis!

-=-

 -- Skąd wzięła się potoczna nazwa Windows11?
 -- Stąd, że system potrzebuje 11 dysków... ;)

M$ od samego początku swego istnienia znany był ze swej ,,współpracy'' (kolaboracji?)  z hardowcami.

Data: 2013-05-26 03:09:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
tajna bron nokii

"Eneuel Leszek Ciszewski" knrjqv$loj$1@speranza.aioe.org

[...]

Aby było jasne także dla potomnych -- laptop ma w sobie dysk,
a komplet to laptop (z HDD wewnętrznym) i/plus zewnętrzny HDD...
Na razie największy 2.5 calowy HDD liczy/mierzy sobie 2 TB,
ale być może za parę lat Windows nie zmieści się nawet na
najpojemniejszym HDD...

Data: 2013-05-25 03:25:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
tajna bron nokii

"Eneuel Leszek Ciszewski" kne7lh$qg0$3@speranza.aioe.org

Data: 2013-05-19 21:54:17
Autor: Pszemol
tajna bron nokii
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:kn4p57$b5f$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jednym z powodów takich jest brak update software :)

Data: 2013-05-19 18:31:34
Autor: the_foe
tajna bron nokii
W dniu 2013-05-16 09:19, Waldek Godel pisze:
[...]

Wymienienie Lenovo i Alcatela to naduzycia, oni po prostu nie maja doswiadczenia w robieniu masowego produktu w tej branzy. Sony wycofuje sie z wyscigu na własne zyczenie. Motorola zas, dzieki androidowi, wlasnie uniknela pewnemu upadkowi. Obecnie kontroluje 8,4% rynku smartfonów w USA. 4. miejsce i to przed Nokią. Od 2011 roku MOT wyprzedziłą SE, LG, RIM i Nokię na amerykanskim rynku smartfonów. Glownie dzieki modelowi DROID RAZR ktory jest po kilku Galaxy i Kindle Fire najpopularniejszym urzadzeniem na androida w USA.

--
@foe_pl

Data: 2013-05-19 18:34:38
Autor: Waldek Godel
tajna bron nokii
Dnia Sun, 19 May 2013 18:31:34 +0200, the_foe napisał(a):

Wymienienie Lenovo i Alcatela to naduzycia, oni po prostu nie maja doswiadczenia w robieniu masowego produktu w tej branzy. Sony wycofuje

Chińczyki tłuką telefony nawet bez doświadczenia. Wystarczy zobaczyć, co
zrobiło OPPO.

[...]

I ma taki sukces, że nawet należąc do Google, nie robi Nexusów, tylko
właściel płaci za to LG

Data: 2013-05-20 00:19:51
Autor: the_foe
tajna bron nokii
W dniu 2013-05-19 19:34, Waldek Godel pisze:
I ma taki sukces, że nawet należąc do Google, nie robi Nexusów, tylko
właściel płaci za to LG
Nie mówię, ze to sukces, ale bezsprzecznie android uratował Motoroli życie na rynku komórek. Trend upadku został zatrzymany.
Co do N4 to rzeczywiscie dziwne, ale Google nigdy nie krył, ze Motorolę kupuję przede wszytkim dla bardzo duzego portfolio patentów. Nie zdziwilbym sie, gdyby Google w ogole nie był zainteresowany własną linią sprzętowa, a MOTO traktuje jako tarcze w wojnach na patenty w software.

--
@foe_pl

Data: 2013-05-16 09:43:49
Autor: J.F
tajna bron nokii
Użytkownik "the_foe"  napisał w wiadomości
[...]

Byc moze badania rynkowe wykazaly ze wiekszosc ludzi wcale nie chce wybujalego smartfona, a woli aparat ktoremu co chwila bateria sie nie rozladowuje :-)

A z Androidem tak sie nie da :-)

J.

Data: 2013-05-19 21:58:42
Autor: Pszemol
tajna bron nokii
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:51948e36$0$1251$65785112news.neostrada.pl...
Byc moze badania rynkowe wykazaly ze wiekszosc ludzi wcale nie chce wybujalego smartfona, a woli aparat ktoremu co chwila bateria sie nie rozladowuje :-)

A z Androidem tak sie nie da :-)

Co ty z tą baterią? :-) To naprawdę żaden problem na noc, gdy
aparatu nie używasz bo śpisz, podłączyć go do ładowarki...
Nowe telefony nawet ładują się bezprzewodowo, wystarczy
je na odpowiedniej podkładce położyć- obok lampki nocnej...
Demonizujesz problem który faktycznie nie jest problemem!

Data: 2013-05-20 08:00:38
Autor: JoteR
tajna bron nokii
"Pszemol" napisał:

[...]

Nie jest problemem dla osobników prowadzących osiadły i ogłupiająco regularny tryb życia - siusiu, kawka, azbest, dom, siusiu, ładowarka, paciorek, spać. Dla osobników prowadzących bardziej urozmaicony tryb życia, konieczność targania ze sobą ładowarki lub zapasowej baterii może być upierdliwe.

JoteR

Data: 2013-05-20 06:43:49
Autor: Pszemol
tajna bron nokii
"JoteR" <usenet@interia.eu> wrote in message news:5199bc0e$1$26685$65785112news.neostrada.pl...
"Pszemol" napisał:

[...]

Jeśli dla Ciebie urozmaicenie życia polega na tym, że przez trzy
dni pod rząd zciągasz azbest a potem przez trzy dni śpisz to
i tak telefon Ci na dachu niepotrzebny przecież bo masz pracować
a nie fejsbooka oglądać :-)

Data: 2013-05-20 14:02:35
Autor: JoteR
tajna bron nokii
"Pszemol" napisał:

[...]

Że niby co robię?
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=61054

azbest a potem przez trzy dni śpisz to i tak telefon Ci na dachu niepotrzebny
przecież bo masz pracować a nie fejsbooka oglądać :-)

Widzę, że na wylot znasz organizację pracy przy  azbeście. Chcesz coś o tym więcej napisać? Śmiało, choć to NTG, ale od trolla nikt nie wymaga trzymania się zasad.

JoteR

Data: 2013-05-20 17:44:43
Autor: Pszemol
tajna bron nokii
"JoteR" <usenet@interia.eu> wrote in message news:519a114b$0$1222$65785112news.neostrada.pl...
"Pszemol" napisał:

[...]

No jaki uczynny jesteś przy poprawianiu literówek...

[...]

Raczej zgaduję... ale skoro potwierdzasz że o to Ci chodziło :-)

Śmiało, choć to NTG, ale od trolla nikt nie wymaga trzymania się zasad.

A to my tu jeszcze na temat tajnej bronii Nokii? Poważnie? :-)

Data: 2013-05-20 10:24:11
Autor: J.F
tajna bron nokii
[...]

A moze jednak jest, skoro nokia podkresla dluga prace a nie szybki procesor ? :-P

Choc Nokia to ostatnio nie jest jakis wzorzec dobrej mysli marketingowej :-)

Ja mam starsze telefony i troche mnie juz wk* ta sytuacja - kazdy ma inna ladowarke, w domu, w pracy, w aucie, w torbie, bo jak wyjade nie swoim autem.
A z GPS to wytrzymuja krotko, wiec na turystyke to jeszcze bateryjna.

I nawet USB nie bardzo pomaga :-)

J.

Data: 2013-05-20 06:46:22
Autor: Pszemol
tajna bron nokii
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5199ddac$0$1221$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Mało tego - Nokia ma grupę odbiorców którzy chętnie wymieniliby
telefon 10 letni na coś nowego ale przeskoczyli kilka generacji
sprzętu i nie oswoili się z myślą że telefon działa dzień i trzeba
go potem ładować aby wytrzymał napewno drugi cały dzień...

[...]

Podobno oznaką młodości umysłu jest szybka adaptacja do nowego
i nie utyskiwanie latami jak to się czasy w złym kierunku zmieniają...
Diagnoza jest prosta: starzejesz się kolego! :-)

Data: 2013-05-20 14:29:59
Autor: J.F
tajna bron nokii
[...]

I Asha w sam raz dla nich ?
A w dodatku
http://www.indianexpress.com/news/mobile-phone-sales-post-smart-growth-nokia-leads-market/1096140/
Moze Nokia wie co robi i widzi zapotrzebowanie rynku na tanie proste aparaty, co im zapewni utrzymanie przez najblizszych kilka lat ...

[...]

Cos moze w tym jest, ale jesli tak maja wygladac nowe czasy ... co za upadek obyczajow i moralnosci :-)

J.

Data: 2013-05-26 03:35:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
tajna bron nokii

"Pszemol" knd26u$6at$1@dont-email.me

[...]

Mój Ace rozładować można w kilkadziesiąt (w 90 minut,
a może nawet szybciej) minut, ale po wYłączeniu 3G,
GPS, WiFi, BT -- może pracować na oko bez końca...

[...]

IMO niemal każda mała rzecz ładuje się obecnie z USB, ale jest wiele końcówek...

  () Słuchawki (różnych producentów) BT i telefony Nokii (mam tych
     telefonów sporo i każdy ma taka samą dziurę DC) maja takie
     same gniazdo okrągłe.

  () Smartfon Ace ma swoje gniazdo płaskie.

  () Masa sprzętu ma niby uniwersalne gniazdka USB, z tym, że nawet
     jeśli pasuje takie gniazdko wymiarami do niby uniwersalnej
     wtyczki, być może nie pasuje sygnałowo rozkład przewodów/żył...

  () W sklepach (netowych i realowych) można znaleźć zasilarki ;)
     dające 5 V i zaopatrzone w masę (może i ze 20) różnych
     (zdecydowanie różnych!!!) końcówek...

Są nawet przedłużacze na 230 V z gniazdkami takimi jak USB, dającymi 5 woltów.

IMO 5 woltów to trochę mało dla wielu urządzeń -- na przykład dla dysków
twardych. Gdyby USB chodziło na 12 woltach, chyba byłoby znacznie lepiej.
Co więcej, gdyby urządzenia miały dużą tolerancję napięciową, mogłyby być
zasilane wprost z instalacji samochodowych, czyli z napięcia około 14 woltów.
(od 11 do niemal 15) 12 woltów to bardzo popularne napięcie z dawnych czasów
i zapewne mała liczba ładowarek/zasilarek/zasilaczy/ładowaczy/inwerterów/konwerterów
byłaby fajną sprawą... Do tego fajnie by było, gdyby USB miał większą szybkość
i gdyby nie obciążał tak mocno CPU komputera... Do tego można by było nieco ;)
uprościć łączenie USB (wówczas byłby to inny interfejs) tak, aby nie było
podziału typu Slave/Master, ale żeby była autodetekcja i symetria wtyczek...

Do dysków można by było w ogóle nie stosować USB, ale eSATA i PowerSATA czy jak się to nazywa.

Telefony i inne małe urządzenia mogłyby być ładowane bezprzewodowo
jakimiś ustandaryzowanym sposobem, aby każdy ładowarko-zasilacz
pasował do każdego urządzenia tak ładowanego... Smartfony mogłyby
mieć tył pokryty bateriami słonecznymi.

Mogłyby być dyski łączące się po WiFi (już są) także zasilane bezprzewodowo i słonecznie...

Data: 2013-05-26 04:19:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
tajna bron nokii

"Eneuel Leszek Ciszewski" knrosd$hg$1@speranza.aioe.org...

 () W sklepach (netowych i realowych) można znaleźć zasilarki ;)
    dające 5 V i zaopatrzone w masę (może i ze 20) różnych
    (zdecydowanie różnych!!!) końcówek...

  http://www.youtube.com/watch?v=MnxqmK-ho2c&feature=youtu.be

(; Nawet jest połączenie światłowodowe. ;)

tajna bron nokii